Sidor: 1, 2, 3, 4
silos
Åter igen en fullständigt ljuvlig härlig dag efter magiska drömmar under nattens mörka timmar.

I morse var jag trött och även vovvarna, men till slut vid 9:20 kom Ajar och sträckte på sig och sa:nu är du väl vaken matte!Han gav mig några blöta pussar med sin stora sträva tunga och vipps var ansiktet tvättat och jag var klarvaken!
Molly Olle och Linda ville också pussas.Vovvarna mina gör uppgåendet mycket lättare för mig än vad det annars skulle vara!

Idag, medans jag åt frukost,kom jag på en sak: det är verkligen bra att jag ännu inte har fått några barnbarn! Och vet ni varför? Därför att NU hinner jag leka själv och jag leker ifrån morgon till sent på natten och är fullständigt L Y C K L I G !!!

Lek är den allra bästa terapin för mig på alla sätt och vis:jag känner mig ung,det värker mindre i kroppen,jag upplever mig lätt som en älva trots att jag väger 94 kilo(har kollat på vågen på Vårdcentralen)har mindre behov att äta godis,jag har inte längre varken lust eller tid att sova under dagen,
jag sover bättre under nätterna;vaknar inte en enda gång....
Lekandet fyller hela min dag med roligheter,sköna tankar,frid och allt detta bara växer och växer och växer
smile.gif wub.gif smile.gif
Gillan
CITAT (silos @ 02-09-2005, 11:04)
Åter igen en fullständigt ljuvlig härlig dag efter magiska drömmar under nattens mörka timmar.

I morse var jag trött och även vovvarna, men till slut vid 9:20 kom Ajar och sträckte på sig och sa:nu är du väl vaken matte!Han gav mig några blöta pussar med sin stora sträva tunga och vipps var ansiktet tvättat och jag var klarvaken!
Molly Olle och Linda ville också pussas.Vovvarna mina gör uppgåendet mycket lättare för mig än vad det annars skulle vara!

Idag, medans jag åt frukost,kom jag på en sak: det är verkligen bra att jag ännu inte har fått några barnbarn! Och vet ni varför? Därför att NU hinner jag leka själv och jag leker ifrån morgon till sent på natten och är fullständigt L Y C K L I G !!!

Lek är den allra bästa terapin för mig på alla sätt och vis:jag känner mig ung,det värker mindre i kroppen,jag upplever mig lätt som en älva trots att jag väger 94 kilo(har kollat på vågen på Vårdcentralen)har mindre behov att äta godis,jag har inte längre varken lust eller tid att sova under dagen,
Lekandet fyller hela min dag med roligheter,sköna tankar,frid och allt detta bara växer och växer och växer

Vad härligt det låter Silos smile.gif
Börjar förstå att vägen dit du nu befinner
dig har varit både lång och full med gropar wub.gif smile.gif
silos
CITAT (Evgeni @ 02-09-2005, 11:10)
CITAT (silos @ 02-09-2005, 11:04)

smile.gif  :wub:  :)

Vad härligt det låter Silos smile.gif
Börjar förstå att vägen dit du nu befinner
dig har varit både lång och full med gropar wub.gif smile.gif

Alldeles riktigt:54 år och några månader har det tagit mig för att komma hit som är N U och jag har E N O R M T mycket att tackar den här forumets medlemmar för att jag ÄNTLIGEN nådde hit!!!
Saken är den att jag befann mig i "Lekandets underbara magiska rike" under de första 6 år av mitt liv och jag är JÄTTEGLADTACKSAMLYCKLIGSALIGTILLFREDS att jag åter har funnit "Lekandets underbara magiska rike"

Varenda stund på denna vår Jord är just:M A G I S K
wub.gif wub.gif wub.gif
Ninni1
Fick detta på e-mail av en vän för en stund sedan. Jag vet att den är lång, men den är mycket tankvärd.

>LÄS NEDANSTÅENDE OCH LÅT DET SJUNKA IN. GÖR DÄREFTER ETT VAL
>>
>>
>>Kalle är den typen du älskar att hata.
>>
>>Han är alltid på gott humör.
>>Och har alltid något positivt att säga.
>>
>>När någon frågade honom hur han mådde svarade han:
>>"Om jag mådde bättre hade jag varit tvillingar".
>>
>>Han var en naturlig inspiratör.
>>
>>Om en av de anställda hade en dålig dag var Kalle där och talade om
>>för den anställde hur man kunde se positivt på situationen.
>>
>>
>>Jag blev nyfiken av att se detta, så en dag gick jag bort till Kalle
>>och frågade honom: "Hur lyckas du?"
>>
>>Kalle svarade:
>>
>>"Varje morgon vaknar jag och säger till mig själv: Du har två val
>>idag. Du kan välja att vara på gott humör eller du kan välja att vara
>>på dåligt humör. Jag väljer att vara på gott humör.
>>
>>" Varje gång det sker något dåligt, kan jag välja att vara ett offer
>>eller att dra lärdom av det.
>>
>>Jag väljer att dra lärdom av det.
>>
>>Varje gång någon kommer och klagar hos mig, kan jag välja att
>>acceptera deras klagan eller jag kan välja att peka på de positiva
>>sidorna i livet.
>>
>>Jag väljer de positiva sidorna i livet.
>>
>>"Säkert, men det är inte fullt så enkelt", protesterade jag.
>>
>>"Det är det", svarade Kalle.
>>
>>Livet handlar om val. När du tar bort allt runt omkring är varje
>>situation ett val.
>>
>>Du väljer hur du vill reagera på situationen.
>>
>>Du väljer hur folk skall påverka ditt humör.
>>
>>Det är du som väljer om du vill vara på bra eller dåligt humör.
>>
>>Till syvende och sist är det ditt val hur du lever ditt liv.
>>
>>Jag funderade över vad Kalle hade sagt.
>>
>>Strax därefter lämnade jag företaget för att starta eget. Vi tappade
>>kontakten, men jag tänkte ofta på honom när jag gjorde ett val i
>>förhållande till livet, istället för att bara reagera på det. Många år
>>senare hörde jag att Kalle var inblandad i en allvarlig olycka med ett
>>fall på 20 meter från en radiomast. Efter 18 timmars operation och
>>flera veckor på intensiven, blev Kalle utskriven från sjukhuset med
>>skenor längs ryggen.
>>
>>Jag träffade Kalle ca sex veckor efter olyckan. Då jag frågade honom
>>hur han mådde,svarade han: "Om jag mådde bättre skulle jag ha varit
>>tvillingar. Vill du se ärren?" Jag avböjde erbjudandet om att se
>>ärren, men frågade honom om vad som försiggick i huvudet på honom
>>under olyckan.
>>
>>"Det första jag tänkte på var på min ännu ofödda dotter", svarade
>>Kalle.
>>
>>"Så medan jag låg på marken mindes jag att jag hade två val. Jag kunde
>>välja att leva eller jag kunde välja att dö. Jag valde att leva".
>>
>>"Var du inte rädd? Blev du inte medvetslös?" frågade jag. Kalle
>>fortsatte:
>>
>>"Ambulanspersonalen var fantastisk. De sa hela tiden att allt kommer
>>att gå bra. Men då de rullade in mig på akutmottagningen och jag såg
>>uttrycken i läkarnas och sjuksköterskornas ansikten, blev jag
>>vettskrämd. I deras ögon stod skrivet: "Han är döende". "Jag visste
>>att jag måste göra något.
>>
>>"Vad gjorde du då?", frågade jag. "Nå, det var en sjuksköterska som
>>skrek frågor till mig", sa Kalle. Hon frågade om jag var allergisk mot
>>något.
>>
>>"Ja", svarade jag. Läkarna och sjuksköterskorna stannade upp medan de
>>väntade på mitt svar. Jag tog ett djupt andetag och ropade:
>>
>>"Tyngdkraften".
>>
>>Genom deras skratt sa jag till dem: "Jag väljer att leva. Operera mig
>>som om jag var levande, inte död". Kalle överlevde tack vare läkarens
>>skicklighet,men också på grund av sin fantastiska inställning. Jag
>>lärde av honom att varje dag kan vi välja att leva fullt ut.
>>Inställningen är, trots allt, allt.
>>
>>
>>Gör er därför inga bekymmer för morgondagen. Den får själv bära sina
>>bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga.
>>
>>Egentligen är dagen idag den morgondag som du bekymrade dig för igår.

Med önskan om en underbar helg!
Magdis
När jag läser den där berättelsen kommer jag att tänka på boken "Att välja glädje" av Kay Pollak. Kan rekommenderas för dem som gillade historien.
Inga från Närke
CITAT (Anki på Öland @ 01-09-2005, 17:29)
Här är en länk med gratis animationer som man får använda så mycket man vill. Har inte tittat på dom så jag vet inte om dom är något roliga.
Anki

Denna texten kom upp när jag skulle kolla:

"Animated Gifs (Tillfälligt nere p.g.a. länkandet från andra hemsidor.)
Över 800 stycken högkvalitets-animationer i 48 kategorier. Inget för modem-uppkoppling!"

så det gick inte att komma åt.

Jag kommer att låna bilder också, lägger man dem på nätet och inte spärrar för kopiering som det går att göra så tycker jag det är OK.
Men om man vill lägga in bilder så är det väl bara att ta med länken också så är det väl OK det också eller vad tror ni?
yenny
CITAT (Inga från Närke @ 02-09-2005, 17:46)
Denna texten kom upp när jag skulle kolla:

"Animated Gifs (Tillfälligt nere p.g.a. länkandet från andra hemsidor.)
Över 800 stycken högkvalitets-animationer i 48 kategorier. Inget för modem-uppkoppling!"

så det gick inte att komma åt.

Jag förstår inte riktigt varför man länkar direkt till bilderna.... dom är ju gratis så det är väl smartast att spara ner dom på sin egen dator och sedan lägga upp på i sitt eget fotoalbum och länka därifrån.... då snor man ingen annans bandbredd smile.gif
yenny
CITAT (Reserv @ 01-09-2005, 21:43)
Har ni sett min lilla sötnos då, visserligen en Perser och vit, men om vi parar våra Yenny så kanske jag kan få till en skogis som är sköldpaddsfärgad rolleyes.gif

Då blir den som den här då ungefär wub.gif
Fast min skogis är lite annat i än bara skogis.... därav den korta pälsen!
Reserv
CITAT (yenny @ 02-09-2005, 17:53)
då snor man ingen annans bandbredd smile.gif

Okay, då kommer jag med en urdum fråga som somliga tycker att jag borde veta, vad är egentligen bandbredd? Och hur fungerar det om man kan få en enkel förklaring (mina kunskaper i datorbranchen är ytterst överdrivna, och det här kommer att bli min sista fråga här) Och med enkel förklaring så menar jag enkel , typ steg för steg beskrivning. rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 02-09-2005, 18:00)

Okay, då kommer jag med en urdum fråga som somliga tycker att jag borde veta, vad är egentligen bandbredd? Och hur fungerar det om man kan få en enkel förklaring (mina kunskaper i datorbranchen är ytterst överdrivna, och det här kommer att bli min sista fråga här) Och med enkel förklaring så menar jag enkel , typ steg för steg beskrivning. rolleyes.gif

Jag är väl inget datasnille heller, men enkelt uttryckt.
Om jag lägger in en bild här på forumet i ett inlägg eller har den i min signatur och länkar till någon annan sida så varje gång någon läser ett inlägg där min bild finns med så belastas den server som bilden ligger på.
Det innebär att man tar kapacitet från den servern och slöar upp för den som faktiskt äger sidan.

Därför är det bättre att spara ner den bild man vill ha, lägga in den i sitt album här på odla, och sen länka dit.
Så länge det inte är copyright-skyddade grejor så är allt frid och fröjd då och ingen blir sur. smile.gif
yenny
CITAT (AnitaGg @ 02-09-2005, 18:15)

Om jag lägger in en bild här på forumet i ett inlägg eller har den i min signatur och länkar till någon annan sida så varje gång någon läser ett inlägg där min bild finns med så belastas den server som bilden ligger på.
Det innebär att man tar kapacitet från den servern och slöar upp för den som faktiskt äger sidan.

Därför är det bättre att spara ner den bild man vill ha, lägga in den i sitt album här på odla, och sen länka dit.
Så länge det inte är copyright-skyddade grejor så är allt frid och fröjd då och ingen blir sur. smile.gif

tack för förklaringen.... satt å funderade hur jag skulle förklara.... men du han visst före smile.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 02-09-2005, 18:15)

Okay, den första delen förstog jag, men inte den andra. Tack så mycket för mig wub.gif
yenny
CITAT (Reserv @ 02-09-2005, 18:18)
Okay, den första delen förstog jag, men inte den andra. Tack så mycket för mig wub.gif

Man högerklickar klickar på bilden och väljer spara som... då får man välja vart på sin dator man vill spara den.... sen lägger man in den i sitt fotoalbum på odla (förutsatt att man har något smile.gif )
Och så lägger man in det så som man skulle gjort med en bild... om man
nu har ett album smile.gif

Svara jag på rätt sak nu!? unsure.gif
Snöflinga
VARFÖR svarar ingen mad.gif Jag vill veta hur man gör för att få ner bilderna i inläggen wub.gif

Med mycket vänliga hälsningar Snöflinga unsure.gif
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 02-09-2005, 22:29)
VARFÖR svarar ingen  :angry:  Jag vill veta hur man gör för att få ner bilderna i inläggen  :wub:

Med mycket vänliga hälsningar    Snöflinga  :unsure:

Förlåt... har inte sett din fråga tidigare... men så här gör du
För det första så måste bilden finnas ute på nätet... det går alltså inte att lägga in bilder som du sparat i din egen dator.

Men... om bilden finns på nätet så högerklickar du på den... då kommer upp en ruta där det längst ner står Egenskaper
klicka där och i rutan som sedan visas väljer du att kopiera Adress URL

Den adressen klistrar du sedan in i rutan BILD som du hittar strax ovan skrivrutan... men deleta först http:// som står där
därefter klickar du på OK och bilden finns i inlägget.

Lycka till! wub.gif
Inga från Närke
CITAT (Snöflinga @ 02-09-2005, 22:29)
VARFÖR svarar ingen mad.gif Jag vill veta hur man gör för att få ner bilderna i inläggen wub.gif

Med mycket vänliga hälsningar Snöflinga unsure.gif

Du hittar svar på Support och Testforumet.
Annars högerklickar du på bilden du vill lägga in i inlägget och väljer egenskaper. Kopiera den adressen du får fram och när du skriver ditt inlägg så trycker du på BILD och klistar in den adressen du kopierade. Glöm ej att ta bort det första ( http/: ) skall bara vara ett.
Gå till Testforumet och testa innan du testar i ett riktigt inlägg.
Snöflinga
TACK Felix matte smile.gif skall prova, men inte just nu... (det är sent på aftonen) och vill fortsätta att läsa vad som skrivs här, hoppas få återkomma, om det inte funkar........
Kram
silos
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-09-2005, 16:10)
När jag läser den där berättelsen kommer jag att tänka på boken "Att välja glädje" av Kay Pollak. Kan rekommenderas för dem som gillade historien.

Den boken skall jag allt läsa wub.gif
silos
CITAT (silos @ 02-09-2005, 23:15)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-09-2005, 16:10)

Den boken skall jag allt läsa wub.gif

JIPPIIII;jag hittade boken i min egen bokhylla och läste lite och den boken av Kay Pollak är B R A smile.gif
silos
En liten rapport ifrån silos värld:en härlig lekfull lördag har det varit för mig och mina goa vovvar;första morgonrundan blev strax efter 09:00 och då rastade jag först lille Olle killen.När jag kom tillbaka med honom så hoppade han direkt in i sin "skåp" i hallen;han brukar alltid vara därinne då jag är ute.

Ajar Molly och Linda var alldeles vilda av glädje eftersom de fattade att nu skulle matte gå på långpromenad med dem;de hoppade runt mig så att jag hade svårt att få ordning på alla deras koppel.Men till slut var vi klara och när jag öppnar dörren till trappan så hann jag knappt att stänga dörren efter mig så ivriga var mina fyrbenta vänner!

Jag gick förbi det nya härliga lekparken här i Strängnäs och det fanns inte en enda människa i närheten och ni kan nog aldrig tänka er vad jag gjorde!? Först satt jag fast vovvarna vid Gunnebostaket eller vad det nu heter och sen gick jag till en linbana och åkte med full fart och tjoade av glädje!!!

Men jag kunde inte hålla på länge eftersom vovvarna började att skälla med märkliga skall så hädanefter går jag till lekparken ensam utan vovvar eftersom jag inte vill att de blir stressade.

Jag fick en ordentlig läxa av mina vuxna dotter och son om hur dumt det hade varit att göra på det viset när vovvarna var med.

Annars så har jag vilat och läst idag och nu blir det pyssel kväll igen och ett par promenader till med vovvarna och TV kommer att var på ifall det kommer något jag vill se
smile.gif
silos
Om jag hade pengar så skulle jag vilja se till att ett lekslott blev byggd här på våran gård;en riktig Törnrosaslott så att barnen kunde leka därinne;överhuvudtaget skulle jag vilja ha en alldeles eget sagoland med slott för mig och mina vovvar och jag skulle bjuda in mina vänner med barn eller utan men inte för ofta för då skulle ju jag själv inte hinna leka tongue.gif
Numera är leken det allra viktigaste saken i mitt liv och ni ana inte hur underbart välgörande det är för H E L A mig wub.gif

I mitt slott är jag Prinsessan biggrin.gif wub.gif biggrin.gif Förresten jag håller på att förvandla mitt hem till ett litet slott;där lek och sagovärlden är viktig wub.gif wub.gif wub.gif
silos
Under nattens mörka timmar var det oroligt hemma hos mig och det var för att vovvarna hörde någonting utifrån som de inte gillade;de "hostade" till flera gånger,de ville gå ut och kissa,sa de fastän jag tror att de ville ut och jaga detta "farliga" laugh.gif

Jag var ordentilgt trött när jag till slut gick upp vid 9 tiden då Ajar hade mycket brottåm till "sin! toa biggrin.gif

När jag var på väg hem ifrån morgonturen ropade en granne och frågade ifall jag ville fika med henne mitt på dagen i trädgården:visst ville jag det wub.gif Grannen höll på att baka bullar:MUMS smile.gif

Så jag måste ta och duscha alldeles snart smile.gif
Gillan
CITAT (silos @ 04-09-2005, 11:05)
Under nattens mörka timmar var det oroligt hemma hos mig och det var för att vovvarna hörde någonting utifrån som de inte gillade;de "hostade" till flera gånger,de ville gå ut och kissa,sa de fastän jag tror att de ville ut och jaga detta "farliga" laugh.gif

Jag var ordentilgt trött när jag till slut gick upp vid 9 tiden då Ajar hade mycket brottåm till "sin! toa biggrin.gif

När jag var på väg hem ifrån morgonturen ropade en granne och frågade ifall jag ville fika med henne mitt på dagen i trädgården:visst ville jag det wub.gif Grannen höll på att baka bullar:MUMS smile.gif

Snälla söta du, Ät en bulle åt mig med.Här finns inga bullar
nu för tiden wub.gif smile.gif
silos
CITAT (Evgeni @ 04-09-2005, 11:08)
CITAT (silos @ 04-09-2005, 11:05)

När jag var på väg hem ifrån morgonturen ropade en granne och frågade ifall jag ville fika med henne mitt på dagen i trädgården:visst ville jag det wub.gif  Grannen höll på att baka bullar:MUMS smile.gif

Snälla söta du, Ät en bulle åt mig med.Här finns inga bullar
nu för tiden wub.gif smile.gif

Det skall jag göra biggrin.gif
silos
Så där:vi har fikat ,grannen och jag smile.gif och jag åt bullar även för Evgeni biggrin.gif
Solen sken så varmt och bullarna och kakorna var mycket goda och sällskapet var härlig wub.gif Jag lärde känna henne när jag flyttade hit för 2 år sedan wub.gif

Två av mina vovvar var med oss;Linda skulle absolut sitta i famnen på mig biggrin.gif

Nu skall jag alldeles snart gå och handla mat eftersom det är tomt i alla skåp.
Gillan
Tack Silos.Det smakade mycket bra(tror jag) wink.gif wub.gif smile.gif
silos
CITAT (Evgeni @ 04-09-2005, 12:57)
Tack Silos.Det smakade mycket bra(tror jag) wink.gif wub.gif smile.gif

Vassegoood wub.gif Underbart gott smakade allt;speciellt chokladkakan smile.gif
amaira
CITAT (silos @ 04-09-2005, 12:59)
Underbart gott smakade allt;speciellt chokladkakan smile.gif

ohmy.gif Schokladkaka!!?
Kan du inte tassa över dit och ta en tugga för mig också? *dräglar lite smått, som dina hundar ungefär* unsure.gif rolleyes.gif
Allis
Ännu en sång om blommor hämtat från Rännstensungar

I min lilla lilla värld av
blommor
Text: Roland Levin och musik: Ernfrid Ahlin

Allt vackert som jag drömt,
jag har i hjärtat gömt.
Där finns en bild av lyckan,
som aldrig jag har glömt.

Refräng:
I min lilla lilla värld av blommor
finns det plats för alla och envar.
Där på gröna ängar barnen leka,
och bland blommor dansar jag.
Och sommarvindar våra kinder smeka,
och solen den skall lysa varje dag.

där skall alltid, alltid lyckan dröja kvar.
Men sörj ej blommor små,
nog kan ni väl förstå,
att ni skall följa med mig
jag vill ej ensam gå.

Refräng:
fi nns det plats för alla och envar.
Ut i träden alla fåglar sjunga,
om det vackra på vår jord.
Och där fi nns inte några sorger tunga
och aldrig får du höra hårda ord.
där skall alltid, alltid lyckan dröja kvar.
Allis
CITAT (Felix matte @ 23-08-2005, 20:52)
Jag ska måla hela världen lilla mamma
full av solsken varje dag.
Om det regnar och är grått det gör desamma
du ska solsken i ditt fönster ändå ha.
Alla blommorna jag gärna ville köpa
lilla mamma jag ska måla dem till dig
Så allt ska bli så ljust och glatt för dig.

Önska lilla mamma, önska vad du vill

sen minns jag inte....

var det inte Karin Falk som sjöng den i Rännstensungar unsure.gif

färgerna är många och dom räcker till. Himlens alla stjärnor ..sen då, nån som vet?
Reserv
CITAT (Reserv @ 23-08-2005, 21:01)
Gråt ej lilla mamma önska vad du vill
färgerna är många och de räcker till
himmlens alla stjärnor sagans alla slott
önska lilla mamma, mamma önska blott

full av solsken varje dag
om det regnar och är grått det gör det samma
du ska solsken i ditt fönster ändå ha

alla blommorna du gärna ville köpa
lilla mamma jag ska måla dem till dig
jag ska måla hela världen lilla mamma
så livet blir så ljust och glatt för dig.

Är det här hela eller saknas det nån bit?
silos
Tack Allis;åååå vilken underbar vacker sång och jag minns den och blir alldeles varm i hjärtat wub.gif
silos
CITAT (amaira @ 04-09-2005, 13:26)

ohmy.gif Schokladkaka!!?
Kan du inte tassa över dit och ta en tugga för mig också? *dräglar lite smått, som dina hundar ungefär* unsure.gif rolleyes.gif

HI hi;vi åt upp alla kakor men går det bra förresten med äppelpaj eftersom en sådan gav grannen till mig för att mumsa i mig senare ikväll biggrin.gif
Gillan
CITAT (silos @ 04-09-2005, 14:41)
CITAT (amaira @ 04-09-2005, 13:26)

ohmy.gif Schokladkaka!!?

HI hi;vi åt upp alla kakor men går det bra förresten med äppelpaj eftersom en sådan gav grannen till mig för att mumsa i mig senare ikväll biggrin.gif

Nä, men ,;- Den vill ju jag ha.kKan vi inte få dela
Kramis/Evgeni
Biggan_
Du har tur du solis, som har så givmilda grannar! biggrin.gif
En bit äpplepaj hade jag nog också kunnat få ner laugh.gif laugh.gif laugh.gif
silos
CITAT (Birgitta P @ 04-09-2005, 16:42)
Du har tur du solis, som har så givmilda grannar! biggrin.gif
En bit äpplepaj hade jag nog också kunnat få ner laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag har alltid haft underbara givmilda grannar wub.gif
silos
Hösten har börjat sätta sina spår i naturen;det blåser kallare vindar på morgonen trots att solen är framme och på asfalten virvlar gula blad ifrån björkarna.

Barnen stimmar på skolgården mittemot och jag får nästan lust att gå dit och leka med ungarna smile.gif

Det är lite vedmodigt att sommarmånaderna är nu över men vad gör det:hösten är ju en härlig tid,precis som alla våra årstider är smile.gif

Här går jag och tänker på allt jag vill göra när regnet öser ner och det är mörkt och kallt ute men oj;det är bra mycket bättre av att njuta av här och nu,sittande vid datorn smile.gif
silos
Hi hi biggrin.gif denna min tråd har blivit som en dagbok för mig biggrin.gif
Även idag möttes jag av en värld som andades höst;de virvlande gula löven på marken och glada barntjut hörs ifrån skolgården biggrin.gif
Nästan så att jag längtar tillbaka till tiden då jag var i skolan själv;fastän den tiden var inte dans på rosor utan för det mesta ett evigt hoppande så att jag inte gjorde mig illa "på taggarna"
De roligaste minnerna ifrån min skoltid är ifrån vintrarna då jag tävlade i ländgskid åkning:jag var skolans snabbaste flicka smile.gif likadant var det när jag åkte skridskor smile.gif Och klart är att jag tyckte om idrott eftersom jag fick så mycket beröm för att jag var så snabb smile.gif

Lika roligt var det under teckningstimmarna och när vi skrev små berättelser;även då fick jag sååå mycket beröm smile.gif Värre var det med matte och algebra;jag fattade knappt någonting alls och det fick jag höra, hur dum jag var sad.gif mad.gif sad.gif
Först som 44 åring kom jag underfund med att matte är roligt och inte så svårt som jag trodde som barn,nå bättre sent än aldrig smile.gif

Idag som 60 åring älskar jag så gott som allt i mitt liv och är så glad varenda morgon då jag går upp och ut med mina kära vovvar

silos
Snart kommer nattens mörka dimmor och sväljer hela gården här hos mig;alla gatulampor är trasiga, men det är bara mysigt tycker jag smile.gif

Skulle ju kunna hänga ljus på trädens grenar;inuti glasburkar och låtsas att jag har en fest på gården smile.gif

Under eftermiddagens soliga timmar stod jag på balkongen och blåste såpbubblor i mängder och det var väldans roligt biggrin.gif Vovvarna kom och kollade på vad jag gjorde och undrade säkert:vad är det som har tagit åt deras matte under de senaste veckorna ohmy.gif

Jag går nämligen och sjunger och trallar för mig själv när jag fixar i köket så försöker jag att ta "lätta älva steg" till musiken,altså till min egen sång biggrin.gif Jag hoppar och fantiserar att jag faktiskt är en vacker balletdansös på scen och oj oj oj vad mycket lyckans och glädjens energier börjar då att cirkulera inom mitt väsen wub.gif smile.gif wub.gif
Och vovvarna vill vara med:vi,vovvarna och jag kanske gör tillsammans Svansjön tongue.gif

Så har jag varit till Biblan och lånat böcker om mode genom tiderna eftersom jag gör pappersdockor så jag behöver inspiration till dockornas kläder smile.gif

Mina dagar är fulla av härligheter!

wub.gif wub.gif wub.gif
silos
GodMorgon på er alla smile.gif
silos
Min sköna morgon har fortsatt med städning;tror nästan själv att det inte är sant att jag städar så här dags på dagen ohmy.gif laugh.gif biggrin.gif Har till och med varit till tvättstugan och snart är alla mina trasmattor rena smile.gif

Vovvarna var jublande glada för att deras matte ville gå ut med dem tidigt biggrin.gif Gatorna var helt tomma på folk, endast fåglarna var upptagna med att leta efter föda blans soporna.

Kaffet smakade särskillt gott idag smile.gif
Gillan
Du var verkligen uppe med tuppen i
dag Sios tongue.gif smile.gif
silos
CITAT (Evgeni @ 07-09-2005, 08:54)
Du var verkligen uppe med tuppen i
dag Sios tongue.gif smile.gif

Hi hi:"tuppen" höll på alldeles brevid min säng och sa:KUCKELI-KUUUUU som på finska är:KUKKOKIEKUUUUU biggrin.gif

Jag är mycket mallig för att jag lyssnade på tuppens ivriga galande biggrin.gif
Zarah P
CITAT (silos @ 06-09-2005, 19:35)
Under eftermiddagens soliga timmar stod jag på balkongen och blåste såpbubblor i mängder och det var väldans roligt biggrin.gif Vovvarna kom och kollade på vad jag gjorde och undrade säkert:vad är det som har tagit åt deras matte under de senaste veckorna ohmy.gif

Såpbubblor!
Jag älskar såpbubblor... Jag brukade förvirra folk, förr i tiden, när jag var klädd i svart skinnrock för jämnan - men i ena fickan hade jag en studsboll, och i axelremsväskan hade jag såpbubblor.
Ibland, när jag märkte att någon tyckte att mina kängor och mina svarta kläder såg lite läskiga ut, så tog jag upp studsbollen och studsade lite med den, eller så blåste jag lite såpbubblor... Det märkliga var att ingen tycktes kunna låta bli att le!
Det var så skönt - att överraska folk på ett positivt sätt, och få dem att se bortom rocken.
Nu har jag ju fortfarande såpbubblor med mig - men min fina svarta studsboll, den ligger i fickan på rocken, som hänger i garderoben.
De hör liksom ihop. Men jag studsar så mycket boll med katterna nu, att det nästan räcker. wink.gif

Ett litet citat som jag tycker så mycket om, som jag tycker passar in här, är detta:
"Det är roligare att vara glad!"
Och visst är det så?!
smile.gif
silos
CITAT (Zarah P @ 07-09-2005, 09:02)
CITAT (silos @ 06-09-2005, 19:35)

Såpbubblor!
Jag älskar såpbubblor... Jag brukade förvirra folk, förr i tiden, när jag var klädd i svart skinnrock för jämnan - men i ena fickan hade jag en studsboll, och i axelremsväskan hade jag såpbubblor.
Ibland, när jag märkte att någon tyckte att mina kängor och mina svarta kläder såg lite läskiga ut, så tog jag upp studsbollen och studsade lite med den, eller så blåste jag lite såpbubblor... Det märkliga var att ingen tycktes kunna låta bli att le!
Det var så skönt - att överraska folk på ett positivt sätt, och få dem att se bortom rocken.
Nu har jag ju fortfarande såpbubblor med mig - men min fina svarta studsboll, den ligger i fickan på rocken, som hänger i garderoben.
De hör liksom ihop. Men jag studsar så mycket boll med katterna nu, att det nästan räcker. wink.gif

Ett litet citat som jag tycker så mycket om, som jag tycker passar in här, är detta:
"Det är roligare att vara glad!"
Och visst är det så?!
smile.gif

Mina lungor fungerar inte som de skall så nu måste jag gå till sjukgymnasten och lära mig att andas.
Då måste det väl vara nyttigt och bra för mig att blåsa såpbubblor smile.gif

Jag kan tänka mig att folk blev förvirrade när du gjorde som du gjorde biggrin.gif
Zarah P
Om det inte är bra för lungorna, så är det säkerligen bra för själen! smile.gif
silos
CITAT (Zarah P @ 07-09-2005, 17:29)

Väldigt bra;jag har ett leende på läpparna hela tiden medans jag blåser såpbubblor och jag känner att själen min är GLAAAAAD wub.gif smile.gif wub.gif
annama
Du är en skön människa Silos, bara det att du har 4 hundar som du tydligen älskar ger RESPEKT från mig (det heter ju så nu för tiden). Fortsätt ha ett gott liv!
silos
CITAT (annama @ 08-09-2005, 09:28)
Du är en skön människa Silos, bara det att du har 4 hundar som du tydligen älskar ger RESPEKT från mig (det heter ju så nu för tiden). Fortsätt ha ett gott liv!

Tack gulledig: dina ord är som skön rosendoft för mitt inre och jag sänder dig mängder av ljuvliga cyber rosor wub.gif wub.gif wub.gif
Zarah P
CITAT (silos @ 08-09-2005, 08:17)
CITAT (Zarah P @ 07-09-2005, 17:29)

Väldigt bra;jag har ett leende på läpparna hela tiden medans jag blåser såpbubblor och jag känner att själen min är GLAAAAAD wub.gif smile.gif wub.gif

Nu behöver du bara en neonfärgad studsboll också... wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon