|
Full version: Sommar å sol
Farbror Blå
08-06-2006, 09:13
Summarn kummar me farj *sjunger*
dom lovar finare och framförallt-varmare- väder till helgen!!
Samtidigt har dom mage att klaga över att solen och värmen kommer under Fotbolls-VM och att det blir svårare att se matcherna då...
men skäääärpning!!!
Sol och värme är liiite viktigare!!!
JAG SKA UT OCH SOLA NU!! TUSAN ÄNDÅ OM JAG INTE BLIR BRUN SOM BARA DEN!!
Sommarsol har det varit här idag.....ååh vad skönt! Satt ute på gräsmattan och planterade om paprikor, tomater och majs. Så skönt att slippa oroa sig för spill på golvet. Det doftade underbart om gräs och tomatplantor, riktig sommardoft.
ullislerum
08-06-2006, 19:16
CITAT (Farbror Blå @ 08-06-2006, 10:13) Summarn kummar me farj *sjunger*
dom lovar finare och framförallt-varmare- väder till helgen!!
Samtidigt har dom mage att klaga över att solen och värmen kommer under Fotbolls-VM och att det blir svårare att se matcherna då...
men skäääärpning!!! :angry: :angry:
Sol och värme är liiite viktigare!!!  Jag tycker inte det finns NÅGOT som INTE är viktigare än just fotboll.. Jag tycker att det är oförskämt att dom tror att alla är så pass intresserade av sport så att det får gå före allt som är på tv i vanliga fall! Nu tittar jag inte på tv jätteofta, men det är så gott som alltid så att när det är något stort sportevenemag så är det jag vill se inställt.. Och nu kommer antagligen någon eller några att gå igång på detta men så här tycker jag! Ni behöver inte hålla med men ha lite förståelse för att ALLA inte gillar stora sportevenemang. Och sen var det ju vädret det skulle handla om..  Och det är ju UNDERBART!!
CITAT (ullislerum @ 08-06-2006, 21:16) Ni behöver inte hålla med men ha lite förståelse för att ALLA inte gillar stora sportevenemang. Jag håller FULLSTÄNDIGT med dig! Jag är superirriterad på att sport går framför allting och annat och dessutom får det kosta precis hur mycket som helst.
Anki på Öland
08-06-2006, 23:00
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-06-2006, 20:59) CITAT (ullislerum @ 08-06-2006, 21:16) Ni behöver inte hålla med men ha lite förståelse för att ALLA inte gillar stora sportevenemang. Jag håller FULLSTÄNDIGT med dig! Jag är superirriterad på att sport går framför allting och annat och dessutom får det kosta precis hur mycket som helst.  Eftersom TV4 flyttar allting som är poppis till betalkanalerna kunde dom väl skicka fotbollen där också..... Anki
ullislerum
09-06-2006, 08:14
CITAT (Anki på Öland @ 09-06-2006, 00:00) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-06-2006, 20:59) CITAT (ullislerum @ 08-06-2006, 21:16) Ni behöver inte hålla med men ha lite förståelse för att ALLA inte gillar stora sportevenemang. Jag håller FULLSTÄNDIGT med dig! Jag är superirriterad på att sport går framför allting och annat och dessutom får det kosta precis hur mycket som helst.  Eftersom TV4 flyttar allting som är poppis till betalkanalerna kunde dom väl skicka fotbollen där också..... Anki Vilken suverän idé!!
CITAT (Anki på Öland @ 09-06-2006, 00:00) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-06-2006, 20:59) CITAT (ullislerum @ 08-06-2006, 21:16) Ni behöver inte hålla med men ha lite förståelse för att ALLA inte gillar stora sportevenemang. Jag håller FULLSTÄNDIGT med dig! Jag är superirriterad på att sport går framför allting och annat och dessutom får det kosta precis hur mycket som helst.  Eftersom TV4 flyttar allting som är poppis till betalkanalerna kunde dom väl skicka fotbollen där också..... Anki Läge att skriva sånt gnäll i gnälltråden kanske.. Den här tråden handlar om sommar och sol!! (För övrigt förstår jag inte hur man kan gnälla på fotbollsVM och att det är en massa program som blir inställda.. Det handlar om VART 4:E ÅR.) Nu ska jag ut och låta solen måla mig bruuun!  Kanske snart lägger in en bild..
Farbror Blå
10-06-2006, 23:11
Brun? jag är kräftröd i synen å på armar å knän efter en fisketur på ett dygn i kanot. Inga solskyddsfaktorere inte och strålande sol+ vattenblänk!
Vet det där om solskydd, men nu är det gjort....
smort in mej tre ggr ikväll och hoppas näsan inte faller av...
CITAT (Farbror Blå @ 11-06-2006, 01:11) Brun? jag är kräftröd i synen å på armar å knän efter en fisketur på ett dygn i kanot. hihi...det vill jag se!
jag missade också det där med solskyddsfaktor... gick på marknad halva dagen igår och hmmm... Röd vad ordet!
Oj...stackars er! Jag har sånt tur att jag inte blir röd av solen och det är verkligen tur för mig för jag är för lat för att smörja in mig med solkräm.
Just nu är det ingen sol här. Imorse vid 4-5 var det helt grått på himlen men klockan halv sju var det plötsligt strålande sol. Men nu när jag stigit upp är det grått igen.
Hannele
11-06-2006, 14:53
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-06-2006, 14:59) Jag har sånt tur att jag inte blir röd av solen Gravida ska inte sola, sa min barnmorska..
CITAT (Hannele @ 11-06-2006, 16:53) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-06-2006, 14:59) Jag har sånt tur att jag inte blir röd av solen Gravida ska inte sola, sa min barnmorska.. Ja inte tänker då jag stänga in mig hela sommaren. Tror inte alla gravida gör så heller och det verkar ju födas barn ändå.
Hannele
11-06-2006, 16:51
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-06-2006, 16:10) Ja inte tänker då jag stänga in mig hela sommaren. Det är viss gradskillnad att sitta inne eller sola magen, exempelvis..
CITAT (Hannele @ 11-06-2006, 18:51) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-06-2006, 16:10) Ja inte tänker då jag stänga in mig hela sommaren. Det är viss gradskillnad att sitta inne eller sola magen, exempelvis..  Jag skulle aldrig ha ro att sitta stilla och sola magen i vilket fall som helst.
Jag har en kompis som solade rätt mycket när hon var gravid. Hon fick pigmentfläckar i ansiktet som fortrarande dyker upp så fort hon solat. Hennes dotter är 11 år.... Det beror på att hon solade när hon var gravid säger läkaren.
Ja det är pigmentfläckar man kan få om man solar när man är gravid. Jag känner ingen som drabbats av det dock. Jag tror att det kommer reglera sig självt för min del för jag orkar inte sitta i solen nu. Jag blir alldeles snurrig.
Farbror Blå
11-06-2006, 17:46
CITAT (cic @ 09-06-2006, 13:04) CITAT (Anki på Öland @ 09-06-2006, 00:00) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-06-2006, 20:59) CITAT (ullislerum @ 08-06-2006, 21:16) Ni behöver inte hålla med men ha lite förståelse för att ALLA inte gillar stora sportevenemang. Jag håller FULLSTÄNDIGT med dig! Jag är superirriterad på att sport går framför allting och annat och dessutom får det kosta precis hur mycket som helst.  Eftersom TV4 flyttar allting som är poppis till betalkanalerna kunde dom väl skicka fotbollen där också..... Anki Läge att skriva sånt gnäll i gnälltråden kanske.. Den här tråden handlar om sommar och sol!! (För övrigt förstår jag inte hur man kan gnälla på fotbollsVM och att det är en massa program som blir inställda.. Det handlar om VART 4:E ÅR.) Nu ska jag ut och låta solen måla mig bruuun!  Kanske snart lägger in en bild..  Blev du nåt brun då?
här är bevis för hur röd o fin jag blir (fast det ser mycket rödare i verkligheten)
Biggan_
11-06-2006, 22:53
Aj,aj,aj Yenny, det var inte bra! Du får vänta med solen tills det där har lagt sig!
CITAT (Birgitta P @ 11-06-2006, 23:53) Aj,aj,aj Yenny, det var inte bra! Du får vänta med solen tills det där har lagt sig! Ja det blir till att ta det lugnt... fast idag har jag sett till att ha tröja som täcker det röda + haft solkräm på mej.
Om 5 timmar lyfter planet med mej ombord till Cypern. Där gäller det att akta skinnet!!! Tur att man fått öva huden lite innan! /Stina
CITAT (Farbror Blå @ 11-06-2006, 18:46) Blev du nåt brun då? JA.  Ska ta kort ikväll.
netaave
12-06-2006, 09:20
I går kväll (natt) satt vi ute på altanen till halv ett i shorts och linne, det kallar jag sommarkväll. Underbart!!
Biggan_
12-06-2006, 09:26
CITAT (netaave @ 12-06-2006, 10:20) I går kväll (natt) satt vi ute på altanen till halv ett i shorts och linne, det kallar jag sommarkväll. Underbart!! Visst är det fantastiskt! Och vad vi har längtat efter detta.
Farbror Blå
12-06-2006, 14:35
Igår hade hemstaden värmerekordet med 31 grader i skuggan! Himla mysigt, men också lite väl häftigt för vissa aktiviteter kanske. Myggbeståndet har ökat explosionsartat och det har redan visat sej på vrister, på ryggen och i skalpen. Just nu irriterar ett bett precis under nageln fram på stortån ganska mycket...
Men allt det braiga överväger: värme, sol för sinnet, grönska=)
Hannele
12-06-2006, 15:22
CITAT (Farbror Blå @ 12-06-2006, 15:35) Himla mysigt, men också lite väl häftigt för vissa aktiviteter kanske. För vilka aktiviteter...?
malin72
12-06-2006, 15:25
Sommaren kom med buller och bång idag, igår var det nästan kyligt och idag smäller det på med 28 grader i skuggan! Det är till och med för varmt för mig för att sitta i solen. Jag har ägnat mig åt en massa trädgårdssysslor och nu har jag altanen full av grönsaksplantor (fast jag fick veva ner markisen åt dem, annars blir det lite väl häftigt) Gödsla, vattna och spruta såpvatten på ohyra har jag hunnit med också.
Jag vet inte riktigt hur varmt det var som varmast idag... men svetten den ran i alla fall... nu är det 26 grader. snacka om att sommaren kom med ett brak!
Javisst är det helt fantastiskt att det kan bli så här underbart efter all denna längtan Här har också varit över 31 grader i skuggan idag. Så vem behöver medelhavet Ha det underbart allihop
Farbror Blå
13-06-2006, 10:48
Skogsbrand här i faggorna i veckan, det är ju liksom liite torrt och varmt.. ni släcker väl efter er? Inga brasor, stormkök, rökning eller annat?
Glöm inte att skräp, glas mm, kan orsaka bränder spontant, pga solstrålarnas brytning?
Inte för att jag tror att någon odlait skulle komma på idén med att slänga skräp i naturen=)
Farbror Blå
14-06-2006, 23:43
bara jag som skriver i min tråd tror jag=/
Jag vågar nästan inte skriva eftersom jag lovat att ta kort på min solbränna, men inte kommit till skott..
Jag ÄLSKAR verkligen sommar och sol!
Farbror Blå
15-06-2006, 22:49
hehe blev du nå brun då?=)
CITAT (Evgeni @ 12-06-2006, 22:12) Javisst är det helt fantastiskt att det kan bli så här underbart efter all denna längtan Här har också varit över 31 grader i skuggan idag. Så vem behöver medelhavet Ha det underbart allihop  Jag är vid medelhavet just nu (Cypern) och vi har minsann 28 gradet i havet - slå det ni!!! Nej skämt å sido - kul att ni också har det varmt! Här i Ayanapa är det otroligt hett, men vi bor precis vid havet som tur är så det fläktar av visserligen ljumma vindar. Och brun blir man som bara tusan! Hälsar Stina
Hallåååå solen, vart tog du vägen? Jag är ju ensam hemma i helgen och hade tänkt plocka fram solsängen och kasta kläderna! Jag skulle göra massor av trädgårdsarbete. Nu blir det väl till att vara inne och städa istället....trååååkigt men nödvändigt. Men vad trött jag blev helt plötsligt!
Lady Hamilton
17-06-2006, 16:01
I dag har vi haft srålande sol och v-ä-l-d-i-g-t varmt  (så jag ser ut så där)
Vad man kan göra när man har österfönster och solen väcker en två timmar innan väckarklockan ska ringa, i stället för att dra för gardinerna och somna om:
Slå upp balkongdörren och börja junidagen med ett par djupa andetag daggfrisk, syrendoftande luft. Laga en kanna av sitt favoritte för att vakna ordentligt, hitta en bra radiostation. Sätta en sats bröddeg och låta den långjäsa, för en gångs skull har man ju tid. Klockan är bara litet efter sex och inget annat är ute och rör sig en söndagsmorgon, det är knappt så insekterna och tornsvalorna har hunnit vakna. Ingen kommer att behöva en på tre timmar minst, och middagshettan finns ännu bara som en föraning.
Skörda en grabbnäve späda mizuna- och rucolablad i balkonglådorna för att äta på det nybakade frukostbrödet. Inte känna sig ansträngt flåshurtig av att vara uppe tidigt, utan behagligt avstressad, njutningsfull och vardagslycklig av det nedskruvade tempot.
Såna här dagar kan jag nästan tänka mig att bli morgonmänniska.
Farbror Blå
20-06-2006, 09:33
sorgligt att min tråd ligger på andra sidan av alla ämnena.. förra årets sommartråd var vilt besökt och låga som oftast först..
Biggan_
20-06-2006, 09:47
CITAT (Birgitta P @ 20-06-2006, 10:47) Det är FAQ-tråden som tar energin.... Mulle
CITAT (Farbror Blå @ 20-06-2006, 10:33) sorgligt att min tråd ligger på andra sidan av alla ämnena.. förra årets sommartråd var vilt besökt och låga som oftast först..
Du kanske skulle haft som rubrik Sommarens kalendertråd då kanske den hade legat etta
Farbror Blå
20-06-2006, 10:08
sparkar forumisterna i rumpan så dom kommer igång...
CITAT (Farbror Blå @ 20-06-2006, 12:08) sparkar forumisterna i rumpan så dom kommer igång...  Aj!!!
malin72
20-06-2006, 14:28
 ok sommar och sol  det hade jag när jag gick ner i min sommarklänning på stan i dag....gick på ett samtal och när jag kommer ut så spöregnar det ....  tyckte att alla stirrade lite konstigt på mig nu sitter jag här dyngsur och med byxa och tröja och fryser väntar på åskan som hänger i luften....
*Felix matte*
20-06-2006, 20:16
Såååå otroligt fin sommardag vi haft idag SOL hela dagen och nu ikväll en jädrans massa mygg just innan vi fick en regnskur som rensade luften och gjorde det lättare att andas
CITAT (Farbror Blå @ 20-06-2006, 12:08) sparkar forumisterna i rumpan så dom kommer igång...  Ska man nu bli sparkad i rumpan också....det som sparkar inuti min mage varje kväll! Här är det minsann ingen sommar å sol just nu, det regnar. Fast det är bra, det var länge sen. Men imorrn tycker jag det kan bli sol igen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|