Sidor: 1, 2, 3, 4
silos
CITAT (Zarah P @ 08-09-2005, 09:46)
CITAT (silos @ 08-09-2005, 08:17)
CITAT (Zarah P @ 07-09-2005, 17:29)
Om det inte är bra för lungorna, så är det säkerligen bra för själen! smile.gif

Väldigt bra;jag har ett leende på läpparna hela tiden medans jag blåser såpbubblor och jag känner att själen min är GLAAAAAD wub.gif smile.gif wub.gif

Nu behöver du bara en neonfärgad studsboll också... wink.gif

En STOOOR så att jag kan sitta och studsa med biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
silos

När jag var med mina vovvar på promenad (igår) såg jag vid vägkanten en så vacker larv som kröp i sakta mak wub.gif En lång stund tittade jag på den;även vovvarna nosade på den lille och då var larven stilla en lång stund.

Ungerfär så där känner jag mig:oerhört vacker som en Älva Prinsessa inombords, fastän jag måste gå sakta då och då;men då ser jag sååå MYCKET av allt underbart när jag inte längre kan "flyga" fram i livet smile.gif wub.gif smile.gif
silos
På det här viset är jag som bilden här nedanför visar wub.gif wub.gif wub.gif
Biggan_
CITAT (silos @ 08-09-2005, 11:45)
På det här viset är jag som bilden här nedanför visar wub.gif wub.gif wub.gif

som ett kryss??? ohmy.gif laugh.gif
silos
CITAT (Birgitta P @ 08-09-2005, 11:58)
CITAT (silos @ 08-09-2005, 11:45)
På det här viset är jag som bilden här nedanför visar  :wub:  :wub:  :wub:

som ett kryss??? ohmy.gif laugh.gif

Hi hi:bilden försvann och istället kom det krysset;så kanske ser jag ut på det viset i verkligheten ohmy.gif tongue.gif laugh.gif
silos
Det har nu gått några dagar sedan jag skrev i denna min tråd:Idag ropade "skriverskan" inom mig med mycket stark röst:S K R I V,jag vet att du längtar efter att få skriva några rader biggrin.gif

Idag skiner solen och det är lite kallt men så härligt friskt i luften!

Mina "vovvetuppar" ville att jag skulle upp redan före 7 men jag sa:bara sova lite till men det ville inte vovvarna lyssna på;utan Ajar schäfern till slut lyckades att "lyfta" mig ur sängen med sin nos som han körde under maddrassen och stökade som bara den laugh.gif japp;då var det bara att gå upp biggrin.gif

Jag startar numera dagen med att dricka ett STORT glas vatten och gärna ett äpple;frukosten blir det efter promenaden och det kan ta tid då de fyrbenta vännerna "läser morgon tidningarna" biggrin.gif

Idag efter att jag intagit frukosten i sällskap av dottern som är hos mig för närvarande med sina hundar;satt jag i min skaparfåtölj och började klippa kuvert och så började jag sjunga på finska smile.gif

Hundarna blev något konfunderade och kom och titta på mig flera gånger som för arr kolla att deras matte mådde bra och de gick till slut och la sig i lugn och ro och lyssnade på mitt sjungande som pågick i så där 10 minuter; sen läste jag högt ur min finska Bibel och en sådan ljuvlig frid lade sig inom mig och även i hemmet wub.gif Inte ens dottern protesterade ohmy.gif

Fick sådan kraft att jag började städa och det tänker jag fortsätta med lite i taget så att hemmet blir renare;igår gjorde jag i ordning ett skriv och pysselhörna i vardagsrummet och det är bra för nu hittar jag snabbare alla saker som jag behöver till mitt pyssel smile.gif

Att sjungandet kan sättta igång sådana starka gldje energier är fantastiskt smile.gif wub.gif smile.gif
silos
Då var det dags att skriva lite om vad som hänt hos mig biggrin.gif

För det första så igår var jag MYCKET MYCKET duktig,jag nämligen städade under e.m;mina pysselsaker kom äntligen i ordning så att jag slipper att leta så fort jag skall pyssla eller skriva någonting biggrin.gif

Sonen hjälpte mig att lyfta skrivbordet till vardagsrummet och sa:mamma, du skulle egentligen inte ha några bord alls efterso alla dina bord är överbelamrade med allehanda pysselsaker biggrin.gif
Hans ord i mina tankar så gjorde jag min pysselhörna i en mycket bra ordning så nu kan även andra som vill pyssla hos mig, hitta vad de behöver biggrin.gif

Och jag har idag åter igen sjungit mina "helande" sånger på finska och jag riktigt känner hur min själ njuter av de orden som är ifrån mitt "kärleksspråk-mitt eget moder-fadersmål wub.gif

Den finska bibeln läser jag högt ur och till och med sjunger vissa delar och oj oj oj vad jag blir glaaad och full av kraft som räcker HEEELA dagen lång;ända tills kvällen då jag åter igen sjunger och läser wub.gif wub.gif wub.gif

Måste säga att detta är fullständigt UNDERBAR terapiform som jag har kommit på:att sjunga kärleksfulla ord till mig själv och mina vovvar wub.gif wub.gif wub.gif

Jag har kommit på att jag har en djup djup källa inom mig själv och jag kan idag ösa ur den hur mycket som helst,med en STOOOR guld hink

smile.gif wub.gif smile.gif
silos
Ny morgon,ny dag och allt möjligt kan hända biggrin.gif Solen skiner,luften är kylig men grannen går till arbete i shorts ohmy.gif Han ville behålla kvar sommaren biggrin.gif

Under den gågna natten var vovvarna väldans aktiva:några ville ut och kissa,en tyckte att det stökades på tok för mycket i trappan... och så höll de på ända tills på morgonen när klockan var 07:30,då de brukar numera väcka mig och var hur pigga som helst ohmy.gif Själv hittade jah knappt till toaletten;mina ögon var som fortfarande kvar i ett försök att sova biggrin.gif

Nå, väl ute var det endast härligt som alltid,men alldeles för många bilar och människor överallt! Jag måste nog börja gå upp en timme tidigare för då är staden lugn!

Idag fortsätter jag kuvert tillverkning smile.gif
Biggan_
CITAT (silos @ 16-09-2005, 09:03)
Ny morgon,ny dag och allt möjligt kan hända biggrin.gif Solen skiner,luften är kylig men grannen går till arbete i shorts ohmy.gif Han ville behålla kvar sommaren biggrin.gif

Under den gågna natten var vovvarna väldans aktiva:några ville ut och kissa,en tyckte att det stökades på tok för mycket i trappan... och så höll de på ända tills på morgonen när klockan var 07:30,då de brukar numera väcka mig och var hur pigga som helst ohmy.gif Själv hittade jah knappt till toaletten;mina ögon var som fortfarande kvar i ett försök att sova biggrin.gif

Nå, väl ute var det endast härligt som alltid,men alldeles för många bilar och människor överallt! Jag måste nog börja gå upp en timme tidigare för då är staden lugn!

Då får du ta extralång siesta idag solis! biggrin.gif
silos
CITAT (Birgitta P @ 16-09-2005, 09:44)
CITAT (silos @ 16-09-2005, 09:03)

Under den gågna natten var vovvarna väldans aktiva:några ville ut och kissa,en tyckte att det stökades på tok för mycket i trappan... och så höll de på ända tills på morgonen när klockan var 07:30,då de brukar numera väcka mig och var hur pigga som helst ohmy.gif  Själv hittade jah knappt till toaletten;mina ögon var som fortfarande kvar i ett försök att sova biggrin.gif

Då får du ta extralång siesta idag solis! biggrin.gif

Ingen siesta har jag hunnit med utan en härlig långpromenad med vovvarna och har även hunnit damsuga hemmet smile.gif
NU vilar jag när jag sitter här smile.gif
silos
Oj oj oj,här hadet varit 10 668 besökare! bravo.gif

Ibland är det faktiskt roligt att kolla på gamla trådar!
silos
Ja det är roligt att läsa gamla trådar speciellt min egna egoist som jag är! rotfl.gif
silos
CITAT (Felix matte @ 23-08-2005, 20:52) *
Jag ska måla hela världen lilla mamma
full av solsken varje dag.
Om det regnar och är grått det gör desamma
du ska solsken i ditt fönster ändå ha.
Alla blommorna jag gärna ville köpa
lilla mamma jag ska måla dem till dig
Jag ska måla hela världen lilla mamma
Så allt ska bli så ljust och glatt för dig.

Önska lilla mamma, önska vad du vill
sen minns jag inte....

<span style='color:gray'>var det inte Karin Falk som sjöng den i Rännstensungar unsure.gif </span>

Åh denna sång är underbar och ger mig så mycket glädje!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon