Sidor: 1, 2, 3, 4
pejori
CITAT (Evgeni @ 25-09-2005, 01:09)
vadå i morron ohmy.gif
Tänker du vänta ända tills Måndag med
att berätta ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

Hur lång tålamod tror du vi har wub.gif laugh.gif

okay då...det kommer nu... sleep.gif
har en fobi för getingar/bin, som min saliga mor ligger till grund för. smile.gif
för mej är allt som är randigt getingar. (förlåt åke). smile.gif smile.gif
paniken sprider sig blixtsnabbt och jag får svårt att andas. blink.gif
när jag som nygift fick in en "geting" i köket när jag lagade mat, gjorde att jag klappade igen dörren till köket och lät maten brännas vid unsure.gif
grät helt hysteriskt när min man kom hem och fick ut getingen.
sen fick jag min dotter, efter många tårar och besvikelser. hon var en gåva smile.gif smile.gif
och vad händer...jo en geting kommer in i dotters rum wacko.gif wacko.gif
min första tanke var...släng igen dörren blink.gif blink.gif
men det går ju inte...hon är ju på insidan!!!
sagt och gjort...krälar på golvet in till ungens rum, och kastar upp fönstret.
hunden vi hade då, anade fara och skällde som besatt.( en collie)
han anade min fasa mer än jag gjorde.
jag var i det läget helt övertygad om att detta livsfarliga djur skulle döda både mej och barn.
men jag fortsätter med mitt krälande fram tii sängen och får med mej ungen ut.
hunden är galen, ungen skriker och jag hyperventilerar. laugh.gif laugh.gif
då insåg jag att så här kan jag inte hålla på...detta kryp är mindre än mej och det slår man igäl snabbt och effektivt.
efter några år hamnade jag där jag nu bor, och mina barn växte upp.
en dag skriker min dotter sex år gammal på hjälp utanför.
vad jag ser när jag tittar ut, är att tösen har en hel getingflock i sitt långa hår....
mamma skriker hon och viftar förtvivlat omkring sig.
då öppnar en granne sin balkongdörr och säger snusförnuftigt..."bin som svärmar är inte farliga"
DET SKITER JAG I skrek ja KOM IN!!! och slängde igen dörrar och fönster. smile.gif smile.gif
behöver jag säga att jag och den grannen är kompisar än i dag, efter tjugo år. hon är också medlem på odla. smile.gif smile.gif
åkes (gossen ruda) och amarias bilder har gjort att jag numera kan se dom, utan att slå ihjäl dom direkt. wub.gif
om dom inte surrar FÖR mycket om öronen...då får jag panik. smile.gif
pejori
CITAT (Tant Brun @ 25-09-2005, 01:37)
Vet ni vad jag gjorde precis... blink.gif
(observera klockslaget)

Ringde upp min sambo på mobilen o var lite pratsugen... han brukar ju också jobba natt på helgen. Igår natt t ex

Men ikväll är han ju hemma med barnen! ohmy.gif

Jag hann slänga på telefonen innan han svarade....

Hmmm, måste tänka ut nån bra ursäkt tills i morgon...

skyll på oss laugh.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (pejori @ 25-09-2005, 01:40)
CITAT (Evgeni @ 25-09-2005, 01:09)
vadå i morron ohmy.gif
Tänker du vänta ända tills Måndag med
att berätta ohmy.gif  :lol:  :lol:

Hur lång tålamod tror du vi har wub.gif  :lol:

okay då...det kommer nu... sleep.gif
har en fobi för getingar/bin, som min saliga mor ligger till grund för. smile.gif
för mej är allt som är randigt getingar. (förlåt åke). smile.gif smile.gif
paniken sprider sig blixtsnabbt och jag får svårt att andas. blink.gif
när jag som nygift fick in en "geting" i köket när jag lagade mat, gjorde att jag klappade igen dörren till köket och lät maten brännas vid unsure.gif
grät helt hysteriskt när min man kom hem och fick ut getingen.
sen fick jag min dotter, efter många tårar och besvikelser. hon var en gåva smile.gif smile.gif
och vad händer...jo en geting kommer in i dotters rum wacko.gif wacko.gif
min första tanke var...släng igen dörren blink.gif blink.gif
men det går ju inte...hon är ju på insidan!!!
sagt och gjort...krälar på golvet in till ungens rum, och kastar upp fönstret.
hunden vi hade då, anade fara och skällde som besatt.( en collie)
han anade min fasa mer än jag gjorde.
jag var i det läget helt övertygad om att detta livsfarliga djur skulle döda både mej och barn.
men jag fortsätter med mitt krälande fram tii sängen och får med mej ungen ut.
hunden är galen, ungen skriker och jag hyperventilerar. laugh.gif laugh.gif
då insåg jag att så här kan jag inte hålla på...detta kryp är mindre än mej och det slår man igäl snabbt och effektivt.
efter några år hamnade jag där jag nu bor, och mina barn växte upp.
en dag skriker min dotter sex år gammal på hjälp utanför.
vad jag ser när jag tittar ut, är att tösen har en hel getingflock i sitt långa hår....
mamma skriker hon och viftar förtvivlat omkring sig.
då öppnar en granne sin balkongdörr och säger snusförnuftigt..."bin som svärmar är inte farliga"
DET SKITER JAG I skrek ja KOM IN!!! och slängde igen dörrar och fönster. smile.gif smile.gif
behöver jag säga att jag och den grannen är kompisar än i dag, efter tjugo år. hon är också medlem på odla. smile.gif smile.gif
åkes (gossen ruda) och amarias bilder har gjort att jag numera kan se dom, utan att slå ihjäl dom direkt. wub.gif
om dom inte surrar FÖR mycket om öronen...då får jag panik. smile.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Stackars dig.Men den var värd att
vänta på laugh.gif

Låter som nåt liknande min syster wink.gif
Hon har också fobi för allt som
är "randigt" laugh.gif laugh.gif
mulle
huh.gif
Jag har ingen getingfobi men nog getingskräck.
Jag är extremt allergisk och måste ständigt vara beredd att punktera strupen om jag blir stungen i mun eller hals. Bara det får också mig att se rött om jag ser randigt.

För ett par år sen satt jag ute i trädgården och drack cider. En randig jävel ville också ha och det hela slutade i att jag fick ett stick i läppen.
Efter en massa cortisontabletter och extrem kontroll av läget var jag utom fara men stor som en badboll i undre käken.
Då tittade min man ömt på mig och sa:
"Vet du, jag har alltid längtat efter att kyssa en negress!"

Mulle
Tant Brun
CITAT (mulle @ 25-09-2005, 01:58)
huh.gif
Jag är extremt allergisk och måste ständigt vara beredd att punktera strupen om jag blir stungen i mun eller hals. Bara det får också mig att se rött om jag ser randigt.

För ett par år sen satt jag ute i trädgården och drack cider. En randig jävel ville också ha och det hela slutade i att jag fick ett stick i läppen.
Efter en massa cortisontabletter och extrem kontroll av läget var jag utom fara men stor som en badboll i undre käken.

Mulle

pejori
huh.gif

Mulle

det kallar jag...i lust och nöd... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (Tant Brun @ 25-09-2005, 02:04)
huh.gif

laugh.gif  :lol:  :lol:

Mulle

Ja, så det kan bli.Tur det inte blev allvarligare wub.gif
Sulawesii
för mej är allt som är randigt getingar

Tigrar med?
wolkenkrabber
läs inte på forum när ni kökar frukost, jag la nyss ett äppelskrutt i kaffekoppen sad.gif
mulle
CITAT (wolkenkrabber @ 25-09-2005, 09:40)
läs inte på forum när ni kökar frukost, jag la nyss ett äppelskrutt i kaffekoppen sad.gif

Det var dagens goda råd!!!!
laugh.gif
Mulle
mulle
CITAT (Sulawesii @ 25-09-2005, 09:15)

Tigrar med?

Hjälp, jag skrattar bort den planteringsenergi jag behöver idag....
Mulle
pejori
CITAT (Sulawesii @ 25-09-2005, 09:15)

Tigrar med?

japp...och sebror laugh.gif laugh.gif
Sulawesii
laugh.gif
Gillan
Suck huh.gif
Och jag la en treo i kaffekoppen wub.gif
Det tog en stund innan jag reagerade på
ljudet bakom ryggen på mig.Det var den
kemiska reaktionen som gjorde
vulkanutbrott wub.gif laugh.gif laugh.gif
Sulawesii
Det var ju bra att du hörde det, så att du slapp upptäcka det på annat vis.... blä!
yenny
Jag gick just in i köket när jag skulle till toaletten... unsure.gif kom på vart jag skulle gentligen när jag satte mej här igen wink.gif
Reserv
Har nog inte med virrighet att göra, snarare begynnande alzheimers sad.gif Skulle in på krukväxter för att fråga om en blomma jag har i köksfönstret som aldrig fått annat än knoppar och blommor förr, men som nu tydligen fått nån frökapsel istället eller efter blommning. Väl där i krukväxtavdelningen så startar jag en ny tråd och börjar skriva....... blink.gif wacko.gif totalt hjärnsläpp, va´i helv**e heter blomman? blink.gif wink.gif unsure.gif Jag funderar och funderar, jag vet juh va´den heter, men det har gömt sig så långt in just nu huh.gif
Gillan
CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 14:19)
Har nog inte med virrighet att göra, snarare begynnande alzheimers sad.gif Skulle in på krukväxter för att fråga om en blomma jag har i köksfönstret som aldrig fått annat än knoppar och blommor förr, men som nu tydligen fått nån frökapsel istället eller efter blommning. Väl där i krukväxtavdelningen så startar jag en ny tråd och börjar skriva....... blink.gif wacko.gif totalt hjärnsläpp, va´i helv**e heter blomman? blink.gif wink.gif unsure.gif Jag funderar och funderar, jag vet juh va´den heter, men det har gömt sig så långt in just nu huh.gif

Det där, det är allvarligt ohmy.gif
Råder dig på det bestämdaste
att genast söka läkarhjälp wub.gif laugh.gif
lena:-)
Vet någon hur en marsipantårta smakar...smaksatt med doftolja för tvål ?
Det vet jag!
Men det var inte min virrighet...... wub.gif wub.gif
Reserv
Fasen va´irriterande jag vet juh att jag vet vad den heter och så är det bara .....borta unsure.gif Vanlig krukväxt, blommorna finns i många olika färger (jag har cerisrosa) växer i upprätta stänglar med typ ut och invända blommor. Måste va´släkt med St. paula då blomstjälken är lika äcklig och slekig när den vissnar ner. Är det nån som kan ha förbarmande över en alzheimersgubbe? sad.gif
Betty
Du måste mena Cyklamen! smile.gif BILD
Reserv
CITAT (Betty @ 25-09-2005, 14:42)
Du måste mena Cyklamen! smile.gif

Tack! Du är en ängel Betty wub.gif
Sulawesii
Lenasch: vad var det då om det inte var virrighet?
Reserv
CITAT (Sulawesii @ 25-09-2005, 14:54)
Lenasch: vad var det då om det inte var virrighet?

Nån annans virrighet tongue.gif
Magdis
Min man har backat över sin egen ryggsäck med bilen när han skulle åka till jobbet. Han missade visst att ryggsäcken skulle vara i bilen och inte bakom den! laugh.gif
lena:-)
Sulawesii.....det var någon annans virrighet wub.gif
Reserv...du visste , hur nu det kunde komma sig wink.gif

..men såklart mitt fel eftersom jag hade tvåldoftojeflaskan i kylskåpet..märkt med orange fyrkant med svart kryss- HÄLSOVÅDLIGT ...

wink.gif wink.gif wink.gif
ninnisky
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-09-2005, 15:19)
Sen har jag också lyckats med konststycket att låsa in bilnycklarna i bilen trots att det inte borde gå. Man måste nämligen trycka på en knapp på nyckelknippan för att låsa dörrarna. Men lilla jag hade lagt nyckelknippan längst ut på kanten av bagageutrymmet medan jag lastade in väskor och sen drämde jag igen luckan rakt på nycklarna så att knappen trycktes ner och låste dörrarna.

Precis så gjorde jag i garaget på jobbet en fredagkväll. Handväskan med nycklar till garage, mobiltelefon och kontor hade jag redan lagt i bilen.
Garaget larmat av Securitas. Fick lösa ut larmet och be Securitas dels komma och öppna och dels ringa min man som kom med reservnyckeln. sad.gif wub.gif sad.gif

..och idag, långt senare.... när jag städade bilen och tömde alla fickor hittar jag plötsligt reservnyckeln som min man lagt där. Den har jag letat efter länge.....

Hur ska det gå med två så virriga .......

huh.gif huh.gif
*Felix matte*
CITAT (ninnisky @ 25-09-2005, 17:57)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-09-2005, 15:19)

Sen har jag också lyckats med konststycket att låsa in bilnycklarna i bilen trots att det inte borde gå. Man måste nämligen trycka på en knapp på nyckelknippan för att låsa dörrarna. Men lilla jag hade lagt nyckelknippan längst ut på kanten av bagageutrymmet medan jag lastade in väskor och sen drämde jag igen luckan rakt på nycklarna så att knappen trycktes ner och låste dörrarna.

Precis så gjorde jag i garaget på jobbet en fredagkväll. Handväskan med nycklar till garage, mobiltelefon och kontor hade jag redan lagt i bilen.
Garaget larmat av Securitas. Fick lösa ut larmet och be Securitas dels komma och öppna och dels ringa min man som kom med reservnyckeln. sad.gif wub.gif sad.gif

..och idag, långt senare.... när jag städade bilen och tömde alla fickor hittar jag plötsligt reservnyckeln som min man lagt där. Den har jag letat efter länge.....

Hur ska det gå med två så virriga .......

huh.gif huh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif alla våra reservnycklar hänger på krokar i hallen, annars vet jag nog inte var de hade hamnat... förr i tiden fick vicevärden rycka ut och låsa upp ett antal ggr då jag "råkat" slå igen dörren. tongue.gif
stennie
Detta fick jag i ett mail idag!!!

Stämmer bara allt för bra !!!!

>Jag blev nyligen diagnostiserad med ÅNK (åldersbetingad nedsättning av
>korttidsminnet).
>
>Så här visade sig symptomen:
>
>Jag bestämde mig för att tvätta bilen. När jag är på väg ut till garaget
>upptäcker jag posten i hallen.
>
>Bäst att kolla posten innan jag tvättar bilen, säger jag till mig själv.
>Jag lägger bilnycklarna på bordet, kastar reklamen i papperskorgen och
>märker att den behöver tömmas.
>
>Därför lägger jag räkningarna och ett brev med en svarsblankett på bordet
>och bestämmer mig för att tömma papperskorgen först.
>
>Eftersom jag trots allt går förbi en brevlåda när jag ska till
>pappersinsamlingen kan jag lika gärna posta svarsblanketten. Men då
>behöver jag en penna.
>
>Mina pennor ligger på skrivbordet i arbetsrummet, så jag går in dit och
>hittar en flaska juice som jag börjat dricka ifrån. Jag ska börja leta
>efter pennan, men först måste jag flytta juicen så jag inte råkar spilla
>på skrivbordet.
>
>Juicen håller på att bli varm och bör sättas in i kylen.
>
>På väg till köket med juicen får jag syn på en blomvas som står på bänken.
>Blommorna behöver vatten, så jag ställer ifrån mig juicen på bordet.
>
>Då ser jag mina glasögon som jag letat efter hela förmiddagen.
>
>Det är bäst att jag lägger dem på mitt skrivbord, men först ska jag vattna
>blommorna.
>
>Jag lägger glasögonen på köksbänken och fyller vattenkannan med vatten. Då
>får jag plötsligt syn på fjärrkontrollen till TV:n. Någon har lagt den på
>köksbordet.
>
>Ikväll när vi ska se på TV kommer vi att få leta efter kontrollen, men
>ingen kommer att tänka på att den ligger på köksbordet.
>
>Jag bör lägga den där den ska vara, men först ska jag vattna blommorna.
>Jag häller lite vatten i vasen, men det mesta hamnar på golvet. Jag lägger
>tillbaka kontrollen på bordet och går för att leta en trasa. Så går jag ut
>i hallen igen för att försöka komma på vad jag hade tänkt göra.
>
>Vid dagens slut är bilen fortfarande smutsig, svarsblanketten har inte
>blivit postad, det står en flaska med varm juice på bänken, blommorna är
>vissna, jag kan inte hitta någon penna, jag kan inte hitta fjärkontrollen
>till TV:n, jag kan inte hitta mina glasögon och jag har ingen aning om var
>jag lagt bilnycklarna.
>
>Jag försöker komma på varför det inte blev något gjort idag. Det är
>förbluffande för jag vet att jag har varit upptagen hela dagen och jag är
>helt FÄRDIG. Jag förstår att detta är ett allvarligt problem och jag ska
>söka hjälp för det, men först ska jag kolla min mail.
>
>Kan du vara snäll och göra mig en tjänst?
>
>Skicka detta meddelande till alla som du tror har glädje av det, för jag
>kan inte komma på vem som jag redan har skickat det till.

unsure.gif smile.gif tongue.gif
Sulawesii
Slutade jobba halvtolv igår kväll. När jag parkerade bilen här hemma upptäckte jag att jag kört hem de 6 km utan att ha minsta lilla ljus på....... fy vad läskigt, tack och lov att jag inte körde på nån! Kanske bäst att sälja bilen. unsure.gif
silos
Igår kväll trodde jag att min mamma ringde till mig ifrån andevärlden ohmy.gif Det var min dotter i Göteborg som larvade sig och lät exact som min mamma när hon skojade i telefon;jag fick nästan hjärtat i halsgropen. unsure.gif
Flamingon - växtgalning
vad jag kommer ihåg som jag ofta får springa runt och leta efter är häftapparaten. av nån anledning så har den en tendens att hamnar nästan varsomhelst, inte kylskåpet (än). men väl på olika ställen i köket, hallen - då bl a på hatthyllan, bakom nån växt, på en högtalare, ute på balkongen....

men att springa runt och leta efter något man är så säker på ska finnas är rätt vanligt för mig, nu senaste ett par påsar med växelmynt jag tänkte sätta in på banken. efter att letat runt kom jag på att jag redan för några månader sedan växlade in dem. blink.gif

nej usch, nu när man skriver ner så kommer man ihåg fler grejer som man letat efter och gjort. unsure.gif blink.gif

om det är så här nu, hur kommer det då inte att bli när jag blir äldre? wacko.gif smile.gif wub.gif
pejori
det där var jag på pricken stennie wacko.gif wacko.gif wacko.gif
pejori
ionga nya tuppar som har gjort dumheter sen sist? laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 27-11-2006, 07:56)

Och varför just tupparna, jag vet vissa virrhönor som är värre än många tuppar rolleyes.gif
AnitaO

Ooooo ja!!
Om jag skulle skriva om alla mina virrpanne-äventyr här på odla så skulle det behövas ett eget forum. rolleyes.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 27-11-2006, 08:18)

Ooooo ja!!
Om jag skulle skriva om alla mina virrpanne-äventyr här på odla så skulle det behövas ett eget forum. rolleyes.gif

Räcker det inte med att bjussa oss andra i den här tråden på äventyren?? rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 27-11-2006, 08:19)

Ooooo ja!!

Räcker det inte med att bjussa oss andra i den här tråden på äventyren?? rolleyes.gif

Om jag säger att jag kört vilse i Mjölby 3 gånger, så förstår du hur det är i planeten på mig laugh.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 27-11-2006, 08:20)
CITAT (Reserv @ 27-11-2006, 08:19)

Ooooo ja!!

Om jag säger att jag kört vilse i Mjölby 3 gånger, så förstår du hur det är i planeten på mig laugh.gif

Tja...... unsure.gif du hittar juh till mjölby i alla fall, jag kan inte ens peka ut det på karta tongue.gif
pejori

Ooooo ja!!

men gör det vet jag...vi behöver mera skratt ju laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 27-11-2006, 08:00)

Och varför just tupparna, jag vet vissa virrhönor som är värre än många tuppar rolleyes.gif

moi ???? laugh.gif
AnitaO
CITAT (pejori @ 27-11-2006, 08:48)

Ooooo ja!!

Ett snubbel och virrforum som jag och du får vara moderatorer för laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (AnitaGg @ 27-11-2006, 09:28)
CITAT (pejori @ 27-11-2006, 08:48)

Ooooo ja!!

Ett snubbel och virrforum som jag och du får vara moderatorer för laugh.gif laugh.gif

det blir kanon ju laugh.gif laugh.gif
vilka historier vi kan få till då...
alla mina klavertramp i ett forum laugh.gif laugh.gif laugh.gif
igår hittade jag inte mina glasögon...dom hade jag lagt i bestickkorgen i diskstället wacko.gif laugh.gif
Betty
Den här tråden är kanon, kul att du lyckades gräva fram den igen Pejjan! biggrin.gif Ser fram emot att få läsa om fler av dina dråpliga eskapader. laugh.gif

wub.gif
Reserv
CITAT (Betty @ 27-11-2006, 10:11)
Den här tråden är kanon, kul att du lyckades gräva fram den igen Pejjan! biggrin.gif Ser fram emot att få läsa om fler av dina dråpliga eskapader. laugh.gif

wub.gif

Inte bara hennes, det finns nog fler virrhönor i gänget rolleyes.gif
Betty
CITAT (Reserv @ 27-11-2006, 10:28)
CITAT (Betty @ 27-11-2006, 10:11)
Den här tråden är kanon, kul att du lyckades gräva fram den igen Pejjan! biggrin.gif  Ser fram emot att få läsa om fler av dina dråpliga eskapader. laugh.gif

wub.gif

Inte bara hennes, det finns nog fler virrhönor i gänget rolleyes.gif

Jo, det förståss... rolleyes.gif En och annan virrtupp finns som synes också här... rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif
pejori
får väl berätta om min senaste galenskap då...
skulle skicka blommor... och killen som tog upp beställningen var både ung och stilig, så lite skojade vi när han fixade min beställning... smile.gif smile.gif
han frågade "var når jag dej?" rolleyes.gif rolleyes.gif

vill du ha ett nummer?...frågade jag laugh.gif laugh.gif
han tolkade det precis så och tappade både penna och block.... smile.gif smile.gif laugh.gif

jag menade ju tele.nr ju ohmy.gif wink.gif laugh.gif
Betty
CITAT (pejori @ 27-11-2006, 10:56)
skulle skicka blommor... och killen som tog upp beställningen var både ung och stilig, så lite skojade vi när han fixade min beställning... smile.gif smile.gif

han tolkade det precis så och tappade både penna och block.... smile.gif smile.gif laugh.gif

Helfräckt! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
askar
CITAT (pejori @ 27-11-2006, 10:56)

Det ska vara du till att åstadkomma sån "virr" hos försäljaren laugh.gif
pejori
förstår bara inte varför ingen vill gå med mej i affärer laugh.gif laugh.gif
sådanna grodor är jag profs på laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon