|
SannaLasso
07-06-2005, 19:34
Jag tror att solrosen upptäckt att bara ca 97% av hennes närmare 1500 inlägg här på forumet för trädgårdsintresserade handlar om annat än trädgårdar och därför försöker fixa till 100% "icke trädgårderelaterade" inlägg.
*solis*
07-06-2005, 19:34
CITAT (Virgo @ 07-06-2005, 20:33) CITAT (Ophelia @ 07-06-2005, 20:29) Vad är det som händer???  En dåres bekännelse! HI HI HI: Du är verkligen rolig Virgo
*solis*
07-06-2005, 19:36
CITAT (SannaLasso @ 07-06-2005, 20:34) Jag tror att solrosen upptäckt att bara ca 97% av hennes närmare 1500 inlägg här på forumet för trädgårdsintresserade handlar om annat än trädgårdar och därför försöker fixa till 100% "icke trädgårderelaterade" inlägg.  VAAAA? Har jag verkligen varit sååå flitig
Solis, det du uppfattade som mobbing och kritik när du var liten... att du pratade för mycket.... kanske bara var tillsägelser om att du skulle lugna ner dej och ibland lyssna istället för att prata så mycket...?
Ophelia
07-06-2005, 19:40
CITAT (Virgo @ 07-06-2005, 20:33) CITAT (Ophelia @ 07-06-2005, 20:29) Vad är det som händer???  En dåres bekännelse! Aha.... Solis, hur mår du egentligen?
*solis*
07-06-2005, 19:42
CITAT (Berith @ 07-06-2005, 20:38) Solis, det du uppfattade som mobbing och kritik när du var liten... att du pratade för mycket.... kanske bara var tillsägelser om att du skulle lugna ner dej och ibland lyssna istället för att prata så mycket...?  Nejdu;så var det inte  Stryk fick jag så att det heter duga Och numera går jag tyst dagarna i enda och lyssnar  Jo; jag pratar med mina vovvar och barnen då de är här
*solis*
07-06-2005, 19:44
CITAT (Ophelia @ 07-06-2005, 20:40) CITAT (Virgo @ 07-06-2005, 20:33) CITAT (Ophelia @ 07-06-2005, 20:29) Vad är det som händer???  En dåres bekännelse! Aha.... Solis, hur mår du egentligen? Innerst inne är jag ledsen,besviken,förbannad och djupt sorgsen Men clownen har tagit makten
Fialotta
07-06-2005, 19:49
CITAT (solis @ 07-06-2005, 20:44) CITAT (Ophelia @ 07-06-2005, 20:40) CITAT (Virgo @ 07-06-2005, 20:33) CITAT (Ophelia @ 07-06-2005, 20:29) Vad är det som händer???  En dåres bekännelse! Aha.... Solis, hur mår du egentligen? Innerst inne är jag ledsen,besviken,förbannad och djupt sorgsen Men clownen har tagit makten  Såklart att du är...så mycke spott o spe du fått här dom senaste dagarna...att vuxna människor kan bete sig så här på ett forum där ni inget vet om människor...Fy fan rent ut sagt!!!!!!!! Ni borde skämmas ni som vet med er att ni tryckt ner Solis och dessutom säger det mer om er än om Solis. Hon har rätt att vara som hon är och jag är som jag är...hur är ni?????????
Ophelia
07-06-2005, 19:54
CITAT (solis @ 07-06-2005, 20:44) CITAT (Ophelia @ 07-06-2005, 20:40) CITAT (Virgo @ 07-06-2005, 20:33) CITAT (Ophelia @ 07-06-2005, 20:29) Vad är det som händer???  En dåres bekännelse! Aha.... Solis, hur mår du egentligen? Innerst inne är jag ledsen,besviken,förbannad och djupt sorgsen Men clownen har tagit makten  Jag tror att det värsta du kan göra mot dig själv är att du låter clownen få fritt spelrum. Mina rekommendationer är att du pratar med någon och får hjälp att reda ut dina känslor. Men du måste själv ta och bestämma dig för om du vill fortsätta må dåligt eller försöka reda ut dina känslor. Lycka till.
CITAT (solis @ 07-06-2005, 20:42) CITAT (Berith @ 07-06-2005, 20:38) Solis, det du uppfattade som mobbing och kritik när du var liten... att du pratade för mycket.... kanske bara var tillsägelser om att du skulle lugna ner dej och ibland lyssna istället för att prata så mycket...?  Nejdu;så var det inte  Stryk fick jag så att det heter duga Och numera går jag tyst dagarna i enda och lyssnar  Jo; jag pratar med mina vovvar och barnen då de är här  Jag har inte pratat om stryk, menade bara att du kanske ska stanna upp också här på Odla och lyssna mer i stället. Man behöver faktiskt inte prata hela tiden och om allt mellan himmel och jord för att vara med i gemenskapen här.
*solis*
07-06-2005, 20:03
CITAT (Berith @ 07-06-2005, 20:56) CITAT (solis @ 07-06-2005, 20:42) CITAT (Berith @ 07-06-2005, 20:38) Solis, det du uppfattade som mobbing och kritik när du var liten... att du pratade för mycket.... kanske bara var tillsägelser om att du skulle lugna ner dej och ibland lyssna istället för att prata så mycket...?  Nejdu;så var det inte  Stryk fick jag så att det heter duga Och numera går jag tyst dagarna i enda och lyssnar  Jo; jag pratar med mina vovvar och barnen då de är här  Jag har inte pratat om stryk, menade bara att du kanske ska stanna upp också här på Odla och lyssna mer i stället. Man behöver faktiskt inte prata hela tiden och om allt mellan himmel och jord för att vara med i gemenskapen här.  Om nu mina skriverier är så hemska så V A R F Ö R läser så många ändå sådant som de inte tycker om Det finns mycket härinne som jag inte läser alls eftersom det inte intressera mig alls och jag skulle aldrig någonsin gå in i sådana ointressanta tråd och kasta skit på den som skriver!!!
CITAT (Copycat 2 @ 07-06-2005, 20:09) Hejsan Amaira ! Är du glad att se mig?  Nä, jag skojade bara, det är du ju inte. Fenja har alldeles rätt. Jag sitter lite i kulisserna och läser det som skrivs och förundras av att allt är om möjligt ännu stökigare idag än för någon månad sedan. Solis har verkligen fått igång er alla här, själv så nöjer jag mig gärna med att bara läsa och fråga om jag inte hittar på sökfunktionerna "som någon proppsade på att man skulle använda mera" istället för att fråga. Jag håller mig lite bakom så inga fler tår blir trampade på, däremot måste jag ju fullständigt hålla med Sanna m.fl. "religiös barnkrubba för senila", det är ett bra samlingsnamn på småprat den senaste tiden. Så, NU har jag varit elak och mobbat igen så jag kilar vidare till intressantare avdelningar.  välkommen tillbaka copy
CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:03) CITAT (Berith @ 07-06-2005, 20:56) CITAT (solis @ 07-06-2005, 20:42) CITAT (Berith @ 07-06-2005, 20:38) Solis, det du uppfattade som mobbing och kritik när du var liten... att du pratade för mycket.... kanske bara var tillsägelser om att du skulle lugna ner dej och ibland lyssna istället för att prata så mycket...?  Nejdu;så var det inte  Stryk fick jag så att det heter duga Och numera går jag tyst dagarna i enda och lyssnar  Jo; jag pratar med mina vovvar och barnen då de är här  Jag har inte pratat om stryk, menade bara att du kanske ska stanna upp också här på Odla och lyssna mer i stället. Man behöver faktiskt inte prata hela tiden och om allt mellan himmel och jord för att vara med i gemenskapen här.  Om nu mina skriverier är så hemska så V A R F Ö R läser så många ändå sådant som de inte tycker om Det finns mycket härinne som jag inte läser alls eftersom det inte intressera mig alls och jag skulle aldrig någonsin gå in i sådana ointressanta tråd och kasta skit på den som skriver!!! Det kanske är blom och grönsaksavdelningarna som inte passar damen?  Att så många läser är att jag och många andra förundras av att det kan komma såna frågor, allrahelst då från en kvinna som ska föreställa att vara extremt vuxen  Att sen sitta och ömka och avböja medhåll för att i nästa rad skrika efter uppbackning, det kallar jag för extremt veligt fruntimmer. Vi är många som haft en taskig uppväxt här på forumet, men inte har vi sån orddiarré för det, det är väl ingen orsak att bara låta hjärnan få fritt spelrum bara för att stackars jag hade en så taskig uppväxt, snyft känns lite väl sirapssött för min smak, och är det nåt jag föraktar så är det väl om nåt, att folk formligen tigger om att man ska tycka synd om dom.
CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:03) Det finns mycket härinne som jag inte läser alls eftersom det inte intressera mig alls och jag skulle aldrig någonsin gå in i sådana ointressanta tråd och kasta skit på den som skriver!!! Jag kastar inte skit på dej. Men nu säger du ju själv att det finns mycket här inne som du inte läser för att det intresserar dej inte. Men visst är du väl intresserad av växter och odling? Om vi inte vore på ett forum på internet utan i en lokal och diskuterade växter, visade bilder på våra blommor och djur, frågade och svarade... Vad skulle du göra? Börja prata om Jesus? Fisar? Clowner? Skuggor?
CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:03) det är samma mekanismer som får folk att köpa lösnummer av kvällstidningar, när det hänt något det handlar om att hålla sig uppdaterad om händelser, sen kan det vara olyckor eller ett mord som ger ökad försäljning ingen vill att det ska hända, men alla läser, även det du frambringar
*solis*
07-06-2005, 20:33
CITAT (Berith @ 07-06-2005, 21:13) CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:03) Det finns mycket härinne som jag inte läser alls eftersom det inte intressera mig alls och jag skulle aldrig någonsin gå in i sådana ointressanta tråd och kasta skit på den som skriver!!! Jag kastar inte skit på dej. Men nu säger du ju själv att det finns mycket här inne som du inte läser för att det intresserar dej inte. Men visst är du väl intresserad av växter och odling? Om vi inte vore på ett forum på internet utan i en lokal och diskuterade växter, visade bilder på våra blommor och djur, frågade och svarade... Vad skulle du göra? Börja prata om Jesus? Fisar? Clowner? Skuggor? Du kasta inte skit på mig det var inte dig jag menade! Växter och odling började jag intressera mig för 1981 och det pågick till 1997 och jag läste allt jag kom över just om växter etc... Jag har inte så mycket att säga om växter;de är vackra och jag älskar naturen och djuren,men jag finner människorna oerhört intressanta. Jag brukar prata om allt möjligt med människor då jag träffar dem;även om Jesus skuggor,clowner och fisar och det sistnämnda tycks vara roligt eftersom folk skrattar nästan ihjäl sig
CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:33) och det sistnämnda tycks vara roligt eftersom folk skrattar nästan ihjäl sig  SKRATTAR DOM MED DEJ ELLER ÅT DEJ DÅ?
CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:33) CITAT (Berith @ 07-06-2005, 21:13) CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:03) Det finns mycket härinne som jag inte läser alls eftersom det inte intressera mig alls och jag skulle aldrig någonsin gå in i sådana ointressanta tråd och kasta skit på den som skriver!!! Jag kastar inte skit på dej. Men nu säger du ju själv att det finns mycket här inne som du inte läser för att det intresserar dej inte. Men visst är du väl intresserad av växter och odling? Om vi inte vore på ett forum på internet utan i en lokal och diskuterade växter, visade bilder på våra blommor och djur, frågade och svarade... Vad skulle du göra? Börja prata om Jesus? Fisar? Clowner? Skuggor? Du kasta inte skit på mig det var inte dig jag menade! Växter och odling började jag intressera mig för 1981 och det pågick till 1997 och jag läste allt jag kom över just om växter etc... Jag har inte så mycket att säga om växter;de är vackra och jag älskar naturen och djuren,men jag finner människorna oerhört intressanta. Jag brukar prata om allt möjligt med människor då jag träffar dem;även om Jesus skuggor,clowner och fisar och det sistnämnda tycks vara roligt eftersom folk skrattar nästan ihjäl sig  Om du nu läste allt du kom över om växter, så borde du väl ha nåt att tillföra dom andra avdelningarna också  Det kanske finns en massa frågor som just du har svaret på, då kan du få utlopp för ditt stora behov av att få göra dig hörd/läst. Och dessutom Solis, som mumma på moset, ingen kommer att klanka ner på dig då du svarar på deras frågor
*solis*
07-06-2005, 20:40
CITAT (Reserv @ 07-06-2005, 21:13) CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:03) CITAT (Berith @ 07-06-2005, 20:56) CITAT (solis @ 07-06-2005, 20:42) CITAT (Berith @ 07-06-2005, 20:38) Solis, det du uppfattade som mobbing och kritik när du var liten... att du pratade för mycket.... kanske bara var tillsägelser om att du skulle lugna ner dej och ibland lyssna istället för att prata så mycket...?  Nejdu;så var det inte  Stryk fick jag så att det heter duga Och numera går jag tyst dagarna i enda och lyssnar  Jo; jag pratar med mina vovvar och barnen då de är här  Jag har inte pratat om stryk, menade bara att du kanske ska stanna upp också här på Odla och lyssna mer i stället. Man behöver faktiskt inte prata hela tiden och om allt mellan himmel och jord för att vara med i gemenskapen här.  Om nu mina skriverier är så hemska så V A R F Ö R läser så många ändå sådant som de inte tycker om Det finns mycket härinne som jag inte läser alls eftersom det inte intressera mig alls och jag skulle aldrig någonsin gå in i sådana ointressanta tråd och kasta skit på den som skriver!!! Det kanske är blom och grönsaksavdelningarna som inte passar damen?  Att så många läser är att jag och många andra förundras av att det kan komma såna frågor, allrahelst då från en kvinna som ska föreställa att vara extremt vuxen  Att sen sitta och ömka och avböja medhåll för att i nästa rad skrika efter uppbackning, det kallar jag för extremt veligt fruntimmer. Vi är många som haft en taskig uppväxt här på forumet, men inte har vi sån orddiarré för det, det är väl ingen orsak att bara låta hjärnan få fritt spelrum bara för att stackars jag hade en så taskig uppväxt, snyft känns lite väl sirapssött för min smak, och är det nåt jag föraktar så är det väl om nåt, att folk formligen tigger om att man ska tycka synd om dom.  Men Reserv jag är jo VELIG ofta och mycket  det tillhör nog min natur! Och var glad för att du inte behöver söka uppskattning och ömkan eftersom det är väldigt jobbigt!!! Men jag tror fullt och fast att det är bra att jag vågar vara jag och berätta om mitt liv så öppet som jag gör; det kanske hjälper nån annan att våga öppna sig så att de inte ta livet av sig. Det är mycket möjligt att min "orddiarre" beror på min barndom och jag är glad att jag är som jag är och att jag duger. Det är i alla fall inte medvetet som jag söker att folk skall tycka synd om mig;jag trodde inte ens att jag gjorde det
*solis*
07-06-2005, 20:43
CITAT (pejori @ 07-06-2005, 21:35) CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:33) och det sistnämnda tycks vara roligt eftersom folk skrattar nästan ihjäl sig  SKRATTAR DOM MED DEJ ELLER ÅT DEJ DÅ?  Det spelar jo ingen roll vilket; viktigast för mig är att få se en människa glad
Ophelia
07-06-2005, 20:56
CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:43) CITAT (pejori @ 07-06-2005, 21:35) CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:33) och det sistnämnda tycks vara roligt eftersom folk skrattar nästan ihjäl sig  SKRATTAR DOM MED DEJ ELLER ÅT DEJ DÅ?  Det spelar jo ingen roll vilket; viktigast för mig är att få se en människa glad  Det du faktiskt borde tycka vara viktigtast är att du ska se till att DU mår bra först och främst. Du kan aldrig få en människa att må bra och vara glad i din närhet om du inte ser om dig själv först och främst. Varför är det viktigast för dig? Är det viktigt för DIN skull eller är det för andras skull?
*solis*
07-06-2005, 21:01
CITAT (Ophelia @ 07-06-2005, 21:56) CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:43) CITAT (pejori @ 07-06-2005, 21:35) CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:33) och det sistnämnda tycks vara roligt eftersom folk skrattar nästan ihjäl sig  SKRATTAR DOM MED DEJ ELLER ÅT DEJ DÅ?  Det spelar jo ingen roll vilket; viktigast för mig är att få se en människa glad  Det du faktiskt borde tycka vara viktigtast är att du ska se till att DU mår bra först och främst. Du kan aldrig få en människa att må bra och vara glad i din närhet om du inte ser om dig själv först och främst. Varför är det viktigast för dig? Är det viktigt för DIN skull eller är det för andras skull? Det där måste jag ta och tänka på ordentligt! Dina ord gjorde ont så ända in i min själ  Men du har alldeles rätt Jag gör nog det för andras skull och glömmer bort mig själv
Snöflinga
07-06-2005, 21:21
Tycker du är lite FÖR mycket  ett av 20 inlägg är intressanta för mig Försöker du slå något bissart rekord eller.....  Har en känsla av att du lever ditt liv genom småprat .....
AndreasBlomquist
07-06-2005, 21:51
Hoppla, här ser man visst att det inte bara var jag och Reserv som tyckte inlägg från Solis var lite konstiga, enerverande och naiva... Nåja, Solis... I denna tråden tycker jag ändå att du har visat din rätta natur lite, många utav de tidigare inläggen här har sagt det rätta om dig, men ett litet forumtroll bor det allt i dig ändå tycker jag mig se. Nåja, jag tänkte ge dig ett förslag på en sajt där du bör bli medlem också; Spraydate's hemsida.  Bästa förslaget hade nog Virgo i alla fall, starta en blogg. Det är ju gratis och du kan skriva om precis vad du vill.  Nu har jag gjort ett kardinalfel eftersom det finns ett ordspråk på nätet som lyder: Don't feed the trolls
CITAT (AndreasBlomquist @ 07-06-2005, 22:51) Hoppla, här ser man visst att det inte bara var jag och Reserv som tyckte inlägg från Solis var lite konstiga, enerverande och naiva... Nåja, Solis... I denna tråden tycker jag ändå att du har visat din rätta natur lite, många utav de tidigare inläggen här har sagt det rätta om dig, men ett litet forumtroll bor det allt i dig ändå tycker jag mig se. Nåja, jag tänkte ge dig ett förslag på en sajt där du bör bli medlem också; Spraydate's hemsida.  Bästa förslaget hade nog Virgo i alla fall, starta en blogg. Det är ju gratis och du kan skriva om precis vad du vill.  Nu har jag gjort ett kardinalfel eftersom det finns ett ordspråk på nätet som lyder: Don't feed the trolls Det är förbaskat konstigt att det bara är du och jag som utpekas som mobbare, fast vi är många som haft åsikter åt samma håll  fast, det är skit samma, jag säger hellre min mening än att sitta och bara se hur folk skrattar åt eländet (i positiv bemärkelse) och tycker att fruntimmret är rekorderligt och den smartaste av oss alla  Det kan säga bra mycket om dom med för den delen, huvva.
Ophelia
07-06-2005, 22:11
CITAT (Reserv @ 07-06-2005, 23:04) CITAT (AndreasBlomquist @ 07-06-2005, 22:51) Hoppla, här ser man visst att det inte bara var jag och Reserv som tyckte inlägg från Solis var lite konstiga, enerverande och naiva... ;) Nåja, Solis... I denna tråden tycker jag ändå att du har visat din rätta natur lite, många utav de tidigare inläggen här har sagt det rätta om dig, men ett litet forumtroll bor det allt i dig ändå tycker jag mig se. Nåja, jag tänkte ge dig ett förslag på en sajt där du bör bli medlem också; Spraydate's hemsida.  Bästa förslaget hade nog Virgo i alla fall, starta en blogg. Det är ju gratis och du kan skriva om precis vad du vill. :D Nu har jag gjort ett kardinalfel eftersom det finns ett ordspråk på nätet som lyder: Don't feed the trolls Det är förbaskat konstigt att det bara är du och jag som utpekas som mobbare, fast vi är många som haft åsikter åt samma håll  fast, det är skit samma, jag säger hellre min mening än att sitta och bara se hur folk skrattar åt eländet (i positiv bemärkelse) och tycker att fruntimmret är rekorderligt och den smartaste av oss alla  Det kan säga bra mycket om dom med för den delen, huvva.  Tycker varken illa om den ena sidan eller den andra sidan. Märker bara att något är förfärligt fel. Min åsikt är att mår man dåligt bör man ta hand om sig själv och försöka räta upp sin situation innan man kan hjälpa andra. Jag hoppas bara att Solis kan få den hjälp och stöd som hon upplever sig kan behöva för att må bra.
CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:33) Växter och odling började jag intressera mig för 1981 och det pågick till 1997 och jag läste allt jag kom över just om växter etc...
Jag har inte så mycket att säga om växter;de är vackra och jag älskar naturen och djuren,men jag finner människorna oerhört intressanta. Solis, hur kom det sig att du över huvud taget registrerade dig som medlem och började skriva här på Odla.nu's forum? Jag menar, om du nu inte har varit intresserad av växter och odling sedan -97.
Hannele
07-06-2005, 23:21
CITAT (Reserv @ 07-06-2005, 21:39) CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:33) CITAT (Berith @ 07-06-2005, 21:13) CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:03) Det finns mycket härinne som jag inte läser alls eftersom det inte intressera mig alls Om vi inte vore på ett forum på internet utan i en lokal och diskuterade växter, visade bilder på våra blommor och djur, frågade och svarade... Vad skulle du göra? Börja prata om Jesus? Fisar? Clowner? Skuggor? Jag har inte så mycket att säga om växter;de är vackra och jag älskar naturen Om du nu läste allt du kom över om växter, så borde du väl ha nåt att tillföra dom andra avdelningarna också Reserv, lär dej att avvända CITAT-funtionen - eller låt bli. (Tycker du detta är roligt att läsa?  )
Anki på Öland
07-06-2005, 23:27
CITAT (Copycat 2 @ 07-06-2005, 20:09) Hejsan Amaira ! Är du glad att se mig?  Nä, jag skojade bara, det är du ju inte. Fenja har alldeles rätt. Jag sitter lite i kulisserna och läser det som skrivs och förundras av att allt är om möjligt ännu stökigare idag än för någon månad sedan. Solis har verkligen fått igång er alla här, själv så nöjer jag mig gärna med att bara läsa och fråga om jag inte hittar på sökfunktionerna "som någon proppsade på att man skulle använda mera" istället för att fråga. Jag håller mig lite bakom så inga fler tår blir trampade på, däremot måste jag ju fullständigt hålla med Sanna m.fl. "religiös barnkrubba för senila", det är ett bra samlingsnamn på småprat den senaste tiden. Så, NU har jag varit elak och mobbat igen så jag kilar vidare till intressantare avdelningar.  Kul att "se" dig Copy - länge sen! Anki
Hannele
07-06-2005, 23:27
CITAT (maudan @ 07-06-2005, 20:49) att vuxna människor kan bete sig så här på ett forum där ni inget vet om människor... Bra att någon vet.
Fialotta
07-06-2005, 23:50
CITAT (Hannele @ 08-06-2005, 00:27) CITAT (maudan @ 07-06-2005, 20:49) att vuxna människor kan bete sig så här på ett forum där ni inget vet om människor... Bra att någon vet. (Hon har rätt att vara som hon är och jag är som jag är...) Ja, dessa ord påminde du mig om en gång Hannele......tyckte du hade förbaskat rätt i det...har tänkt på de sen dess
AndreasBlomquist
08-06-2005, 04:24
CITAT (Betty @ 07-06-2005, 23:11) CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:33) Växter och odling började jag intressera mig för 1981 och det pågick till 1997 och jag läste allt jag kom över just om växter etc...
Jag har inte så mycket att säga om växter;de är vackra och jag älskar naturen och djuren,men jag finner människorna oerhört intressanta. Solis, hur kom det sig att du över huvud taget registrerade dig som medlem och började skriva här på Odla.nu's forum? Jag menar, om du nu inte har varit intresserad av växter och odling sedan -97.  Men Betty då... Hon var ju intresserad av växter mellan 1981 och 1997, efter det så fick hon annat i tankarna som intresserade mer. Det var då Solis började läsa en massa filosofiböcker  Det är dock en intressant fråga du hade Betty, ska bli kul att se varför man registrerar sig på ett växtforum om det nu inte är för att snacka växter.
CITAT (Hannele @ 08-06-2005, 00:21) Reserv, lär dej att avvända CITAT-funtionen - eller låt bli. (Tycker du detta är roligt att läsa?  ) Hoppsan  inte visste jag att det fanns två poliser på det här Forat  Fast det är klart, en måste hålla kolla så att alla skriver i rätt avdelning och nästa att man skriver rätt över huvud taget. Jag ber damen så hjärtans mycket om ursäkt då om jag gjorde det besvärligt att läsa Själv brukar jag i såna lägen läsa det som står längst ner i rutan, gör det du med Hannele, så ska du se att du slipper få magknip för att folk inte ids ta bort några rader hittan eller dittan. Jädra petitesser att haka upp sig på när det finns så mycket annat
Sulawesii
08-06-2005, 10:03
CITAT (AndreasBlomquist @ 08-06-2005, 05:24) CITAT (Betty @ 07-06-2005, 23:11) CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:33) Växter och odling började jag intressera mig för 1981 och det pågick till 1997 och jag läste allt jag kom över just om växter etc...
Jag har inte så mycket att säga om växter;de är vackra och jag älskar naturen och djuren,men jag finner människorna oerhört intressanta. Solis, hur kom det sig att du över huvud taget registrerade dig som medlem och började skriva här på Odla.nu's forum? Jag menar, om du nu inte har varit intresserad av växter och odling sedan -97.  Men Betty då... Hon var ju intresserad av växter mellan 1981 och 1997, efter det så fick hon annat i tankarna som intresserade mer. Det var då Solis började läsa en massa filosofiböcker  Det är dock en intressant fråga du hade Betty, ska bli kul att se varför man registrerar sig på ett växtforum om det nu inte är för att snacka växter. solis: CITAT men jag finner människorna oerhört intressanta. Därför?
Hannele
08-06-2005, 10:07
CITAT (Reserv @ 08-06-2005, 09:05) CITAT (Hannele @ 08-06-2005, 00:21) (Tycker du detta är roligt att läsa? :wacko:) Jädra petitesser att haka upp sig på när det finns så mycket annat  Det är inte petitesser, när samma långa text upprepas gång på gång, sida efter sida. Du är inte den enda, men du använder de längsta citat, nästan i varendra inlägg. Man ska kunna säga sånt här - utan att du hetsar upp dej.
CITAT (Hannele @ 08-06-2005, 11:07) CITAT (Reserv @ 08-06-2005, 09:05) CITAT (Hannele @ 08-06-2005, 00:21) (Tycker du detta är roligt att läsa?  ) Jädra petitesser att haka upp sig på när det finns så mycket annat  Det är inte petitesser, när samma långa text upprepas gång på gång, sida efter sida. Du är inte den enda, men du använder de längsta citat, nästan i varendra inlägg. Man ska kunna säga sånt här - utan att du hetsar upp dej.  Sådana påpekanden är tydligen helt OK men skulle man råka påpeka ett stavfel - då jädrar så smäller det och man blir kallad för polis......
Heddas matte
08-06-2005, 10:13
CITAT (Reserv @ 08-06-2005, 09:05) magknip för att folk inte ids ta bort några rader hittan eller dittan. Jädra petitesser att haka upp sig på när det finns så mycket annat  -_- är väl lika mycket petitess i såna fall att haka upp sig på att här finns, eller inte finns, ett ordbajsande troll?!
Kalinsi
08-06-2005, 10:21
Jag vet inte vad jag ska säga... jag är helt paff över vad människor kan skriva. Och då menar jag inte "dumma frågor".
Sulawesii
08-06-2005, 10:21
Touché, Heddas matte!
*solis*
08-06-2005, 11:58
Reserv,AndreasBlomquist med fl.:jag har inga kommentarer.Jo förresten det har jag: GE UPP Jag är den jag är och kommer att fortsätta med att vara mig själv
tomas99
08-06-2005, 12:32
Bry dej inte om reserv hon är förmodligen en väldig bitter person,hon är taskig i mot dom flesta här på forumet inkl mej själv.
Stå på dej.
CITAT (tomas99 @ 08-06-2005, 13:32) Bry dej inte om reserv hon är förmodligen en väldig bitter person,hon är taskig i mot dom flesta här på forumet inkl mej själv.
Stå på dej. det är inte klokt vad det är synd om dej tomas 99 alla mobbar dej, enl. dej själv då
Anki på Öland
08-06-2005, 13:43
CITAT (solis @ 08-06-2005, 12:58) Reserv,AndreasBlomquist med fl.:jag har inga kommentarer.Jo förresten det har jag: GE UPP Jag är den jag är och kommer att fortsätta med att vara mig själv  Alla andra skall ge upp för att du skall vara som du är, fast ingen har sagt att du inte får vara som du är. Hur vore det med lite tolerans från din sida och acceptera att andra är som dom är och vill väl förmodligen fortsätta att vara sådana. Anki
CITAT (solis @ 08-06-2005, 12:58) Jag är den jag är och kommer att fortsätta med att vara mig själv  du har all rätt att vara dej själv och ha dina åsikter men det har väl andra också, eller? LITE ödmjukhet för vad andra har för önskningar skadar nog inte solis
olsson a
08-06-2005, 13:54
Men hallå måste ni vara så negativa alla måste väl få ventilera sig och säga sin mening eller? Vill ni inte läsa vad solis skriver så hoppa över det då, det är väl inget att hänga upp sig på. Det finns värre saker här i världen att slösa negativ energi på.
Hannele
08-06-2005, 14:55
CITAT (solis @ 06-06-2005, 17:01) CITAT (Hannele @ 06-06-2005, 17:00) solis, gå ut  Jag törs inte  CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:33) Jag har inte så mycket att säga om växter;de är vackra och jag älskar naturen och djuren, men jag finner människorna oerhört intressanta. Solis, om du nu älskar människor så mycket, varför är du rädd för dem? Gå ut och prata med folk. Njut av solen.
*solis*
08-06-2005, 15:11
CITAT (Hannele @ 08-06-2005, 15:55) CITAT (solis @ 06-06-2005, 17:01) CITAT (Hannele @ 06-06-2005, 17:00) solis, gå ut  Jag törs inte  CITAT (solis @ 07-06-2005, 21:33) Jag har inte så mycket att säga om växter;de är vackra och jag älskar naturen och djuren, men jag finner människorna oerhört intressanta. Solis, om du nu älskar människor så mycket, varför är du rädd för dem? Gå ut och prata med folk. Njut av solen. ¤Solis, om du nu älskar människor så mycket, varför är du rädd för dem? Gå ut och prata med folk¤. Njut av solen. av Hannele Jag går ut varenda dag mång gånger med mina hundar. Jag pratar med många människor och människor kommer till mig och vill prata. Människor är jag inte rädd för utan:när det är mycket folk och bilar i rörelse så uppfattar min kropp det som någonting negativt och jag blir ordentligt stressad;alltså alla ljuden som då uppstår. Helst vill jag vara i skogen men det är något jobbigt för mig att ta mig dit och hem igen
*solis*
08-06-2005, 15:24
CITAT (Anki på Öland @ 08-06-2005, 14:43) CITAT (solis @ 08-06-2005, 12:58) Reserv,AndreasBlomquist med fl.:jag har inga kommentarer.Jo förresten det har jag: GE UPP Jag är den jag är och kommer att fortsätta med att vara mig själv  Alla andra skall ge upp för att du skall vara som du är, fast ingen har sagt att du inte får vara som du är. Hur vore det med lite tolerans från din sida och acceptera att andra är som dom är och vill väl förmodligen fortsätta att vara sådana. Anki Vad jag önskar är:att de ge upp att vara taskiga!!!! Jag tror inte att jag har varit taskig någon enda gång!?! tvärtemot jag skriver om kärlek och ställer gärna många frågor och är säkert väldans flamsig av mig och på det viset har jag jo alltid varit i mitt liv  Varför skulle jag ändra på det;jag trivs med mig själv jo Jag acceptera er andra precis som ni är men ALDRIG någonsin acceptera jag rena rama elakheter!!!
lena:-)
08-06-2005, 16:13
åh, helst ville jag inte skriva men jag facineras av allas iver här att ställa tillrätta eller att retas. Igår ville Solis sluta här, idag har hon skrivit flest inlägg. Jag varken kritiserar eller annat, bara konstaterar fakta och så skulle det faktiskt vara intressant och kolla upp hur mycket av tråden som är citat.....jag tror det är över hälften av inläggen nästan. Folk blir glada och folk blir förbannade i en enda röra. Som beteendevetare så måste detta vara en guldgruva att ösa ur. Hejja på alla forumister....jag älskar inte alla, ibland inte ens mig själv, men solen skiner idag och det gillar jag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|