Det har nu gått några dagar sedan jag skrev i denna min tråd:Idag ropade "skriverskan" inom mig med mycket stark röst:S K R I V,jag vet att du längtar efter att få skriva några rader
Idag skiner solen och det är lite kallt men så härligt friskt i luften!
Mina "vovvetuppar" ville att jag skulle upp redan före 7 men jag sa:bara sova lite till men det ville inte vovvarna lyssna på;utan Ajar schäfern till slut lyckades att "lyfta" mig ur sängen med sin nos som han körde under maddrassen och stökade som bara den

japp;då var det bara att gå upp
Jag startar numera dagen med att dricka ett STORT glas vatten och gärna ett äpple;frukosten blir det efter promenaden och det kan ta tid då de fyrbenta vännerna "läser morgon tidningarna"
Idag efter att jag intagit frukosten i sällskap av dottern som är hos mig för närvarande med sina hundar;satt jag i min skaparfåtölj och började klippa kuvert och så började jag sjunga på finska
Hundarna blev något konfunderade och kom och titta på mig flera gånger som för arr kolla att deras matte mådde bra och de gick till slut och la sig i lugn och ro och lyssnade på mitt sjungande som pågick i så där 10 minuter; sen läste jag högt ur min finska Bibel och en sådan ljuvlig frid lade sig inom mig och även i hemmet

Inte ens dottern protesterade
Fick sådan kraft att jag började städa och det tänker jag fortsätta med lite i taget så att hemmet blir renare;igår gjorde jag i ordning ett skriv och pysselhörna i vardagsrummet och det är bra för nu hittar jag snabbare alla saker som jag behöver till mitt pyssel
Att sjungandet kan sättta igång sådana starka gldje energier är fantastiskt