CITAT (Grå @ 17-08-2009, 14:44)

Ursäkta att jag lägger mig i, (nu får jag väl en massa skit för det också) men om internet hade funnits när ni var barn - hade ni då idag i (full)vuxen ålder velat att det kablats ut bilder över internet på er i alla möjliga och omöjliga situationer genom åren?
Jag tycker det är hemskt nog att föräldrar lägger ut bilder och filmer på sina barn som om de vore ägodelar, utan en tanke på att de kommer att växa upp till egna människor med egna liv och önskemål.
Här sitter nu ett gäng kärleksfulla mor- och farföräldrar och gör samma sak?
Vem ger en rätten att lägga ut bilder på andra människor, bilder som kan försvinna långt bort och spridas i mängder av upplagor och användas i alla möjliga och omöjliga sammanhang?
Tänk er för, snälla. Barnen är inga ulliga, gulliga husdjur. Tänk om just ert barnbarn önskar att leva ett ganska fridfullt och anonymt liv när det blir äldre? Om det inte skulle vilja det klarar det då alldeles säkert att lägga ut bilder på sig själv, när det blir dags.
Jag hade inte brytt mig ett dugg om det låg bilder på mig från när jag var barn ute på nätet...inte om det läggs ut bilder på mig nu heller så länge det är bilder med respekt.
Så länge det inte är några bilder på nakna barn eller barn i utsatta situationer så ser jag inget fel med att man lägger ut bilder på sina barn eller barnbarn. Självklart vill man ju visa upp sina små sötnosar.
Det finns mycket negativt med nätet men även mycket positivt. Utan det hade min son och bebis nr 2 inte ens funnits eftersom jag träffade min man på det sättet

När våra barn blir så stora så de kan välja själva så lär det knappt finnas en människa i världen som INTE finns med på nätet på ett eller annat sätt...