Full version: En saga för oss alla
Sidor: 1, 2, 3, 4
Pixi
..grannen bredvid, den charmiga äldre herren med de två vita pudlarna. Nu stod han utanför hennes dörr och såg mycket ledsen ut. Hon ville så gärna säga åt honom att komma in, men just nu, måste han komma just nu.
-Du måste hjälpa mig, sa han.
djingis
Jag har fått brev från Kommunens Miljökontor där det står att vår granne har synpunkter på mina hundar och att de lortar ner längs gatan. Vad kan jag göra? Hjälp mig?
stina
Oj då, kära nån då!!! Det måste dom väl förstå att du inte kommer ner till marken och kan plocka upp - du som är stelopererad i ryggen. Men vänta här så ska jag gå in och hämta min förra uppfinning: Bajsfångaren Berta. Och så gick hon in och kom strax ut med
pejori
ett par byxor som liknade barnblöjor smile.gif smile.gif
i baken på dom fans ett veck som fångade upp bajset.
å så bra ropade den gamla mannen, nu kan jag hjälpa greta på......
Heleri
med hennes snygga uppfinning, för själv tänker jag INTE hålla på med såna där pinsamheter, tänkte gubben. Han smög sig upp bakom ryggen på damen och.....
Pixi
..sträckte upp sina händer mot hennes hals. Han tog ett djupt andetag, sen satte han händerna runt hennes skrynkliga hals och....
pejori
började masera in laxerkrämen över hennes rynkiga hals.
ååå så skönt sa gumman, fortsätt lite till, ta mer kräm.
när gumman tittade sig i spegeln såg hon att huden....
Heleri
...började anta en gulaktig färg. "Gud vad häftigt!" tänkte gumman och började fnissa hysteriskt.
pejori
nu ser jag ut som en kines smile.gif smile.gif
efter en stund avtog den gula färgen.
samtidigt ser hon att huden blir allt slätare.
JA..skriker hon.
ett nytt....
djingis
medel mot rynkor!
Jag ska tappa mig ett bad...........
pejori
hon hällde i två matskedar av laxerkrämen i vattnet.
hon slickade drömmande av skeden utan att......
pejori
tänka sig för.
när skeden var avslickad, började det mullra konstigt i magen.
ooops. sa gumman, jag slickade på......
pejori
HALLÅ!!!!somnade ni????? sad.gif sad.gif sad.gif

fel sked, och nu har magen vaknat också.
men den får vänta, för nu ska jag krypa ner i badet och sedan går jag till lilla gubben som bor brevid, och frågar hur vi ska få in så.....
stina
många som möjligt i mitt badkar. Om vi kan trycka in många samtidigt så går det inte åt så mycket av anti-rynk-medlet. Jag kanske skulle öppna ett kombinerat föryngrings- och spaställe??? Tända några ljus, och så får dom bada i föryngringsbadet. Men då måste jag först...
Biggan_
(detta inlägg finns inte, det är bara som det ser ut!!)
Biggan_
ooopss!!!!
jag var sent ute!
med mitt inlägg alltså!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
ordna med så att det blir en avdelning för damer och en för herrar, eller så får det bli varannan Damernas Dag....
Gunvor Nilsson
sa gumman och plitade ihop en skylt "Evig ungdom i spa´t hos mej!" och så gick hon ner till vägkorsningen och satte skylten där.

/Gunvor
Biggan_
På vägen tillbaks hem träffade hon en konstig prick som stönade och rullade med ögonen........
stina
Vad i herrans namn är det med dej sa gumman???? Nejmen - är det inte Tjyv-Emil som är ute och går. Säg inte att du varit inne hos mej och nallat något!!!!
Pixi
-Nej, nej inte jag inte, sa Tjyv-Emil och såg nästan lite förnärmad ut.
- Jag har slutat med allt dumt jag gjorde innan, nu har jag ett helt nytt liv.
Det är nämligen så att jag har funnit gud, och sen jag flyttade till Knutby består mitt liv bara av böner och jobbet på Knutby spaanläggning.
farbror B
-Toppen! ropade gumman.
Då kan du hjälpa mej att bygga ett större laxerföryngringsspa!
pejori
nja sa tjyv-emil, det kan jag inte.
helge och åsa har bestämt att jag ska kastreras...
stina
på tisdag och därefter blir jag bara tjock och lat och vet inte vad njutning är wink.gif. Men du skulle kunna...
Pixi
...gifta dig med mig, för då slipper jag kastrering, Fast...hmm... du måste
gå med i församlingen och flytta med mig till Knutby.
stina
Gumman tänkte en stund med pannan i djupa veck. Hm, hm... Kanske ingen dum idé egentligen. Stugan är dragig och liten. Och i Knutby finns ju fler med tossiga idéer.... Jag tror jag gör slag i saken och tackar jag. Men vi måste först
pejori
se till att vi inte blir skjutna nattetid.
då skulle vi inte få användning av alla.....
Heleri
laxeringsmedelskrämer som vi tillverkat för att sälja på deras nya spa. Vi får helt enkelt ta och åka och köpa oss ett par skottsäkra västar. Gumman gick för att leta efter sin...
pejori
toyboy.
det hade hon läst i tidninge att det skulle vara....
djingis
årets julklapp.
En tom Treotub men en humla inuti
stina
Den här kanske jag kan hyra ut också och tjäna en extra hacka!!! Kom nu sa hon till gubben, nu åker vi till stan och fixar västarna. Bussen går om en kvart. När hon låst dörren och som vanligt lagt nyckeln under den lösa stenen och just vänt sig och börjat gå ner för trappan tvärstannade hon plötsligt: Oh herregud, vad var det som lät??? Det small så in i nordens så att till och med hennes glasögon sprack....
Biggan_
Det var ett jetplan som...
stina
dök ner och flög precis ovanför hustaket. När planet passerade gummans hus öppnades dörren och ner föll...
Biggan_
kristallkronan som gumman vunnit på bingolotto
Inga från Närke
RADERAT andra hann före
Heleri
Gumman blev helt förtvivlad eftersom hon fått kristallkronan direkt ur Gunde Svans händer. Den mannen, tänkte gumman...den mannen är ju den absolut.......
Biggan_
goaste kille jag mött
pejori
fast det är klart...det var ju innan han blev alldeles bindgalen i bingolottot....
det kanske skulle gå att mala ner vasen i småsmulor, så alla tror att det ät små....
Biggan_
vilken vas? var det inte en kristallkrona? tongue.gif
ok, hon maler ner kristallkronan i små bitar och frågar tjyv-Emil om han kan skaffa guld så dom kan göra ringar, likadana som Kristi brud hade. Då sa Tjyv-Emil....
Inga från Närke
Måste det vara guld går det inte lika bra med hönsringarna som jag har till hönsen. Ring som ring eller
pejori
vill du att det ska glittra om bling-blinget?
jag tycker att hönsringarna duger om man putsar upp domlite.
sen säljer vi dom dyrt, så du kan få....
Biggan_
ett fint hus i Knutby. Pastorns hus är väl ledigt nu? Vi kör kristallbitarna i torktumlaren så blir dom fint slipade och sedan klistrar vi dom på hönsringarna. Sen...
pejori
kan du kränga dom på nästa bönemöte sa tjyv-emil.
JA!!!! sa gumman, som numera liknade pamela andersson, efter laxerbadet.
men det blir ju svårt sa hon.
jag ser ju inte neråt, för brösten tar......
Pixi
...alldeles för stor plats efter det föryngrande laxerbaden, dom har blivit så stora och fasta så jag vet inte hur det ska bli.
-Jag såg Bingo Rimer på Tv i går kväll, sa Tvyv-Emil.
Han fotograferar såna där grejer som du har mitt fram. Vi kan be honom ...
Biggan_
RADERAT
pejori
sa tjyvemil.
nä det får bli bingo,det är ju du van vid.
kanske sa gumman....om han fotar mej med bling-blinget på brösten så kommer......
pejori
alla att vilja ha det sedan
men vänta sa tjyv-emil....om du skulle säga att du är guds moder och att herren har sagt att alla som har en ring kommer till himelen, DÅ blir det drag i affärerna.
sedan kan vi dra ifrån den här hålan och åka till grollywood där kan...
Biggan_
vi spela in en film för pengarna vi tjänat. Ingen porrfilm skall det vara utan nåt seriöst. Vi får fundera ut något som kan dra in mer pengar. Kanske....
pejori
skulle vi starta en firma ihop?
tänk så lättlurad gummskrället är
tänkte tjyv-emil.
inte ska jag dra runt på en rynkig kärring inte.
jag snor receptet och glittret, sen drar jag härifrån.
jag kan gå in på den där odla-siten som alla pratar om.
där finns det....
Biggan_
många trevliga damer och inte så många herrar så det stör. Sagt och gjort. Han logga in sig på forumet som ny medlem...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon