|
Full version: Gissa låten!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
CITAT (cinis74 @ 27-05-2005, 08:58) Varför kommer det inga låtar som jag kan nu. I början fixade jag allihopa. Jag får väl bidra med en till så länge. Här kommer en låt jag gillar: I'm sorry for the times that I made you scream for the times that I killed your dreams for the times that I made your whole world rumble. Anouk - "Nobody's wife"
Men ska ni inte svara på min först? I'm sorry for the times that I made you scream är Anouk.
We're the VIP; Every thing's for free It's a life filled with love and emotion This is wonderland; Try to understand To get in it takes more than devotion
Titel? Artist?
CITAT carol Skickat den 27-05-2005, 08:55 -------------------------------------------------------------------------------- Nothing compares 2 U - Sinead O'Connor
Den här då: Hey, Andy did you hear about this one? Tell me, are you locked in the punch? Andy are you goofing on Elvis? Hey, baby. Are we losing touch? Man on the moon - R.E.M. (en av mina favvolåtar...) Den här är rätt ny: Jag sköt en DJ sent igår blodet stänkte, blev en pollok i hans bås
CITAT (Scrollan @ 27-05-2005, 09:08) We're the VIP; Every thing's for free It's a life filled with love and emotion This is wonderland; Try to understand To get in it takes more than devotion
Titel? Artist? Alcastar - Alcazar
Betty - Det är Kent, Palace & Main.
En annan: Här kommer våren, det har jag lärt mig Det blir rätt ensamt bland alla löven Det blir rätt deppigt, ett liv i skuggan Såhär på kvällen är det ohyggligt
Jag vill bara gå hem med dig Jag vill gå hem med dig Innan eftertänksamheten har raserat hela natten... Winnerbäck!
cinis74
27-05-2005, 08:56
Äsch, nu missade jag ju en jag kunde bara för att jag var och fikade.
Här kommer en helt annan genre:
Aldrig förut har jag haft det i tal eller tanke det lilla ordet som skrämmer och plågar mig så....
farbror B
27-05-2005, 09:29
CITAT Skickat den: 27-05-2005, 09:56 Äsch, nu missade jag ju en jag kunde bara för att jag var och fikade.
Här kommer en helt annan genre:
Aldrig förut har jag haft det i tal eller tanke det lilla ordet som skrämmer och plågar mig så.... Du måste finnas (Andersson/Ulvaeus)
Den här då? (svår)
Hey little sister what have you done Hey little sister who's the only one Hey little sister who's your superman Hey little sister who's the one you want Hey little sister shotgun!
CITAT (farbror B @ 27-05-2005, 10:29) Hey little sister what have you done Hey little sister who's the only one Hey little sister who's your superman Hey little sister who's the one you want Hey little sister shotgun! [/b] White Wedding med Billy Joel
CITAT (farbror B @ 27-05-2005, 10:29) Den här då? (svår)
Hey little sister what have you done Hey little sister who's the only one Hey little sister who's your superman Hey little sister who's the one you want Hey little sister shotgun! [/b] Billy Idol - "White wedding" !! ----- Attans, Rossi hann före!!
Och här kommer en ny:
The sirens are screaming and the fires are howling Way down in the valley tonight There’s a man in the shadows with a gun in his eye And a blade shining oh so bright There’s evil in the air and there’s thunder in the sky And a killer’s on the bloodshot streets And down in the tunnel where the deadly are rising Oh I swear I saw a young boy Down in the gutter He was starting to foam in the heat Oh baby you’re the only thing in this whole world That’s pure and good and right And wherever you are and wherever you go There’s always gonna be some light
CITAT (Rossi @ 27-05-2005, 10:31) Och här kommer en ny:
The sirens are screaming and the fires are howling Way down in the valley tonight There’s a man in the shadows with a gun in his eye And a blade shining oh so bright There’s evil in the air and there’s thunder in the sky And a killer’s on the bloodshot streets And down in the tunnel where the deadly are rising Oh I swear I saw a young boy Down in the gutter He was starting to foam in the heat Oh baby you’re the only thing in this whole world That’s pure and good and right And wherever you are and wherever you go There’s always gonna be some light Meat Loaf - "Bat out of hells"...?
farbror B
27-05-2005, 09:35
Meat loaf " Bat out of hell!"
(fuskade hehe )
den här då? sing sha la la la la la la la sing sha la la al la la la la sha la la la la la
CITAT (farbror B @ 27-05-2005, 10:35) Meat loaf " Bat out of hell!"
(fuskade hehe )
den här då? sing sha la la la la la la la sing sha la la al la la la la sha la la la la la hördududu, Fabror B, nu hoppade du förbi mig.  "Live is Life" - Opus
farbror B
27-05-2005, 09:38
Jamen du ska ju klämma dit en fråga också eller hur? hehe, kan du min då?
om ni tycker den är lätt, kan jag ju alltid fråga vem som skrev den och spelade in den på sjuttitalet..?
Den här då?
Han står på torget varje dag En vänlig gammal man Hans hår är lite grånat Under mössans röda band Med blanka knappor I sin rock Och bössan I sin hand Han vet nog ganska väl Vad vi vill fråga om ibland
Låt? Artist?
farbror B
27-05-2005, 09:39
CITAT "Live is Life" - Opus Bra gissning, men inte tillräckligt många la lahehe okej ledtråd : hes röst
CITAT (farbror B @ 27-05-2005, 10:38) Jamen du ska ju klämma dit en fråga också eller hur? hehe, kan du min då?
om ni tycker den är lätt, kan jag ju alltid fråga vem som skrev den och spelade in den på sjuttitalet..? Jepps, jag la in låttiteln och gruppen vid editeringen.
CITAT (farbror B @ 27-05-2005, 10:39) CITAT "Live is Life" - Opus Bra gissning, men inte tillräckligt många la lahehe okej ledtråd : hes röst Eh...nähä?? Hmmm....*tänka, tänka*.... Kan det vara "Zuzanna"...?
farbror B
27-05-2005, 09:42
CITAT Kan det vara "Zuzanna"...? nej då inte alls... hmm titeln består av två ord... det ena ett exemplar av kvinnligt kön, det andra en stad på östkusten (USA)
Brown eyed girl - Van Morrison eller?
Jag fick lift ner till Malmö på ett statoilflak sökte varje jobb, ja varje jobb jag kunde hitta Till sist sa en tatuerare Dom sa du är för ung och så är det med det Ta mitt råd - åk tillbaka hem
farbror B
27-05-2005, 09:44
CITAT Jag fick lift ner till Malmö på ett statoilflak dom kommer att kliva på dej igen/ håkan hellström men ni har inte gissat rätt ju !!!!
CITAT (farbror B @ 27-05-2005, 10:35) Meat loaf " Bat out of hell!"
(fuskade hehe )
den här då? sing sha la la la la la la la sing sha la la al la la la la sha la la la la la Browneyed Girl Är det rätt farbrorn?
farbror B
27-05-2005, 10:00
CITAT Browneyed Girl
Är det rätt farbrorn? Näpp ännu inte rätt, men girl är ju rätt nån som kan en låt med titeln "........... girl"? Kom på slutet av åttiotalet, början av nitiotalet med en av världens mest kända artister ( han släppte en skiva för en månad sen)
farbror B
27-05-2005, 10:02
Suckar
Hört talas om The Boss?
CITAT (farbror B @ 27-05-2005, 11:02)
Suckar
Hört talas om The Boss? Klart jag har - Brucan!
farbror B
27-05-2005, 10:04
CITAT Klart jag har - Brucan! och vad hette då hiten med honom???? J_ _ _ _ _ Girl...
CITAT (farbror B @ 27-05-2005, 11:04) CITAT Klart jag har - Brucan! och vad hette då hiten med honom???? J_ _ _ _ _ Girl...  Jersey Girl...?
Jag hann först. Här kommer en ny:
You'll say, we've got nothing in common, No common ground to start from, And we're falling apart, You'll say, the world has come between us, Our lives have come between us, Still I know you just don't care.
Lassila
27-05-2005, 10:09
CITAT (Scrollan @ 27-05-2005, 10:39) Den här då?
Han står på torget varje dag En vänlig gammal man Hans hår är lite grånat Under mössans röda band Med blanka knappor I sin rock Och bössan I sin hand Han vet nog ganska väl Vad vi vill fråga om ibland
Låt? Artist? Hotenanny singers - hej gamle man Prova denna låt då minns den första kvällen skön musik och stämmning och sång. Jag satt bland mina vänner dansar i bland höll i gång Och var lycklig var lycklig för att du var där Inte fullt så gammal men nästan
farbror B
27-05-2005, 10:12
CITAT Medlem
Grupp: Medlemmar Antal inlägg: 1108 Medlemsnummer: 3584 Medlem sedan den 11-05-2004
You'll say, we've got nothing in common, No common ground to start from, And we're falling apart, You'll say, the world has come between us, Our lives have come between us, Still I know you just don't care. Breakfast at tiffany's men vems tur är det egentligen?
CITAT (Rossi @ 27-05-2005, 11:08) Jag hann först. Här kommer en ny:
You'll say, we've got nothing in common, No common ground to start from, And we're falling apart, You'll say, the world has come between us, Our lives have come between us, Still I know you just don't care. Breakfast at Tiffany's.....?
CITAT (farbror B @ 27-05-2005, 11:12) CITAT Medlem
Grupp: Medlemmar Antal inlägg: 1108 Medlemsnummer: 3584 Medlem sedan den 11-05-2004
You'll say, we've got nothing in common, No common ground to start from, And we're falling apart, You'll say, the world has come between us, Our lives have come between us, Still I know you just don't care.
Breakfast at tiffany's men vems tur är det egentligen? Rossis, förstås.
farbror B
27-05-2005, 10:13
haha, ger er en ny svår nöt att knäcka..
Where have you gone, Joe Di Maggio......
CITAT (farbror B @ 27-05-2005, 11:13) haha, ger er en ny svår nöt att knäcka..
Where have you gone, Joe Di Maggio...... Simon & Garfunkel?
CITAT (farbror B @ 27-05-2005, 11:13) haha, ger er en ny svår nöt att knäcka..
Where have you gone, Joe Di Maggio...... Mrs. Robinson
farbror B
27-05-2005, 10:15
CITAT Simon & Garfunkel? JApp, ur Mrs Robonson din tur scrollan
CITAT (farbror B @ 27-05-2005, 11:15) CITAT Simon & Garfunkel? JApp, ur Mrs Robonson din tur scrollan Okej...... Den här då? You don't have to be beautiful To turn me on I just need your body, baby From dusk till dawn Låttitel och artist...?
Lassila
27-05-2005, 10:18
prince - kiss eller kan vara tom jones också Strawberries cherries and an angels kiss in spring, My summer whine is realy made from all this things sug på den ni
CITAT (Scrollan @ 27-05-2005, 11:17) Den här då?
You don't have to be beautiful To turn me on I just need your body, baby From dusk till dawn
Låttitel och artist...? Tom Jones
CITAT (Lassila @ 27-05-2005, 11:18) prince - kiss eller kan vara tom jones också. Prince var först med den, Tom Jones gjorde en cover. Lassilas tur.
farbror B
27-05-2005, 10:19
Lassilas tur!!
Lassila
27-05-2005, 10:20
Strawberries cherries and an angels kiss in spring, My summer whine is realy made from all this things
sug på den ni tongue.gif
farbror B
27-05-2005, 10:22
CITAT Strawberries cherries and an angels kiss in spring, eftersom jag fuskar så vet jag svaret.. men väntar med det så ni får gissa.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|