Full version: Dödshjälp
Sidor: 1, 2, 3
Annlo
CITAT (forget-me-not @ 22-01-2006, 22:34)
Själv hade jag inte orken mentalt att titta på programmet idag. Men jag spelade in det och ska se det en annan dag.

Nej det var inte lätt att se det. Det var länge sedan jag såg ett så gripande program... Har också vissa dagar som jag inte orkar med sådana...
Annlo
CITAT (Felix matte @ 22-01-2006, 22:35)
Många gånger är det väl så att den så kallade expertisen tror sig veta vad "den menige" vill ... och man åsidosätter och förringar den berördas åsikt och vilja. sad.gif

Ja det är ju kärnan i det hela... att leva, men inte ha någon bestämmande rätt över sitt eget liv, bara för att man är kroppsligt fångad!

Sedan är det ju naturligtvis svårt att bedöma om man verkligen vill eller har en kraftig depression som man skulle kunna komma ur... jag hoppas återigen att han fick sin verkliga vilja igenom, att det var detta han ville...
*Felix matte*
CITAT (Annlo @ 22-01-2006, 22:43)
CITAT (Felix matte @ 22-01-2006, 22:35)
Många gånger är det väl så att den så kallade expertisen tror sig veta vad "den menige" vill ... och man åsidosätter och förringar den berördas åsikt och vilja. sad.gif

Ja det är ju kärnan i det hela... att leva, men inte ha någon bestämmande rätt över sitt eget liv, bara för att man är kroppsligt fångad!

Sedan är det ju naturligtvis svårt att bedöma om man verkligen vill eller har en kraftig depression som man skulle kunna komma ur... jag hoppas återigen att han fick sin verkliga vilja igenom, att det var detta han ville...

Min åsikt efter att ha sett bägge avsnitt är att Jocke verkligen ville avsluta sitt liv... han ville inte fortsätta leva som ett kolli.
Så har jag också talat om för make och barn m resp att jag vill ha rätt att bestämma när jag känner det är dags för avslut.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon