Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
ingrid fuxwall
Allvarligt talat, har de blivande föräldrarna etablerat kontakt med någon på forumet så de kan hålla oss informerade om hur saker och ting förlöper på sjukhuset?
Pappor får ju gå ut och ringa till anhöriga och här på odla är det ju fullt av anhöriga, har Ni inte tänkt på saken så gör slag i saken per omgående.

ingrid rolleyes.gif
Magdis
CITAT (ingrid fuxwall @ 02-12-2005, 21:19)
Allvarligt talat, har de blivande föräldrarna etablerat kontakt med någon på forumet så de kan hålla oss informerade om hur saker och ting förlöper på sjukhuset?
Pappor får ju gå ut och ringa till anhöriga och här på odla är det ju fullt av anhöriga, har Ni inte tänkt på saken så gör slag i saken per omgående.

ingrid rolleyes.gif

Precis! Fru Berglund måste nog få mobilnumret av någon av oss så de kan SMS:a och tala om när det är klart! SEn kan denna person skriva ett inlägg och berätta för allihop! smile.gif
Lady Hamilton
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Alldelens riktigt ingrid! Dej är det ordning på biggrin.gif

Hoppas att de tar din uppmaning på allvar nu smile.gif smile.gif
fruberglund
Ni får nog veta tids nog, hehe...den som väntar på nåt gott sägs det ju biggrin.gif laugh.gif
Lady Hamilton
Precis! Fru Berglund måste nog få mobilnumret av någon av oss så de kan SMS:a och tala om när det är klart! SEn kan denna person skriva ett inlägg och berätta för allihop! smile.gif[/QUOTE]

Ja i allafall vi 100 närmast anhöriga laugh.gif
titti49zon6
Herregud Fru Berglund....spänningen är oliiidlig
du/ni måste meddela oss snarast biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
detta är som en spännande thriller
*Felix matte*
CITAT (Hamilton @ 02-12-2005, 21:33)
Precis! Fru Berglund måste nog få mobilnumret av någon av oss så de kan SMS:a och tala om när det är klart! SEn kan denna person skriva ett inlägg och berätta för allihop! smile.gif

Ja i allafall vi 100 närmast anhöriga laugh.gif

Smart idé... så klart måste hon få mobilnumret... kan inte du ge ditt så vi slipper gå i värkar alltför länge tongue.gif wub.gif
LadyG
Jag tror hela forumet är mer eller mindre "drabbade" av den olidliga spänningen. biggrin.gif

Nyfikenheten är som en klåda i huvudet, en klåda man inte kan klia smile.gif
*Felix matte*
Funderar på om jag ska låta datorn stå på och ta en titt när jag är uppe och hostar tongue.gif Vem vet... när man minst anar det så..... wub.gif
Lady Hamilton
CITAT (Felix matte @ 02-12-2005, 22:16)
Funderar på om jag ska låta datorn stå på och ta en titt när jag är uppe och hostar tongue.gif Vem vet... när man minst anar det så..... wub.gif

.........inled mig icke i frestelse. ohmy.gif ....................
*Felix matte*
och fräls mig ifrån ondo... tongue.gif
Lady Hamilton
........ty riket är hennes och makten och härligheten............ biggrin.gif
*Felix matte*
I evighet Amen
ingrid fuxwall
och babyn kan komma när som helst och vi får inget veta!
Allis
Jo då, det kommer säkert en bild på den lille oxo ska du se. Du får göra som Felix matte, gå upp på natten o kolla på datorn med jämna mellanrum ifall det händer nåt tongue.gif
yla
ja jag väntar ju me o varje gång blir jag förvånad att se att de inte hänt nåt
men borde inte bli de då jag ju gått över me alla mina tre

men den lille kommer när de e dags

fast storken e kanske lite trötter

oj storken hade flugut sin kos
Birgitta i Mora
Skriver så lite på det här forumet. Men den här tråden måste jag bara hålla koll på!
Mycket spännande. Och när det än händer så önskar jag er all lycka med den lille/lilla.
BiM.
Anki på Öland
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-12-2005, 21:21)

Och hon har väl kamera i mobilen så hon kan skicka med ett fint kort när h*n är ny!
Anki
Lady Hamilton
God morgon fruberglund ser att du är vaken smile.gif Hoppas att du o magen mår bra
fruberglund
CITAT (Anki på Öland @ 03-12-2005, 00:30)
Och hon har väl kamera i mobilen så hon kan skicka med ett fint kort när h*n är ny!
Anki

Inget än...bara så ni vet smile.gif tongue.gif

Ingen kamera i mobilen, några såna nymodigheter har jag inte biggrin.gif laugh.gif
*Felix matte*
Gomorron biggrin.gif

undras varför BB på Ryhovs inte har webbisar på nätet...då skulle man fått se bild
ett par tim efter födseln.(dotterdotter föddes där 2004)
yla
i helsing borg har dom webbisar o jag fick se alla tre ett par timmar efter födseln jättemysigt

så här såg julius ut ett par timmar efter förlossningen på webbissidan

så e du fortffarande hemma så har du lite o titta på
hoppas att du är på förlossningen rolleyes.gif

oj ser på tiden att du va hemma ännu klockan 730
glöm inte att vila dej smile.gif
Anki på Öland
Det här fick jag minuterna efter födelsen av lilla Hanna av hennes pappa.

Anki
Magdis
Vår lilla Caroline hade egen hemsida på nätet innan hon skrevs ut från BB! Pappa åkte hem och laddade in digitalbilderna och mailade länken till alla anhöriga. Väldigt bra när man har släkt och vänner runt hela Sverige! Fast min mamma, pappa och mormor åkte ändå hela vägen till oss redan 1 vecka efter att hon var född.
ingrid fuxwall
Det var länge sedan något skrev här!
Lady Hamilton
Men 5485 visningar tyder ju på att det är desto flera som "kollar läget" Både nu o då laugh.gif
mamamaggan
Men fruBerglund har inte varit här sedan i morse! wink.gif .

Klart man måste kika in flera gånger om dagen och kolla läget. Något kan ju ha hänt.
Lady Hamilton
laugh.gif I går höll hon sig borta i 17 timmar......................
för att sedan komma tillbaka, vill nog hålla oss "på halster"
LadyG
Hoppas mamma och bebis mår bra, oavsett om de kommit igång eller ej. Tids nog får vi nog hälsa på dem smile.gif
*Felix matte*
Tror nog att nu är Fru Berglund på BB och myser med bebisen smile.gif

fast säker kan man ju inte vara rolleyes.gif
Ophelia
Hmmmmmm...ja jag har ju slagit vad om att hon ska få kotte nu så det är nog bäst för frun att vara på BB smile.gif smile.gif

Känns i ena stortån att det blir en flicka.
*Felix matte*
Jag har hela tiden sett en liten pojke biggrin.gif
pimpim
Fru Berglund är säkert inne på förlossningen och får sin dotter nu rolleyes.gif
mamamaggan
Vadå pojke eller flicka? Det är ju en Odla-bebis! tongue.gif rolleyes.gif
Pion,ros eller kanske ett äppelträd. rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif
Ophelia
Hmmm...ja vi kanske kan enas om att det säkert kommer att bli något gulligt. Flicka, pojke, knopp eller kart smile.gif wub.gif
titti49zon6
eller en blyg liten viol wub.gif
nu vill vi snart veta vad som händer
*Felix matte*
Ska vi sätta igång en gissning nu rolleyes.gif
3-12-2005 kl 16.45 en pojke rolleyes.gif
mamamaggan
Strunt samma vad det blir egentligen, men en liten välkommen rackare , och söt, blir det i alla fall. wub.gif
pisanggoreng
CITAT (Felix matte @ 03-12-2005, 20:41)
Ska vi sätta igång en gissning nu rolleyes.gif
3-12-2005 kl 16.45 en pojke rolleyes.gif

Jag gissade egentligen på den förste december.... men man kan väl ändra sig.

Mitt senaste bud:

3-12-2005, kl. 23.55 (snart alltså), flicka.
Lady Hamilton
Jag tror fortfarande på den 5/12 återkommer om tid sleep.gif
titti49zon6
Vet inte men jag pasar på att gratulera wub.gif
vet inte vad det blev/blir men något sött iallafall biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
rädd för att forumet brakar ihop när resultatet tillkännages
*Felix matte*
Imorron börjar vi på ny tråd.. tror jag iaf rolleyes.gif
mamamaggan
Må forumet braka ihop , det är ju för en god sak!

Tror inte hon är på BB , hon är på middag hos någon. Har för mig att jag läst det någonstans.
LadyG
Imorgon kommer Fru Berglund att fnissa roat åt oss hönsmammor, det är jag övertygad om. Men frågan är om det hänt nått än eller ej...

smile.gif
netaave
Jag hoppas det så innerligt, just för hennes skull.
Inte roligt att vara gravid på övertid!
mamamaggan
CITAT (netaave @ 04-12-2005, 00:08)
Jag hoppas det så innerligt, just för hennes skull.
Inte roligt att vara gravid på övertid!

Nej , speciellt inte när det är första barnet. Man är ju lite extra spänd då.
pejori
CITAT (mamamaggan @ 03-12-2005, 21:53)
Må forumet braka ihop , det är ju för en god sak!

Tror inte hon är på BB , hon är på middag hos någon. Har för mig att jag läst det någonstans.

har det inte kommit igång innan, så kommer det då.
när man sitter där fin klädd och ska äta gott, börjar värkarna, eller vattnet gån. wub.gif wub.gif
SEN konner den lilla med "jollegarage" laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Lady Hamilton
Nu börjar JAG bli nervös ohmy.gif ...... vi har inte hört något på länge? Håller tummarna.............
titti49zon6
Jag tror vi får svar idag
Tror att hon fick en liten kille i går kväll ca 20.00 biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
(obs att jag bara tror)
Fialotta
Gissar och hoppas att hon fått sin bebbe nu och myser på bb
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon