|
CITAT (Sulawesii @ 23-09-2005, 19:12) Letat efter min bil på Stormarknadsparkeringen hur länge som helst. Trodde tillslut att nån snott den, blev alldeles illamående.... den stod bara lite längre bort än jag trodde Trodde faktiskt att det var JAG som hade världsrekordet i att "tappa" bort bilen Så nära att anmäla bilen som stulen, som jag var igår har jag aldrig varit förut. Jag parkerade bilen för att enbart ta ut pengar, och då "behövde" jag ju inte titta på, vilken "bokstav" den stod på Ok. Jag tog ut pengar och gick tillbaka till bilen  , Men där fanns ju ingen bil Och resten vet ni redan
*Felix matte*
24-09-2005, 07:14
CITAT (Latmask @ 24-09-2005, 08:03) Ja modersmjölken är ju alltid bra att skylla på. :D
Toppen var nog den gången då jag glömde bort vad min son hette och kallade honom Emil när jag pratade med min väninna... :wacko:
Min sambo glömde dock bort vad hans far hette... "Inga och... vad heter han nu igen?"
Innan modersmjölken kom lyckades jag dock med ett par saker också... på inflyttningsfesten skulle jag koka kaffe och var så stressad så jag glömde ställa dit en kaffekanna. När jag kommer in ligger svärmor på knä och torkar kaffe från hela köksgolvet...
En annan gång ringde jag en kompis när vi var ute på stan.
- Hej! Kan inte du komma hit med oss? Vi är ute och firar min födelsedag!
Det hördes inte jättebra eftersom det var rätt mycket trafik runtom. Han frågade i alla fall var vi var för nånstans och jag försökte förklara att det var korsningen Götgatan och Folkungagatan. Han visste inte var det var... :wacko: och jag skrattade gott åt honom och kallade honom en virrpanna etc.
- Men var är du då? - I Stockholm pucko! - Men... jag bor ju i Dalarna...
Då har jag ringt fel nummer... :wub: Gissa hur många gånger jag bad om ursäkt men han tyckte det var ruskigt roligt... :wub: :wub: Ja herregud såna virrpannor det finns här... bra start på dagen är den här tråden
CITAT (Latmask @ 23-09-2005, 19:25) Jag brukar ha stenkoll på min ständigt fullsatta kalender, men i och med att jag fick barn minskade anteckningarna och även minnet av vad jag har att göra...
Numer har jag ingen kalender, det har inte behövts på länge för jag har haft sån stenkoll på datum och alla möten etc.
Men...
Nu är jag helt väck i skallen. Minns ingenting överhuvudtaget. Vi var på BVC där jag fick en tid till nästa möte. En vecka senare har jag glömt bort det helt och hållet och inte heller skrivit in datumet i väggalmanackan. Så jag ringer BVC igen för att boka in en tid för nästa möte. Glömmer att lämna namn och nummer. Ringer igen för att påpeka hur förvirrad jag är och ber dem höra av sig. Vilket de gör bara för att bekräfta att jag redan har bokat en tid till det.
Jag går som en zombie genom huset och lägger saker överallt och går sen och letar efter dem i flera minuter. Glasögonen försvinner konstant, alla mina pennor, fjärrkontrollen försvinner etc etc etc. En dag hittade jag fjärrkontrollen i kylskåpet... :wacko:
Jag kan se en sak som måste göras och sen gå för att hämta tillbehör, ex disktrasa. På vägen minns jag plötsligt inte vad jag ska hämta och varför och irrar runt ett tag för att försöka se saken igen och bli påmind.
Så här är jag varje dag nuförtiden. Skrämmande att gå från total koll till noll koll. Det där känner jag igen som om det vore igår. - först kånkar jag ner barnvagnen från tredje våningen.Där efter går jag upp och hämtar soppåse och plånbok.-Väl nere igen till den samlade truppen av "barnvagns-racare" får jag frågan :- Vad ska du med soppåsen till? Ja, vad tror ni jag hade gjort En annan gång köpte jag en STOR burk med skogbärs-youghurt till min dotter.Jag visste med bestämdhet att jag köpt den, men kunde inte finna den.Den var "puts" väck.Tre månader senare hittade jag den längst in i städskåpet Så nog kan man bli virrig alltid
*Felix matte*
24-09-2005, 07:29
CITAT (Latmask @ 23-09-2005, 19:25) Jag går som en zombie genom huset och lägger saker överallt och går sen och letar efter dem i flera minuter. Glasögonen försvinner konstant, alla mina pennor, fjärrkontrollen försvinner etc etc etc. En dag hittade jag fjärrkontrollen i kylskåpet... :wacko: Så här håller vi ordning på fjärrkontroller och telefonlur
Ophelia
24-09-2005, 07:43
CITAT (Felix matte @ 24-09-2005, 08:29) CITAT (Latmask @ 23-09-2005, 19:25) Så här håller vi ordning på fjärrkontroller och telefonlur  Menar du att ni ser skilnad
wolkenkrabber
24-09-2005, 08:13
ang katter i ögonvårn, har jag misstagit, solljus på golvet, en dunk blåkorn, tröjor och lite annat rat för att vara min katt. sen har man ju hällt fil i kaffet nån enstaka gång. inte roligt att vara förvirrad förens på efterhand
CITAT (wolkenkrabber @ 24-09-2005, 09:13) ang katter i ögonvårn, har jag misstagit, solljus på golvet, en dunk blåkorn, tröjor och lite annat rat för att vara min katt. sen har man ju hällt fil i kaffet nån enstaka gång. inte roligt att vara förvirrad förens på efterhand  jag höll på o hälla vaniljyoughurt i kaffet imorse men som tur e så rinner den så sakta så den hann aldrig till koppen men jag brukar brygga kaffet rakt ner i vattnet som jag har i kannan för att de inte ska fastna de e inge kul för man får väldigt svagt kaffe o blir tvungen att börja om me allt nej just de inge kul o virra förrns efteråt
... Jag är också duktig på att knäcka ägg så att innehållet hamnar i vasken och skalen i kaksmeten... Mulle
Eva i Skåne
24-09-2005, 09:03
Så många roliga saker man får läsa här  och så många av dem som väcker liknande minnen Mannen lyckades en morgon för många år sedan hälla samarin i kaffet istället för i vattenglaset och det var extra roligt för att det bubblade över rejält  . Han får aldrig en chans att glömma det Soppåsen skrev någon om. Jag vet en som tog soppåsen med sig ner för att kasta den, åkte buss genom halva stan... och fortfarande hade påsen med sig när hon kom fram till jobb
Biggan_
24-09-2005, 09:26
CITAT (Ophelia @ 24-09-2005, 08:43) Det ser inte konstigt ut numera när folk går och pratar för sig själv, för dom har ju headset och pratar i mobilen. Första gången jag såg detta trodde jag inte personen var riktigt klok. Det var en kille som gick i affären och pratade och skrattade högljudt, och jag minns att jag trodde det var en sjuk människa på rymmen
CITAT (Birgitta P @ 24-09-2005, 10:26) CITAT (Ophelia @ 24-09-2005, 08:43) Jag har tagit för vana att börja läsa den här länken och jag sitter och gapskrattar :lol: :lol: :lol: :lol:
Har väl själv virrat runt och pratat med folk i affären när jag trodde det var min kompis brevid eller pratat helt själv när hon stannat för att kika på någon men jag fortsatt och gå. Det ser inte konstigt ut numera när folk går och pratar för sig själv, för dom har ju headset och pratar i mobilen. Första gången jag såg detta trodde jag inte personen var riktigt klok. Det var en kille som gick i affären och pratade och skrattade högljudt, och jag minns att jag trodde det var en sjuk människa på rymmen  Oj,oj,oj, innan jag fattade att det var telefon folk pratade i  .Ni skulle bara veta vad jag trodde. Var det nån epedemi av nåt slag
Sulawesii
24-09-2005, 09:51
CITAT (mulle @ 23-09-2005, 21:29) Ja, den blev riktigt rolig!! Sitter här och skrattar. Åkte och jobbade strax efter att jag skrivit, så jag har en massa att läsa nu. Superkul! Och jag känner igen mig i mycket.
Jag minns när jag bodde i mindre stad norröver och tankade på OK macken där, då kommer en kvinna i en splitter ny Volvo. Hon krånglar ganska mycket för att komma till pumpen, tydligen inte helt överens med automatväxeln och lyckas omsider få av locket och tanka bilen. Hon står vid en pump, med bilens bakdel vänd mot stora skyltfönstret och kassan. När hon kommer ut så lägger hon i backen och kör rätt in i macken så att glas sprutar överallt. När hon märker vad hon gjort så byter hon läge på automatlådan och kastar sig frammåt en bit. Bara för att sedan lägga i backen igen och köra ännu häftigare in i huset och ända fram till kassan denna gång... Sedan kom polisen! Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 24-09-2005, 11:46) Jag minns när jag bodde i mindre stad norröver och tankade på OK macken där, då kommer en kvinna i en splitter ny Volvo. Hon krånglar ganska mycket för att komma till pumpen, tydligen inte helt överens med automatväxeln och lyckas omsider få av locket och tanka bilen. Hon står vid en pump, med bilens bakdel vänd mot stora skyltfönstret och kassan. När hon kommer ut så lägger hon i backen och kör rätt in i macken så att glas sprutar överallt. När hon märker vad hon gjort så byter hon läge på automatlådan och kastar sig frammåt en bit. Bara för att sedan lägga i backen igen och köra ännu häftigare in i huset och ända fram till kassan denna gång... Sedan kom polisen! Mvh Fenja  trodde hon det var drive in?
Ophelia
24-09-2005, 10:52
CITAT (Fenja @ 24-09-2005, 11:46) Jag minns när jag bodde i mindre stad norröver och tankade på OK macken där, då kommer en kvinna i en splitter ny Volvo. Hon krånglar ganska mycket för att komma till pumpen, tydligen inte helt överens med automatväxeln och lyckas omsider få av locket och tanka bilen. Hon står vid en pump, med bilens bakdel vänd mot stora skyltfönstret och kassan. När hon kommer ut så lägger hon i backen och kör rätt in i macken så att glas sprutar överallt. När hon märker vad hon gjort så byter hon läge på automatlådan och kastar sig frammåt en bit. Bara för att sedan lägga i backen igen och köra ännu häftigare in i huset och ända fram till kassan denna gång... Sedan kom polisen! Mvh Fenja Jag hade DÖTT av skam om det varit jag. Eller så hade jag stampat så hårt att jag försvann genom golvet. Hade INTE velat vara där. Fast det är jä...igt kul att läsa om det.
Åsa, mälardalen zon 2
24-09-2005, 11:03
Ni vet väl om att det finns en förening för tankspridda människor Tankspriddas riksförbund -vi som ibland glömmer
Det här är några år sedan. - jag stoppar i mitt "minutenkort" i uttagsautomaten,den i sin tur frågar mig vilket språk jag vill använda Ja, det var ju artigt?! Och jag svarar -svenska- såklart, Sen frågade den några fler frågor som jag inte minns. Till slut fick jag svar om att det inte gick att få kontakt med min bank. Efter flera försök gav jag upp och ställde mig längre bak i kön. Det konstiga var att ingen annan fick samma artiga bemötande som jag när det väl var min tur igen ,  , Ja, då insåg jag var i felet bestod Jag försökte ta ut pengar med mitt "bensinkort"  Ja, jag gjorde i alla fall de andra "köande" en stor tjänst. They had the laugh of the day
*Felix matte*
24-09-2005, 11:31
Skämmigt tyckte jag det var när jag räckte fram Apotekskortet på OK/Q8... de har samma färg.  Hoppas ni "virrar" mycket under dagen så vi har kul läsning till kvällen själv ska jag iväg alldeles strax...får ha tjocktröja på mig...grått och ruggigt ute och skogen är snart helmörk, inte många löv kvar
Sulawesii
24-09-2005, 12:32
Undrar hur många gånger man slängt kassen med lunchmaten och fått med sig soppåsen kanske inte till jobbet, men iallafall en bit påväg?
Kom just hem från affären, det är inte riktigt min grej det där med att köa bland en massa människor. Efter lite strulande fram och tillbaks med pengarna kommer jag ut till bilen och upptäcker att faen, jag glömde lämna fram pantkvittona hmmm, öppnar, sätter in matkassarna i baksätet och mig själv i framsätet. På men bältet och ska starta bilen........va´fasen är bilnycklarna, letar som en tok i alla fickor och matkassen jag når, kollar i sidospegeln.....jo men visst, där satt dom, på utsidan av dörren.  Upp med högerarmen för att hämta bältet, som är borta?  javisst ja, det hade jag juh redan satt på mig, lilljänta frågade om hon vågade åka bilen hem med mig.
Jag lyckades en gång efter att ha pantat en massa returflaskor att slänga pantkvittona i sopnedkastet tillsammans med plastpåsarna som flaskorna legat i! Som tur var så var det såpass fullt i soptunnan att det bara var att sticka ner handen och fiska upp dem igen. Sen har jag också lyckats med konststycket att låsa in bilnycklarna i bilen trots att det inte borde gå. Man måste nämligen trycka på en knapp på nyckelknippan för att låsa dörrarna. Men lilla jag hade lagt nyckelknippan längst ut på kanten av bagageutrymmet medan jag lastade in väskor och sen drämde jag igen luckan rakt på nycklarna så att knappen trycktes ner och låste dörrarna. Vi var på semester dessutom och hade inga extranycklar med oss
Latmask
24-09-2005, 15:09
För att inte tala om alla gånger man låst sig ute från olika saker för att man glömt nycklarna... Bodde i en lägenhet en gång där dörren gick i lås när man smällde fast den - livsfarligt. En gång kom jag hem och vicevärden gick inte att få tag på. Så jag knackade på hos grannen och frågade om jag fick klättra in via deras balkong, då min balkongdörr stod öppen. Tredje våningen... Flera gånger glömde jag nycklarna hemma när jag skulle till jobbet och eftersom jag hade som vana att vara på plats en timme innan alla andra fick jag snällt sitta ute i korridoren tills nån med nyckel kom och låste upp avdelningen. De tre första gångerna hämtade jag vakten, men efter det tordes jag inte. Glömde även nycklarna hem till min andra lägenhet på jobbet och fick sitta i trappuppgången tills min rumskompis kom hem, från 18-21... Det värsta var nog ändå när jag själv jobbade som vakt i en reception. Glömde nycklarna i båset för att gå på toa och kom tillbaka. Kö utanför båset med stressade människor, jag kunde inte komma in i båset och släppa in dem. Var tvungen att ringa på telefon och tillkalla vakthjälp från centralen för att de skulle släppa in mig. Jösses vad jag skämdes... Jag ska nog seriöst fundera på den där klubben...
Jag är dessutom virrig när jag sover också... En gång då jag bodde i lägenhet gick jag till grannen mitt i natten och ringde på. Naken. Fast farbrorn hade Altzheimers så han fattade nog inte så mycket. En annan gång, då vi barn var med mina föräldrar på Teneriffa, vaknade jag sex trappor ner i hotellets pannrum. Naken. Jag hittade gamla tidningar i källarvåningen och jag lovar att jag var en syn då jag smög förbi nattportieren med italienska veckotidskrifter tätt tryckta mot de mest privata kroppsdelarna. Väl utanför mitt rum var det ju bara att konstatera att nyckelkortet, tja, det var ju naturligtvis innanför. Min syster, som bodde på en annan våning och som jag dunkade liv i, krävde att jag skulle sova i nattlinne resten av semestern... Mulle
CITAT (pejori @ 24-09-2005, 13:36) Jag glömde en gång att byta skor (typ Birkenstocktofflor) när jag skulle åka hem från jobbet. Upptäckte missen när jag stod på busshållplatsen och tyckte det var ovanligt kallt om fötterna. Det var mitt i vintern, snöigt och kallt... Gissa om jag fick bråttom tillbaks till jobbet! Mina jobbarkompisar fick sig ett gott skratt.
Jag har bankat galet på bankomaten för att den snodde mitt kort. Ringt och anmält kortet borta och fått ett nytt. Så när jag använde det första gången insåg jag ju att man får kortet INNAN pengarna. Det gamla kortet låg så fint i plånboken, förvisso bakom ett annat... Min bror ringde till BB och sa att hans fru Lena (vår mor heter så) skulle föda. Svägerkan Annelie utbrast i bakgrunden: Jag heter ANNELIE, är du helt dum i huvet?? Sen ville hon inte åka med till BB för att hon var så himla arg. Brorsan hade fullt sjå att få med henne.  Det blev en son i allafall, och enligt honom är dom kvitt efter allt hon hävde ur sig under tiden...
Ophelia
24-09-2005, 16:50
Sulawesii
24-09-2005, 17:13
Kokade nyss en kopp kaffe. Ställde fram kopp(trodde jag) och fat, lade bulle på fatet och satte på datorn. Gick tillbaka för att hälla upp kaffet. Var sjutton var koppen. Kollade i skåpet, och där var den, men jag hade iallafall flyttat den en hylla nedåt.... varför då kan man undra??
Nu har jag i alla fall kommit på några dummheter.... eller virrigheter menar jag ju såklart Gått från jobbet i sandalerna har hänt en hel del gånger... jag brukar upptäcka det när jag går upp för trappan till pendeltåget Senast jag var å handlade så försökte jag betala med mitt id kort... tjejen i kassan såg lite frågande ut och undrade vad hon skulle med det till... Häromdagen gick jag garanterat i andra tankar... jag lyckades låsa in killen när jag gick till jobbet på morgonen... med överlåset alltså, som inte går att öppna innifrån  Som tur är har vi uteplatts.. men han fick kuta runt huset
Inga från Närke
24-09-2005, 18:04
Detta var en rolig tråd.
Har inte så mycket som jag kommer ihåg. Men en gång vet jag att ja lade in telefonen i kylskåpet och skulle sätta mjölktetran i telefonen, men det var ju lite svårt så då kom jag på vad jag hade gjort.
Detta med bilen har jag också varit med om men vi satte på en lite längre anten med en liten vipel på det var bra.
Halaj!
Brukar cykla till jobbet om jag inte har ärenden el. så som jag fixar direkt efter arbetstid.
Fick en parkeringsskada på bilen så jag lämnade in den till lackverkstad. Den dagen_ gick_jag hem och dagen efter tog jag cykeln till jobbet såklart. Vid lunch fick jag skjuts av en jobbarkompis till lackverkstaden så att jag kunde hämta min bil.
Sedan gick det ett par veckor där jag tog bilen varje dag, men en dag skulle jag ta cykeln igen. Men den var stulen!
Dj-la skit, fick ta bilen (svärandes kötteder) till jobbet och satt vid lunch och beklagade mig för jobbarpolarna.
Jaha, det blev till att skaffa en ny cykel. Letade runt ett tag tills jag hittade en som jag gillade.
Första dagen med den nya cykeln cyklade jag mallig till jobbet. Men sen när jag skulle hem så ser jag en ful cykel vid cykelstället som ligger på marken, omkullvält av vinden. Precis samma färg som min gamla cykel, och ett likadant lås har den också. Ööhh, vänta här.... det ÄR ju min gamla cykel! Den hade stått kvar där troget och väntat på mig hela denna tid! Jag glömde kvar den där efter bilinlämningen!
Jämrans! Så nu har jag två cyklar. Min enda tröst är att jag aldrig gillade den gamla cykeln.
//T
violina
24-09-2005, 19:26
-Väntat på bussen med blå plastpåsar på fötterna - hade varit hos tandläkaren. -Åkt till affären med gubbens knallröda trätofflor strl.43 (5 nummer för stora) -Ringt runt till alla möjliga på min mobil som låg i fickan. Ringde bl.a till trafikpolisen såg jag sen på samtalslistan. Fick veta det av en bekant som jag hade ringt och väckt. Hon hade hört mig prata i bakgrunden. -Kom till jobbet kl. 7 en morgon när jag inte började förrän kl. 14.30 den dagen. Vilket jubel det blev. -Häller upp kaffe och hittar muggen ett par timmar senare med kallt kaffe. Händer ganska ofta. mm. mm. mm. en del som bara inte går att skriva här, ni skulle inte tro jag var riktigt klok i så fall. Känner en man som var på balkongen med sin fru. Hon stod och rökte och han gick in och stängde dörren. Sedan åkte han och handlade och tvättade bilen. När han kom hem igen stod frun fortfarande på balkongen och bankade desperat. Utelåst på nionde våningen.
När jag låg på BB så kom det en ung man rusande nedför akutingången med ett knippe papper i näven, han ropade högt: Nu kommer vi! Nu kommer vi! Alla stirrade vi storögt, både personal och patienter... Till saken hör att han glömt hustrun sittande ute på yttertrappan hemma, så han fick illvända och hämta henne!! Han skulle bara hämta bilen som stod i ett gemensamt garage på området, men missade alltså att ta med hustrun i all hast. Allt gick emelletid bra för paret. Mvh Fenja
tullmejs
24-09-2005, 21:29
:-) jag är så ordnad att jag får låna någon annans virr: en man väntade ett viktigt samtal. För att absolut inte bli störd drog han telefonen ur jacket... (lugn o fin. Djupa andetag)
Ok, en egen förbaskat pinsam grej. Jag har inte dåligt lokalsinne. Inget bra heller. På en skärgårdsbåt var toaletten på nedre däck, jag och ett par kompisar satt på övre. Jag skulle på toa. Ok. Jag hade ingen aning om om trappan var föröver eller akterut, men chansade. Nehe, fel förstås, men herregud, inga problem, bara att gå åt andra hållet, förbi kompisarna med en gåtfull min. Men där var det nu inte heller. (Det fanns ingen möjlighet att det var i mitten.) Svagt rodnande fick jag gå tillbaka igen, förbi mina kompisar. Men hittade aldrig nedgången (hur svårt kan det vara? Egentligen? En hel trappa?) utan fick helt enkelt fråga dem om var fan man gick ner. Jo, ja, jag hade förvisso gått uppför trappan för bara några minuter sedan, men nu kunde jag alltså inte hitta den.
Jag kunde heller icke se det roliga i situationen :-D
*Felix matte*
24-09-2005, 21:58
CITAT (Tapio @ 24-09-2005, 20:07) Jämrans! Så nu har jag två cyklar. Min enda tröst är att jag aldrig gillade den gamla cykeln.
//T Kanske kan du ge bort den gamla fula till någon behövande Kul historia var det... gav mej ett gott skratt.. igen
CITAT (pejori @ 24-09-2005, 23:00) Vi är inte så många tuppar i hönsgårn
Biggan_
24-09-2005, 23:29
Jaha, det här väcker gamla minnen till liv Kommer ihåg en grej så gammal så det var när Ingmar Stenmark var på toppen. Jag skulle koka soppa på en höna, och hade lagt hönan i grytan för att koka upp, så jag kunde skumma av vattnet innan jag sänkte värmen. Medan jag väntade på detta gick jag ut med soporna och när jag skulle in igen så hade smäcklåset på dörren gått igen. F*n, plattan på högsta värmen, hönan i grytan och jag utanför dörren. Panik, ingen reservnyckel hade jag, inga bilnycklar, inga ytterkläder. Som tur var, så var en grannfru hemma (dom flesta var på jobbet eftersom vi var unga familjer med skolbarn i det här området), in till henne och ringde till en låssmed som så småningom kom och hjälpte mej att komma in. Medan jag väntade på låssmeden tittade jag på Stenmark (som naturligtvis vann, han hade bättre tur än mej den dan) på grannens TV. När jag kom in i köket så var det dimmigt och fuktigt, fönstren hade immat igen, det hade kokt över på hela spisen. Sedan den dagen har vi alltid en reservnyckel tillgänglig
CITAT (pejori @ 25-09-2005, 01:01) Men snälla Pejori - hur ska nyfikna jag nu kunna sova...? Mulle
vadå i morron Tänker du vänta ända tills Måndag med att berätta Hur lång tålamod tror du vi har
Hannele
25-09-2005, 00:10
??
Biggan_
25-09-2005, 00:12
CITAT (Hannele @ 25-09-2005, 01:10) CITAT (mulle @ 25-09-2005, 00:45) Förlåt, men jag tror att du också borde göra som de verkligen kloka här i forumet - Kerstin, Big Gardener o.s.v. - och lämna bort "småprat". Då slipper du reta upp dig Vad får du allt i från? Jag har inte retat upp mej. Jag tycker bara att Inas och Bettsons trådar har man skämtat bort. Förlåt Hannele men jag kan inte låta bli, är du en virrhöna
Tant Brun
25-09-2005, 00:37
Vet ni vad jag gjorde precis... (observera klockslaget) Ringde upp min sambo på mobilen o var lite pratsugen... han brukar ju också jobba natt på helgen. Igår natt t ex Men ikväll är han ju hemma med barnen! Jag hann slänga på telefonen innan han svarade.... Hmmm, måste tänka ut nån bra ursäkt tills i morgon...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|