|
Jättegrattis till lilla Engla hela familjen Blomquist!
fruberglund
14-06-2006, 20:15
Blir många forumbebisar nu Stort grattis till lilla Engla även från oss
*Felix matte*
14-06-2006, 21:04
Grattis till söta lilla Engla!
Grattis från mej med!
Grattis!
Inga från Närke
15-06-2006, 21:33
GRATTIS TILL DEN LILLA TÖSEN från mig också.
Snöflinga
15-06-2006, 21:46
JÄTTEGRATTIS till lilla tösen från mig också
Kan man lägga in forumbebisar som fortfarande ligger i magen också? Jag roar mig med att jämföra bilder på magen nu och vid förra graviditeten. Idag har jag tagit kort på magen som den ser ut nu i v. 20 och så har jag scannat in den gamla bilden när Caroline låg i magen i v. 20. Skillnad va? Caroline v. 20:  Pjuppen v. 20:
Inga från Närke
30-06-2006, 21:14
Det var lite skillnad men det är ju andra barnet så det kan ju bli lite större. Har en granne som väntar sitt andra barn i oktober och hon har jättestor mage, kan inte fatta att det är 4 månader kvar nästan så det blir nog en jättebaby
Biggan_
30-06-2006, 21:51
Oj, vad långt ner du bär dina barn!
CITAT (Birgitta P @ 30-06-2006, 22:51) Oj, vad långt ner du bär dina barn! Dom ska ligga i magen Biggan  Det är garanterat trådens yngsta barn, -20 veckor  Söt mage förresten Magdis
Biggan_
30-06-2006, 22:08
CITAT (Reserv @ 30-06-2006, 23:00) CITAT (Birgitta P @ 30-06-2006, 22:51) Oj, vad långt ner du bär dina barn! Dom ska ligga i magen Biggan  Det är garanterat trådens yngsta barn, -20 veckor  Söt mage förresten Magdis  Jag vet att dom skall ligga i magen, har själv haft tre stycken där! Men mina låg inte så långt nere förrän på slutet
Snöflinga
30-06-2006, 22:09
Det är klart att "inneboende" platsar här  Himla rolig tråd, hela barnkammarn samlad  Kul att det är samma trosor ........
CITAT (Birgitta P @ 30-06-2006, 23:51) Oj, vad långt ner du bär dina barn! Ja det vill jag lova! Fast det har förstås mycket att göra med hur jag ser ut i kroppen också. Jag har väldigt lång överkropp och då ser det ut som att bebisen ligger extremt långt ner. Korta, knubbiga mammor har ju magen ända uppe under brösten. Jag är visst skapt för att bära tvillingar enligt min BM, bara att stapla dem på varann!  Fast nog ligger det långt nere ändå, det känns ganska jobbigt när det skaver hela tiden när man går.
CITAT (Reserv @ 01-07-2006, 00:00) Söt mage förresten Magdis  Tack tack!  Hoppas den inte spricker!
*Felix matte*
01-07-2006, 21:25
Så fin mage Magdis Tror nog också att det andra barnet ger större mage än första.
Dags för en maguppdatering innan jag åker på semester! Caroline v. 24:  "Djingis" v. 24:
Mysigt med mage Magdis!!  Min mage blev en frisk och härlig Ida den 12:e maj. Här kommer en bild på henne.
Oooo så söt!  Grattis!
fruberglund
28-07-2006, 21:19
Ser ut som en liten docka...vilken sötnos! Grattis suddis!
*Felix matte*
28-07-2006, 22:55
CITAT (suddis @ 28-07-2006, 21:25) Mysigt med mage Magdis!!  Min mage blev en frisk och härlig Ida den 12:e maj. Här kommer en bild på henne.  Grattis till söt liten Ida
Inga från Närke
29-07-2006, 06:00
CITAT (suddis @ 28-07-2006, 21:25) Mysigt med mage Magdis!!  Min mage blev en frisk och härlig Ida den 12:e maj. Här kommer en bild på henne. Grattis i efterskott till en söt Ida. Vad vägde hon och hur lång, nyfiken som jag är.
Tack snälla ni för gratulationer! CITAT (Inga från Närke @ 29-07-2006, 07:00) Grattis i efterskott till en söt Ida. Vad vägde hon och hur lång, nyfiken som jag är. Hon vägde 3390 gram och var 51 cm lång och kom på dagen för beräknad födsel.
 Sonen föddes den 12:e Juli och på bilden är han 2 veckor. En lugn kille är han och självklart världens finaste. Han vägde 3860g och var 51 cm. Storasyster (2år) är stolt över sin lillebror. Här är de nybadade och pymmisklädda. Mina små älsklingar!
fruberglund
08-08-2006, 12:16
Ahhh, sötnosar allihopa  Tack för titten Aries, förstår att du är stolt.
Ingen bild, men väl en musikvideo på min matglada bebis! (inget för modemanvändare) Köttbullesången
Blev lite blöt i ögat, det var ju mormors pojke uppidagen.
Oj vilka sötisar Aries!! Storasyster ser jättestolt ut! Och Ester vilken goding!!
*Felix matte*
08-08-2006, 20:37
Såna sötnosar du har Aries Ester... underbar video med hungrig liten
Dags för en ny maguppdatering! Är i v. 28 nu. Djingis - 12 veckor gammal!  Bilden till höger är i v. 28 under min första graviditet. Lite skillnad e det!  
om 12 veckor är det skottkärran som gäller Magdis....den är jättefin magen, längtar tills det kommer bilder på underverket inuti
CITAT (Reserv @ 26-08-2006, 20:20) om 12 veckor är det skottkärran som gäller Magdis....den är jättefin magen, längtar tills det kommer bilder på underverket inuti  Tack!  Jag längtar också. Babykläderna ligger redan tvättade o strukna i garderoben och vaggan står framme. Jag tyckte inte magen såg lite stor ut som den brukar på bilden...kanske inte skulle ha dragit in den!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-08-2006, 20:13) Dags för en ny maguppdatering! Är i v. 28 nu. Djingis - 12 veckor gammal! :D  Oj, snart har du lika stor mage som jag hade för två veckor sedan! (Se bilden nedan, är i v. 38 på den) Beräknad förlossning är idag för mig, men ingen bebbe verkar vilja komma ut ännu...
Tjusig mage, Stussi!  Toppig o fin! Nu kan du börja vänta på allvar då...spännande det här!
Biggan_
26-08-2006, 19:59
Fina magar har ni! Och Stussi, dagen är inte slut ännu!
Tackar Norrbottens-Magdis! Birgitta P - Nä, jag hoppas fortfarande! Får väl hitta på något bra att muta bebben med så att den kommer ut!
Testa inte att stoppa in en glass det blir nog lite kallt  och kladdigt  Men skämt åsido....va´högt upp den ligger Stussi  Hoppas förlossningen kommer snart och att det går fort, lycka till!
CITAT (Reserv @ 26-08-2006, 21:08) Testa inte att stoppa in en glass det blir nog lite kallt :o och kladdigt  Men skämt åsido....va´högt upp den ligger Stussi  Hoppas förlossningen kommer snart och att det går fort, lycka till!   Nä, ingen glass, då kryper den nog högre upp!  Högt upp? Ja, kanske det. Fast nu är den lägre (tog bilden för två veckor sedan) så jag hoppas att det betyder att det snart är dags. Tack för lyckönskningen!
Ny magbild idag!  Djingis -10 veckor gammal! 6-7 kg har jag gått upp och allt sitter på magen.
Måste bara meddela att äntligen är lillkillen här!  I måndags, 9 dagar senare än beräknat, bestämde han sig för att kika ut! 3670 gr och 53 cm lång och världens sötaste förstås! 
Biggan_
09-09-2006, 08:44
Åh. vad söt! Grattis och Lycka Till med lillen! Jag satt just och undrade om du hade fått "något" ännu
Biggan_
09-09-2006, 08:50
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-09-2006, 01:11) Ny magbild idag!  Djingis -10 veckor gammal! 6-7 kg har jag gått upp och allt sitter på magen.  Det ser ut som Djingis växer bra! Nu har du en härlig mage att hålla om!
Stussi - jättegrattis!! Vilken söt liten kille!!  Magdis - nu är det snart dags!! Tycker tjejen att det ska bli spännande med småsyskon?  /suddis
Grattis Stussi!! Söt liten kille!  Gick allt väl?
Summersun
09-09-2006, 11:33
Stort grattis Stussi
Tack för alla gratulationer!  Det blev en ganska jobbig förlossning på 14 timmar som slutade med en liten sugklocka då han låg lite fel men det är det ju förstås värt flera gånger om!
CITAT (Stussi @ 09-09-2006, 09:39) Måste bara meddela att äntligen är lillkillen här!  I måndags, 9 dagar senare än beräknat, bestämde han sig för att kika ut! 3670 gr och 53 cm lång och världens sötaste förstås!   Grattis! Åh så söt liten gosse
Får jag plåga er med ännu en magbild?  Jag fotar varannan vecka nu för att kunna jämföra med förra graviditetsbilderna, tycker själv det är väldigt intressant! Nu är jag alltså i v. 32. Djingis ligger på tvären med fötterna mot den sidan jag visar, han sparkar ända ute vid höftbenet....aj aj! Till vänster Carolinemagen och till höger Djingismagen. 
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|