Sidor: 1, 2, 3, 4
humla
Vad gör ni när ni inte är här?

Jag tog studenten i somras, och jobbar nu i ett år, på ICA.

Nästa år kommer jag flytta hemifrån och börja plugga. Ev. till socionom. Om jag inte får för mig att resa någonstans, volontärprojekt eller liknande.

På fritiden har jag börjat övningsköra, vill ta körkort till våren. Annars brukar jag fota, odla, umgås med vänner, baka, pyssla med marsvinen o.s.v.
Bettson
CITAT (ah56 @ 15-12-2004, 15:42)
Arbetssökande ekonom. Blev uppsagd pga arbetsbrist ?? i juni. Trodde att jag lätt skulle få nytt arbete. Har sökt över 50 jobb, varit på en del intervjuer men inte fått napp ännu. Vi verkar vara ungefär 200 personer som konkurrerar om samma jobb i regionen.  
Intressen i övrigt är min lilla kolonilott och lite sömnad, pyssel och knåp.
Jag har lagt in lite bilder i mitt album på en del som jag knåpat ihop.
Pyssel o knåp

Men kära vän!

Du titulerar dig felaktigt, du är ju för sjutton konstnär. wub.gif

När man gåra på marknader och tittar i stånd så säger jag ofta så här till min man. Det är skillnad på hantverk och handarbete.

Handarbete gör man för att roa sig. Man tycker det är kul när man behärskar tekniken.

Hantverkare är man när man behärskar tekniken men dessutom är kunnig i design och färgsättning. Är man tillräckligt duktig på de två senaste så är man konstnär.

Jag bedömer dig som konstnär. kanske dags att tänka på en ny karriär.
Du borde varut ute och sålt på julmarknader hej vilt. smile.gif
evelina

Glömde säga att förutom att vara sjukpensionär målar jag med akvareller.
Bilden är lite dålig orkade inte ta bort glasramen.
ah56
CITAT (Bettson @ 15-12-2004, 21:35)
Men kära vän!

Du titulerar dig felaktigt, du är ju för sjutton konstnär. wub.gif

När man gåra på marknader och tittar i stånd så säger jag ofta så här till min man. Det är skillnad på hantverk och handarbete.

Handarbete gör man för att roa sig. Man tycker det är kul när man behärskar tekniken.

Hantverkare är man när man behärskar tekniken men dessutom är kunnig i design och färgsättning. Är man tillräckligt duktig på de två senaste så är man konstnär.

Jag bedömer dig som konstnär. kanske dags att tänka på en ny karriär.
Du borde varut ute och sålt på julmarknader hej vilt. smile.gif

Rodnar wub.gif wub.gif wub.gif
Har allt tänkt på det. Skulle vilja ha mitt pyssel som arbete. MEN jag vill göra unika saker, inte serietillverka grytlappar till julmarknader. Det tar massor av tid så man måste få bra betalt. Julkrubban höll jag på med en hel vecka på mer än heltid. Satt framför TV:n på kvällarna och ritade och klippte ut figurer för att sedan på dagtid sy på maskin. Den quiltade krumelurbården tog en hel dag på maskin.
Anki på Öland
Jag är utbildad socionom som jobbade på socialbyrå i norra stor-Stockholm i 10 år, flyttade till Öland och har nu jobbat på en gruppbostad för utvecklingsstörda i 15 år. Har nu en utsliten rygg så jag är halvt sjukskriven sedan nästan 2 år.
Fritiden går helt åt till mina hundar och en och annan pelargon.
Anki
nypan
filmare. kul med slitigt. bra då med en trädgård att meditera och skapa
i :-) nypan
imk
Jobbar....eller är för trött för att sitta vida datorn..eller så är datorn upptagen....och ibland måste man göra lita andra nyttigheter också unsure.gif
MoniqueÖ
Kreditchef, ekonom & admistratör som blev arbetsbefriad från 50-60-timmar/vecka jobbet i dec '02. Sökte en massa jobb direkt och fick det första som jag sökte...busschaufför. Hade ett busskörkort i bakfickan och tänkte krasst att jag nog kunde göra något helt annat ett tag i väntan på att jag fick något annat.

Nu är det snart 2 år sedan och jag stortrivs. laugh.gif Jobbar 36 timmars vecka, och kan koppla av jobbet helt när jag slutat för dagen. Söker visserligen annat oxå men efter 172 ansökningar utan att ens få komma på några intervjuer kommer jag nog att vara kvar här.

Har en lite redovisningsfirma, vid sidan om och hjälper ett par hantverkare med deras rutinarbeten, så dom kan tjäna pengar på det dom är bra på.

Sen pysslar jag ute på vår, bostadsrättsföreningens, innergård där vi har både perennner och annualer. Buskar & träd. Dessutom har vi gjort gräsmatta i sandlådan för fika i det gröna och den måste ju klippas då & då under växtsäsongen. smile.gif
Mia, zon 3
CITAT (ah56 @ 15-12-2004, 22:54)
Skulle vilja ha mitt pyssel som arbete. MEN jag vill göra unika saker, inte serietillverka grytlappar till julmarknader.

Åh, vad jag håller med! Sambon vill att jag ska starta eget, men då blir ju hobbyn ett yrke...... Törs inte......

PS. Glömde att jag på den obefintliga fritiden även renoverar ett sekelskifteshus, med allt kul & mindre kul det för med sig.....
Cilla
Jag är skeppare, journalist och trädvårdare. Jobbar säsongsvis och har efter några års hektiskt trippelarbete lyckats kombinera mina tre yrken så att de löper utan alltför stora överlapp under året.
Sulawesii
CITAT (MoniqueÖ @ 16-12-2004, 10:36)
Nu är det snart 2 år sedan och jag stortrivs. laugh.gif

Och jag som tyckt synd om er busschaufförer bl a på grund av alla festprissar och gangster som åker med bussarna tongue.gif . Fast, du kanske inte kör stadsbuss?
Fisan
Jag har varit mammaledig i snart tre år, fick två barn i tät följd, fick sparken i våras, men nu händer det saker! smile.gif Lilla jag ska starta eget ! Efter X år som anställd ska jag vara egen frisör ! Ska hyra stol på en skönhetsalong, så kunderna får en allltiett-upplevelse. Och det känns jättespännande och jättekul!

Fisan
Gunvor Nilsson
CITAT (Fisan @ 16-12-2004, 22:27)
Lilla jag ska starta eget !  Efter  X år som anställd ska jag vara egen frisör ! Ska hyra stol  på en skönhetsalong, så kunderna får en allltiett-upplevelse.  Och det känns jättespännande och jättekul!

Fisan

Lycka till Fisan - du klarar det!

/Gunvor
Fisan
Tack!!
wub.gif wub.gif
Fisan
kerstin z5-6
Lycka till Fisan! -du kommer att lyckas tror jag -frisör är ett hantverk jag beundrar , svårt , men ser så lätt ut -
och bra lyssnare brukar frisörer vara smile.gif
Det är nog skönt att bli sin egen , men var rädd om dej så du sliter ut dej .
Vi får hålla en tumme smile.gif tongue.gif
Finns inget som man blir så pigg o glad av som att gå till en bra frissa !
Fisan
Det känns lite nervöst eftersom jag har varit borta så länge. Trender kommer o går väldigt fort. Och nu kommer jag bli själv, på min förra arbetsplats var vi fyra ibland fem frisörer, så då fanns det alltid bollplank att bolla idéer o förslag med. Men jag tror att jag kommer fixa det, för jag är laddad till tusen!!!

Kram på er
Fisan
Gunvor Nilsson
Vi håller tummarna för dej Fisan! wub.gif

/Gunvor
*Felix matte*
Lycka till Fisan! wub.gif
evelina
CITAT (Fisan @ 16-12-2004, 22:27)
Jag har varit mammaledig i snart tre år, fick två barn i tät följd, fick sparken i våras, men nu händer det saker! smile.gif  Lilla jag ska starta eget !  Efter  X år som anställd ska jag vara egen frisör ! Ska hyra stol  på en skönhetsalong, så kunderna får en allltiett-upplevelse.  Och det känns jättespännande och jättekul!

Fisan

Lycka till!

Att vara frisör är ett otroligt roligt och stimulerande yrke man får träffa alla slags människor men yrket är också väldigt krävande men det vet du ju redan!

Man är konstnär, psykolog m.m. allt i ett. wub.gif

Som du skriver tidigare så har man ingen att bolla med när man hyr stol men gå kurser åk utomlands på kurser det ger så mycket och man skapar nya kontakter inom frisöryrket.

Från en som ibland saknar sitt yrke.

(Är numera sjukpensionär efter 30 år i yrket)
Ewa smålänska höglandet
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-12-2004, 22:36)
Det är nog skönt att bli sin egen , men var rädd om dej så du sliter ut dej .

blink.gif wacko.gif wink.gif unsure.gif

/Ewa zon 4-5
Fisan
Tack alla för uppmuntrande tillrop! Det värmer verkligen! wub.gif

Evelina, en frisör till, vad roligt! Givetvis kommer det bli en del kursande. Utlandet får kanske vänta, men jag vet att det anordnas många kurser o visningar i hemtrakten.

Frisöryrket är absolut en omväxlande o givande sysselsättning. När jag har gått hemma med mina små och nån gång hälsat på mina f.d. arbetskompisar, har jag känt hur mycket jag saknar alltihop. Atmosfären, doften (stanken tongue.gif ) av alla kemikalier.... smile.gif

Men sen har jag ju glömt att nämna det näst bästa i livet: Min lilla häst. Hon håller mig sysselsatt om och när jag får tid över... wub.gif

Kramar på er
Fisan
Ingo
Ekonomutbildad i Uppsala med fördjupning i ADB (som IT kallades då). Blev ren "datanisse" efter examen och jobbar för närvarande på ett större mediaföretag. Precis vad jag gör är lite svårdefinierat just nu, eftersom vi håller på att göra om verksamheten...

På fritiden ägnar jag mig mest åt familjen men blir det tid över gillar jag trädgårdsbestyr samt att läsa och skriva. Historia och arkeologi gillar jagockså, kunde tänka mig att plugga litet vid sidan om när jag får mer tid (=när barnen blir äldre).
Micke
Före detta sinnessjukvårdare (jo, så hette det ännu under den senare hälften av 80-talet här i Finland, men sedan drabbades också vi av den svenska skönskrivningssjukan och vete sjutton vilken titel jag skulle ha på det området idag...). Men sedan sadlade jag om och blev journalist, jobbar numera som redaktionssekretare på en lantbrukstidning, vilket i praktiken innebär att jag dels fungerar som någon form av nyhetschef och dels sköter ombrytning och layout. Nu har jag ett tredje yrke på gång, i januari inleder jag vuxenstudier till - ja vad annars? - trädgårdsmästare...

Micke
anna_rispan
jag gick trädgårdsprogrammet på komvux. Har jobbat som trädgårdsarbetare (park) 12 månader o en säsong. Nu är jag arbetssökande... Men det här är bara tills jag kommer på vad jag ska bli när jag blir stor. rolleyes.gif
mollys_matte
Jösses vad mycket spännande ni pysslar med!

Jag letar jobb, busar med min katt och går i terapi! rolleyes.gif
Lite småtrist, men vet ju inte vad jag vill göra riktigt, har dock sökt jobb på den lokala "handelsträdgården". han var inte klar med sina scheman, så jag skulle återkomma i mars! *håller tummarna*
Bjäbban
Vilken intressant tråd!
Är djupt imponerad av all samlad kunskap, och vilka roliga jobb ni har!
Själv är jag (vågar jag säga det…) försäkrings försäljare! (ombud med provisions lön och ingen fast anställning)
Tycker det är rätt kul och väldigt omväxlande!
En del har jag haft som kunder i många år, så vi har lärt känna varandra under årens lopp och pratar allt möjligt inte bara försäkringar!
Och nej, jag jagar inte kunder genom att ringa upp folk…det stadiet har jag tack och lov passerat!

Mitt stora fritids intresse är hundar! (har varit uppfödare i drygt 30 år, men nu har tyvärr sjukdom satt stopp för det…)
Trädgårds intresset är ganska nytt, satte mina första fröer och lökar föra året!
Har också bygt upp en kulle med växter över en gamal brunn som jag är väldigt stolt över!
Swingtime
Jag har varit busschaufför i snart 16 år och har nu gått ner tii 40% och halv
pension.Räknar nu med att få mer tid till trädgården och mina växter.
Jag tycker också om olika handarbeten som broderi och stickning. rolleyes.gif
Det är ju också intressant att ta del av andras erfarenheter på olika forum
AndreasBlomquist
Känner att jag som ny medlem på forumet får fortsätta denna eminenta tråd.

Utbildad inom politik och förvaltning på universitet så trodde jag framtiden var klar för mig som byråkrat på någon myndighet men insåg snabbt att jag hellre ville ha lite mer kontakt med människor så sedan 5 år tillbaka jobbar jag som Night Auditor på Radisson SAS. Hyfsat roligt jobb även om det börjar kännas jobbigt att vara vaken 5 nätter i veckan, år ut och år in. Fördelen är ju att man är ledig på dagtid, även om förmiddagen går åt till sömn.

Ville när jag var yngre utbilda mig till trädgårdsmästare och favoritutflykten var med mormor till närmaste botaniska trädgård så man kunde få gå där och gnugga på alla blad o se vad de luktade samt försöka smälta all prakt från blommorna runt omkring!
Zaz
Oj, vad alla pysslar med intressanta saker! : )

Jag läser till Landskapsarkitekt efter en mycket brokig utbildning (Arkeologi, litteraturvetenskap, idé- och lärdomshistoria mm) samtidigt som jag jobbar i blomsteraffär så snart skolan så tillåter (=sommar-, jul- och påsklov...)

Läser massvis och gillar film och musik. Målade/tecknade mycket förr, men nu känns det som att tiden inte räcker till. Bor i lägenhet, men gräver i mammas trädgård så mycket det bara går! rolleyes.gif *helt galen i att se saker växa*
Åsa, mälardalen zon 2
Och jag är lärare på ett naturbruksgymnasium, vad jag undervisar i, Odling såklart (+ div. andra kurser som jag blir inplacerad på).
Dzad
Ojdå... Låter inte som det är något vidare enkelt för er ekonomer att hitta jobb...
Hur lång utbildning är ekonomutbildningen i Sverige (om man räknar i år)?
Har ni bara sökt ekonom- och chefstjänster eller har ni sökt andra kontorsjobb som ni kanske är överkvalificerade för?
Tycker det borde vara ganska enkelt för en ekonom att få jobb som t.ex. kanslist.

Dags att söka annan studieplats för mig låter det som. smile.gif
Totteboll
Arbetar som forskare, till synes ett mycket fritt arbete med bra lön, men jag är utled på en usel arbetsplats med trångsynta och korkade chefer och medarbetare. Skulle gärna hitta något annat, men min formella utbildning och mina expertkunskaper är på tok för snäva för att det ska vara lätt att hitta ett annat jobb.
Annlo
Totteboll jag blir nyfiken!
Vad forskar du i?

Annlouice
Totteboll
CITAT (Annlo @ 01-02-2005, 20:46)
Vad forskar du i?

Det vågar jag inte svara på, för då blir jag för lätt identifierad av de som kan området. Larvigt, men jag vill inte att arbetsplatsen ska kunna kalla mig illojal och besvärlig.
katti
Har en kandidatexamen i ekonomi och jobbar på en större banks Telefonbank. Trivs jättebra ( trevliga kunder smile.gif ), har haft anställning där sen juni men jag söker samtidigt andra jobb.... men som sagt, ekonomer har det inte lätt just nu sad.gif . Fick dessutom ett mindre trevligt brev från csn förra veckan... burr sad.gif
Annlo
Totteboll, inte alls larvigt! Fullt förståeligt om de beter sig på det viset!
Hoppas bara att ämnet är intressant, när nu miljön runt dig är så där smile.gif

Annlouice
rutis
Å lilla jag arbetar som systemadministratör (UNIX) hos en av landets största Internetleverantörer. smile.gif
Tessa
Jag är för tillfället arbetslös, börjar praktisera på Granngården nästa vecka (stoor blomsektion) smile.gif
lavendel
Du Totteboll....jag förstår hur du känner!
Hade själv alla möjligheter till en forskarkarriär i psykologi...jag var alltid bland dom bästa på alla tentor....men jag klarade bara inte av alla dessa intriger och spel som förekom ..och dom här tilltänkta handledarna som kollade in mitt utseende..och så lyckades dom plötsligt skaka fram ett möjligt projekt.!
Har tänkt ibland att jag kanske borde återuppta min akademiska karriär..men nej...inte för sakens skulll..aldrig!
Men ändå...jag jobbar nu med dom människor som jag känner ett speciellt intresse för...dom med en schizofrenidiagnos..och kanske kommer jag att känna att jag vill göra nåt mer av mina erfarenheter..så kanske återvänder jag till universitetet.!
Detta är min realistiska plan...eller så blir jag chef över nåt shizofreniboende!
Men min dröm är att bara få vara...att ha ett hus och en trädgård..och ett par katter!
Förlåt alla förtidspensionerade....jag förstår att ni haft det svårt innan ni fick er pension..men ibland blir jag så avundsjuk..när jag vet att jag måste jobba tills jag blir 67 år för att få en pension som jag kanske kan leva på!
Lavendel rolleyes.gif
evelina
Citat: Förlåt alla förtidspensionerade....jag förstår att ni haft det svårt innan ni fick er pension..men ibland blir jag så avundsjuk..när jag vet att jag måste jobba tills jag blir 67 år för att få en pension som jag kanske kan leva på!
Lavendel . Slut citat

Sjukpensionär heter det!! Är man sjuk så är det ju inte bara svårt innan man får pension utan man är ju sjuk hela tiden.
Dålig pension om man inte har arbetat tillräckligt länge.
Man får hela tiden slåss för sina rättigheter.
Saknar mitt yrke ofta + arbetskamrater.
Detta är bara lite om att vara sjukpensionär.

Var glad att du är frisk och arbetsför. wub.gif

Fast livet kan vara underbart ändå bara man har en trädgård. wub.gif
*Felix matte*
CITAT (lavendel @ 02-02-2005, 18:11)
Men min dröm är att bara få vara...att ha ett hus och en trädgård och ett par katter!
Förlåt alla förtidspensionerade....jag förstår att ni haft det svårt innan ni fick er pension..men ibland blir jag så avundsjuk..när jag vet att jag måste jobba tills jag blir 67 år för att få en pension som jag kanske kan leva på!
Lavendel rolleyes.gif

Jag får bara vara men jag har varken eget hus, trädgård eller katter och ändå är jag så oändligt glad och tacksam för var dag.

Jag tror också att du Lavendel inte egentligen är avundsjuk på oss som har sjukpension (heter förresten Sjukersättning numera) utan att du ville ha ekonomisk möjlighet att vara heltid hemma, påta i trädgården och göra det du för stunden vill..eller hur?

Du behöver inte be mig om förlåt...alla har rätt att uttrycka sin åsikt och önskan.
Men... jag vill precis som evelina... säga att vi inte är sjuk bara tills vi får pension och precis som hon så tycker jag att du ska vara glad och tacksam för att du får vara frisk och orkar arbeta.
För egen del har jag inte behövt slåss för något men jag vill säga att jag gärna bytte med vem som helst av er friska och jag lovar att ingen av er skulle gå med på det.
Hälsa är något som de flesta av oss tar för givet... och så ska det också vara. biggrin.gif wub.gif
lilla mamma
jag roar mig med att stämpla, jag ska inte klaga för jag har timvik på landstinget i värmland rätt ofta.

Min man, våra två killar, tre kaniner, två katter, en hund, ett marsvin och ett ständigt ostädat hus.

Svära över våra trasiga bilar och titta ut över mina ägor är en del av intressena
laugh.gif

Degerfors bibliotek har hyllor välfyllda med pelargonböcker vet jag efter många raider där.

Dricka kaffe är också en hobbie och läga diabetesanpassad kost.

Diabetes är en hobbie eftersom maken har det och naturligtvis vårt gemensamma yrke: undersköterska.

jag känner att mitt inlägg nu räcker till.
anita
rutis
Jag kom på att jag faktiskt ägnar en hel del åt att renovera mitt kök i mitt "nya" hus. Det tar ungefär all kraft, och långt mycket mer tid än man har. blink.gif
Totteboll
Du Totteboll....jag förstår hur du känner!
Hade själv alla möjligheter till en forskarkarriär i psykologi...jag var alltid bland dom bästa på alla tentor....men jag klarade bara inte av alla dessa intriger och spel som förekom ..och dom här tilltänkta handledarna som kollade in mitt utseende..och så lyckades dom plötsligt skaka fram ett möjligt projekt.!
Har tänkt ibland att jag kanske borde återuppta min akademiska karriär..men nej...inte för sakens skulll..aldrig!
Men ändå...jag jobbar nu med dom människor som jag känner ett speciellt intresse för...dom med en schizofrenidiagnos..och kanske kommer jag att känna att jag vill göra nåt mer av mina erfarenheter..så kanske återvänder jag till universitetet.!
Detta är min realistiska plan...eller så blir jag chef över nåt shizofreniboende!
Men min dröm är att bara få vara...att ha ett hus och en trädgård..och ett par katter!

Ja, den akademiska världen suger med sina mossiga, patriarkala, odemokratiska ,prestigefulla, och okreativa strukturer. Men det är ännu lite otryggare i forskningsvärlden utanför universiteten för där är kampen om forskningsanslag dessutom än blodigare. Minst hälften av alla pengar som går till forskning används egentligen till tid för att söka mer anslag.

Min dröm vore att få vara t.ex. mellanstadielärare på en liten skola men med en bra lön på 30-35 tusen i månaden! Då skulle jag må bra och kunna ägna mig åt forskningen på fritiden (när det är för mörkt att jobba i trädgården).

Att jobba på ett hem för de med schizofrenidiagnos låter också som ett riktigt arbete.
fjodor
Vad jag gör när jag inte är på odla.nu???

Städar källaren.... fy hundan vad man har en massa onyttiga saker..

-"Bra att ha"... ja ha NÄR då....??? inte när man skall städa iallafall...

NÄ tillbaks ner i mörkret.....
Tessa
hahah fjoder känner igen de där med mitt förråd, skulle ställa upp lådan med julsaker som har stått o väntat på att komma upp ett bra tag, men den gick inte in pga röran, så nu har ja fått trycka in den i en av garderoberna (tack o lov för dom:P ) . ja har planerat i ett år o rensa både förråd garderober o andra skrymseln men men tongue.gif

Föresten har jag nu fått praktik på Granngården smile.gif
Så nu kan man iaf ägna sej åt något roligft o inte ha ångest över att man inte får en krona för de
rutis
[QUOTE=Tessa,03-02-2005, 16:00]hahah fjoder känner igen de där med mitt förråd, skulle ställa upp lådan med julsaker som har stått o väntat på att komma upp ett bra tag, men den gick inte in pga röran, så nu har ja fått trycka in den i en av garderoberna (tack o lov för dom:P ) . ja har planerat i ett år o rensa både förråd garderober o andra skrymseln men men tongue.gif

QUOTE]
Ett bra tips är att flytta, då gör man sig av med massor av grejer! Jag har en nästan tom garderob nu efter min senaste flytt! biggrin.gif
carol
Jag är byggingenjör. smile.gif

På fritiden är jag väldigt pysslig av mig - blommor, handarbete, fixa och inreda min lägenhet, laga mat. Och så är jag hobbykonstnär eller vad man kallar det - tecknar porträtt i blyerts.
Heddas matte
Jag är före detta informationstomte som sadlar om till trädgårdstomte. Tränar fågelhund och åker häst.
lavendel
CITAT (Felix matte @ 02-02-2005, 20:00)

Men min dröm är att bara få vara...att ha ett hus och en trädgård och ett par katter!
Lavendel rolleyes.gif

Jag får bara vara men jag har varken eget hus, trädgård eller katter och ändå är jag så oändligt glad och tacksam för var dag.

Jag tror också att du Lavendel inte egentligen är avundsjuk på oss som har sjukpension (heter förresten Sjukersättning numera) utan att du ville ha ekonomisk möjlighet att vara heltid hemma, påta i trädgården och göra det du för stunden vill..eller hur?

Du behöver inte be mig om förlåt...alla har rätt att uttrycka sin åsikt och önskan.
Men... jag vill precis som evelina... säga att vi inte är sjuk bara tills vi får pension och precis som hon så tycker jag att du ska vara glad och tacksam för att du får vara frisk och orkar arbeta.
För egen del har jag inte behövt slåss för något men jag vill säga att jag gärna bytte med vem som helst av er friska och jag lovar att ingen av er skulle gå med på det.
Hälsa är något som de flesta av oss tar för givet... och så ska det också vara. biggrin.gif wub.gif

Förlåt Evelina och Felix matte att jag inte svarat tidigare....men min dator tvärdog precis när jag höll på att skriva ett svar! ohmy.gif
Får se om den vill vara med ett tag nu????
Det var väl okänsligt av mej att skriva så...och inte så genomtänkt...och visst vet jag att att en god hälsa är nåt att verkligen uppskatta...och så klart är det den ekonomiska möjligheten att vara hemma som jag kan känna mej avundsjuk på!
Skäms lite faktiskt!

sad.gif unsure.gif blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon