Sidor: 1, 2
Evin
Hittade inte så många bilder, mer än en toalett och en utsida.
Hittade en bild från vårt kök tagen från när vi hade besiktning så det är inte så inbott och ganska kalt.

Bilderna finns i albumet

/E

Pst: vad kul att se hur ni andra bor, och speciellt var man ställer den lite udda möbeln datorn. Tänk att den har gjort sådant intryck på världen att den behöver ett eget rum smile.gif
Annlo
Vad roligt att få gå husesyn hos er alla!
Ni har det jättemysigt o fint wub.gif
Jag ska också komma med ett litet bidrag på hur vi har det hemmavid... bara jag listat ut hur jag förminskar bilder på rätt sätt (se annat inlägg rolleyes.gif )

Annlouice
Fenja
Caprice, får jag flytta hem till dig? Vilket vackert hus du bor i. *avundsjuk*
Mvh
Fenja
Boxer
Caprice!

Vilken härlig och fräsch lya. Köksmöblerna var helt i min smak. rolleyes.gif
estet
Här är vårt lilla hem! Välkommen in!
Det är inte så stort men vi trivs jättebra. Vi hyr huset.

husesyn

Redigerat 2/1. Gjorde en länk istället för bilder i inlägget. smile.gif
cic
Jag gillar att tassa runt och "tjuvkika" hur ni har det. Särskilt av den anledningen att jag jobbar på världens största möbelföretag.. rolleyes.gif tongue.gif
Kattgräs
CITAT (cic @ 12-12-2004, 19:02)
Jag gillar att tassa runt och "tjuvkika" hur ni har det. Särskilt av den anledningen att jag jobbar på världens största möbelföretag.. rolleyes.gif tongue.gif

*fnissar*
Då skulle du känna dig hemma hos oss!
biggrin.gif
Tyvärr har jag inga bilder att lägga ut.

Men det är roligt att hälsa på hos er andra!
estet
CITAT (cic @ 12-12-2004, 19:02)

Aha! På mina bilder kan man räkna upp flera varor därfrån! laugh.gif
lisselbo
CITAT (Boxer @ 12-12-2004, 17:41)
Caprice!

Vilken härlig och fräsch lya. Köksmöblerna var helt i min smak. rolleyes.gif

Jag kan inte se några köksmöbler, är väldigt nyfiken
Caprice
CITAT (Fenja @ 12-12-2004, 15:06)
Caprice, får jag flytta hem till dig? Vilket vackert hus du bor i. *avundsjuk*
Mvh
Fenja

Tacksåmycket, Fenja och Boxer..... wub.gif
Det är ett gammalt hus från 1938, tillbyggt i två omgångar..

Vi har slitit med det i två år nu... tilläggsisolerat, satt ny fasad, bytt alla fönster... Lagt nytt tak...

Och nästa år sak vi bygga till en liten bit, det ska bli en hall...

Slitit men himla kul.. smile.gif

Jättetrevligt att se hur ni alla bor...!

Caprice
Tesa
CITAT (Felix matte @ 10-12-2004, 23:12)
Så här ser det ut hos mig smile.gif
Husesyn

Jag får visst inte komma in hos dig ju sad.gif ...så här i juletider.....

privat album....ju...
*Felix matte*
laugh.gif skulle ju bara "privatisera" det medan jag la till och ändrade storlek på bilder, men.....minnet rolleyes.gif unsure.gif laugh.gif
nu bör det vara tittbart igen biggrin.gif
astrid.m.s
Hej
Nu när jag varit in till er andra och tittat mig omkring är det dags att öppna min dörr så ni får komma in till mig också.
Det blev många bilder även om jag inte visar alla rum och vrår. wub.gif

Så här ser det ut när du kliver in hos mig, vill du se resten så gå in här:

Så här bor jag!

Astrid
Inga från Närke
CITAT (astrid.m.s @ 13-12-2004, 18:44)
Hej

Så här ser det ut när du kliver in hos mig, vill du se resten så gå in här:
Astrid

Vad fint du hade det. Jag gillar dina färger, älskar lila. Du verkar ha ett stort härligt kök och hus med förresten.

Blev intresserad av din spis vilket märke? Vi står i begrepp att köpa ny nästa år, jag vill ha den med liten och stor ugn och varmluft från ElectroHelius är det den du har? Om det är det fungerar den bra?

Om det är någon annan som har den skriv ert omdömme till mig om den /Inga
Zanna
CITAT (estet @ 12-12-2004, 18:53)
Här är vårt lilla hem! Välkommen in!
Rakt fram är vardagsrummet, toaletten är bakom den stängda dörren och närmast är datarummet.

Datarummet...

Vardagsrummet...

Köket...

Sovrummet...

Det är inte så stort men vi trivs jättebra. Vi hyr huset.

Vilka härliga färger ni har, den gula i hallen ser så varm och inbjudande ut och den blå tapeten är också härlig. Tapeten ni har i köket har ett par kompisar i sitt kök men i gult, den är jätte fin till deras ljusgula köksluckor.

Själv har jag tänkt använda mycket färger hemma efter att ha hittat en amerikansk inredningsarkitekt/designer som heter Susan Sargent, hon har underbara färger i sina tapeter, tyger och målarfärger. Susan Sargent Gå in och kolla ni som tycker om färger! Man blir så glad av dem.
estet
Vi har målat datarummet blått och vardagsrummet vi tapetserat om när vi flyttade in. Om jag fick fria händer skulle alla andra rum ändras också!:)
Nu hyr vi huset och det är ganska nya tapeter så de får hänga med...

Kul att höra att det kan vara fint i andras ögon!

Visst är det kul med färg! I vårt förra sovrum hade vi ljusgråa väggar med en auberginefärgad fondvägg. Och köket var ljusbeige med fondvägg & skåpluckor i "50-talsgrönt/pistagegrönt". wub.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Mina katter envisas med att visa hur vi bor:

Eskil och Sture i sin våningssäng...

Badrummet...

Syrummet...

Vardagsrummet...

Soffan...

Sture och Nisse kollar i köksfönstret om det snöat...

Sture kollar köksskåpet... (Hittade han glöggen i alla fall!!)

Sture gillar också att hjälpa till vid datorn - kungen av arbetsrummet!

SNACKA OM LINSLÖSS!!!
Sulawesii
Eskil verkar vara en kul grabb tongue.gif !
Evin
Kul inslag Ann-Christin smile.gif
*Felix matte*
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Badrumsbilden gav mig ett gott skratt biggrin.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Tackar, tackar!
Det värmde - jag ska hälsa våra kattguider! tongue.gif
ariana
Underbara bilder på dina katter vi fick ett gott skratt här biggrin.gif ohmy.gif biggrin.gif
renate
Så mysiga bilder från ett hem där katter spela en stor roll.
Toalettbilden gillade jag. rolleyes.gif tongue.gif
Fenja
Underbart Ann-Christine! wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
amaira
CITAT (Ann-Christin Lindberg zon II @ 14-12-2004, 19:00)
Mina katter envisas med att visa hur vi bor

laugh.gif wub.gif laugh.gif wub.gif
Underbar bildserie, ett extra tack för visningen av toaletten tongue.gif wub.gif .

wub.gif /amaira.
Ewa smålänska höglandet
Någon bild från mig också

Groventren

/Ewa zon 4-5
ariana
Så julfint du har det Eva
mysigt med vävstolen det var kul att väva det gjorde jag förr
rolleyes.gif wub.gif rolleyes.gif
Zanna
Vilka roliga bilder Ann-Christine! Katten i bidén tar priset - tycker han verkligen om att ligga där??
cic
Har fått blodad tand.. Ska ta lite bilder.. Sen tänkte jag plåga er med bilder från min lya! smile.gif

(Undrar om min sambo visste vad han gjorde när han gav mig en kamera.. laugh.gif )
amaira
CITAT (cic @ 27-12-2004, 16:27)
Har fått blodad tand.. Ska ta lite bilder.. Sen tänkte jag plåga er med bilder från min lya! smile.gif

Ja tack! wub.gif Jag blir gärna plågad på detta viset laugh.gif laugh.gif laugh.gif !
Inga från Närke

Vi väntar med spänning men var snäll lägg inte in alla i inlägget utan länka eller meddela att du har bilder i ditt album.
TACK PÅ FÖRHAND /Inga
cic
CITAT (Inga från Närke @ 27-12-2004, 17:07)

Vi väntar med spänning men var snäll lägg inte in alla i inlägget utan länka eller meddela att du har bilder i ditt album.
TACK PÅ FÖRHAND /Inga

Då lovar jag att gå dig till mötes!

Laddar upp bilder nu, men det tar lite tid.. Om bara en lite stund..
cic
Så har jag äntligen fått en kamera!

Jag bor i ett flerfamiljshus ganska centralt i Jönköping. Det är ett gammalt hus, byggt 1919. (arbetarbostäder till Fläkten i Jkpg från början).
Från början var det fyra stycken 2 r.o.k. Nu är det tre lägenheter, en 4:a på övervåningen och två 2:or på nedre plan. Jag och min sambo har en 2:a.

Min hyresvärd (som tidagre hade lägenhet i huset) och hans fru är inga trädgårdsmästare precis, och det var knappast jag heller när jag flyttade hit, så han låter gladeligen mig göra nästan vad som helst i trädgården.

Jag bara pratar om trädgården! Den har jag ju inga bilder på än!

Lägenheten är precis som gamla kåkar brukar vara. Charmig och skev.. laugh.gif Den är gemongående och alla rumen är lika stora (!). Förutom badrummet som såklart är så j-la litet att knappt jag och sambon kan bortsa tänderna samtidigt..

Vi har en öppen spis som fungerar ypperligt. Men vi eldar sällan i den utan ställer en massa ljus där istället.

Jag gillar enkelhet. Har svårt för snidade detaljer och furumöbler tex.. Hoppas ingen tar åt sig, vi har alla olika smak (och tur är väl det!)

Jag tror att jag kan stanna där.. Luta er tillbaka..(som de säger när man laddar bilder) och VÄLKOMNA IN I MITT HEM! Gå in i mitt albulm och klicka på husesyn..
Hoffsan
Här bor jag i mitt nybygda hus:
http://pg.photos.yahoo.com/ph/hoffsan1980/...m/ph//my_photos
cic
CITAT (Hoffsan @ 28-12-2004, 14:50)

Wow, måste vara häftigt/jobbigt att bygga nytt hus!

Mina favoriter hos dig är Duchen! ÄLSKAR GLASBETONG! Bubblande badkar.. wub.gif OCH vinstället! Snyggt!
kerstin z5-6
Snyggt ! Såg att du söker en trädgårdsarkitekt .Är du säker på att du inte vill fixa det själv ? Det finns massor av råd att få här smile.gif Roligt är det dessutom smile.gif
Hur det ser ut hus mej finns i mitt album jul -i alla fall en del av huset
K
Yin o Yang
Det var värt att vänta på cic - så fräscht ni har det, Du och Din sambo wub.gif
alla andra också. Och visst är det tur att smaken är olika. Tänk så tråkigt det skulle bli annars wink.gif
Hoffsan
CITAT (cic @ 28-12-2004, 16:55)
CITAT (Hoffsan @ 28-12-2004, 14:50)

Wow, måste vara häftigt/jobbigt att bygga nytt hus!

Mina favoriter hos dig är Duchen! ÄLSKAR GLASBETONG! Bubblande badkar.. wub.gif OCH vinstället! Snyggt!

Jo det har både varit jobbigt de 5 månaderna det tog men samtidigt väldigt roligt. Jag har gjort det mesta som jag aldrig någonsin gjort förr. Tex spacklat, målat, hjälpt sambon att kakla och spruta på putsen på fasaden(vilket jag orkade i typ 2 minuter sen var armarna som spagetti rolleyes.gif )

Jag blev så sugen på att få en ritning på vår trädgård då min brors blev väldigt bra och jag har försökt själv med ett program jag köpte till datorn(Rosenholms)men jag bara ändrar och klöddar hela tiden. Men vi vill gärna själv anlägga den.
Hoffsan
Kerstin: Wow! Vilken paradisträdgård du har!
kerstin z5-6
Äsch ,jag fotar bara det som är snyggt wub.gif
I övrigt finns flera "projekt och rena katastofområden med sly ogräs o elände smile.gif
men bistår gärna med de misstag jag gjort , så andra slipper göra dem smile.gif

Men att planera och rita sin egen , långsamt bygga upp sin trädgård är oerhört tillfredställande
Tänk bara på gångstråk o sittplatser , vilka träd du vill ha och var de ska stå-sånt tar tid på sej -och bör planteras så snart som möjligt
Övriga växter brukar ha "ben " flera säsonger innan man får till det
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
så perenner själv är inte dumt
Huset är ju urläckert -övertygad om att er trädgård snart blir lika fin
K
fruberglund
Vad roligt att jag äntligen kunde titta lite i den här tråden också nu när jag fått bredband. Försökte innan men modemet men jag hade inte tålamod att sitta och vänta på alla bilder!

Vad fint ni har det, man blir verkligen inspirerad och några ideér snor jag säkert när jag ska göra om nån gång i framtiden smile.gif

Återkommer strax med bilder från vår kåk, måste bara leta på och lägga in i albumet först smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon