Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Gillan
hemskt ledsen är jag Stussi, som så totalt missat eran fantastiska nedkomst. Grattis i efterskott får jag väl säga wub.gif wub.gif
Stussi
CITAT (Evgeni @ 24-09-2006, 00:54)
hemskt ledsen är jag Stussi, som så totalt missat eran fantastiska nedkomst. Grattis i efterskott får jag väl säga wub.gif  :wub:

Tack så mycket! wub.gif
Passar på att kika lite på Odla medan lillkillen Niklas sover på min arm! smile.gif
Fialotta
CITAT (Stussi @ 24-09-2006, 09:59)
hemskt ledsen är jag Stussi, som så totalt missat eran fantastiska nedkomst. Grattis i efterskott får jag väl säga wub.gif  wub.gif

Tack så mycket! wub.gif
Passar på att kika lite på Odla medan lillkillen Niklas sover på min arm! smile.gif

Jätte Grattis o Lycka till...va gosigt du har de...bebisar är ju så goa smile.gif
Stussi
CITAT (maudan @ 24-09-2006, 10:04)
CITAT (Stussi @ 24-09-2006, 09:59)
hemskt ledsen är jag Stussi, som så totalt missat eran fantastiska nedkomst. Grattis i efterskott får jag väl säga wub.gif  wub.gif

Tack så mycket! wub.gif

Jätte Grattis o Lycka till...va gosigt du har de...bebisar är ju så goa smile.gif

Tack! smile.gif
Ja, dom är så goa, och luktar så gott!
Går och snusar på honom hela dagana! wub.gif
fruberglund
Grattis från mig också, hade också missat bebisnedkomsten smile.gif

Ja, visst är de söta wub.gif
Magdis
Tog ny magbild idag, det var dags nu igen för en jämförelse med mina gamla kort. smile.gif V. 36 nu.
Carolinemagen till vänster och Djingismagen till höger. Börjar bli framtung! biggrin.gif
yenny
Jisses vilken mage du fått...jag förstå verkligen att du får problem med den där klumpen ( wub.gif ) i magen, det ser ut att vara en stor en där inne biggrin.gif
Magdis
CITAT (yenny @ 20-10-2006, 23:07)
Jisses vilken mage du fått...jag förstå verkligen att du får problem med den där klumpen ( wub.gif ) i magen, det ser ut att vara en stor en där inne biggrin.gif

en präktig härskare som härjar vilt i sitt imperium! rolleyes.gif Just nu roar han sig med att stånga neråt och sparka uppåt.
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-10-2006, 23:18)
Jisses vilken mage du fått...jag förstå verkligen att du får problem med den där klumpen (  :wub: )   i magen, det ser ut att vara en stor en där inne biggrin.gif

en präktig härskare som härjar vilt i sitt imperium! rolleyes.gif Just nu roar han sig med att stånga neråt och sparka uppåt.

Och där avslöjade du att det var en... rolleyes.gif
fast det kanske du har gjort redan tidigare.
Skyller på kort minne tongue.gif Inte kortminne.
Magdis
CITAT (askar @ 20-10-2006, 23:22)
Och där avslöjade du att det var en... rolleyes.gif
Skyller på kort minne tongue.gif Inte kortminne.

Jag har väl i princip avslöjat det redan förut...har jag trott iallafall. rolleyes.gif Det är åtminstone så det såg ut, men man kan ju bli överraskad. smile.gif Skulle tippa på att det blir den störste i den här familjen även om det vill säga ganska lite. rolleyes.gif Mamma 2600 g, pappa 2700 g och Caroline 2800 g.
Biggan_
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-10-2006, 23:38)
Och där avslöjade du att det var en...  :rolleyes:
Skyller på kort minne tongue.gif   Inte kortminne.

Jag har väl i princip avslöjat det redan förut...har jag trott iallafall. rolleyes.gif Det är åtminstone så det såg ut, men man kan ju bli överraskad. smile.gif Skulle tippa på att det blir den störste i den här familjen även om det vill säga ganska lite. rolleyes.gif Mamma 2600 g, pappa 2700 g och Caroline 2800 g.

En "dunderklump" kanske? biggrin.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 21-10-2006, 15:22)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-10-2006, 23:38)
Och där avslöjade du att det var en...  rolleyes.gif
Skyller på kort minne tongue.gif   Inte kortminne.

En "dunderklump" kanske? biggrin.gif wub.gif

hihi...jämfört med oss andra kanske det blir en Dunderklump! biggrin.gif

Kul att se dig förresten, jag har inte sett till dig så mycket på sistone så jag hade nästan tänkt skapa en tråd och fråga var du höll hus. biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-10-2006, 15:36)
Kul att se dig förresten, jag har inte sett till dig så mycket på sistone så jag hade nästan tänkt skapa en tråd och fråga var du höll hus. biggrin.gif

Jag tittar in emellanåt när jag får en stund över. Sedan sambon fick sin nya njure är vi fullt upptagna med att leva livets glada dagar! biggrin.gif wub.gif
Kul att vara saknad när man inte gått bort på riktigt! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
Lycka Till med förlossningen skall jag passa på att önska dig, blir kanske aktuellt inom den närmaste månaden. Hoppas det går snabbt och inte allt för smärtsamt!
Lyckokram wub.gif wub.gif wub.gif
yenny
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-10-2006, 23:18)
Jisses vilken mage du fått...jag förstå verkligen att du får problem med den där klumpen (  :wub: )   i magen, det ser ut att vara en stor en där inne biggrin.gif

Aj oj... då är du helt blåslagen på insidan då... Du får hälsa honom att han skall vänta lite med att öva fotbollssparkar och nickar tills han kommer ut! wub.gif
Stussi
Här kommer en liten bild på min guldklimp, han har hunnit bli 7 veckor nu! (tiden bara flyger förbi!! smile.gif)

evelina
Oh så söt!! wub.gif Ser ut som en blond viking.
Jag får gratta i efterskott.
fruberglund
Ja, verkligen en guldklimp smile.gif
askar
Oj vad tiden går fort... jag var tvungen att leta fram
första fotot... kändes som det var i förra veckan
jag såg det.

Knubbig och fin är han. wub.gif
Stussi
CITAT (askar @ 28-10-2006, 18:21)
Knubbig och fin är han. wub.gif

Ja, jag tror att jag har grädde istället för mjölk! ohmy.gif tongue.gif Han vägde redan förra veckan 5530 gram wub.gif
Biggan_
CITAT (Stussi @ 28-10-2006, 20:03)
Ja, jag tror att jag har grädde istället för mjölk!  :o  :P  

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
En liten blond och blåögd hjärtekrossare! wub.gif
Magdis
Länge sen den här tråden var uppe. smile.gif Idag fyller Elias 7 månader! Vi hade velat gå på öppna mottagningen på BVC och mäta och väga honom men jag är så förkyld så jag vill inte gå dit och smitta nån. På fredag kanske jag är så pass att vi kan ta reda på hur mycket herrn vuxit. Han ser ganska så lång ut tycker jag. Nu har han just firat med en lunch bestående av kalvkött och grönsaker. Han har så gott som slutat att kräkas nu och det är så sköööönt! Nu kräks han normalt mycket bara, inte stora sjöar som väter ner hela sängen som om man kissat på sig. Han är nästan alltid glad, möter alltid ens blick med ett leende. Skrattar högt gör han emellanåt, mest när storasyster skojar och busar och säger "kiss o bajs"! biggrin.gif

[attachment=3908:Elias070604_2.jpg]
Alba
Åh Lilla Elias du är ju såååå söt. Ett riktigt charmtroll.
fruberglund
Ja verkligen!

Och Isak blev nyss 1 ½ år, tänk vad tiden går!

Ett par nytagna bilder på våran trädgårdsmästare wub.gif

Kratta är roligt!
[attachment=3980:isakkrattar.jpg]

Hjälpa mamma att vattna likaså, speciellt roligt är det att fylla på vatten ur kranen.
[attachment=3981:isakvattnar.jpg]
Magdis
Duktig pojke! Nästa sommar kanske jag också får lite hjälp i trädgården. smile.gif Hoppas den hjälpen består av annat än att plocka av blommorna i rabatten. giggle.gif
karjo
[attachment=3982:Ella_maj_2007_043.jpg]
Bidrar med en bild på min prinsessa Ella, hon blev 2 månader i lördags och jag begriper inte vart tiden tagit vägen. Hennes senaste framsteg är att kunna rulla från ryggläge till sidan. smile.gif

Imorgon ska vi till BVC på det första läkarbesöket. Hoppas det går bra. happy.gif
Alba
Isak är verkligen en duktig trädgårdsmästare.

Lilla Ella, så gullig och så pigg, kommer att hjälpa dig att plocka massor av blommor nästa sommar......både de man får plocka och mammas favoriter.
Biggan_
Åh så goa ungar! wub.gif
Magdis
Elias reste sig upp mot nedersta trappsteget idag! *stolt* (Trappgrinden nästa) Han var lite seg i starten och jag tyckte att han var lite sen i utveckligen, men ungefär vid 8½ månads ålder lärde han sig både sitta, sätta sig upp själv och att krypa på en gång. Nu dröjer det väl inte så länge innan han går. smile.gif
Magdis
Jag måste bara visa den här bilden som jag tog alldeles nyss när lille herrn kidnappade datastolen och var på väg med den in i sitt eget rum. Han vet så väl att han gör nåt busigt! biggrin.gif giggle.gif

Elias080108.jpg

storm
laugh.gif siket litet busfrö det riktigt lyser bus från ögonen wub.gif wub.gif
karjo
Det syns på honom att han vet att han inte får tycker jag! Hoppas ni sovit bra de senaste nätterna! smile.gif

Jag bidrar också gärna med en bild! Ella premiäråker pulka och älskar det. smile.gif

[attachment=11412:Ella_åke...ulka_003.jpg]
Alba
CITAT (Magdis @ 08-01-2008, 11:49) *
Jag måste bara visa den här bilden som jag tog alldeles nyss när lille herrn kidnappade datastolen och var på väg med den in i sitt eget rum. Han vet så väl att han gör nåt busigt! biggrin.gif giggle.gif

Elias080108.jpg

Busige grabben.....undrar vem han brås på naughty.gif

CITAT (karjo @ 08-01-2008, 12:10) *
Det syns på honom att han vet att han inte får tycker jag! Hoppas ni sovit bra de senaste nätterna! smile.gif

Jag bidrar också gärna med en bild! Ella premiäråker pulka och älskar det. smile.gif

[attachment=11412:Ella_åke...ulka_003.jpg]

Syns verkligen på Ella att hon älskar pulkan.
Magdis
CITAT (Alba @ 08-01-2008, 12:39) *
Busige grabben.....undrar vem han brås på naughty.gif

Ja det måste man ju fundera länge på! angel_not.gif För två sekunder sen var det dags igen, jag hörde att herrn höll på att "rengöra" toaletten med någonting och jag hade ställt undan toaborsten för att han inte ska nå den. Gick dit och fick se att det var min kam han borstade toan med. Fräscht å kamma sig nästa gång va?! rotfl.gif

Så stor hon blivit redan, lilla Ella! Vad kul att hon gillade att åka pulka. smile.gif
Kathy
CITAT (Magdis @ 08-01-2008, 12:42) *
Ja det måste man ju fundera länge på! angel_not.gif För två sekunder sen var det dags igen, jag hörde att herrn höll på att "rengöra" toaletten med någonting och jag hade ställt undan toaborsten för att han inte ska nå den. Gick dit och fick se att det var min kam han borstade toan med. Fräscht å kamma sig nästa gång va?! rotfl.gif

När jag gjorde min praktik på dagis under utbildning, så träffade jag på en söt liten tjej som var ett riktigt busfrö.
En dag så stod hon inne på toan med toaborsten i högsta hugg. Hon doppade borsten i toastolen, stoppade sen borsten i munnen och sög av vattnet från den. sick.gif
Magdis
CITAT (Kathy @ 08-01-2008, 12:45) *
När jag gjorde min praktik på dagis under utbildning, så träffade jag på en söt liten tjej som var ett riktigt busfrö.
En dag så stod hon inne på toan med toaborsten i högsta hugg. Hon doppade borsten i toastolen, stoppade sen borsten i munnen och sög av vattnet från den. sick.gif

Mums! sick.gif Elias har rengjort toaletten hos sina kusiner och han gjorde faktiskt som man ska göra, det var bara det att han sedan viftade med den så att toavattnet sprutade över hela badrummet. Jag väntade mig dessutom att den skulle åka in i munnen....så jag gömde undan den. Men det går ju lika bra att använda andra saker att tvätta toan med. biggrin.gif
titti49zon6
Så härliga ungar ni har tummenupp.gif
Magdis, du har väl förankrat datorn, kommer ihåg att Elias gillade chatten och har han lagt rabarber på stolen så vill han säkert ha datorn med rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Biggan_
Gulliga ungar! wub.gif ....och glimten i ögat har dom både Elias o Ella!
Aqvakul
Här är en bild på mitt lilla barnbarn och solsken. Kortet på Lea är inte helt nytaget. Hon är ääännuu sötare nu, faktiskt.
Idag fyller hon tre månader och har varit med sin mamma på mammabarngympa, vilket hon uppskattade mycket.

[attachment=11420:Lea_på_blått.jpg]
Magdis
CITAT (aq42 @ 08-01-2008, 15:42) *
Här är en bild på mitt lilla barnbarn och solsken. Kortet på Lea är inte helt nytaget. Hon är ääännuu sötare nu, faktiskt.
Idag fyller hon tre månader och har varit med sin mamma på mammabarngympa, vilket hon uppskattade mycket.

Vilken sötis! Visst är det så att de bara blir sötare och sötare för varje dag!
Biggan_

Jättesöt! wub.gif Förstår att hon kommer att linda dej om sitt lillfinger i framtiden! flirting.gif Hon är inte ett dugg lik sin farfar i allafall! giggle.gif ...eller är det morfar??
Alba

Oj vilken sötnos. Till skillnad från Biggan så tror jag att lillan redan nu lindat dig kring sitt lillfinger.......har jag fel ?
Aqvakul
CITAT (Alba @ 08-01-2008, 16:57) *
Oj vilken sötnos. Till skillnad från Biggan så tror jag att lillan redan nu lindat dig kring sitt lillfinger.......har jag fel ?

Du har helt rätt. Den här "morfaren" är upp över öronen förälskad.
fruberglund
Jaha, då dammar vi av den här gamla tråden igen biggrin.gif

Det är nämligen dags för Isak att få ett litet syskon!

Efter en graviditet som tyvärr inte gick så bra är vi nu gravida igen och i augusti är det beräknat att vi ska på en liten en igen wub.gif

Isak har nu hunnit bli över 3 år, tänk vad tiden går! Så här ser han ut nu

[attachment=30424:IMG_9753_2.jpg]
Wilmer
Ojoj, stora killen! Så fort tiden går.... Lycka till med nya bebisen smiley_small_hug.gif
Betty
Grattis hela familjen Berglund! att allt ska gå bra den här gången!
Aqvakul
[attachment=30431:Lea1.jpg]
Barnbarnet har nu blivit 16 månader och börjat på dagis. På denna bild från december så ser hon mer vild än tam ut...
Annars är hon något av det gladaste och snällaste jag upplevt...

ninnisky
GRATTIS till hela familjen blomma.gif håller alla tummarna.

Hoppas vi får "följa med" när det är så dags även denna gången! biggrin.gif
Uggi
[attachment=30432:156.JPG]
Det är en varm känsla när barn och barnbarn kommer hem, vår dotter har en flicka på ett år, här är från 1-årsdagen den 19/1-09
Vilken belåten liten tös.

fruberglund
Här går det undan, bara 1 vecka kvar till beräknad bebis imorgon sweatingbullets.gif wub.gif Snart får Isak ett syskon!

En liten bild på tjocka magen biggrin.gif

[attachment=40628:v39.jpg]

Biggan_
Så roligt att Isak skall få ett syskon! Det tycker han väl är spännande?
Inget är som väntans tider! Jag minns att många av oss odlaiter väntade med stor spänning på Isaks entré här i livet, och långt om länge så kom han då äntligen, den lille sötnosen! Vi gissade t.o.m. om hur länge du skulle gå över tiden! giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon