Full version: Senast köpta saker
Sidor: 1, 2, 3
elleave
CITAT (Felix matte @ 18-11-2005, 21:07)
Grattis! Härligt att hitta något som gör en riktigt nöjd smile.gif
Kanske får man se en liten bild... låter ju som något väldigt snyggt (säger nyfikna jag) rolleyes.gif smile.gif

Själv har jag för några år sedan gått över från kappa till jacka... gav bort alla mina kappor till asylsökande... bl.a ett impulsköp som jag hade på mig en (1) gång tongue.gif

Här är den! biggrin.gif

*Felix matte*
Snyggt wub.gif

Tack till fotografen biggrin.gif
netaave
CITAT (Felix matte @ 20-11-2005, 19:28)
Snyggt wub.gif

Det var den mest missvisande bild jag sett, kappan är brun på bilden ser den grå-svart ut. ohmy.gif
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 20-11-2005, 21:52)
Snyggt wub.gif

Det var den mest missvisande bild jag sett, kappan är brun på bilden ser den grå-svart ut. ohmy.gif

ohmy.gif .. jag ser en brun smile.gif
netaave
CITAT (Felix matte @ 20-11-2005, 21:53)
Snyggt wub.gif

Dåså! *rycker på axlarna och ler*
Ska kolla på jobbets dator i morgon vilken färg det blir på den. tongue.gif
netaave
CITAT (netaave @ 20-11-2005, 21:55)
CITAT (Felix matte @ 20-11-2005, 21:53)
Snyggt wub.gif

Dåså! *rycker på axlarna och ler*
Ska kolla på jobbets dator i morgon vilken färg det blir på den. tongue.gif

Ja här var den brungrå, men inte den färg som är ändå tycker jag. mad.gif
kristerh
Mitt sista fynd gjorde jag för 1 vecka sedan, min lokala plantskola har rea och jag köpte en idegran ca 1,60 hög, klippt som en julgran för endast 498:-
krister
cic
CITAT (cic @ 13-11-2005, 17:48)
CITAT (Inga från Närke @ 13-11-2005, 17:26)

Cic: Hoppas vi får se en bild av ditt fönster när det är klart.

Japp. Torde bli nån gång i veckan..

Nja.. Det tog ett tag att stätta upp, hitta en snygg gardin samt sy. Men nu är det klart!

Zarah P
CITAT (cic @ 28-11-2005, 15:32)
CITAT (cic @ 13-11-2005, 17:48)
CITAT (Inga från Närke @ 13-11-2005, 17:26)

Cic: Hoppas vi får se en bild av ditt fönster när det är klart.

Japp. Torde bli nån gång i veckan..

Nja.. Det tog ett tag att stätta upp, hitta en snygg gardin samt sy. Men nu är det klart!

SNYGGT!
smile.gif
*Felix matte*
Så fint med kornisch... såna hade vi i mitt barndomshem wub.gif
snygg gardin smile.gif
yenny
Verkligen snyggt!
Jag vill också ha nytt, fast jag får nog ta det efter julen.
cic
Tackar! Gardinen är en nyproduktion av Mario från 70-talet. Jag tycker att kornischen ger en snygg inramning av fönstret.
Ewa L
Jag har varit i lite olika affärer och letat efter en knähög ute-lykta. Har hittat lite olika modeller, runt 249,-. En del modeller hade även en mindre lykta som komplement vilket jag tyckte var snyggt.

Av en slump var jag inne på Mios möbler. Där sålde de tre stycken i tripp-trapp-trull format för 199,-. För alla tre!! Den högsta gick definitivt över knät.

Det blev 2 uppsättningar. En julklapp (det var det som var det ursprungliga syftet), men även en till mig själv. wub.gif
netaave
Jag gick en gardinkurs på en av vår stads gardinaffärer för några år sedan.
Fick lära mig göra tygkornischer. Man klär helt enkelt in ett stadigt mellanlägg av en speciell typ som finns att köpa i dom butikerna med ett tyg, sätter kardborreband på baksidan och på gardinstången, självhäftande då förstås, jag brukar stödsy det på kornischen för hand så det inte syns.
evarina
För mig måste det nog bli ett par julgardiner. Såg ett så jättefint tyg som jag tänkte köpa och sy av. När jag gick in i butiken hade de färdiga paneler som kostade 100kr mindre än vad metervaran skulle kostat (och så slapp jag ju jobbet också). wub.gif
Magdis
Jag fyndade verkligen igår! Jag skulle köpa täckjacka och täckbyxor som är vatten och vindtäta och jag hade gruvat mig ett tag för hur dyrt det skulle bli, jag tänkte att det är bara sportaffärerna som har det i vuxenstorlek och där kostar det skjortan. Då började jag plötsligt tänka att varför går jag inte på barnavdelningen, jag kan ju ha 164 cl! Det första jag fick syn på i den första affären jag gick in i var detta!

Passar som handen i handsken, för 700 spänn! Det gäller att inte glömma bort att dra nytta av sin litenhet! smile.gif
Eva i Skåne
Idag har jag fyndat ett par skor och är jätteglad för det smile.gif

På torsdag är det stor julfest med dans på jobb och jag behövde nya skor. Det är så sällan jag går med "fin-skor" och samtidigt har jag sådana besvärliga och stora fötter, så jag har skjutit och skjutit på skoaffärsbesök.

I byn har vi en skoaffär, och en dyr sådan, men nu ska den flytta och sålde ut, sista veckan, med 70% och jag hittade ett enda par som både passade och var sköna, men det räcker ju biggrin.gif Dessutom var de snygga!

239:- istället för 800:- Perfekt!!! smile.gif
Boxer
Jag har precis kommit hem från årets bästa kap. biggrin.gif

Det blev varsin "Pippilångstrumptröja" till mig och gubben.

Halva priset = 400:- laugh.gif
*Felix matte*
Massor av badlakan till halva priset köpte vi, julklappar till barn m.fam biggrin.gif

och så förståss en till ljuskedja biggrin.gif
Magdis
CITAT (Boxer @ 29-11-2005, 21:31)
Jag har precis kommit hem från årets bästa kap. biggrin.gif

Det blev varsin "Pippilångstrumptröja" till mig och gubben.

Halva priset = 400:- laugh.gif

Vars hitta´ru dem? Glömde ju att nämna att jag köpte ett par snöbollsvänliga handskar från Intersport och en blus med snörning under bysten från Indiska också (är galen i kläder från Indiska) Det var givande att shoppa i Skellefte minnsann! Intressant att vi har precis samma affärer här i Piteå men man hittar ändå mer i Skellefte, det är ju en lite större stad också iofs. tongue.gif
Boxer
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-11-2005, 22:12)
Vars hitta´ru dem?

Peterson & Maja Åkeredsv.3
421 63 Västra Frölunda
tel.031-7094310

Alldeles utanför Göteborg. smile.gif
Magdis
CITAT (Boxer @ 29-11-2005, 22:19)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-11-2005, 22:12)
Vars hitta´ru dem?

Peterson & Maja Åkeredsv.3
421 63 Västra Frölunda
tel.031-7094310

Alldeles utanför Göteborg. smile.gif

Ojdå...det var långt det! Får nog fortsätta shoppa kläderna på Indiska! biggrin.gif
AndreasBlomquist
Jag köpte faktiskt en kombinerad leksak till mig och barnen idag.. En Minimoto Fila-replica! Fick ett riktigt bra pris som jag inte kunde tacka nej till.

Här är en produktbild på skönheten. Ska lägga in lite bilder under helgen när dottern (3.5 år) sitter på den.

*Felix matte*
CITAT (AndreasBlomquist @ 29-11-2005, 22:59)
Jag köpte faktiskt en kombinerad leksak till mig och barnen idag.. En Minimoto Fila-replica! Fick ett riktigt bra pris som jag inte kunde tacka nej till.

Här är en produktbild på skönheten. Ska lägga in lite bilder under helgen när dottern (3.5 år) sitter på den.

Visst var det väl så att de inte fick köras annat än på privat inhägnat område.. eller har jag missuppfattat unsure.gif
AndreasBlomquist
CITAT (Felix matte @ 29-11-2005, 23:03)
Visst var det väl så att de inte fick köras annat än på privat inhägnat område.. eller har jag missuppfattat unsure.gif

Nej, det stämmer men jag bor i KIL! wink.gif Ett samhälle helt utan poliser och där samtliga grannar på vår gata har antingen en 4-hjulig ATV eller en minimoto eller dirtbike.. inte för att det rättfärdigar att samtliga åker på gatan men men... När barnen ska åka så kommer vi helt klart att åka på inhängnat område. Tur att man har tillträde till flygplatsen! wink.gif
*Felix matte*
CITAT (AndreasBlomquist @ 29-11-2005, 23:06)
CITAT (Felix matte @ 29-11-2005, 23:03)

Nej, det stämmer men jag bor i KIL! wink.gif Ett samhälle helt utan poliser och där samtliga grannar på vår gata har antingen en 4-hjulig ATV eller en minimoto eller dirtbike.. inte för att det rättfärdigar att samtliga åker på gatan men men... När barnen ska åka så kommer vi helt klart att åka på inhängnat område. Tur att man har tillträde till flygplatsen! wink.gif

smile.gif laugh.gif wub.gif Nåt kul måste man ju få ha tongue.gif
netaave
I Kil har jag haft en kärlek en gång! 1969 tror jag det var! Jag bodde i Filipstad då, sen i Karlstad något år efter det.
lilla mamma
Hörrö Kils nya raggarkung, jag vill inte se i Nwt att småbarnspappa kört i kull nu.

En sån vill emil ha, även pappa men inte mamma för hon vill ha en kattunge
AndreasBlomquist
Haha... Jag ska försöka att inte köra omkull! Dottern blev helt extas idag när hon fick se motorcykeln och satt nog i en timme på den och lekte att hon gasade och körde.. Var på och tittade på alla detaljer på motorcykeln. Var ska detta sluta? Jag vet ju inte om jag vågar släppa iväg en 4-åring i sommar ensam på en motorcykel som gör 60 knyck...
lilla mamma
Spring efter, vilket flås du kommer få. Det är som att jaga Ricky med pulka kopplad efter. Eftersom han rymmer utan koppel måste man springa efter.

Men det finns plats på hjärt-IVA avd 34 på Csk om pumpen tar stopp Andreas laugh.gif

Ge tjejen allt stöd, då kanske du får en bilmek till tös så småningom
AndreasBlomquist
CITAT (lilla mamma @ 30-11-2005, 19:53)
Ge tjejen allt stöd, då kanske du får en bilmek till tös så småningom

Det är nog en av de värsta sakerna som skulle kunna hända... Vi var ju väldigt tveksamma till att flytta till Kil eftersom vi var rädda för att barnen skulle "raggifieras"!
Carex
Måste bara berätta att jag har köpt ett par inomhushandskar som är så snygga! De är i viktoriansk stil och om ni tänker er balhandskar kommer ni ganska nära. De är svarta med snörning över en lila strimma, jätteglad över dem!
*Felix matte*
Men varför skulle inte tjejer kunna meka lika mycket som killar unsure.gif
Jag har i alla tider gillat att skruva i motorer och elektriska apparater... koppla, skruva och sedan upptäcka att det funkar ohmy.gif biggrin.gif

Jag/vi har också sett till att alla våra döttrar har bra uppsättning verktyg och fin verktygslåda tongue.gif
AndreasBlomquist
CITAT (Felix matte @ 30-11-2005, 22:35)
Jag har i alla tider gillat att skruva i motorer och elektriska apparater... koppla, skruva och sedan upptäcka att det funkar ohmy.gif biggrin.gif

Jag/vi har också sett till att alla våra döttrar har bra uppsättning verktyg och fin verktygslåda tongue.gif

Det är en sak att kunna skruva o så hemma men inte vill jag eller min sambo att hon ska ha det som yrke. No way!

Hon ska ju bli balettdansös.. eller Barbie.. eller Törnrosa wink.gif
*Felix matte*
CITAT (AndreasBlomquist @ 30-11-2005, 23:01)
CITAT (Felix matte @ 30-11-2005, 22:35)
Jag har i alla tider gillat att skruva i motorer och elektriska apparater... koppla, skruva och sedan upptäcka att det funkar ohmy.gif  :D

Det är en sak att kunna skruva o så hemma men inte vill jag eller min sambo att hon ska ha det som yrke. No way!

Hon ska ju bli balettdansös.. eller Barbie.. eller Törnrosa wink.gif

Nämen nu skojar du väl tongue.gif
AndreasBlomquist
CITAT (Felix matte @ 30-11-2005, 23:03)
Nämen nu skojar du väl tongue.gif

Skojar om vad? Hennes framtida yrkesval? Det är ju hennes egna ord och hon är 3.5 år.. Hon får bli vad hon vill och vi kommer givetvis stötta henne i hennes val men vi kommer inte aktivt föreslå ett yrke som bilmekaniker, byggare, elektriker eller liknande.

Hon är väldigt tjejig av sig. Till juklapp sa hon att hon inte önskade sig något speciellt bara det var en rosa sak!
Magdis
Min lilla tjej har alltid sagt att hon ska bli sångerska när hon blir stor. Och som bisyssla ska hon köra sopbilen biggrin.gif och sen har hon lagt till "mamma" på sin yrkeslista också!

"Vad som helst bara det är en rosa sak"....tihi vad gulligt! wub.gif
Zarah P
Idag har jag för första gången på LÄNGE köpt något bara för att jag ville - bara till mig!
En grovstickad, svart, stor mössa med matchande halsduk.
JÄTTEGOSIGA - och nu kan jag äntligen ha mössa utan att behöva ta ur spänner & grejs ur håret - eller sätta hästsvansen i nacken. smile.gif
yenny
Idag har jag fyndat tyg... det var rea på hemtex, så jag köpte tyg till ett drapperi. Riktigt nöjd blev jag.. och betalade 120 kr i stället för 240 smile.gif

Sylvia
Idag var jag på loppis och köpte en tavla. Trodde jag köpte en vacker, inramad affish, men när jag kom hem och tittade i bättre ljus, så visade den sig att vara en alldeles äkta akvarell!
ninnisky
CITAT (Sylvia @ 14-01-2006, 17:35)
Idag var jag på loppis och köpte en tavla. Trodde jag köpte en vacker,  inramad affish, men när jag kom hem och tittade i bättre ljus, så visade den sig att vara en alldeles äkta akvarell!

wub.gif wub.gif
forget-me-not
CITAT (yenny @ 13-01-2006, 23:31)
Idag har jag fyndat tyg... det var rea på hemtex, så jag köpte tyg till ett drapperi. Riktigt nöjd blev jag.. och betalade 120 kr i stället för 240 smile.gif

Visst känns det extra kul att hitta något på rea. Jättefint är det. smile.gif

Jag köpte ett nytt sängöverkast förra veckan på Europamöbler för 500 kronor och ordinarie pris var runt 1.300-1.400 kr eller något sådant. Ett riktigt fynd m a o. Det blev jättefint men jag kan inte visa bild för jag har ingen kamera.
forget-me-not
CITAT (Sylvia @ 14-01-2006, 17:35)
Idag var jag på loppis och köpte en tavla. Trodde jag köpte en vacker, inramad affish, men när jag kom hem och tittade i bättre ljus, så visade den sig att vara en alldeles äkta akvarell!

Oh vad kul! smile.gif
Berit
Vill visa mina nya stövlar som jag köpt på rea. Har gått och tittat på dem lääänge och när det blev nedsatt pris så slog jag till. Jag tycker dom är jättesöta smile.gif och lite tuffa samtidigt.
Kathy
CITAT (Berit @ 17-02-2006, 22:37)
Vill visa mina nya stövlar som jag köpt på rea. Har gått och tittat på dem lääänge och när det blev nedsatt pris så slog jag till. Jag tycker dom är jättesöta smile.gif

Jättefina!! wub.gif wub.gif

Men.....de ser så "tomma" ut....du skulle tagit kortet då du hade dem på dig. wink.gif
Nanna
Det senaste jag fyndade var nog igår, smyckestillbehör med 20% rabatt. rolleyes.gif
Berit
CITAT (Scrollan @ 18-02-2006, 00:08)
CITAT (Berit @ 17-02-2006, 22:37)
Vill visa mina nya stövlar som jag köpt på rea. Har gått och tittat på dem lääänge och när det blev nedsatt pris så slog jag till. Jag tycker dom är jättesöta smile.gif

Jättefina!! wub.gif wub.gif

Men.....de ser så "tomma" ut....du skulle tagit kortet då du hade dem på dig. wink.gif

Det har du rätt i Scrollan laugh.gif laugh.gif laugh.gif . Annars kunde ju Maiken har poserat bredvid, hennes päls matchar bra till, skillnaden är att hennes päls är äkta och stövlarnas är syntet. tongue.gif
Kathy
CITAT (yenny @ 13-01-2006, 23:31)

Snyggt! wub.gif
Anki på Öland
Har också varit på skorea.... Ett par skin/mockastövlar och ett par skinskor som också är skinfodrade 50% på reapriset........ 305:- för båda!

elleave
Jag var på Kappahl i går och hittade ett par bruna långbyxor med resår i midjan. Som jag kunnde ha! Blev jätteglad, jag behövde verkligen ett par nya byxor. Dessutom var det 25% på alla byxor. Brun är iofs inte min favoritfärg direkt men de var snygga ändå.

wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon