|
Vad är detta egentligen? Språkpoliskonferans? Ibland är ni för mycket av ert eget bästa....ganska ofta nu för tiden. Kan ni inte skaffa er ett eget diskussionsforum där ni behandlar era hätska diskussioner.
/E - är trött på att varenda tråd i småprat spårar ur....
Det är väl ganska vettigt att definiera vad det är man diskuterar även om det kan finnas tendenser till att tråden spårar ur? Jag tycker det är rätt intressant att läsa andra människors synsätt på det och hur de definierar saker, kanske inte alltid som jag tycker men intressant. Just i det här fallet tycker jag att det blir mindre en urspårning än vad det blir en utläggning av ämnet, men det är min alldeles egna åsikt.
Från och med nu kommer jag enbart att läsa och svara på inlägg som handlar om trädgård etc, så ni behöver inte göra er besväret att svara mig, för att jag kommer inte läsa det ändå / E - även om jag lämnar forumet kommer ni inte att märka det eftersom jag inte var så delaktig här ändå.
CITAT (Evin @ 16-12-2004, 13:20) Kan ni inte skaffa er ett eget diskussionsforum där ni behandlar era hätska diskussioner.
/E - är trött på att varenda tråd i småprat spårar ur.... Hätsk??? Jag skulle vilja veta hur det låter i ditt huvud, när du läser det som skrivs här??? Jag har ett förslag på fortsättning: Vad är "kommunikation", hur definieras det och hur använder vi oss av tekniken? Eller ... hur definierar jag ordet "hätsk"... Nej - förlåt att jag retas  *menar inget illa* Jag har aldrig förstått att denna tråd har spårat ur... Det tycker jag inte nu heller. Tvärtom har den varit oerhört givande och intressant  . Vi uppfattar ju alla världen på olika vis, menar inte att trampa på dina fötter, genom mitt sätt att uppfatta värdlen, tråden och ämnet. Kram  /amaira.
pisanggoreng
16-12-2004, 13:56
CITAT (Evin @ 16-12-2004, 13:20) Kan ni inte skaffa er ett eget diskussionsforum där ni behandlar era hätska diskussioner.
/E - är trött på att varenda tråd i småprat spårar ur.... Tyckte i ärlighetens namn inte att denna diskussionen var speciellt "hätsk" eller att den spårat ur innan du skrev ditt inlägg..... *förvirrad*
Och NU håller jag med Amaira och Pisanggoreng! Mvh Fenja
Amaira, mina tår har inte blivit trampade på...jag blir inte upprörd av att ni tycker olika om saker och ting. Men i det här fallet och i andra trådar har det blivit mer av personangrepp. Jag tror inte Netaave var ute efter detta när hon frågade om råd. Och jag tror inte att hon uppskattar att ni gör att något som hon känner är viktigt för tillfället och som hon behöver stöd i blir en utdragen diskussion som inte har med hennes fall att göra. Jag har märkt flera tendenser i flera ämnen i småprat att folk tar illa vid sig och går in i diskussioner som slutar med ovänskap. Detta tycker jag är tråkigt och inte borde vara på ett forum som detta.
Jag vill bara ge er en varningssignal att det ni uppfattar som en fredlig konversation som i detta fallet kan ha upprört någon.
Jag känner ingen av er och jag tänker inte "klanka" på någon för alla är vi lika goda.
Ha en bra dag
/E - som tidigare sagt kommer jag inte bemöta er i forumet. (fast jag ifs gjorde det nu)
CITAT (Evin @ 16-12-2004, 13:33) Från och med nu kommer jag enbart att läsa och svara på inlägg som handlar om trädgård etc, så ni behöver inte göra er besväret att svara mig, för att jag kommer inte läsa det ändå / E - även om jag lämnar forumet kommer ni inte att märka det eftersom jag inte var så delaktig här ändå.  Ska man hålla på och "hota" så tycker jag att man ska ha ryggrad nog att genomföra det också... *suckar* Mvh Fenja
evelina
16-12-2004, 14:14
CITAT (Evin @ 16-12-2004, 13:33) Från och med nu kommer jag enbart att läsa och svara på inlägg som handlar om trädgård etc, så ni behöver inte göra er besväret att svara mig, för att jag kommer inte läsa det ändå / E - även om jag lämnar forumet kommer ni inte att märka det eftersom jag inte var så delaktig här ändå. :wub: Det är DITT eget val,glöm inte det. Jag för min del läser alla trådar MEN svarar bara där jag tycker det är intressant! MITT val! Sedan har vi ju inte så mycket att odla just nu!!!! Så småprat fyller sin funktion den här årstiden tycker JAG. Ha en riktigt fin dag!Mvh
Mia, zon 3
16-12-2004, 14:15
Just den här diskussionen har väl varit väldigt lugn och sansad...? Inga personangrepp så vitt jag kommer ihåg. Och att man reder ut vad som menades från början är väl ett jättebra sätt att undvika alla missförstånd. Vi har ju alla olika uppfattningar, och i en tråd som denna kan man bara ge sin egen uppfattning, och bara för att man inte håller med varandra behöver man väl inte hålla tyst? En diskussion är ingen diskussion om alla har samma åsikt. Visst håller jag med Evin om att det är jättetråkigt när småpratandet urartar till gräl, men 99% av gångerna är det ju tolkningar och olika uppfattningar av ord som ligger bakom. Så fortsätt förtydliga, säger jag.
Copycat
16-12-2004, 14:19
Hejsan ! Om man inte uppskattar vad folk har för åsikter så ska man väl inte lägga en fråga hit då. Netaave undrade väl vad vi andra ansåg? Om alla talar om ärligt och sansat vad dom anser vara en flirt, så är det väl inget fel i det heller, inga personangrepp eller påhopp här heller. Att sedan Netaave kan ha blivit illa berörd av att många tycker annorlunda än henne, det är ju kanske inte så roligt. Men åsikterna har stötts och blötts mycket lugnt och sansat, urspårade trådar blir det oftast efter att ett sådant inlägg som kom från dig Evin dyker upp. Det är då dom dåliga stämmningarna börjar, när det påtalas att det skulle vara påhopp och dylikt. Om ämnet inte faller dig i smaken Evin, så finns det massor av andra trådar som säkert passar dig bättre. Det skulle aldrig falla mig in att lägga en fråga här i forumet, som jag inte ville ha raka ärliga svar på, nä, som man bäddar får man ligga.
netaave
16-12-2004, 14:28
CITAT (birgitek @ 16-12-2004, 08:45) Kanske menar vi helt olika saker med FLIRT. För mej är det prat, skratt och skoj, med ett ett litet inslag av attraktion. Kan inte se något som helst osmakligt i det Du och jag Birgit har samma uppfattning! Jag tror att ordet flirt har många betydelser, det får man ju klart för sig här. Jag lät precis min man (sen 20 år) läsa det här och han gjorde precis som jag , skakade på huvudet åt alla inskränkta åsikter Han tror det finns många som är oroliga över sina förhållanden av dom som skrivit här. Med det avslutar jag den här diskussionen, fortsätter att leva lyckligt med min man och ändrar inte mitt sätt ett dugg.
Copycat
16-12-2004, 14:34
Netaave, som Fenja så fins citerade från ordlista. Det finns inte olika betydelser mer än dom som står skrivna. Men det kan ju finnas fler "uppfattningar" av vad en flirt egentligen är. Att sedan få för sig att majoriteten av dom som haft avvikande åsikter i denna har bekymmer i sina förhållande är att sjunka lågt. Jag har haft min make i 20 år och aldrig ens höjt rösterna emot varandra. Som man frågar får man svar, jag tror inte att någon medvetet skulle försöka att få dig att må dåligt. Jag var mest orolig för att din make skulle kunna må dåligt av dina flirtningar med dett ex.
Sommartorparn
16-12-2004, 14:54
CITAT (Evin @ 16-12-2004, 13:20) Vad är detta egentligen? Språkpoliskonferans? Ibland är ni för mycket av ert eget bästa....ganska ofta nu för tiden. Kan ni inte skaffa er ett eget diskussionsforum där ni behandlar era hätska diskussioner.
/E - är trött på att varenda tråd i småprat spårar ur.... Då föreslår jag att du BLUNDAR när du läser trådarna i Småprat!
Hannele
16-12-2004, 15:13
CITAT (amaira @ 16-12-2004, 13:10) Där fångade du det ordagrant, så som JAG tolkar att "flirt" är, och det är något som jag inte är intresserad av! -_- Enligt ordboksdefinitionen, då är jag inte heller intresserad av flirt. Maken skulle inte bli sotis, det har inget med det att göra. Det skulle bara kännas oerhört fånigt att flirta med mina manliga kompisar. Jag var enda tjejen i klassen på maskinteknisk linje på gymnasiet. På arbetsplatser har det varit mest killar. Då funkar det inte med flirt! Kanske annorlunda på en kvinnlig arbetsplats?
CITAT (netaave @ 16-12-2004, 14:28) CITAT (birgitek @ 16-12-2004, 08:45) Kanske menar vi helt olika saker med FLIRT. För mej är det prat, skratt och skoj, med ett ett litet inslag av attraktion. Kan inte se något som helst osmakligt i det Du och jag Birgit har samma uppfattning! Jag tror att ordet flirt har många betydelser, det får man ju klart för sig här. Jag lät precis min man (sen 20 år) läsa det här och han gjorde precis som jag , skakade på huvudet åt alla inskränkta åsikter Han tror det finns många som är oroliga över sina förhållanden av dom som skrivit här. Med det avslutar jag den här diskussionen, fortsätter att leva lyckligt med min man och ändrar inte mitt sätt ett dugg.  Det är bra, netaave  ! Då är allt som det ska. Hälsa gubben din, och fortsätt ha det bra ihop Kram från amaira.
Sulawesii
16-12-2004, 16:05
CITAT (birgitek @ 16-12-2004, 08:45) Kanske menar vi helt olika saker med FLIRT. För mej är det prat, skratt och skoj, med ett ett litet inslag av attraktion. Kan inte se något som helst osmakligt i det Det är enligt min mening just det där med attraktion som inte borde vara där! Om man inte är singel, vill säga. Och sen har ju alla sin fulla rätt att följa det dom själva tror på. Men, jag tycker att man får räkna med att folk tittar. Och att dom drar sina egna slutsatser, för sån är mänskligheten.
Sommartorparn
16-12-2004, 16:33
För min del tycker jag att det är sorgligt med människor som hux flux lämnar hus och hem, bara för att dom har råkat hoppa i säng med någon på en Ålandskryssning (eller motsvarande). Hade dom flirtat i stället för att gå till handgripligheter så hade det inte fått så drastiska konsekvenser. (Och jag har svårt att tro att någon blir lycklig av den slags uppbrott) Nån föreslog att man skulle flirta med sin partner. Hur kul är det? För mig är poängen med en flirt att den andre är en person som man inte har, och inte avser att ha, sexuell relation med. Visst är flirten erotiskt laddad. Men erotiken är inte avsedd att omsättas i handling. Då mister ju flirten sin magi. (märkte ni att jag flirtade)
Sulawesii
16-12-2004, 16:43
Så du menar att flirt skulle vara någon sorts motsats till otrogenhet?? Skulle snarare tro att den allt för ofta är inkörtsporten till densamma.
Caprice
16-12-2004, 17:00
CITAT (Sommartorparn @ 16-12-2004, 16:33) Att flörta med sin partner, hur kul är det? Men snälla, varför skiljer ni er inte...? Caprice
Sommartorparn
16-12-2004, 17:04
CITAT (Caprice @ 16-12-2004, 17:00) CITAT (Sommartorparn @ 16-12-2004, 16:33) Att flörta med sin partner, hur kul är det? Men snälla, varför skiljer ni er inte...? Caprice Du menar att vi ska skilja oss för att kunna flirta med varandra? Herregud, vilket besvär för en flirt!
CITAT (Sommartorparn @ 16-12-2004, 16:33) Nån föreslog att man skulle flirta med sin partner. Hur kul är det? Det är inte bara kul, det är spännande också!
Ni är bra konstiga fruntimmer ni!
CITAT (Betty @ 16-12-2004, 17:11) CITAT (Sommartorparn @ 16-12-2004, 16:33) Nån föreslog att man skulle flirta med sin partner. Hur kul är det? Det är inte bara kul, det är spännande också!  Förutom kul och spännande, så ger det relationen en extra guldkant. om det sen inte stannar där, utan "fortsättning följer" ... så är väl det inte ett minus i kanten?? Jag har alls inget emot att både ha kakan, och äta den  . I alla fall inte med min man  . Bara jag också får vara trist och tråkig mellan varven, så är jag nöjd. /amaira.
Caprice
16-12-2004, 17:20
Sommartorparn, vad jag menar är, varför bor ni överhuvudtaget ihop...? Det verkar ju inte finnas någon attraktion mellan er...?
Skulle min partner säga som du gjorde, skulle jag verkligen ta illa upp...!
"Att flörta med sin partner, hur kul är det..? "
Visa din partner vad du skrivit, får vi se vad hon säger...
Caprice
Vilken laddad HET flirttråd! Kul att läsa. Blink, blink!
CITAT (Virgo @ 16-12-2004, 17:12) Ni är bra konstiga fruntimmer ni!  Åh, en man igen  (hmmm förlåt  ). Jag tittade i din presentation, och fann detta: CITAT Intressen:kryddor o annat som kryddar tillvaron Jag säger inget mera ... /amaira.
Caprice
16-12-2004, 17:21
Caprice
birgitek
16-12-2004, 17:26
Om FLIRTEN övergår till handling så år det ju inte FLIRT längre. Magin (tack för det ordet Sommartorpan) ligger i att det inte är menat att vara mer än just FLIRT. Tror absolut inte att FLIRT är början till otrohet, för lever man i bra relation som man är helt nöjd med är man helt enkelt inte otrogen.
Caprice
16-12-2004, 17:28
Birgitek, då kommer frågan igen...
VARFÖR behovet att flirta...??
Caprice
Caprice
16-12-2004, 17:30
# Börjar göra mej beredd.. # Caprice
Heja Caprice!!  Jag förstår inte heller varför, jag håller den som skrev något i stil med att man hellre blir uppskattad för att man är trevlig, rolig och intelligent till exempel. Mvh Fenja
birgitek
16-12-2004, 17:38
Ett kort svar Caprice, Det är kul att FLIRTA!
evelina
16-12-2004, 17:41
Sommartorparn
16-12-2004, 17:42
CITAT (Caprice @ 16-12-2004, 17:20) Sommartorparn, vad jag menar är, varför bor ni överhuvudtaget ihop...? Det verkar ju inte finnas någon attraktion mellan er...?
Skulle min partner säga som du gjorde, skulle jag verkligen ta illa upp...!
"Att flörta med sin partner, hur kul är det..? "
Visa din partner vad du skrivit, får vi se vad hon säger...
Caprice Hur många gånger ska jag behöva tjata om samma sak: Flirtar gör jag med personer som jag INTE har sex med. Jag vill inte avstå från att ha sex med min partner bara för nöjet att få flirta med honom. Hur kul skulle det vara? Och så till er som tror att flirten automatiskt leder vidare till sänghalmen: Men i allsindar, har ni ingen egen vilja? Om ni har hamnat i säng med någon efter en flirt så är det för att ni har velat göra det. Det är inte flirten utan ni själva som har lett er dig.
Caprice
16-12-2004, 17:44
CITAT (Virgo @ 16-12-2004, 17:12) Ni är bra konstiga fruntimmer ni!  Den här tråden är verkligen fånig, det finns ju inget svar som är varken rätt eller fel... Som det skrivits flera gånger genom tråden, så gör ju var och en som den vill.. Det viktiga är ju att man inom förhållandet har samma synpunkt på flirteriet, annars blir det lätt grus i maskineriet... Istället för att tjafsa här, fyll i min lilla test... Caprice
Copycat
16-12-2004, 17:44
Hejsan Birgitek ! Kul???? Finns det inget annat som du tycker är kul, som inte riskerar att såra någon då. Flirta kan väl inte vara det enda som är roligt heller? Och om sanningen ska fram........såååååhimla KUL är det väl ändå inte!
Caprice
16-12-2004, 17:53
Sommartorparn, det låter i alla fall jättetråkigt att du tycker det är tråkigt att flörta med din partner...
Du har en partner / sambo för att du har ett sexbehov, och inte vill ha flera olika sexpartners, eller...?
Caprice
kerstin z5-6
16-12-2004, 17:54
Det är kul , ger magi och krydda , kan delas med partner i samtal, är inget hemligt , sker aldrig med någon som har någon som helst makt över dej , som chefen -då är det ingen flirt - Jag tror ni missat nåt Och Amaira Tror du Kerstin, att jag med detta syftadr till vad den ANDRE ska göra och inte göra, för att jag ska vara "nöjd"?: Nej , jag känner till din tes om" förändra sig själv " , den är nämligen en av mina  Otrohet och flirt " ses aldrig på samma fest" går aldrig i samma skor , är inte släkt med varandra . Ibland kan en flirt gå till en högre nivå och bli till en förälskelse , om bägge är singel är det smärtfritt .Om de inte är det , så skulle den nog ha inträffat ändå .Och då var det nog ingen flirt i början heller ...utan något annat. Jag tror nämligen man bestämmer sig för att bli förälskad. Fa tror jag att jag själv bestämmer . fast en del påstår att det har mer med doft att göra -doft kopplat till gener -haha :)så oromantiskt Men man ska göra det som känns bra och tryggt för en själv.
Sulawesii
16-12-2004, 18:31
CITAT (Virgo @ 16-12-2004, 17:12) Ni är bra konstiga fruntimmer ni!  Hihi..... Kan inte annat än att hålla med  ! Men, TRÅKIGA är vi iallafall inte!
Sommartorparn
16-12-2004, 19:28
CITAT (Virgo @ 16-12-2004, 17:12) Ni är bra konstiga fruntimmer ni!  Psst Virgo, Var är du?  Har jag sagt att du har vackra ben?
CITAT (Sommartorparn @ 16-12-2004, 19:28) CITAT (Virgo @ 16-12-2004, 17:12) Ni är bra konstiga fruntimmer ni!  Psst Virgo, Var är du?  Har jag sagt att du har vackra ben?
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-12-2004, 17:54) Det är kul , ger magi och krydda .... Otrohet och flirt " ses aldrig på samma fest" går aldrig i samma skor , är inte släkt med varandra .... Så trevligt uttryckt!
Sulawesii
16-12-2004, 20:35
CITAT (Sommartorparn @ 16-12-2004, 19:28) CITAT (Virgo @ 16-12-2004, 17:12) Ni är bra konstiga fruntimmer ni!  Psst Virgo, Var är du?  Har jag sagt att du har vackra ben?  Hmmm.... ser att du är ganska ny här på forumet och därför rimligen inte kan känna till att jag sedan urgamla forumet har första tjing på Willes knän. Har jag.... ... men i ämnet för övrigt har jag inget att säga, men nog sjutton har jag åsikter om det!
Sommartorparn
16-12-2004, 21:56
CITAT (Berith @ 16-12-2004, 21:42) ..... att jag sedan urgamla forumet har första tjing på Willes knän. Har jag....  Dom räcker nog till oss båda......
Ska ni flirta med knäna?! Fisan
Sommartorparn
16-12-2004, 22:00
CITAT (Fisan @ 16-12-2004, 21:58) Ska ni flirta med knäna?! Fisan Vi flirtar genom att tala om dom bara.....
Mmmm... det måste ju anses som oskyldigt... Fisan
Gunvor Nilsson
16-12-2004, 22:17
CITAT (Berith @ 16-12-2004, 21:42)  Hmmm.... ser att du är ganska ny här på forumet och därför rimligen inte kan känna till att jag sedan urgamla forumet har första tjing på Willes knän. Har jag.... ;) :P ... men i ämnet för övrigt har jag inget att säga, men nog sjutton har jag åsikter om det! -_- Hm, skulle det rendera till något slags monopol? Gunvor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|