|
Hannele
19-02-2006, 11:13
Jag köpte våtdräkt till mej själv, halva reapriset. Det finns flera sätt att använda den, lärare har jag uppfostrat själv.
Jag köpte 4 vackra gamla stolar för 170 kronor och 2 av dessa har jag gett bort.
Idag har jag shoppat lite på IKEA. Det blev bl.a ett barnbadkar att ha hängandes på badkarets kanter. Ordinarie pris 169kr, rea 9 kronor! Skulle ha tag på glashyllor till mitt vitrinskåp, men det fanns inga som passade. Jag får gå till en glasmästare och fixa det.
*Felix matte*
19-02-2006, 20:58
CITAT (Scrollan @ 19-02-2006, 20:53) Idag har jag shoppat lite på IKEA. Det blev bl.a ett barnbadkar att ha hängandes på badkarets kanter. Ordinarie pris 169kr, rea 9 kronor! Skulle ha tag på glashyllor till mitt vitrinskåp, men det fanns inga som passade. Jag får gå till en glasmästare och fixa det. Snacka om att jag väntar tills IKEA öppnar i Haparanda. Du fick det ju så gott som gratis
CITAT (Scrollan @ 19-02-2006, 20:53) Idag har jag shoppat lite på IKEA. Det blev bl.a ett barnbadkar att ha hängandes på badkarets kanter. Ordinarie pris 169kr, rea 9 kronor! Skulle ha tag på glashyllor till mitt vitrinskåp, men det fanns inga som passade. Jag får gå till en glasmästare och fixa det. hur ska du få plats att bada i det då
CITAT (yenny @ 19-02-2006, 20:59) Hehehe....jag kan nog bada fötterna i det. Nä, jag ska bada mina bebisar i det.  Det blir en något bättre arbetsställning för min del.
*Felix matte*
19-02-2006, 21:12
Babyliss fön eller vad den nu heter... kostade 245kr och är helkass Piggarna åker in när man rör i dom... arg är jag på den och snart ska jag ut å leta efter en bättre.
CITAT (Scrollan @ 19-02-2006, 21:02) CITAT (yenny @ 19-02-2006, 20:59) hur ska du få plats att bada i det då :unsure: :lol: :wub: Hehehe....jag kan nog bada fötterna i det. Nä, jag ska bada mina bebisar i det.  Det blir en något bättre arbetsställning för min del.  jo jag försog att det var dom som skulle bada i det... var bara tvungen att skoja lite
CITAT (yenny @ 19-02-2006, 21:29) jo jag försog att det var dom som skulle bada i det... var bara tvungen att skoja lite  Nääähääää....?
fyndade ett par högtalare till datorn.. testade i fem minuter, sen in i skåpet och där står dom än. helt värdelösa, en liten miniradio som man får i en bokklubb, har bättre ljud "bara" 195 kr.
netaave
19-02-2006, 21:41
CITAT (Scrollan @ 19-02-2006, 20:53) Idag har jag shoppat lite på IKEA. Det blev bl.a ett barnbadkar att ha hängandes på badkarets kanter. Ordinarie pris 169kr, rea 9 kronor! Skulle ha tag på glashyllor till mitt vitrinskåp, men det fanns inga som passade. Jag får gå till en glasmästare och fixa det. Det är inte sant! Snacka om fynd. Hur håller det att sitta på? undrar om en vuxen kan använda den som duschbräda? Fixa glas hos en glasmästare är jättebilligt, jag fixade extra fönsterhyllor i glas till köket och trots att han fasade kanterna kostade dom 30 kr/styck.
Neetave Den går nog att använda som sittbräda över badkaret. Jo, jag ska vända mig till en glasmästare istället. Jag glömde att berätta om ett fynd till på IKEA: 24 st dricksglas för 12 kr.  (hälften av dem ska upp till stugan)
Kakaduan
20-02-2006, 16:13
Hittade en servis i 68 delar - en gammal Karlskronaservis. Vi prutade och fick alltihopa för 400:-
Har förgäves letat på internet efter vad servisen heter, men har inte hittat någon likadan.
Kakaduan
Lady Hamilton
20-02-2006, 17:06
Hittade ett smart bord som man kunde fälla upp bordsskivan i sidledes så att bordet blir ca 2 dm högre. Helt perfekt i uterummet under belysningen. Skulle ha kostat 399:- men jag fick det för 99:-
Igår var jag på Brisak i Gustavsberg som hade rea. Köpte flera påsar med badkulor, ord pris var 59kr/påse, reapris 10kr/påse. Köpte två prydnadslampor som var nedsatta till 10kr/st. Passar de inte här hemma, så passar de definitivt i stugan. Köpte två par svarta byxor på Kapp-Ahl som hade kostat 399kr/paret, men nu 99kr/paret på rea samt med 25% rabatt på reapriset. Det roliga i det var att exakt likadana byxor fanns till ordinarie pris på Kapp-Ahl i Nacka Forum, medan jag köpte mina vid Sickla Köpkvarter.
Jag har fyndat ett sex-pack vardagsglas. Det blev hur bra som helst!
Ciczi
evelina
27-02-2006, 18:48
Köpte det här bordet idag, ställde det på inglasade balkongen med en glas skål med marmorkross och tulpaner på lök i. ( Vill liksom ha vår nu)!! Det var 19 grader där i förmiddags så jag fikade, blundade och låtsades att det var vår!!!!! Bord
Inga från Närke
19-03-2006, 17:17
Var på IKEA igår och fyndade terrakottakrukor stora diam. 31 cm och höga 26 cm för 19:- / styck som jag skall ha till mina änglar. Fat hade de inte utan det blev i galvaniserad plåt för 15:-/styck som passade och hade lite små fötter så de inte kommer för nära golvet eller marken.
CITAT (Inga från Närke @ 19-03-2006, 17:17) Var på IKEA igår och fyndade terrakottakrukor stora diam. 31 cm och höga 26 cm för 19:- / styck som jag skall ha till mina änglar. Fat hade de inte utan det blev i galvaniserad plåt för 15:-/styck som passade och hade lite små fötter så de inte kommer för nära golvet eller marken. Oj, jag som behöver stora krukor till några av mina växter! Jag ska visst till IKEA, det hör jag
Köpte en bordslampa igår, ord pris 675kr, rea 199kr. Den ser nästan ut som lampan på bilden, förutom att min lampa har fyrkantig bottenplatta samt frostat glas kring glödlampan, istället för borstad stål. "Pinnen" upptill är en steglös dimmer/av-på kontakt - på min lampa. Nästan likadan.
Klematis
19-03-2006, 17:39
Snygg, visst blir man glad när man fyndar. Har inte varit och shopat på länge, det är nog dax för en liten tur.
Almdalen
19-03-2006, 19:05
Jag köpte två amplar till halva priset hos Coop Forum /Ingegerd
elleave
29-07-2006, 12:52
Jag har nyss köpt en halvliters termos med sportkapsyl. Är suveränt nu när det är så varmt. Håller vattnet kallt länge. Köpt på biltema för 49 kr.
aurinko
29-07-2006, 14:40
Handdukar med 70% rabatt på Hemtex.
Jag var i fredags på bilskroten och hittade en jättecistern av ärgad koppar. Nu har min man sågat den i två delar och hamrat kanterna och jag har två urtjusiga planteringskärl. Allt för ett par tior! Mulle
birgitek
30-07-2006, 18:55
Gjorde ett jättefint fynd på Myrorna igår. Ett flätat läderskärp i väldigt god kvalite´, sådär snyggt slitet som det bara blir efter års användning. Jag betalade 30 kronor. Birgit Ek
Monarda
30-07-2006, 19:11
Loppisfynd! Felfria kaffekoppar från Gustavsberg i art deco-stil för 8 kr/ st.
Ophelia
30-07-2006, 19:18
Hmmm...jag har köpt gardiner
Kanonfina bh och trosor, två av varje. Halva reapriset!  Skulle aldrig i livet köpa så dyra underkläder till normalpris, trosorna har kostat 300:- och bh-arna 400:- styck!!! Men nu gick alltihop på 350;-.
jag har fyndat idag på loppis. 2st amplar för bara 5 kr styck.  och gräddkanna med sockerskål för 15 kr.
anna_rispan
21-04-2008, 19:01
Idag hittade jag två blusar och en sjal på Myrorna.
En vit långärmad blus med fyrkantig urringning och spets infälld i både urringning och i ärmarna, rak modell. Luftig nu till sommaren. 45 kronor. En småblommig blus som var lite längre och avslutas med en liten volang. Det är ett skärp till också så man markerar midjan. Fyrkantig urringning och lite lätt puffärmad. 65:- Sjalen är ljusblå med paisley?-mönster. 15:-
rahmat2
21-04-2008, 19:14
Köpte en Sylåda på fyra hjul som är på tre våningar. Full med sytillbehör som sträcker sig tillbaka (en del iallafall) till 1800-talet. En annan del är från 1900-talet. Allt kostade 530:- Men de är värda mycket mera historiskt. jag är intresserade av andra världskrigets historia, därför detta räknas som en riktigt fynd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|