Full version: En saga för oss alla
Sidor: 1, 2, 3, 4
zaaritha
Jamen henne kunde de ju avskriva från anmälan!!
Bjäbban
Var det inte igelkotten som...
Föresten kan man verkligen lita på en duva???
Caprice
I det här fallet var det en vit duva...
zaaritha
Vita duvor är "heliga"!!
Betty
lika heliga som indiska kor, fast fetare...
yla
gumman började nu drömma om vita kor o hur mycke mjölk dom möjligen kunde ge per dag
kanske skulle de vara bra att skaffa sej en ko duvor fanns de ju gott om ändå
hon tänkte att de va svårt att hålla sej till en tanke o undrade om hon ändå hade fått i sej för mycke av den där soppan
Caprice
Gumman bestämde sig för att hon ville ha en liten gård där det skulle finnas massor av vita kor...
Hon kontaktade en mäklare för att denne skulle hjälpa henne att hitta en lämplig gård..
Kathy
CITAT (Caprice @ 07-05-2005, 10:15)
Gumman bestämde sig för att hon ville ha en liten gård där det skulle finnas massor av vita kor...
Hon kontaktade en mäklare för att denne skulle hjälpa henne att hitta en lämplig gård..

...och det var lättare sagt än gjort. Visst fanns det en och annan gård som verkade trivsam, men de var ju så dyra. Gumman funderade.......hur ska jag få ihop pengar till min drömgård? Så, plötsligt, kom hon på det! Nu vet jag! Om jag gör såhär...........
tullmejs
CITAT (Scrollan @ 07-05-2005, 16:23)
...och det var lättare sagt än gjort. Visst fanns det en och annan gård som verkade trivsam, men de var ju så dyra. Gumman funderade.......hur ska jag få ihop pengar till min drömgård? Så, plötsligt, kom hon på det! Nu vet jag! Om jag gör såhär...........

Med muntra steg gick hon efter sitt antika men välvårdade hagelgevär.
Kathy
CITAT (tullmejs @ 07-05-2005, 16:57)
Med muntra steg gick hon efter sitt antika men välvårdade hagelgevär.

..........hon tog sig en närmare titt på geväret. Tänk, om det fortfarande går att skjuta med det? I så fall skulle jag kunna skjuta på.................
zaaritha
Runar!
pejori
men efter en stund förkastade hon den idén, då det inte fanns skottpengar på honom.
hon insåg snabbt att......
zaaritha
det var bättre att gå på hans predikningar och bua o ställa till med bråk.....
pisanggoreng
fast med den taktiken skulle hon ju förstås inte få ihop några pengar, som ju var hela meningen med att plocka fram bössa. därför förkastade hon även den idéen, och kom istället på att hon kunde...
Ophelia
..ta och skicka runt en sparbössa på bönemötet. Sagt och gjort, hon satte på sig hatten och tog sin......
tullmejs
bössa, som hon ju sparat i alla dessa år, och
zaaritha
och försökte se försynt ut, gick på bönemötet--men
Kathy
.......det var verkligen inte det lättaste, med tanke på........
zaaritha
att hon ju inte var religiös alls!
*solis*
men då gick hon till Solis och sa:
pejori
solis hur ska jag göra nu?
jag kan inte käna tillräckligt med pengar på ditt möte.
gå med till parken sa solis. där får du svar.
medan hon satt där och skruvade på sig, och försökte dölja bössan, kom en man fram till henne och frågade om....
Frida H
hon kunde tänka sig att.....
*solis*
skjuta hans exfru...
pejori
njae..det är nog ingen bra idé svarade hon...
men om du tar och köper geväret, så kan du ju skjuta....
Fialotta
skottkärran fram till....
pejori
exets dörr och vänta på att....
Frida H
tomten kommer
zaaritha
och skjuter ..
pejori
julklappssäcken framför sig och säger...
zaaritha
Inga ungar får nå´t!
yla
om dom inte e snälla o de gäller även små gummor
zaaritha
och gubbar
pejori
men gumman hade inte en tanke på att vara snäll.
behåll du dina paket, tomtedj....vel, jag vill ha....
zaaritha
En massa godis!
pejori
godis? sa tomten...det blir du bara fet av, prova istället att.....
zaaritha
äta havre, råris o grönsaker
Biggan_
Det mår du bättre av, magen sköter sig, du får vacker hy, du blir slank o fin och kommer att se trettio år yngre ut! Tro dé sa gumman, det kan man kanske tjäna pengar på! Jag måste bara...
zaaritha
prata med min advokat...
Inga från Närke
CITAT (zaaritha @ 08-05-2005, 01:46)
prata med min advokat...

han kan råda mig vad jag ska göra
pejori
och berätta hur jag känar pengar på bästa sätt.
sagt och gjort, kvinnan gick hem och....
Biggan_
ringde advokaten, som lovade att hjälpa henne, mot att han fick veta hemligheten om hur man blir så ung. Nähä du sa gumman.....
pejori
den hemligheten behåller jag för mig själv.
den ska jag tappa på burk så...
Bjäbban
Du får köpa den som alla andra lättlurade, för dyra pengar!
Inga från Närke
Sedan började hon att tillverka detta dundermedel och funderade på hur hon skulle kunna sälja det.
Marknaden som snart var i antågande eller homeparty kanske.
pejori
hon annonserade i tidningen och satte upp en lapp på affärens anslagstavla om hemmaparty där hon undrade....
Biggan_
om någon var intresserad av att bli ung på nytt. Då var dom välkomna på homeparty hos gumman. Vilken lycka! Huset fullt med folk och radio o tv var där och det spreds över hela världen om detta undermedel. Undermedlet var så eftertraktat att all havre, råris och grönsaker tog slut. Hur gör vi nu då tänkte gumman........
djingis
"allting går att sälja med reklam, konserverad gröt, konserverad gröt" gnolande gumman medan hon började att rota i sitt skaffer.
Då så fick hon ögonen på..........
stina
..... den gamla burken med laxermedel. Det där borde väl duga lika bra tjoade gumman och gjorde några danssteg. Hon plockade ner burken från hyllan och...
Pixi
Aha, nu vet jag , sa hon för sig själv och öppnade burken, luktade lite och såg mycket glad ut.
farbror B

glatt visslande, blandade hon ut laxermedlet i en stor kastrull varm choklad. Plötsligt ringde det på dörren, det var...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon