|
Full version: Sommar å sol
En snabb regnskur i Uppsala då jag var på väg hem i eftermiddags. Inget regn vid stugan och inte här hemma i stan heller.
hellen99
20-06-2006, 22:11
Inget regn på gotland, lite hotande moln men inte en enda droppe, hade behövts. Till råga på allt blåser det halv storm, våra gräsmattor börjar få en vidbränd ton och rabatterna måste vattnas varje kväll! Hoppas faktiskt på minst 10 mm, men det kan få komma innan midsommar för då vill jag ha sooooool!
Farbror Blå
22-06-2006, 08:47
Planer för midsommar?
Jag ska ut på landet och fira med bästa vännerna. Massor med mat och lagom med alkohol.
malin72
22-06-2006, 11:38
ja jag hade hoppats på fint väder  vi får sambons kusin med familj på besök med övernattning...blir dte fint väder åker vi och tittar på barnen som dansar runt stången mm sen hoppas jagpå att vi sitter med myggspray på oss ute hela kvällen spelar lite kubb eller så men typiskt så fick 7åringnen feber idag så  ja vi får väl se
Vi åker till landet ikväll. Imorgon kommer mina föräldrar och min bror för att fira midsommar hos oss. Sillbord på dagen, jordgubbstårta på eftermiddagen och grillad oxfilé på kvällen.  Hoppas det inte regnar, trist att inte kunna sitta ute! Trevlig midsommar på er alla! /Stina
Farbror Blå
26-06-2006, 06:44
Reegn!! Regnade ordentligt i natt, kommer visst att regna en massa i veckan också.. fast det är klart mina blommor behöver ju regnet förstås..
ja här har det också regnat i natt.. jag sov så himla skönt!
Fast det var bara en 10 mm, så det behöver nog egentligen komma lite mer. Men jag tror det skall regna ett par dagar nu... det är nog ganska behövligt, fast sedan får nog gärna värmen komma tillbaka!
Farbror Blå
26-06-2006, 08:04
JA man blir ju knappast solbränd i sommar i alla fall..
Jo då... bränd har jag lyckats bli.... men det krävs sol en hel sommar för mej innan man kan ana att jag varit i solen... det där brända det bara bleknar till vitt igen.
ullislerum
26-06-2006, 08:23
Med risk för att bli lynchad.. såutbrister jag ett litet försiktigt hurra för det omväxlande vädret!! Det är så skönt att kunna andas igen.. efter dagar av fruktansvärd gräsallergi!
CITAT (ullislerum @ 26-06-2006, 09:23) Med risk för att bli lynchad.. såutbrister jag ett litet försiktigt hurra för det omväxlande vädret!! Det är så skönt att kunna andas igen.. efter dagar av fruktansvärd gräsallergi!  Jag håller faktiskt med.... jag är så trött på dessa allergier!
Månskensbonden
26-06-2006, 08:55
*just vaknat efter en underbart regnig natt med båda sovrumsfönstren öppna* Vet inte vaffö, men man sover så otroooooligt skönt till ljudet av regn! (Det kanske är ett genetiskt arv från kvastfeningarna?!...  ) *fortsätter med sin frulle, bestående av grekiskt yoghurt och nyslungad honung*
Månskensbonden
26-06-2006, 08:56
*såg just vad klockan är, och skäms lite.....fast bara lite....  *
Fialotta
26-06-2006, 09:49
Vädret är växlande just nu här, men inget regn i sikte ännu...men några droppar skulle sitta fint för gräsmattan...men bara på natten om' jag får bestämma...men de får jag väl inte näää
Här har det varit brännande sol länge nu, idag kom det en skur men nu är himlen blå igen. Det blåser ordentligt, det är väl därför det växlar så fort. Solbränd kan man helt klart bli häruppe iallafall!
CITAT (Månskensbonden @ 26-06-2006, 09:56) *såg just vad klockan är, och skäms lite.....fast bara lite....  * Asch då! Jag sov lika länge idag också, vilket är ovanligt för mig. Men det berodde nog också på regnet här i natt. Det är ett rofyllt ljud. Fast jag sover väldigt bra under klibbiga kokheta sommarnätter också, blir så dåsig då.
Regn och 15 grader.. Det kallar inte jag sommar. Men jag slipper vattna gräsmattan. Alltid nåt.
Månskensbonden
26-06-2006, 12:39
CITAT (Castea @ 26-06-2006, 13:35) CITAT (Månskensbonden @ 26-06-2006, 09:56) *såg just vad klockan är, och skäms lite.....fast bara lite....  * Asch då! Jag sov lika länge idag också, vilket är ovanligt för mig. Men det berodde nog också på regnet här i natt. Det är ett rofyllt ljud. Fast jag sover väldigt bra under klibbiga kokheta sommarnätter också, blir så dåsig då.  "Sova är jätteskönt! Vad skulle man vara utan att sova? -Jättetrött. förmodligen...  " - Katten Gustaf ('Garfield')
Sant!
Jag sov jättelänge idag...i förebyggande syfte eftersom jag ska jobba inatt.
Biggan_
26-06-2006, 13:12
Jag sover också länge, oftast till 9-10-tiden, men jag jobbar alltid kvällspass och är inte hemma före 22.30. Sedan måste jag koppla av innan jag lägger mej, annars kan jag inte somna. Lägger mej sällan före kl.01.30
Farbror Blå
27-06-2006, 09:14
Idag har regnet slagit till. det har regnat rejält under natten och nu är det grått ute. Inget vidare trådgårdsarbete idag skulle jag tro.
Här är det soligt förstås!
Regn regn,så snart kanske man kan ge sig ut och plocka svamp
ninnisky
27-06-2006, 16:23
CITAT (storm @ 27-06-2006, 15:12) Regn regn,så snart kanske man kan ge sig ut och plocka svamp  Snart kommer sommarkantarellerna  såg en pyttepytteliten häromdagen, stor som ett knappnålshuvud. De växer vid köksdörren på vårt sommarställe så jag kan ha koll på dom......
CITAT (ninnisky @ 27-06-2006, 17:23) CITAT (storm @ 27-06-2006, 15:12) Regn regn,så snart kanske man kan ge sig ut och plocka svamp  Snart kommer sommarkantarellerna  såg en pyttepytteliten häromdagen, stor som ett knappnålshuvud. De växer vid köksdörren på vårt sommarställe så jag kan ha koll på dom......  Jag har varit och kollat på mina favoritställen men icke en tillstymelse till kantareller men det har ju varit ganska tort,men snart så.
*Felix matte*
27-06-2006, 21:13
Sol idag också  och vi får fortsatt kommentaren... Jasså, ni har varit på utlandssemester...så bruna som ni är. Har vi ju inte alls
Farbror Blå
28-06-2006, 13:19
å här regnar det sen i förrgår i princip...
Farbror Blå
29-06-2006, 09:09
Jippi!!!! Å nu blir det jättevarmt också.
Äntligen kan jag änvända min nya kjol
CITAT (yenny @ 29-06-2006, 10:42) Äntligen kan jag änvända min nya kjol  Samma här sydde en fin vit klockad kjol lagom till regnet började. Oanvänd än så länge.
Här är det sol idag igen! Vaaaaaarmt på altanen!! Kan inte va barfota!
O nu var jag till slut tvungen att hissa ut markisen för mina stackars grönsaksplantor som står på altanen, de höll på att bli stekta. Jag håller mig i de lummiga, skuggigare delarna av trädgården just nu och inspekterar vad som snart kommer att blomma. Just nu är rosorna på G, Riddarsporrarna och några smultron.
Tydligen bara jag som har nåt att skriva i den här tråden? Helt molnfritt är det idag. Börjar fundera på om jag måste flytta plantorna till nåt mindre solgassigt ställe. Hade det varit för ett år sen hade jag legat och vändstekt mig för fulla muggar men nu klarar jag inte det. Brun har jag blitt iallafall, i ansiktet och på armarna.
Biggan_
30-06-2006, 12:00
Jag går och nynnar på Peps Perssons Oboy idag Visst stämmer den bra in både på vädret och på odla! Oh boy! Vilket vackert väder, solen skiner idag Oh boy! Inga tunga kläder behövs och det gillar jag Så opp och hoppa det är sol idag Och en sån dag kan man inte ligga och dra Nej lämna idet och häng med mej ut För sommarn´ kommer nu är vintern slut Oh boy! Hör på fågelsången, dom sjunger så man blir yr Oh boy! Här på trädgårdsgången, går vägen till ett äventyr Tänk nu på att man kan bli så glad av allt ljust, blommor och av gröna blad Och va med dej å kommer hem igen, från glömda drömmar och till sommaren Oh boy! Oh boy! Vilka glada toner, det rycker å spritter i mej Oh boy! Tusen millioner kramar vill jag ge dej Ja tänk dej att det kan va så lätt ibland, så enkelt som å sträcka ut en hand Å torka gruset av en barnakind, å känna värmen från en sommarvind Oh boy! Sicken skänk från ovan det är å leva ida´ Oh boy! Rena gudagåvan, är det konstigt att man är gla´ För solen skiner och du är här, å jorden spinner i sin himlasfär Å faktiskt när man mår på detta vis, är världen nära på ett paradis Oh boy! Oh boy! Oh boy! Oh boy! Oh boy! Vilket vackert väder Oh boy! Oh boy! Oh boy! Oh boy! Oh boy! Vilket vakert väder, solen skiner idag Oh boy! Inga tunga kläder behövs och det gillar jag Oh boy! Hör på fågelsången, dom sjunger så man blir yr Oh boy! Här på trädgårdsgången, går vägen till ett äventyr
Jag satt ute i solstolen i högst 10 minuter nyss och hade såna där halvlånga Capribyxor på mig ni vet. Kan ni se var byxbenen slutade nånstans?
CITAT (Birgitta P @ 30-06-2006, 13:00) Jag går och nynnar på Peps Perssons Oboy idag :D Visst stämmer den bra in både på vädret och på odla! :P Oh YES! Och jag associerar till ytterligare ett sommarfenomen - Allsång på Skansen, när Robert Gustafsson & Peps Persson sjöng den sången tillsammans. 2 x Peps!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-06-2006, 18:08) Jag satt ute i solstolen i högst 10 minuter nyss och hade såna där halvlånga Capribyxor på mig ni vet. Kan ni se var byxbenen slutade nånstans?  Absolut - det syns!!!
Oooj vilken sommar! Man vågar knappt tro det är sant att det är sol dag efter dag. 27.7 grader just nu.
Inga från Närke
02-07-2006, 15:09
Jo visst är det härligt för alla som inte måste göra något. Min stackars sambo som håller på med vår dränering har det inte lätt i denna värmen. Visserligen kan han jobba efter solens gång men ibland passar det inte riktigt. Vi pratade om att vi får vara i skuggen och sedan får han jobba ikväll och i natt istället, gör som spanjorerna ta siesta, men det är ju lite svårt när man har grannar de blir ju störda om han håller på och bankar m.m.
Snöflinga
02-07-2006, 16:14
Är det bara jag här som tycker det är jobbigt med denna värme  Har problem med lilla hjärtat (syftar ej på maken) .... mår inte alls bra när det gassar för mycket ... Skönast är tidiga mornar och efter 21 på kvällen... då är det skönt att leva, fast det är himla segt att gå in
*Felix matte*
02-07-2006, 22:38
CITAT (Snöflinga @ 02-07-2006, 17:14) Är det bara jag här som tycker det är jobbigt med denna värme  Har problem med lilla hjärtat (syftar ej på maken) .... mår inte alls bra när det gassar för mycket ... Skönast är tidiga mornar och efter 21 på kvällen... då är det skönt att leva, fast det är himla segt att gå in  Nej du är inte ensam... mitt lilla hjärta orkar inte heller riktigt med denna värmebölja...men jag har fläkt som blåser sval (nästan kall) luft och så är jag inte alls ute i direkt sol... sitter/ligger alltid under parasoll... ändå är jag brun som jag hade varit på utlandssemester Jag/vi är ute från tidig morgon till åtta-niotiden på kvällen... äter alla måltider ute Det gäller att ta vara på alla vackra dagar... snart nog har vi snö och kyla.
Det är säkert lika jobbigt för alla er som inte orkar med för mycket värme och sol, som det är för oss som inte orkar med en lång mörk vinter. Men nu njuter jag för fullt  .För varmt kan det knappast bli. Då finns skuggan. Jag njuter även av en och annan regnig dag också
CITAT (Evgeni @ 03-07-2006, 06:57) Men nu njuter jag för fullt  . För varmt kan det knappast bli. Då finns skuggan. Jag njuter även av en och annan regnig dag också  :lol: Hear hear. Sommar och sol är det bästa jag vet.
CITAT (Snöflinga @ 02-07-2006, 17:14) Är det bara jag här som tycker det är jobbigt med denna värme :( Värmen är ok, men får passa mig för solen. Fräknarna är färdiggräddade nu. Njuter av kvällarna, tänk att kunna gå och cykla i bara t-shirt och shorts långt in i sommarnatten. Nu ska jag dock sätta mig i en bil utan AC till Örebro!  Blir nog både glass & dricka under den färden! Ha en skön sommardag ni också!
Farbror Blå
07-07-2006, 22:13
Här har ni solat ser jag, i alla fall Norrbottensmagdis! Här hos mej har solen också visat sitt ansikte i många dagar, även om det var en hejdundrande oväder idag.=)
Fler som blitt solbrända? Själv glömde jag att smörja in vissa delar igår.. knävecken å nacken...
hihi...solbrända knäveck!  Jag har inte orkat vara i solen på ett tag eftersom det är så gruuuvligt varmt. Jag förstår inte hur det kan vara så kvavt när himlen är klarblå heller.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|