|
Fialotta
08-01-2005, 21:51
Jag har lagt till i mina favoriter..lätt att komma dit då.
Berith...vad tog du vägen...vi trodde du fick strömavbrott du försvann så hastigt?
CITAT (maudan @ 08-01-2005, 21:51) Berith...vad tog du vägen...vi trodde du fick strömavbrott du försvann så hastigt?  Joo nog fick vi strömavbrott - först natten mellan lördag och söndag (kom tillbaka vid 11 sön fm) och sen natten mellan söndag och måndag (kom tillbaka vid 9 mån morron) men sånt klarar vi bra. Eldar i kaminer och äter pizza. Men så brakade ju telekabeln åt skogen! Har varit utan fast telefon från lördag natt till idag kl 12. Visst klarar man sej med mobilerna... men internet!! Internet! Hur klarar man sej utan det?  Bra... riktigt bra faktiskt. Har inte blivit hysterisk en endaste gång, fast jag har blängt på den avslitna kabeln borta i diket varje gång jag åkt förbi. Men nu så (peppar peppar) är jag tebax i sadeln!  Men ujujuj så många inlägg ni åstadkommit medan jag varit borta. Tar nog ett tag att ta sej igenom, och alla pengar man sparat på en internetlös vecka går bergis åt som det berömda smöret....
bra berith ¨så då får vi se dej påchatten snart igen då dotra min har fortfarande ingen el eller telefon sen i lördags kl 1700 o deras elstation ligger omkullvält så de lär väl ta tid o så börjar dom väl få ont om materiel me fy bubblan längtar så efter att få prata me mina barn barn o dotra men få ju ge mej till tåls har pratat lite me dom på dyra mobilen man får ju lov att unna sej eller hur
Elisabeth-Västkustkolonisten
13-01-2005, 14:48
Jag får nog snart också kolla chatten när man läser att det är trevligt där. Hat länge saknad en trevlig chat.
Får se hur lång tid det tar att komma in
Elisabeth
Jag saknar chatten rätt mycket efter nästan en vecka utan el, telefon och bredband. Vi vet inte när vi får tillbaka det hela - det kan dröja länge till, men jag får klara mej ändå. P.S. Får väl tillägga att jag sitter hos kompisen och skriver inlägg nu...
Copycat
14-01-2005, 19:11
Hejsan Ina ! Du är saknad ska du veta
Stor kram till er alla!!
Stor kram tillbaka Ina!! Mvh Fenja
evelina
14-01-2005, 19:28
Från mig med!!
Smekajsa
14-01-2005, 19:30
tur att man kan få veta att allt e okey på fler ställen ina välkommmen tebax sen då du får el
Har testat chatten några gånger nu. Hmmm... intressant måste jag säga. Vet inte om den består av en bunt dubbelnaturer, men flera av medlemmarna är väldigt annorlunda mot här. Trevligare - otrevligare låter jag vara osagt... men annorlunda iaf. Ingen nämnd, ingen glömd.
evelina
15-01-2005, 14:44
CITAT (Berith @ 15-01-2005, 09:18) Kan intyga att chatten är trevlig! Har testat chatten några gånger nu. Hmmm... intressant måste jag säga. Vet inte om den består av en bunt dubbelnaturer, men flera av medlemmarna är väldigt annorlunda mot här. Trevligare - otrevligare låter jag vara osagt... men annorlunda iaf. Ingen nämnd, ingen glömd.  -_- Jag förstår inte riktigt vad du menar ??? Ena gången intygar du att chatten är trevlig, sedan vet du inte om vi är en bunt dubbelnaturen. Du gör mig ledsen när du skriver sådär men det finns ett bra ordspråk: Som man själv vill bli behandlad, behandlar man andra. Jag tycker chatten är underbar, kul, intressant och alla har iaf varit supertrevliga mot mig men det kanske beror på att jag är en trevlig prick
Copycat
15-01-2005, 15:09
Hejsan ! Jag har själv pratat med Berith på chaten, och inte tyckte jag att jag var otrevlig, inte att Berith var det heller. Vilka som skulle vara dubbelnaturer skulla man bra gärna vilja veta, och på vilket sätt en sådan utmärker sig. Och Evelina det finns ett annat, liknande talesätt "som man känner sig själv, känner man andra". Det är inget att bry sig om att en del inte uttrycker sig snällt, inget att hänga läpp över
Är det inte bättre att låta Berit förklara vad hon menar istället för att tolka hennes inlägg som om hon tycker att folk är otrevliga?? Vem vet, hon kanske menar tvärtom, att tonen är trevligare på chatten än här på odla? Hur som helst, det är ju så här en del trådar spårar ur. Att vi inte förstår, tolkar in fel och säger saker vi kanske egentligen inte menar. Vänta in Berith är mitt förslag.
Swingtime
15-01-2005, 15:31
Hej! En liten fråga:Var fins chatten?
Swingtime! Här kommer en länk till: Oldwolfies chat. Vi som är där regelbundet trivs i alla fall väldigt bra tillsammans och har roligt och trevligt. Välkommen! Åh vad roligt Renate!! Hoppas att vi ses där snart då, du är hjärtligt välkommen tar jag friheten att hälsa från alla som väntat på dig! Mvh Fenja
CITAT (evelina @ 15-01-2005, 14:44) CITAT (Berith @ 15-01-2005, 09:18) Kan intyga att chatten är trevlig! Har testat chatten några gånger nu. Hmmm... intressant måste jag säga. Vet inte om den består av en bunt dubbelnaturer, men flera av medlemmarna är väldigt annorlunda mot här. Trevligare - otrevligare låter jag vara osagt... men annorlunda iaf. Ingen nämnd, ingen glömd.  -_- Jag förstår inte riktigt vad du menar ???  Hmmm.... det där var ju citerat från två olika inlägg av mej.
CITAT (cic @ 15-01-2005, 15:16) Är det inte bättre att låta Berit förklara vad hon menar istället för att tolka hennes inlägg som om hon tycker att folk är otrevliga?? Vem vet, hon kanske menar tvärtom, att tonen är trevligare på chatten än här på odla? Hur som helst, det är ju så här en del trådar spårar ur. Att vi inte förstår, tolkar in fel och säger saker vi kanske egentligen inte menar. Vänta in Berith är mitt förslag. -_- Tack! Såklart att jag inte tycker att folk är otrevliga - varje gång - såklart inte! Blev bara förvånad över att en del använder olika ton beroende på var dom pratar, här eller där. Bara det... Och igen! jag har inte sagt vilken ton som sägs var.
äsch nu måste jag säga som så att tonen beror väl på va man pratar om o om de e nåt som gör en upprörd så kanske man har svårt att hålla fingrarna istyr ,på chatten är vi ju i direktsändning o kan fråga va va menade du nu ,o vi skojar rätt friskt o kanske kan de verka lite rått ibland men vi har så himla kul ibland skulle jag nästan vilja kopiera hela kvällens snack o lägga ut nånstans då det har varit en särskil kul tjattkväll för ibland är de extra kul o ibland e de lite lugnare chatten e som livet lite olika bereonde på humöret o som sagt där kan man få svar direkt då det uppstår frågor här e man ju tvungen att invänta svaren o då hinns dom tolkas på tusen olika sätt,o de är väl då de där trådarna dyker upp som blir så heta pån igen renathe hoppas vi ses snart o du blir nog varm i kläderna du me bara du får testa ett tag o kul o se alla nytillkommna chattare vi ses snart igen
Precis! Nu slog du huvvet på spiken tror jag. Tänkte på det där om att man inte kan heta det man heter på övriga msn... Kan det vara för att man inte är inloggad med sitt vanliga msn-nick när man ansöker om medlemsskap? När man då vill heta det man heter  så säger han ju att det redan finns en sån. Om man är inloggad och vill bli medlem på chatten borde det ju inte vara nåt problem? Eller....? För jag antar att dom flesta har gått genom Oldwolfies länk här i första inlägget, och då är det ju inte säkert att man är inloggad på msn.... Bara en tanke.  För nåt lurt är det ju iaf, eftersom en del kan heta samma både på chatten och övriga msn. Borde kanske hoppa av chatten och börja om från början med inloggning och ansökan?
CITAT (Berith @ 16-01-2005, 07:20) Precis! Nu slog du huvvet på spiken tror jag. Tänkte på det där om att man inte kan heta det man heter på övriga msn... Kan det vara för att man inte är inloggad med sitt vanliga msn-nick när man ansöker om medlemsskap? När man då vill heta det man heter  så säger han ju att det redan finns en sån. Om man är inloggad och vill bli medlem på chatten borde det ju inte vara nåt problem? Eller....? För jag antar att dom flesta har gått genom Oldwolfies länk här i första inlägget, och då är det ju inte säkert att man är inloggad på msn.... Bara en tanke.  För nåt lurt är det ju iaf, eftersom en del kan heta samma både på chatten och övriga msn. Borde kanske hoppa av chatten och börja om från början med inloggning och ansökan?  jaq berith du har nog rätt i det alltså då man ska ansöka om medlemsskap så för att få sitt eget namn så bör man vara inloggad på sitt msn som man vill söka till för då bör man få sitt eget namn eftersom man då söker i sitt eget msn smart tänkt berith för om man inte e inloggad i sitt eget namn så får man inte sitt eget namn för att det redan finns en sån, smart så är det o det är därför det sedan kan bli lite knepigt att logga in för att man måste vara utloggad från det msn som man inte är medlem i gruppen i o sedan se till o logga in me det rätta smeknamnet,där har vi nog anledningen till problemen attlogga in så att gå ur o gå in kanske kanske avhjälper detta,,,, berith du kan f¨å bli testpilot kramisar till alla
CITAT (maudan @ 16-01-2005, 09:38) Nu är jag säkert dum i huvudet, men jag fattar inte vad du menar nu Berith  Äsch, inte är du dum i huvudet! Inte lätt att förstå allt.... men det har ju varit diskussion om varför man inte kan ha sitt vanliga msn-nick även på chatten. När man registrerar sej på chatten och ska välja signatur - jag heter Berith i vanliga fall när jag chattar på msn, men nu när jag ville heta det också på Oldwolfies chat får jag svaret att det finns redan en Berith, välj nåt annat! - förstår jag ju att han egentligen menar mej, fast han inte fattar att jag också vill chatta med er. Och alltihop kanske är ett missförstånd för att man inte loggar in på msn med sitt vanliga nick först, och därefter blir medlem på chatten utan börjar med chat-registreringen och vill heta det man redan heter på msn. *puh!* Har ju sett att flera av er andra har måst lägga till en siffra eller ändra lite på era odla-namn för att få vara med, så jag antar att det är samma för oss allihop. Precis så menade jag. ------------------------- ....och precis nu ser jag att Oldwolfie har svarat mitt tidigare inlägg! suddar inte utan skickar mitt svar ändå.
CITAT (Berith @ 16-01-2005, 10:14) Och alltihop kanske är ett missförstånd för att man inte loggar in på msn med sitt vanliga nick först, och därefter blir medlem på chatten utan börjar med chat-registreringen och vill heta det man redan heter på msn. *puh!* Har ju sett att flera av er andra har måst lägga till en siffra eller ändra lite på era odla-namn för att få vara med, så jag antar att det är samma för oss allihop. Precis så menade jag. ------------------------- ....och precis nu ser jag att Oldwolfie har svarat mitt tidigare inlägg! suddar inte utan skickar mitt svar ändå.  du har så rätt berith har man redan ett MSN-konto, så loggar man in där först och sedan ansöker om medlemmskap... då får man sitt vanliga nick.
äsch...  tog bort mitt medlemskap på chatten och registrerade ett nytt.... men får fortfarande inte heta Berith där... han vill att jag ska heta beriths... fast jag inte har föreslagit det själv... tycker han är dum  Men jag ger mej inte!  Håller på tills han tröttnar och säger "ok, het Berith då för sjutton!"
Förresten.... inom vilken grupp ligger Oldwolfies chat? Alltså, hur hittar jag dit om jag letar bland grupperna?
berith om du går in på MSN och blädrar neråt så står det på vänster sida grupper. klicka på den. längst ned står det visa alla grupper. klicka på den. längst upp står det folk. klicka på den. där väljer du åldrar. där står vår grupp under det lila strecket.. lycka till.
..och jag kommer inte in alls  "Hmmmmm vi kan inte hitta sidan.." har aldrig haft detta bekymret förrän i fredags...tro det kan vara så att det är sånt tryck att alla inte får plats???
OldwolfieschatVi är bara tre där, så det är ingen trängsel alls! Försök flera gånger efter varandra. Prova att använda logga in knappen högst upp till höger på sidan innan nu klickar på chatrum. Ibland hjälper det att backa tillbaka med den gröna pålen höst upp till vänster och sedan klicka chatrum igen. Ge inte upp!! Vi vill ha sällskap!! Mvh Fenja
hmmmmmm....själva "gruppen" är inga problem...där är jag välkommen..men...chatrummet kan de inte hitta....nu ger jag upp för ikväll iaf...
Tesa, när den inte kan hitta sidan, backa tillbaka med den gröna pilen uppe i högra hörnet och testa igen på chatrum, då brukar det funka! Mvh Fenja
CITAT (renate @ 16-01-2005, 23:12) Men chattrummet kom jag inte in,skulle installera nåt xgrejs som inte funkade och jag inte heller ville installera Tror att du måste installera AktiveX! (eller vad det heter) Funkar inte annars.
CITAT (renate @ 16-01-2005, 23:12) jo renathe de e självklart att du måste installera chat programmet som berit säger annars har du inget chatprogram o kommer såklart inte att kunna chatta så du ska säga ja då den villinstallera chattprogrammet pån igen renathe
Nu har jag installerat active x,så de så.Jag vill var med på listan'Vem är du'men det gick åt pipsträngen.Datorn åker snart ut jenom fönstret.Går och läser nya AoT istället.
reanthe du kommer o bli expert på detta snart o sen kan du hjälpa alla som får problem senare se positivt på allt som händer o kasta nu inte ut datorn  nå nu så kommer du nog starx in o vi kanchatta liite vi ses snart då vi väntar dej
Ja, Renate du får INTE ge upp nu när du är så nära mål! Vi saknar dig! Mvh Fenja
Jag blir galen på MSN,INLOGGNING ÄR TILLFÄLLIGT SPÄRRAT DU HAR GJORT FÖR MÅNGA INLGGNINGSFÖRSÖK UNDER DEN OCH DEN ADRESS.MED FEL LÖSENORD.........bla,bla,bla, jag blir inte av med den rutan och adressen kände jag igen som mitt barnbarns,han har den adressen tror jag,jag måste har tryckt fel en gång.Jag kan väl inte nyregistrera mig varje gång jag logga in,ibland lyckas jag ja.
Nu har jag varit inne på chatten,det var riktigt roligt.
..och jag kommer fortfarande inte in i chatrummet  ....jag backar trixar och loggar ut och loggar in och jaa...säg det sätt jag inte försökt... Funderar på att säga upp medlemsskapet och söka in igen......hoppas nån är där och godkänner mig...
GE INTE UPP TESA!! Vi godkänner dig på rot igen!! Mvh Fenja
INTE F%&#N hjälpte det heller........nån har bestämt sig för att jag inte ska komma in.....
Hur ser adressen ut för er som kommer in??? För mig står det så här "http://groups.msn.com/ylaoylatebax/chat.msnw?r=1" hmmmm testa testa länk???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|