|
CITAT (Felix matte @ 26-08-2005, 23:10) när Solis startar egen tråd så får hon ett påhopp som inte alls är trevligt... och inte alls många bryr sig om att göra sin stämma hörd och tala om att ordet faktiskt är fritt.  Nåja, sju "svarare" som definitivt inte anser det okej, är väl ändå en ganska bra siffra? (jag tyckte också det var taskigt, elakt och mycket dumt, men ville inte gå in och tjafsa mera, och tyckte att tillräckligt många sa ifrån - och Shiva ska ha heder för sin ursäkt nu!!!) På tal om antal inlägg i småprat ... så har jag gjort 2752 sådana och skäms inte ens för det Det är som tidigare sagt INLÄGG som gör ett forum levande. Utom elaka inlägg, som kan ta död på det istället. Förresten ... har ni tänkt på en sak? Jag borde inte ta upp det, jag vet. Men, men ... *biter i tungan, men det hjälper inte  * Sedan senaste turbulensen så har en signatur "försvunnit" (slutat skriva). Det kan ju vara en tillfällighet, eller ha någon annan förklaring - men "min misstänkta" är borta...  . För tidigt att säga något, men är lugnet återställt månne... ??? Sorry Solis, att jag använder din tråd för att smyga in det här, som jag inte klarar (nåja, inte riktigt "vill") att tiga med. Och så får du en stor varm kram av mig  . Inte alltid orkar/vill jag gå in och läsa det du skriver, men rätt som det är så smyger jag in. Du är en stor personlighet Solis, men det vet du nog redan  .
Fialotta
27-08-2005, 08:27
Vi är alla olika ...så är det bara Heder åt dig Shiva som bad om ursäkt
CITAT (amaira @ 27-08-2005, 08:29) Förresten ... har ni tänkt på en sak? Jag borde inte ta upp det, jag vet. Men, men ... *biter i tungan, men det hjälper inte  * Sedan senaste turbulensen så har en signatur "försvunnit" (slutat skriva). Det kan ju vara en tillfällighet, eller ha någon annan förklaring - men "min misstänkta" är borta...  . För tidigt att säga något, men är lugnet återställt månne... ??? Jag har tänkt på det fast jag inte ens varit inblandad i några turbulenser, endast som passiv läsare utan synliga åsikter.
CITAT (shiva @ 27-08-2005, 00:05) CITAT (Felix matte @ 26-08-2005, 23:10) Har funderat en del på hur olika toleransen är vad gäller medlemmars skriverier här på forum... Ingen har klagat på att det startades en "Tramstråd"... missförstå mig inte... jag har fått mig många glada skratt då jag läst inläggen där och har absolut inget emot den. men när Solis startar egen tråd så får hon ett påhopp som inte alls är trevligt... och inte alls många bryr sig om att göra sin stämma hörd och tala om att ordet faktiskt är fritt.  På något vis så känns det som att det anses som OK att hoppa på en men inte annan.  Jag antar att det är bla. mej Du menar. Trams tråden var ju liksom "allmän" och svårt att "hoppa på" någon särskild, medans det jag skrev var riktat mot solis. Jag var nog lite hård och vill be solis om ursäkt, jag har inget i den här tråden att göra och borde fattat bättre och hållit mig härifrån för allas bästa. Vill bara återgå till frågan; det hoppas en del även på mej och mina kommentarer, men det har jag förtjänat, och jag har inget emot det! Jag står för mina kontroversiella åsikter, och har inga problem med motåsikter. Har hotats i privata mail, men det tar jag ganska lätt. Men Du har rätt i det Du säger, alla tolkas inte lika, jag vet faktiskt inte vad det beror på. Ha en trevlig helg Magnus Jag har kollat en sak: solis, silos och groowymama, har tillsammans skrivit -1056 st. inlägg i kategorin "småprat". Din ursäkt tages emot  Mvh Kyllikki
CITAT (amaira @ 27-08-2005, 08:29) Förresten ... har ni tänkt på en sak? Sedan senaste turbulensen så har en signatur "försvunnit" (slutat skriva). Jag tycker att det är flera, så "din" misstänkta kanske är en av dom eller så kanske det var en och samma person bakom. Men Andersen sa juh bye bye i sama veva, så han kan det juh inte va´,eller?  Posse har vart väldans osynlig, men jag tror jag sett nåt inlägg efter, eller?  sen har vi juh Skatmor som bara älskar alla trådar jag vart skribent i, hon älskar att läsa samma trådar i flera timmar, så inte kan det väl va´hon heller?  Som sagt var, det finns flera som varit osynliga senaste tiden, men mycket tror jag hellre beror på att det finns dom som trycker ner stämmningen bland oss andra som gärna skriver flera inlägg per dag. Inlägg som hänvisar till att det finns andra forum för oss som vill ha lite kul (utan att det är på andras bekostnad), fast vi hållt oss till småprat icke trädgårdsrelaterat.  Sånt tar musten och lusten ur en och man tycker att det inte är så kul längre att skriva eller svara på frågor som man faktiskt kan svara på. Synd tycker juh jag, och även många andra jag haft pm kontakt med. Såna tilltag kommer garanterat få bort oss som tyckt att det vart några skojiga trådar i småprat, folk som varje dag vaknat på "fel" sida, borde dra sängen till väggen och kliva upp på "rätt" sida istället för att trycka ner oss andra.
CITAT (amaira @ 27-08-2005, 08:29) Och så får du en stor varm kram av mig :wub: . Inte alltid orkar/vill jag gå in och läsa det du skriver, men rätt som det är så smyger jag in. Du är en stor personlighet Solis, men det vet du nog redan :D . Amaira;även dig har jag saknat  och tack för dina rara ord Det är egentligen märkligt hur jag kan gå och tänka på folket härinne;vilka de är, hur de ser ut, vad de gör dagligen,vad de tycker och tänker innerst inne....... Forumvärlden har berikat mitt liv och jag lär mig hela tiden allt möjligt och den senaste svåra lärdomen är att inte ta så mycket plats och det är sannerligen MYCKET SVÅRT för mig  eftersom i själva verket skulle jag nog vilja synas hela tiden men samtidigt har privilegiet att vara anonym
Jag har varit till Järnia och köpt papperstallrikar för halva priset  Tror ni att jag blivit lat och inte orkar diska Saken är den att jag ritar bilder på papperstallrikar med tusch pennor och använder även glitter;då blir tallrikarna så fina så det vill säga att titta på De sålde ALLT på halva priset (inte extra pris varor) sonen min köpte ordentliga regnkläder och en snygg och varm vinterjacka och han är mycket nöjd Annars så passade jag på att plocka kataloger och använda då jag gör mina klippdockor till en tavla som jag håller på att göra:We are the world, we are the children....
Det är märkligt att till och med diskandet och städandet blir intressant när jag tänker på hur lydigt min kropp arbetar Det är härligt att stoppa händerna i det varma bubbliga vattnet och titta hur händerna arbetar,ibland har jag diskborsten i min vänstra hand och då blir det genast svårare! Och hur underbart det är att själv kunna få städa och åter igen är det händerna som arbetar på såååå duktigt;endast ryggen gnäller till efter ett tag när jag glömt bort att ta små pauser då och då. För närvarande lär jag mig att använda min vänstra hand då jag klipper kuvert eftersom de högra handens tumme värker när jag klipper en lång stund utan pauser. Mer min kropp krånglar så mera iaktar jag hur lydig den ändå är och vill arbeta En sak önskar jag att jag hade varit snällare mot min kropp tidigare i mitt liv, det är först nu när kroppen min har börjat krångla så har jag börjat bli snäll och omtänksam vad det gäller min kropp. Så ikväll blir det fotbad för mina värkande fötter
Ja man ska vara snäll mot sin kropp - man har bara en Det är så lätt att ta hälsan för givet!!! /Stina
Idag:Söndag väcktes jag av ett gäng nödiga hunder strax efter 09:00 och det var riktigt skönt att komma ut med mina rara fyrbenta vänner
Det duggregnade när vi kom utanför dörren och det gillade inte lille Olle men följde ändå med nödig som han var.Han chihuahua vill allra helst vara inomhus och komma ut då det är soligt väder, annars kan det kvittar tycker Olle!
Under våran promenad skulle det undersökas bakom varenda buske;det verkade som att något djur hade gömt sig under alla buskar;sa vovvarna när de drog i sina koppel.
För engångs skull mötte vi inga andra hundar så det blev en riktigt härlig promenad;lille Olle blir alltid väldigt stressad när han ser andra hundar och börjar skälla och givetvis vill de andra 3 hjälpa till! Annars brukar jag ta mina hundar ut i omgångar men på morgnarna har de alltid bråttom så jag tar alla samtidigt.
Väl tillbaka hemma fixade jag frukost till mig och dottern(som hade kommit under tiden) och dottern ser till att alla vovvar får sin frukost. Det ser härligt ut i köket då 6 hundar väntar alldeles intill henne att frukosten blir klart och helt lugna är de!
Så min dag idag börjad bra igen
Biggan_
28-08-2005, 11:06
CITAT Under våran promenad skulle det undersökas bakom varenda buske;det verkade som att något djur hade gömt sig under alla buskar;sa vovvarna när de drog i sina koppel. Det vet du väl solis, att det är vovvarnas sätt att läsa tidningen! Dom vill veta vad som hänt senaste tiden
CITAT (Birgitta P @ 28-08-2005, 12:06) CITAT Under våran promenad skulle det undersökas bakom varenda buske;det verkade som att något djur hade gömt sig under alla buskar;sa vovvarna när de drog i sina koppel. Det vet du väl solis, att det är vovvarnas sätt att läsa tidningen! Dom vill veta vad som hänt senaste tiden  Oj oj oj:vad M Y C K E T det hade då hänt under natten:säkert ett hmskt monster hade krypit under buskarna och idag skulle mina vovvar tar den
Inga från Närke
28-08-2005, 11:30
CITAT (silos @ 24-08-2005, 09:59) Har alltid närt en dröm om att skriva en barnbok och faktiskt gjorde jag det och målade bilder till sagan och skickade till ett bokförlag men fick den tillbaka efter en lååång tid. Hej Silos Lär dig mera på datorn och skapa en sagobok och gör en CD och sälj till vänner och bekanta. Jag gjorde en saga i PowerPoint om en kattunge till mitt barnbarn och hämtade bilder från nätet. Lade in texter och hämtade ljud från nätet om det t.ex. skulle vara en gris med hittade jag grisläte och var det ett lamm hittade jag deras ljud. En bil så hittade jag det. Det var jättekul att göra sedan brände jag ner den och tog med nu på semestern till Norge och vårt lilla barnbarn på 3 år snart och hon tyckte det var en rolig saga med alla ljud som hon härmade. Lycka till.
Biggan_
28-08-2005, 11:32
CITAT (Inga från Närke @ 28-08-2005, 12:30) CITAT (silos @ 24-08-2005, 09:59) Har alltid närt en dröm om att skriva en barnbok och faktiskt gjorde jag det och målade bilder till sagan och skickade till ett bokförlag men fick den tillbaka efter en lååång tid.
Hej Silos Lär dig mera på datorn och skapa en sagobok och gör en CD och sälj till vänner och bekanta. Jag gjorde en saga i PowerPoint om en kattunge till mitt barnbarn och hämtade bilder från nätet. Lade in texter och hämtade ljud från nätet om det t.ex. skulle vara en gris med hittade jag grisläte och var det ett lamm hittade jag deras ljud. En bil så hittade jag det. Det var jättekul att göra sedan brände jag ner den och tog med nu på semestern till Norge och vårt lilla barnbarn på 3 år snart och hon tyckte det var en rolig saga med alla ljud som hon härmade. Lycka till. Vilken strålande idé Inga!
Inga från Närke
28-08-2005, 11:35
Ja det var kul att göra den också fast det tog ett ½ år ungefär att hitta allt som skulle vara med.
CITAT (Inga från Närke @ 28-08-2005, 12:30) CITAT (silos @ 24-08-2005, 09:59) Har alltid närt en dröm om att skriva en barnbok och faktiskt gjorde jag det och målade bilder till sagan och skickade till ett bokförlag men fick den tillbaka efter en lååång tid.
Hej Silos Lär dig mera på datorn och skapa en sagobok och gör en CD och sälj till vänner och bekanta. Jag gjorde en saga i PowerPoint om en kattunge till mitt barnbarn och hämtade bilder från nätet. Lade in texter och hämtade ljud från nätet om det t.ex. skulle vara en gris med hittade jag grisläte och var det ett lamm hittade jag deras ljud. En bil så hittade jag det. Det var jättekul att göra sedan brände jag ner den och tog med nu på semestern till Norge och vårt lilla barnbarn på 3 år snart och hon tyckte det var en rolig saga med alla ljud som hon härmade. Lycka till. Tack för tipset Vad duktig du är som kunde göra boken och sen lyckan för att få läsa för ditt barbarn måste bara vara STOR
Ikväll blir det för mig en hel kväll i min skaparfåtölj:med skrivning i dagboken,klippning av kuvert och pappersdockor och slötittandet av TV Och så te och goda mackor till det med en jätt good ost som pålägg För en stund sen kom jag in ifrån en promenad med vovvarna;en lite promenad runt kvarteret En promenad till blir det senare under kvällen och efter dat blir det sovdags
Den första dagen av September startade jag med att gå upp tidigare än vanligt  Redan vid 07:00 och jag möttes av en en underbart strålande sol men fåglarna sov nog eftersom det hördes ingen fågelsång. Verkligen en bra början på en ny månad och ny dag Jag till och med har tagit ut mattorna och om en stund börjar jag att städa. Varje dag blir jag förundrar över det att jag är så glad över det enkla i livet. Mina vuxna barna kan inte fatta att jag tycker om att städa och diska. Och så ser jag alltid framemot då Brevbäraren kommer;i fall det kommer ett brev Hoppas att alla ni andra ha en bra dag framför er
Fialotta
01-09-2005, 07:06
CITAT (silos @ 01-09-2005, 07:57) Den första dagen av September startade jag med att gå upp tidigare än vanligt  Redan vid 07:00 och jag möttes av en en underbart strålande sol men fåglarna sov nog eftersom det hördes ingen fågelsång. Verkligen en bra början på en ny månad och ny dag Jag till och med har tagit ut mattorna och om en stund börjar jag att städa. Varje dag blir jag förundrar över det att jag är så glad över det enkla i livet. Mina vuxna barna kan inte fatta att jag tycker om att städa och diska. Och så ser jag alltid framemot då Brevbäraren kommer;i fall det kommer ett brev Hoppas att alla ni andra ha en bra dag framför er  Härligt positiv du är Solis....känns som denna dag blir riktigt bra...sol o blå himmel
Hej, Vilken underbar  tråd ! Tack Solis för din smittande livsglädje!  man blir glad, så glad av att läsa dina inlägg. Jag har ett tidningsurklipp uppsatt på väggen vid mitt skrivbord som jag ser varje dag. Jag försöker, efter bästa förmåga, att leva efter den. Det är en insändare till en Stockholms-tidning och är ca 10-15år gammal. Jag hoppas och tror att insändaren inte har något emot att jag vidareförmedlar den. "Se "mellan fingrarna" och ha lite överseende med andra. Ta i stället fram de positiva sidorna hos var och en, framhäv dem istället för att förstora upp alla små fel och brister. Ingen är perfekt eller felfri. Var glad och lev livet. Sluta grubbla och reta dig på allt och alla....spar din energi till annat. Ta livet för vad det är annars blir du bara med tiden nedstämd, aggresiv och tjurig - och vem vill umgås eller vara med en sur kärring/gubbe? Skratt smittar av sig och det mår man bra av. Likaså kan gnäll smitta. Så visa hänsyn till din omgivning - sluta gnälla. Annars bör du nog själv sätta dig i karantän - för smittoriskens skull. Ensamstående, heltidsarbetande, lågavlönad, 2-barnsmor (född optimist)" Lev väl..... Ninni
CITAT (Birgitta P @ 28-08-2005, 12:06) CITAT Under våran promenad skulle det undersökas bakom varenda buske;det verkade som att något djur hade gömt sig under alla buskar;sa vovvarna när de drog i sina koppel. Det vet du väl solis, att det är vovvarnas sätt att läsa tidningen! Dom vill veta vad som hänt senaste tiden  Särskilt löpsedlarna brukar vara intressanta Vilken härlig idé Inga Kramisar alla!!
Denna första dag i September månad blev jag väckt av min schäfer Ajar(10 år 4 månader);han sa att nu matte har jag JÄTTE bråttom och de andra 3 stämde in att även de hade minnsann bråttom! Vovvarna dansade runt mig med sådan iver att jag höll på att ramla omkull ;till slut fick jag dem att sitta helt stilla medans jag satte koppel på dem alla och det till rätt hund och det var lite svårt eftersom mina ögon trodde fortfarande att det var natt Kläderna hade jag lyckats att ta på mig och även sandalerna utan större problem  I vanliga fall måste jag först leta efter mina kläder och skor Väl ute, efter en farlig fart i trappan, välkonades vi av den U N D E R B A R E solen som nu lyste ifrån helt annat håll än vanligt;klockan var nämligen 07:00 OJ OJ;vilken morgon:frisk luft,lite kyligt som för att tala om att NU är det höst men fåglarna hade inte ännu vaknat ellr kan det har varit att mina öron ännu inte had vaknat Åter igen lästes "Morgon tidningen" mycket mycket noga så till den grad att lille chihuahua killen Olle höll på att storkna efter att han läst en "artikel" Ajar kunde knappt bärga sig tills hann kom till "sin toa" mitt över gatan och där satte han sig mellan buskarna och såg alldeles lycklig ut och vilken hög han presterade efter 2 dagars paus i bajsandet och självklart plockade jag upp; det gör jag alltid efter mina hundar! Molly japanskspets-pappillion tjejen ville absolut allra helst kolla ifall igelkotten ifrån kvällen innan var kvar i buskarna och alla fåglarna;hon hinner nästan inte kissa alls utan gör sådant efter en stunds gående Ladyn Linda engelska toyterriern var sååå värdig;hon skulle minnsann inte sänka sig till den nivån som att vilja jag fåglar eller leta efter igelkotten;men skälla på misstänksamma människor det kunde hon och det ordentlig och klart är att de andra undrade vad det var som tog åt henne;de såg ju inte de "farliga" hos dessa personer När vi väl hade lkommit hem tänkte jag att jag skulle sova liten till men rösten inom mig sa:STÄDA DISKA så att det blir nån ordning i hemmet och jag lydde rösten! Snacka om vilken härlig start på September månad
AndreasBlomquist
01-09-2005, 14:21
Hej Solis, Då jag själv har haft en väldans massa fotografier och sånt på nätet som olovligt tagits från min websajt och använts på andra sajter, personliga och kommersiella så irriterar jag mig på folk som bryter mot dessa upphovsrättslagar som finns. Jag tycker bilderna är jättefina och gulliga men du begår ju också lagbrott när du lägger in dem här. Det är ju lite sorgligt att folk bara snor bilder från nätet som de tycker är fina och använder själv... Under Terms of Use på MillanNet där du tar dina bilder står följande: CITAT The Animations and Images on MillanNet are the property of Camilla Eriksson (hereafter "Owner"). All Animations and Images (hereafter "Content") within are copyright Owner. Visitors to MillanNet may use the Content only for their personal projects, such as personal websites and emails. Under no circumstances may the Content be used in commercial and professional projects, websites, presentations or commercial e-mails without the written permission from Owner. Please note that we generally regard schools, churches and other non-profit organizations as professional websites.
By using the Content, you agree to place full credit and a link to MillanNet when Content of mine is publicly displayed, such as on a web site. Click here for information on credits and linking to me.
As a user of my free content you may not:
1. In any way make MillanNet Content available for download or distribution, or give permission to download or save MillanNet Content from your website. 2. Use the Content to promote immoral, scandalous or obscene works. 3. Remove frames, comment blocks, resize, optimize or in any other way alter any Content downloaded from MillanNet. 4. Direct-link to any Content from MillanNet. Please download Content to your own hard-drive before adding it to e-mails, homepages or forums. 5. Use MillanNet content in online collections or galleries. 6. Add more than 10 MillanNet animations to any website. 7. Use any Content as Electronic Postcards or as part of any commercial Tell-A-Friend or Pass-It-On service. 8. Use any Content in connection with any Mobile Content service, as MMS, SMS, Logo, Animated Screensaver, Wallpaper or any other supported format, commercial or non-commercial.
CITAT (AndreasBlomquist @ 01-09-2005, 15:21) Hej Solis, Då jag själv har haft en väldans massa fotografier och sånt på nätet som olovligt tagits från min websajt och använts på andra sajter, personliga och kommersiella så irriterar jag mig på folk som bryter mot dessa upphovsrättslagar som finns. Jag tycker bilderna är jättefina och gulliga men du begår ju också lagbrott när du lägger in dem här. Det är ju lite sorgligt att folk bara snor bilder från nätet som de tycker är fina och använder själv... Under Terms of Use på MillanNet där du tar dina bilder står följande: CITAT The Animations and Images on MillanNet are the property of Camilla Eriksson (hereafter "Owner"). All Animations and Images (hereafter "Content") within are copyright Owner. Visitors to MillanNet may use the Content only for their personal projects, such as personal websites and emails. Under no circumstances may the Content be used in commercial and professional projects, websites, presentations or commercial e-mails without the written permission from Owner. Please note that we generally regard schools, churches and other non-profit organizations as professional websites.
By using the Content, you agree to place full credit and a link to MillanNet when Content of mine is publicly displayed, such as on a web site. Click here for information on credits and linking to me.
As a user of my free content you may not:
1. In any way make MillanNet Content available for download or distribution, or give permission to download or save MillanNet Content from your website. 2. Use the Content to promote immoral, scandalous or obscene works. 3. Remove frames, comment blocks, resize, optimize or in any other way alter any Content downloaded from MillanNet. 4. Direct-link to any Content from MillanNet. Please download Content to your own hard-drive before adding it to e-mails, homepages or forums. 5. Use MillanNet content in online collections or galleries. 6. Add more than 10 MillanNet animations to any website. 7. Use any Content as Electronic Postcards or as part of any commercial Tell-A-Friend or Pass-It-On service. 8. Use any Content in connection with any Mobile Content service, as MMS, SMS, Logo, Animated Screensaver, Wallpaper or any other supported format, commercial or non-commercial. Tycker du att jag skall ta bort varenda bild i mina tråd  ? Å andra sidan kan alla se varifrån bilderna kommer och kanske på det viset flera hittar till dessa härliga bilder. Är sådan här bilder bara till att tittas på och inte till att användas? Jag har tidigare skrivit till en fotograf om tillåtelse för att använda hans bilder men inte fick jag något svar
CITAT (silos @ 01-09-2005, 15:34) Tycker du att jag skall ta bort varenda bild i mina tråd  ? Å andra sidan kan alla se varifrån bilderna kommer och kanske på det viset flera hittar till dessa härliga bilder. Är sådan här bilder bara till att tittas på och inte till att användas? Jag har tidigare skrivit till en fotograf om tillåtelse för att använda hans bilder men inte fick jag något svar  Sånt där har jag också funderat på.. Om man har en sida som denna som Silos hittat dessa ljuvliga bilder ifrån. Är de inte till för att använndas? Lägger man upp sidvis av roliga animationer för att de "bara" ska finnas där? Jag kan förstå om det är foton man tagit & vill visa. Kanske sälja.. vad vet jag. Men får man verkligen inte ta en bild så här & sedan länka till sidan så alla kan se vart man tagit dem. Man tar ju inte åt sig nån ära då eller så.
AndreasBlomquist
01-09-2005, 15:00
Camilla har ju klart och tydligt skrivit att man inte får det. Du får ladda ner bilden och lägga upp den på din privata hemsida men då ska det också finnas länkar på en central plats på hemsidan till MillanNet och det ska framgå vid bilderna att de kommer därifrån. Man får inte länka direkt till bilden från MillanNet som Solis gör. Inte heller får du använda den på en "professional" hemsida, vilket är en kategori som Odla.Nu hamnar under om man läser texten. Man får inte heller använda mer än 10 bilder på någon webplats och det antalet överskrids ordentligt här utav Solis.
Bilderna ska bort hur söta de än må vara...
CITAT (AndreasBlomquist @ 01-09-2005, 16:00) Camilla har ju klart och tydligt skrivit att man inte får det. Du får ladda ner bilden och lägga upp den på din privata hemsida men då ska det också finnas länkar på en central plats på hemsidan till MillanNet och det ska framgå vid bilderna att de kommer därifrån. Man får inte länka direkt till bilden från MillanNet som Solis gör. Inte heller får du använda den på en "professional" hemsida, vilket är en kategori som Odla.Nu hamnar under om man läser texten. Man får inte heller använda mer än 10 bilder på någon webplats och det antalet överskrids ordentligt här utav Solis.
Bilderna ska bort hur söta de än må vara... ok.. bara fråga. Har inte läst vad som står på hemsidan. Bara undra rent allmänt, inget ont menat alls...
Animationer är nu borttagna i denna min tråd Skall fortsätta att ta bort bilder i de andra tråden undan för undan; men jag kommer inte åt tråden av:Solis och Groowymama!
Nä fyy.. vad synd Silos.Bilderna passade ju så bra till dina texter Men du fortsätter väl att skriva ändå hoppas jag
CITAT (silos @ 01-09-2005, 16:17) Animationer är nu borttagna i denna min tråd Skall fortsätta att ta bort bilder i de andra tråden undan för undan; men jag kommer inte åt tråden av:Solis och Groowymama! sök på nätet silos det finns mängder av animationstrådar som du får sno så mycket bilder du vill det står ofta "use for free"....använd google.se så hittar du
CITAT (pejori @ 01-09-2005, 17:07) CITAT (silos @ 01-09-2005, 16:17) Animationer är nu borttagna i denna min tråd :wub:
Skall fortsätta att ta bort bilder i de andra tråden undan för undan; men jag kommer inte åt tråden av:Solis och Groowymama! sök på nätet silos det finns mängder av animationstrådar som du får sno så mycket bilder du vill det står ofta "use for free"....använd google.se så hittar du  Tack gulledig
Anki på Öland
01-09-2005, 16:29
Här är en länk med gratis animationer som man får använda så mycket man vill. Har inte tittat på dom så jag vet inte om dom är något roliga. Anki
ja...man behöver inte sno bilder, när det finns så många som delar med sig där ute rolig sida
.freestuffcenter.com/sub/graphicstop.html här är bara animationer gratis
*Felix matte*
01-09-2005, 17:51
Jag har testat att skriva till flera som har animationer... frågat om jag får använda några En enda gång har jag fått svar och det var positivt... de andra har aldrig svarat.... även om det på sidan kan stå att man kan maila ifall man vill låna bilder. jag fortsätter att "låna"... sen får vi väl se om farbror polisen knackar på nån dag.
Copyright och sånt är ju en sak. Men även om man använder bilder/animationer där det är fritt, så tillåter ju ingen att man stjäl bandbredd med att direktlänka till deras sidor. Sånt är inte särskilt populärt.
CITAT (Anki på Öland @ 01-09-2005, 17:29) Här är en länk med gratis animationer som man får använda så mycket man vill. Har inte tittat på dom så jag vet inte om dom är något roliga. Anki Ville bara hoppa in och säga : Tack Anki för länken! Nu har jag bytt min "olagliga" bild i signaturen mot en laglig
Har ni sett min lilla sötnos då, visserligen en Perser och vit, men om vi parar våra Yenny så kanske jag kan få till en skogis som är sköldpaddsfärgad
Snöflinga
01-09-2005, 20:53
Novis som jag är, hur 17:on gör man för att få in bilderna i det man skriver
CITAT (Tatta @ 01-09-2005, 15:49) Om man har en sida som denna som Silos hittat dessa ljuvliga bilder ifrån. Är de inte till för att använndas? Lägger man upp sidvis av roliga animationer för att de "bara" ska finnas där? Nix, du får inte stjäla dem. Vill du låna dem får du kontakta den som äger dem. Du kanske kan få köpa dem eller låna dem kostnadsfritt. Visst kan man tycka att man genom att stjäla dem och publicera dem gör reklam för dem men det är ägarens ensak att välja hur och var och när man vill göra reklam för dem. Man vill ju själv ha kontroll över på vilken sida de hamnar.
CITAT (Felix matte @ 01-09-2005, 18:51) jag fortsätter att "låna"... sen får vi väl se om farbror polisen knackar på nån dag.  Förmodligen kommer det aldrig att hända om du använder dem "privat" så att säga. Här är det väl mer en fråga om moral att inte snylta på andras verk vare sig det är fråga om animationer eller foton. Det är värre om företag stjäl och lägger in på sin egen hemsida. Jag jobbar inom juridik och vi skriver många varningsbrev i sådana här ärenden.
CITAT (Snöflinga @ 01-09-2005, 21:53) Novis som jag är, hur 17:on gör man för att få in bilderna i det man skriver  Jag har lagt in den som signatur
*Felix matte*
01-09-2005, 21:20
CITAT (Rossi @ 01-09-2005, 21:57) CITAT (Felix matte @ 01-09-2005, 18:51) jag fortsätter att "låna"... sen får vi väl se om farbror polisen knackar på nån dag.  :P Förmodligen kommer det aldrig att hända om du använder dem "privat" så att säga. Här är det väl mer en fråga om moral att inte snylta på andras verk vare sig det är fråga om animationer eller foton. Det är värre om företag stjäl och lägger in på sin egen hemsida. Jag jobbar inom juridik och vi skriver många varningsbrev i sådana här ärenden. Jag använder dem privat i mina mail och här på Odla forum... så länge de som ber en att fråga om lov... inte svara på mail .. så tar jag mig friheten att använda animationer och bilder.
CITAT (Felix matte @ 01-09-2005, 22:20) CITAT (Rossi @ 01-09-2005, 21:57) CITAT (Felix matte @ 01-09-2005, 18:51) jag fortsätter att "låna"... sen får vi väl se om farbror polisen knackar på nån dag.  Förmodligen kommer det aldrig att hända om du använder dem "privat" så att säga. Här är det väl mer en fråga om moral att inte snylta på andras verk vare sig det är fråga om animationer eller foton. Det är värre om företag stjäl och lägger in på sin egen hemsida. Jag jobbar inom juridik och vi skriver många varningsbrev i sådana här ärenden. Jag använder dem privat i mina mail och här på Odla forum... så länge de som ber en att fråga om lov... inte svara på mail .. så tar jag mig friheten att använda animationer och bilder.  helt rätt tycker jag
CITAT (Evgeni @ 01-09-2005, 16:23) Nä fyy.. vad synd Silos.Bilderna passade ju så bra till dina texter Men du fortsätter väl att skriva ändå hoppas jag  Absolut vill jag fortsätta att skriva  och rätt som det är så har jag lärt mig själv detta med att göra animationer
Anki på Öland
01-09-2005, 23:13
CITAT (Rossi @ 01-09-2005, 21:57) Jag jobbar inom juridik och vi skriver många varningsbrev i sådana här ärenden. Kan du tala om hur man skall göra för att sätta eld i baken på en som stulit copyrightskyddag material till sin privata hemsida och "skiter högaktningsfullt i" när föreningen som "äger" materialet försöker få honom att ta bort det???? Anki
CITAT (Rossi @ 01-09-2005, 21:57) Jag jobbar inom juridik och vi skriver många varningsbrev i sådana här ärenden. Finns någon lagstiftning när det gäller att sno bandbredd (direktlänka till bilder), eller är det mer en moralisk fråga? Med den trafik som är här på odla, så blir det ju en hel del. Jag skulle i alla fall bli jäkligt putt  om det var mig det snoddes av.
ordenarie
02-09-2005, 06:55
Klart att man inte skall sno saker i från andra.Men jag tror många gånger att man inte är medveten om vad man får ta eller inte.
// ORDENARIE
CITAT (ordenarie @ 02-09-2005, 07:55) Klart att man inte skall sno saker i från andra.Men jag tror många gånger att man inte är medveten om vad man får ta eller inte.
// ORDENARIE Visst är det så att många människor tyvärr inte kan skilja på rätt och fel. Men det är ingen ursäkt. Det är var och ens skyldighet att kunna alla lagar, det vet du väl?
AndreasBlomquist
02-09-2005, 08:24
CITAT (AnitaGg @ 02-09-2005, 07:17) Finns någon lagstiftning när det gäller att sno bandbredd (direktlänka till bilder), eller är det mer en moralisk fråga? Med den trafik som är här på odla, så blir det ju en hel del. Jag skulle i alla fall bli jäkligt putt  om det var mig det snoddes av. Det finns kanske ingen lagstiftning så vitt jag vet men många sajter anger i sina "Terms of Use" eller användaravtal att så kallad hot-linking (direktlänkning till bilder) är förbjuden. Det avtalet gäller ju. Det finns vägar runt detta. Är man lite haj på PHP eller ASP så kan man skriva ett script som gör att alla bilder som inte anropas från en avvikande URL än den egna byts ut mot en bild som säger t.ex: "Länkning direkt till bilden förbjuden".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|