Sidor: 1, 2, 3, 4
silos
CITAT (*Stintan* @ 05-08-2010, 22:16) *
Alldeles utmärkt tack, hur är det med ditt?

Jo därför att ett forum är en mötesplats och träffpunkt för människor där man kan diskutera antingen ämnen med en viss inriktning som i t.ex. Trädgårdsavdelningen eller som i Småpratsavdelningen nästan vad som helst. Lämpligen lyssnar man av hur gången är och följer någotsånär de oskrivna regler som finns för att det ska vara en trevlig träffpunkt och mötesplats. Gör man inte det så är det bäddat för bråk och det är ju ingen som vill ha. Det utesluter inte att diskussioner ibland kan bli och får vara lite hetsiga och livliga men just nu är det inte ens diskussioner som pågår utan något helt annat på grund av att några just bara kör sitt race utan att bry sig ett dugg om vad övriga deltagare anser.

Och VAD anser du själv då?
ingrid fuxwall
CITAT (silos @ 05-08-2010, 22:19) *
Det är mycket bra att du är ärlig,det uppskattar jag mycket!
smiley_small_hug.gif
Ämnets rubrik är gammal och gäller inte längre här och nu.
Hej förresten Ingrid! smiley_small_hug.gif

Hej på dig själv!
Gossen Ruda
Du kan få ett rakt svar från mig solis, du är ibland och faktiskt ganska ofta alldeles för mycket. Du vill sprida glädje men när du är inne på ditt tjugonde inlägg om samma sak på samma dag sprider du mest frustration. "Inte den kärringen nu igen". Så lugna ner ditt skrivande. Jag har förstått att du har inte så mycket övrig kontakt men vi andra på forumet kan inte vara ditt bollplank för evigt. Begränsa dig till 5 inlägg per dag eller något ditåt så blir det bättre.
*Stintan*
CITAT (silos @ 05-08-2010, 22:30) *
Och VAD anser du själv då?

Det framgår väl väldigt klart i det det svar jag gav till Abbbe.
ängsvädd
CITAT (Gossen Ruda @ 05-08-2010, 22:55) *
Du kan få ett rakt svar från mig solis, du är ibland och faktiskt ganska ofta alldeles för mycket. Du vill sprida glädje men när du är inne på ditt tjugonde inlägg om samma sak på samma dag sprider du mest frustration. "Inte den kärringen nu igen". Så lugna ner ditt skrivande. Jag har förstått att du har inte så mycket övrig kontakt men vi andra på forumet kan inte vara ditt bollplank för evigt. Begränsa dig till 5 inlägg per dag eller något ditåt så blir det bättre.

Herregud - säga till en person att skriva 5 inlägg per dag - snacka om forumpolis - nu går jag ur småbråk - detta blev bara för mycket. Tack för mig. Du kan inte göra dig till talesperson för alla. Jag delar verkligen inte din uppfattning.
Monica i Nässjö
CITAT (Gossen Ruda @ 05-08-2010, 22:55) *

Ooops, fem inlägg per dag! När jag kollade medlemslistan så var det personer som skrev 60 inlägg om dagen! Vad ska du göra åt det då?
*Stintan*
CITAT (Monica i Nässjö @ 05-08-2010, 23:23) *
Ooops, fem inlägg per dag! När jag kollade medlemslistan så var det personer som skrev 60 inlägg om dagen! Vad ska du göra åt det då?

Fast det kanske inte står samma sak i alla 60 happy.gif

Tycker nog Ruda tog i lite väl där också.
Gossen Ruda
CITAT (ängsvädd @ 05-08-2010, 23:00) *
Herregud - säga till en person att skriva 5 inlägg per dag - snacka om forumpolis - nu går jag ur småbråk - detta blev bara för mycket. Tack för mig. Du kan inte göra dig till talesperson för alla. Jag delar verkligen inte din uppfattning.

Vadå forumpolis! Jag har väl lika stor rätt som alla andra att säga min mening och solis frågade vad vi andra ansåg. Var har jag gjort mig till talesperson? Jag skriver bara min mening. Har du så jävligt ömma tår så får du gärna för mig lämna småprat. 5 likalydande inlägg om dan är väl tillräckligt? Så kanske 5 till med annat innehåll.

Monica i Nässjö
CITAT (Gossen Ruda @ 05-08-2010, 23:32) *
Vadå forumpolis! Jag har väl lika stor rätt som alla andra att säga min mening och solis frågade vad vi andra ansåg. Var har jag gjort mig till talesperson? Jag skriver bara min mening. Har du så jävligt ömma tår så får du gärna för mig lämna småprat. 5 likalydande inlägg om dan är väl tillräckligt? Så kanske 5 till med annat innehåll.

Jaha, och då säger jag att jag tycker det är väldigt roligt och intressant att läsa vad silos/solis skriver och jag är övertygad om att väldigt många som aldrig kommenterar här tycker likadant. Nu är det faktiskt så att på ett öppet forum så får man skriva precis vad man vill så länge det inte bryter mot svensk lag. Och då får ni gamla medlemmar tycka vad ni vill om det. (Jag har varit medlem sedan 2006. Räknas det som gammal medlem? Knappast eftersom jag inte skriver 60 inlägg om dagen ,eller?)

Jaha, och nu har säkert många invändningar mot mitt inlägg. "Du ska inte lägga dig i eftersom du inte är så aktiv här" Men då säger jag pyttsan, jag har rätt att skriva vad jag vill och hur ofta jag vill, så länge jag inte bryter mot svensk lag!
Motti
Men va i all sin da tog humorn vägen på Forumet ? har alla fått solsting eller nått ?kan vi inte försöka och ta allt med en nypa salt och va vänliga mot varan confused.gif vi lever ju inte våra verkliga liv här på Forumet det här är Syberrymden ju!eller ?
*Stintan*
Men måste man ha 20 trådar igång samtidigit som handlar om samma sak? Ingen har väl sagt att inte silos får skriva och andra intresserade läsa vad hon skriver. Jag kan förstå att en del tycker det är intressant men det blir lite för mycket med så många trådar om samma sak och då dessutom plocka fram dessa gamla jobbiga trådar som det faktiskt hade varit bättre att länka till i någon av de redan befintliga trådarna. Det finns ingen som startat så många trådar som silos den senaste månaden och de allra flesta handlar om samma sak.
Tyvärr sammaföll silos återkomst till forumet med fuchians inträde och det har varit till silos nackdel tyvärr fast det ser hon nog inte själv. Men hade inte fuchian agerat som hon gjort i varenda tråd så är jag övertygad om att inte silos hade skapat alla dessa trådar.
herkules
CITAT (*Stintan* @ 06-08-2010, 00:20) *
Men måste man ha 20 trådar igång samtidigit som handlar om samma sak? Ingen har väl sagt att inte silos får skriva och andra intresserade läsa vad hon skriver. Jag kan förstå att en del tycker det är intressant men det blir lite för mycket med så många trådar om samma sak och då dessutom plocka fram dessa gamla jobbiga trådar som det faktiskt hade varit bättre att länka till i någon av de redan befintliga trådarna. Det finns ingen som startat så många trådar som silos den senaste månaden och de allra flesta handlar om samma sak.
Tyvärr sammaföll silos återkomst till forumet med fuchians inträde och det har varit till silos nackdel tyvärr fast det ser hon nog inte själv. Men hade inte fuchian agerat som hon gjort i varenda tråd så är jag övertygad om att inte silos hade skapat alla dessa trådar.

aaah, så det är fuchians fel att solis skriver?
jag tycker solis ska skriva precis hur mycket hon vill på forumet så länge hon själv mår bra av det, forumet är inte enbart till för dig, ruda och "tummen-upp-smajlis-svansen". sluta läs om det inte passar!
*Stintan*
CITAT (herkules @ 06-08-2010, 00:30) *
aaah, så det är fuchians fel att solis skriver?
jag tycker solis ska skriva precis hur mycket hon vill på forumet så länge hon själv mår bra av det, forumet är inte enbart till för dig, ruda och "tummen-upp-smajlis-svansen". sluta läs om det inte passar!

hahaha visst är det skönt att alla får tycka vad dom vill utom....... Du är rolig du herkules giggle.gif
herkules
CITAT (*Stintan* @ 06-08-2010, 00:41) *
hahaha visst är det skönt att alla får tycka vad dom vill utom....... Du är rolig du herkules giggle.gif

ja visst är jag.
Chamomille
giggle.gif
Motti
confused.gif
storm
http://www.youtube.com/watch?v=av_UyhpNfqg...eos=CRvZx_40yUA

av någon anndledning så vill jag skicka denna länk till dig Silos,den är fin
silos
CITAT (storm @ 06-08-2010, 04:38) *
http://www.youtube.com/watch?v=av_UyhpNfqg...eos=CRvZx_40yUA

av någon anndledning så vill jag skicka denna länk till dig Silos,den är fin

Tack gulledig,jag blev nu djupt rörd wub.gif Än finns det människor med godhet i sina hjärtan,det bevisar du Storm! wub.gif
Jag älskar just dessa små fåglar wub.gif Här finns det många sparvar och massor av ungar och de har nästan blivit tama!
smiley_small_hug.gif från Kyllikki

CITAT (*Stintan* @ 06-08-2010, 00:20) *

Jag skriver om det som mitt hjärta är full av wub.gif
smiley_small_hug.gif

[quote name='Gossen Ruda' date='05-08-2010, 22:55' post='1266268']
[/quo

Tack Gossen Ruda för dina åsikter om mig och mitt skrivande!Jag skall tänka på saken!
Men någonting som jag undrar över är att:är du den som har kontakt med varenda medlem här på forumet?
Gossen Ruda
Det är lite smålustigt när medlemmar klankar ner på mig när jag svarar på en direkt fråga från silos och menar att här får alla skriva vad de vill. Det gäller väl även för mig? Dessutom på uppmaning från silos.

CITAT (silos @ 06-08-2010, 08:27) *
Tack Gossen Ruda för dina åsikter om mig och mitt skrivande!Jag skall tänka på saken!
Men någonting som jag undrar över är att:är du den som har kontakt med varenda medlem här på forumet?

Jo, tänk över det hela. Det är bättre att satsa på kvalitet än än på kvantitet. Det blir för mycket ibland.
Jag har inte direkt kontakt med många på forumet, möjligen en handfull men även där sporadiskt. Sen finns det en del här som överdriver våldsamt, inget att bry sig om.
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 06-08-2010, 09:35) *
Det är lite smålustigt när medlemmar klankar ner på mig när jag svarar på en direkt fråga från silos och menar att här får alla skriva vad de vill. Det gäller väl även för mig? Dessutom på uppmaning från silos.
Jo, tänk över det hela. Det är bättre att satsa på kvalitet än än på kvantitet. Det blir för mycket ibland.
Jag har inte direkt kontakt med många på forumet, möjligen en handfull men även där sporadiskt. Sen finns det en del här som överdriver våldsamt, inget att bry sig om.

Det är klart att skrivandet gäller även dig!
Och jag såg att jag har startat 30 tråd sedan jag kom tillbaka,men inte har jag väl skrivit i alla dessa mina trådar om samma sak...eller har jag fel där?!
Du kanske räkna alla inlägg som jag har skrivit som svar på andras inlägg!?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon