Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
stennie
Grattis fruBerglund, håler tummarna att allt ska gå bra! tummenupp.gif
fruberglund
CITAT (Biggan_ @ 17-08-2009, 11:21) *
Så roligt att Isak skall få ett syskon! Det tycker han väl är spännande?
Inget är som väntans tider! Jag minns att många av oss odlaiter väntade med stor spänning på Isaks entré här i livet, och långt om länge så kom han då äntligen, den lille sötnosen! Vi gissade t.o.m. om hur länge du skulle gå över tiden! giggle.gif

Hehe, ja det är gissningar om datum den här gången också smile.gif Beräknad 25:e augusti. Har varit babyboom nu, har 3 vänner som fått inom 1 månad och en till som ska ha i oktober.

Ja Isak är så go, pussar och kramar bebisen i magen! Hoppas det håller i sig men han blir nog en jättesnäll storebror wub.gif Han är en väldigt omtänksam och generös liten pojk kram1.gif

Några gissningar på kön??? Jag är 99 % säker och ifall jag har rätt så är namn redan bestämt men det håller jag på så länge naughty.gif
ninnisky
Jag gissar på en flicka som föds 23 augusti yes.gif biggrin.gif
Grå
Ursäkta att jag lägger mig i, (nu får jag väl en massa skit för det också) men om internet hade funnits när ni var barn - hade ni då idag i (full)vuxen ålder velat att det kablats ut bilder över internet på er i alla möjliga och omöjliga situationer genom åren?

Jag tycker det är hemskt nog att föräldrar lägger ut bilder och filmer på sina barn som om de vore ägodelar, utan en tanke på att de kommer att växa upp till egna människor med egna liv och önskemål.
Här sitter nu ett gäng kärleksfulla mor- och farföräldrar och gör samma sak?
Vem ger en rätten att lägga ut bilder på andra människor, bilder som kan försvinna långt bort och spridas i mängder av upplagor och användas i alla möjliga och omöjliga sammanhang?

Tänk er för, snälla. Barnen är inga ulliga, gulliga husdjur. Tänk om just ert barnbarn önskar att leva ett ganska fridfullt och anonymt liv när det blir äldre? Om det inte skulle vilja det klarar det då alldeles säkert att lägga ut bilder på sig själv, när det blir dags.
fruberglund
CITAT (Grå @ 17-08-2009, 14:44) *
Ursäkta att jag lägger mig i, (nu får jag väl en massa skit för det också) men om internet hade funnits när ni var barn - hade ni då idag i (full)vuxen ålder velat att det kablats ut bilder över internet på er i alla möjliga och omöjliga situationer genom åren?

Jag tycker det är hemskt nog att föräldrar lägger ut bilder och filmer på sina barn som om de vore ägodelar, utan en tanke på att de kommer att växa upp till egna människor med egna liv och önskemål.
Här sitter nu ett gäng kärleksfulla mor- och farföräldrar och gör samma sak?
Vem ger en rätten att lägga ut bilder på andra människor, bilder som kan försvinna långt bort och spridas i mängder av upplagor och användas i alla möjliga och omöjliga sammanhang?

Tänk er för, snälla. Barnen är inga ulliga, gulliga husdjur. Tänk om just ert barnbarn önskar att leva ett ganska fridfullt och anonymt liv när det blir äldre? Om det inte skulle vilja det klarar det då alldeles säkert att lägga ut bilder på sig själv, när det blir dags.

Jag hade inte brytt mig ett dugg om det låg bilder på mig från när jag var barn ute på nätet...inte om det läggs ut bilder på mig nu heller så länge det är bilder med respekt.

Så länge det inte är några bilder på nakna barn eller barn i utsatta situationer så ser jag inget fel med att man lägger ut bilder på sina barn eller barnbarn. Självklart vill man ju visa upp sina små sötnosar.

Det finns mycket negativt med nätet men även mycket positivt. Utan det hade min son och bebis nr 2 inte ens funnits eftersom jag träffade min man på det sättet smile.gif

När våra barn blir så stora så de kan välja själva så lär det knappt finnas en människa i världen som INTE finns med på nätet på ett eller annat sätt...

Grå
CITAT (fruberglund @ 17-08-2009, 15:18) *
När våra barn blir så stora så de kan välja själva så lär det knappt finnas en människa i världen som INTE finns med på nätet på ett eller annat sätt...

Nej, helt uppenbarligen inte...
pejori
CITAT (fruberglund @ 17-08-2009, 13:53) *
Hehe, ja det är gissningar om datum den här gången också smile.gif Beräknad 25:e augusti. Har varit babyboom nu, har 3 vänner som fått inom 1 månad och en till som ska ha i oktober.

Ja Isak är så go, pussar och kramar bebisen i magen! Hoppas det håller i sig men han blir nog en jättesnäll storebror wub.gif Han är en väldigt omtänksam och generös liten pojk kram1.gif

Några gissningar på kön??? Jag är 99 % säker och ifall jag har rätt så är namn redan bestämt men det håller jag på så länge naughty.gif

En flicka född 28 augusti tummenupp.gif
fruberglund
Isak har blivit storebror!

26 augusti kom lillebror Max till världen wub.gif Här är några bilder på sötnosen som är såååå lik sin storebror smile.gif

[attachment=41468:max1.jpg]

[attachment=41469:max2.jpg]

[attachment=41470:max3.jpg]
Stolt mamma med sina två pojkar smile.gif

Kajsa i Arvika
rose.gif Grattis!! rose.gif
Irene_L
[attachment=41471:babystork.gif]
Ett stort Grattis!

Alba
Grattis

[attachment=41472:Baby_bl_tt.GIF]
Betty
Åhhh så söta de är båda killarna, Grattis Lena! smiley_small_hug.gif
Biggan_
Grattis! blomma.gif ....och Lycka Till med nya bebben!

Så stor Isak har blivit! wub.gif
ninnisky
GRATTIS hela familjen till lille söte Max smiley_small_hug.gif blomma.gif
Inga från Närke
GRATTIS även från mig till lillebror.

Passar på att lägga in denna länken som är lite kul:
http://www.familjeliv.se/Hemmaliv/1.565480?image=0
*Stintan*
GRATTIS till lille Max !! blomma.gif
pejori

Å så roligt!!!

jättegrattis till din fina lille gosse. bravo.gif rose.gif blomma.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon