Sidor: 1, 2, 3, 4
lavendel
CITAT (Totteboll @ 03-02-2005, 10:37)
Att jobba på ett hem för de med schizofrenidiagnos låter också som ett riktigt arbete.

Hej du Totteboll! rolleyes.gif
Jo visst är det ett riktigt arbete...och det kan också vara intellektuellt stimulerande om man har tillgång till riktigt bra handledning och har arbetskamrater som är intresserade av dom mentala processer som sker mellan alla som befinner sig i en sån här miljö!
På min nuvarande arbetsplats känns det inte riktigt så....det är väldigt fokuserat på det rent praktiska!
Men jag stannar här ett tag ändå...för att jag är intresserad av dom som bor här...så jag får väl fortsätta att bolla tankar och ideer med mej själv! : tongue.gif
Lavendel
zaaritha
Min "sjukpension" har gått igenom fr.o.m 1 febr. 4.800/mån.
De dagar jag inte har så ont, grejar jag med det mesta!
De "onda" dagarna, som i dag, läser jag o glor på dumburken!
Man blir så himla frustrerad, när man inte ens kan öppna en kattmatsburk
m så´n där "snäpp"! Det gör så ont att man vill lipa..........
lavendel
Nu har jag bett om ursäkt till Evelina och Felix matte...både på forumet och i privata mail...men...okey...jag förstår....jag lägger av nu .....har väl förstått redan tidigare att jag inte är välkommen här!
Lavendel
zaaritha
lavendel; jag frågar även här--varför känner du dej "utstött"?
Du är väl lika välkommen med dina åsikter som alla är?!
lavendel
Nej Zaaritha...jag är inte välkommen med mina åsikter...det har jag kännt länge....egentligen borde jag ha slutat skriva här för längesen....men ibland när jag läst igenom dom egentliga odlingstrådarna så kollar jag igenom Småprat...och så känner jag för att skriva nåt...fastän jag vet att ingen är intresserad!
zaaritha
Snälla lavendel--du ska inte känna så!
Det finns alltid vissa personer som "får mera plats"--livet är ju så´nt!
Jag känner mej "utanför" ibland..........
lavendel
Zaaritha wub.gif !
Tack för att du bryr dej!
Kanske kan jag inte hålla mitt löfte om att lägga av...fast nu är det helg..och sen en tuff arbetsvecka....men sen så vet man inte!!!
tongue.gif tongue.gif tongue.gif
evelina
CITAT (evelina @ 02-02-2005, 18:27)
Citat: Förlåt alla förtidspensionerade....jag förstår att ni haft det svårt innan ni fick er pension..men ibland blir jag så avundsjuk..när jag vet att jag måste jobba tills jag blir 67 år för att få en pension som jag kanske kan leva på!
Lavendel . Slut citat

Citat:Sjukpensionär heter det!! Är man sjuk så är det ju inte bara svårt innan man får pension utan man är ju sjuk hela tiden.
Dålig pension om man inte har arbetat tillräckligt länge.
Man får hela tiden slåss för sina rättigheter.
Saknar mitt yrke ofta + arbetskamrater.
Detta är bara lite om att vara sjukpensionär.

Var glad att du är frisk och arbetsför.  :wub:

Fast livet kan vara underbart ändå bara man har en trädgård. wub.gif
Slut citat

citat[Nu har jag bett om ursäkt till Evelina och Felix matte...både på forumet och i privata mail...men...okey...jag förstår....jag lägger av nu .....har väl förstått redan tidigare att jag inte är välkommen här!
Lavendel ]slut citat

Godmorgon!
Jag tycker inte att jag har skrivit något som du behöver bli upprörd över, bara en förklaring på hur det är att ha sjukersättning.

Jad tycker inte detta är någon anledning till att lämna forumet för.

Jag har inte fått något mail av dig.

--------------------------------------------------------------------------------
*Felix matte*
CITAT (lavendel @ 04-02-2005, 23:52)
Nu har jag bett om ursäkt till Evelina och Felix matte...både på forumet och i privata mail...men...okey...jag förstår....jag lägger av nu .....har väl förstått redan tidigare att jag inte är välkommen här!
Lavendel

Men snälla du... jag skrev ju i mitt inlägg att du inte behöver be mig om förlåtelse och inte uppfattade jag ditt inlägg som elakt på minsta vis.
Tankar som du hade, det har vi väl lite till mans/kvinns och det har säkert också jag haft...tills jag drabbades av sjukdom.
Det var det jag ville säga med mitt svar till dig.

Något Pm eller mail har jag inte fått...kollade precis hotmail men inget där heller.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon