|
Full version: Gissa låten!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
CITAT (farbror B @ 07-06-2005, 12:15) Bra betty, din tur!  There's no time for us There's no place for us What is this thing that builds our dreams. yet slips away from us
farbror B
07-06-2005, 12:15
Who wants to lifve forever? (Queen? )
Japp, alldeles rätt. Från skivan A kind of magic -86, f.ö. filmmusik till Highlander1. Din tur!
farbror B
07-06-2005, 13:51
Precis när Connor sitter med Heather i knät och hon dör..
*higlanderfan*
denna då?
Not a shirt on my back not a penny to my name and the land that I once loved ist not my own...
500 miles - Peter, Paul & Mary (en gammal favorit... ) hälsn. från ett annat Queen- och Highlander-fan!
En till gammal favorit...
Her mind is tiffany-twisted, she got the mercedes bends She got a lot of pretty, pretty boys, that she calls friends How they dance in the courtyard, sweet summer sweat. Some dance to remember, some dance to forget
den här då ?
Lying in my bed, I hear the clock ticks, and think of you Caught up in circles, confusion is nothing new Flash back, warm night, almost left behind Suitcase of memories
Cindy Lauper!
nästa: You could have a big dipper Going up and down, all around the bends You could have a bumper car, bumping This amusement never ends
Peter Gabriel Sledgehammer =)
Denna då?
Ever just the same Ever a surprise Ever as before Ever just as sure As the sun will arise
/Lulle
Pia mitt i Skåne
07-06-2005, 18:45
Beauty and the beast - Celine Dion & Peabo Bryson
Här är nästa
Glitter on the mattress, Glitter on the highway Glitter on the front porch, Glitter on the hallway
born to be wild kanske?
Oh the Love Shack is a little old place where we can get together love shack, baby! {a love shack baby} love shack! baby love shack love shack! baby love shack love shack! baby love shack {love baby that's where its at, yea, love baby that's where it's at} B 52`s Denna då? "I know her love is true But it's so damn easy makin' love to you"  Lulle
CITAT (Lulle @ 07-06-2005, 22:45) "I know her love is true But it's so damn easy makin' love to you" Bryan Adams - Run to you nästa: ...With no loving in our souls and no money in our coats You can’t say we’re satisfied...
CITAT (Betty @ 07-06-2005, 23:30) nästa: ...With no loving in our souls and no money in our coats You can’t say we’re satisfied... Angie med Rolling Stones Denna då: But if you go carrying pictures of Chairman Mao You ain't going to make it with anyone anyhow
Om mitt svar var rätt så kommer det en ny här:
"Vill du ha sång till din skönhet? Då får du gå någon annanstans. Jag ljuger gärna och bra men alltid spontant
Om du stannar kvar då vet du vad du får: XXXXX XXXXX XXX XXXXX"
Ja, vad får den som stannar kvar? Det är titeln på låten!
gammelnalle
08-06-2005, 06:53
självklart.... (den på Vita albumet är enl mig bättre än singeln...)
den ocn den förra (Angie) var fö de enda av de senaste som jag kände igen direkt... det andra har varit för nytt... (för mig alltså..)
Kan du min då Gammelnalle? Den har några år på nacken.
gammelnalle
08-06-2005, 06:55
Men denna är nog en 25 år gammal! Tog en som man inte kan leta upp på nätet. (Tror jag.) Inget fusk här inte! Om inte annat så kan du ju gissa vad den får som stannar kvar.
Finns det ingen som kan min låt?
farbror B
08-06-2005, 08:33
Näe, är nog för ung...
CITAT (Rossi @ 08-06-2005, 07:53) Om mitt svar var rätt så kommer det en ny här:
"Vill du ha sång till din skönhet? Då får du gå någon annanstans. Jag ljuger gärna och bra men alltid spontant
Om du stannar kvar då vet du vad du får: XXXXX XXXXX XXX XXXXX"
Ja, vad får den som stannar kvar? Det är titeln på låten! Svart kaffe, Dan Hylander & Raj Montana Band Då tar jag denna; Om idag inte var en ändlös landsväg Och inatt en vild och krokig stig Om i morgon inte kändes så oändlig Så är ensamhet ett ord som inte finns /Smed
Helt rätt! Och det man fick om man stannade kvar var Svart kaffe och poesi.
Lassila
08-06-2005, 09:14
Nationalteatern - Men Bara Om Min älskade Väntar Prova denna. De vaknade på morgonen i hennes stora säng Han var väl inte lika kaxig utanför sitt gäng Men hur det var så fann hon honom ändå rätt okej Och frågade helt enkelt om han ville gifta sig
farbror B
08-06-2005, 09:17
Rimmen låter Uggla?
Pia mitt i Skåne
08-06-2005, 09:25
Man får köpa griiiisen i säcken och chansa...
Lassila
08-06-2005, 09:28
helt rätt pia
Pia mitt i Skåne
08-06-2005, 09:55
Här är en annan:
Well, the money was just inside me bed, Stuck up in a pillow beneath me head.
Pia mitt i Skåne
08-06-2005, 10:18
alldeles rätt
farbror B
08-06-2005, 10:23
märklig musiksmak *skakar på huvet*
farbror B
08-06-2005, 11:25
Smeds tur!
farbror B
09-06-2005, 12:45
CITAT (farbror B @ 08-06-2005, 12:25) Smeds tur!
Är du där?
CITAT (farbror B @ 09-06-2005, 13:45) Är du där? Speciell - Gyllene Tider en helt annan... How does it feel How does it feel To be without a home
brittmarie
09-06-2005, 19:48
Den här tror jag att jag kan.
Like A Rolling Stone Bob Dylan
Så rätt så! Din tur!
brittmarie
09-06-2005, 19:55
Vilken kan det här vara?
Jag ser måsarnas flykt Jag ser solglittrets dans Jag ser framåt mot härliga tider.....
CITAT (brittmarie @ 09-06-2005, 20:48) Den här tror jag att jag kan.
Like A Rolling Stone Bob Dylan Åhh! Han är bra
CITAT (brittmarie @ 09-06-2005, 20:55) Vilken kan det här vara?
Jag ser måsarnas flykt Jag ser solglittrets dans Jag ser framåt mot härliga tider..... Kenta med "Just idag"
Om det var rätt?!!!.....
.....Så har jag en ny: The colors of the rainbow so pretty in the sky, Are also on the faces of people going by,
brittmarie
09-06-2005, 20:12
Kenta var så rätt så.
Ophelia
09-06-2005, 20:13
What a Wonderful World-Eva cassidy
Visst var det rätt låt. Men jag vill att Louis Amstrong sjunger.....Vilken känsla. Din tur
CITAT (Boxer @ 09-06-2005, 21:18) Men jag vill att Louis Amstrong sjunger.....Vilken känsla.  Instämmer! ...gåshud ända ner till knäna...
Young man, are you listening to me? I said, young man, what do you want to be? I said, young man, you can make real your dreams. But you got to know this one thing!
gammelnalle
09-06-2005, 20:53
YMCA???? village people??
Jo, det är rätt. Skriv någon berömd ni nu också så jag får gissa lite. Här är en förresten: " Oh can't you see, you belong to me..."
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|