|
Full version: Sommar å sol
Jag har faktiskt inte brännt mej... men så har jag mest varit i skuggan också.
Farbror Blå
12-07-2006, 07:57
förra året var det flera som visade prov på sin solbränna.. ingen iår, så när som på ett par ben;)
Biggan_
12-07-2006, 09:04
CITAT (Farbror Blå @ 12-07-2006, 08:57) förra året var det flera som visade prov på sin solbränna.. ingen iår, så när som på ett par ben;) Vad vill du mer se? Jag platsar i allafall inte, för jag har inte mycket solbränna att visa upp. Jag börjar semestern nästa vecka och hoppas naturligtvis på massor av sol. Du själv då? Hade du inte ett par grymma knäveck att visa oss?
Skulle gärna vilja se de där röda knävecken....
Farbror Blå
20-07-2006, 09:18
Inget att se, försvunnit nu. Förra året visade alla sina solbrända armar, ben och annat. Ingen i år?
Inte mycket att visa... jag har lika lite färg som alla andra år
Jag har solat idag men det är nästan för hett i solen. Jag har inte skaffat nån gravidbikini heller utan försökte klämma in mig i min gamla med resultatet att jag såg ut som en Michelingumma! Bikinibyxorna fick jag dra ner och sätta under magen och överdelen var en sån där push-upvariant med bygel och då är det ju OK att låta större delen välla upp ovanför va.... men det är rätt bra om man lyckas hålla bröstvårtorna innanför åtminstone om man säger så!  Så det blir ingen bild!
Farbror Blå
21-07-2006, 15:41
Haha, nä såna bilder är det nog bäst att avstå ifrån
CITAT (Farbror Blå @ 21-07-2006, 17:41) Haha, nä såna bilder är det nog bäst att avstå ifrån Ja för jag vill inte att alla odlaiter ska plågas av mardrömmar!  tror jag har kvar märken i skinnet efter den fortfarande!
Inga från Närke
22-07-2006, 10:55
Idag har vi fått regn. Började vid 06,00 tiden och vid 06,30 blev det ett riktigt åskväder som höll på nästan i en timma riktigt ordentligt. Sedan avtog åskan mer och mer, så vid 08,30-09,00 var det över helt. Men som tur var så regnade det inte så hårt så många av perennerna står fortfarande upprätta. De berättade t.o.m. på TV om där jag bor att vi hade fått ca 30 mm.
Nu skiner solen igen och det luktar underbart och det känns lite lättare att andas.
Farbror Blå
22-07-2006, 16:19
WOW!
provade nåt nytt i morse! I en lokal festival injöds man till fäbod-frukost!
Vi åkte en mil eller två, parkerade, satte oss i medhavda stolar i morgondimman och avnjöt först hur tre kvinnor och två män, utplacerade runt oss, kulade och spelade vallmusik på ko- och gethorn.
Sedan satte vi oss på gårdstunet ( ,ellan härbren och hus, som en liten gård) och underhölls ytterligare en halvtimme med folksånger och fiolspel=)..
vilken fantastisk start på dagen=)
Farbror Blå
25-07-2006, 08:35
Bara jag som skirver i min tråd förtfarande
Jag LOVAR att lägga upp en bild på mig den här veckan. Det är nämligen min sista semestervecka och jag ska sola så mycket jag orkar!
Farbror Blå
25-07-2006, 09:50
Låter trevligt=)
Brun redan då?
CITAT (cic @ 25-07-2006, 10:46) Jag LOVAR att lägga upp en bild på mig den här veckan. Det är nämligen min sista semestervecka och jag ska sola så mycket jag orkar! Då har jag tagit några bilder.. Tycker inte att dom gör min bränna rättvis.. Beror ju på ljus, kläder och kameran.. Ja ja. Här är jag.  
Japp... brun är du.... jag är typ lika "brun" som prickarna på din tröja
Farbror Blå
03-08-2006, 13:01
CITAT (cic @ 02-08-2006, 17:54) CITAT (cic @ 25-07-2006, 10:46) Jag LOVAR att lägga upp en bild på mig den här veckan. Det är nämligen min sista semestervecka och jag ska sola så mycket jag orkar! Då har jag tagit några bilder.. Tycker inte att dom gör min bränna rättvis.. Beror ju på ljus, kläder och kameran.. Ja ja. Här är jag.    Lugnt brunast hittills! Benen är ju pepparkaksfärg ju!
CITAT (Farbror Blå @ 03-08-2006, 14:01) Lugnt brunast hittills! Benen är ju pepparkaksfärg ju! Jag är å andra sidan den enda som har visat brännan..
Farbror Blå
03-08-2006, 15:57
Hur mycket har du egentligen solat??
CITAT (Farbror Blå @ 03-08-2006, 16:57) Hur mycket har du egentligen solat?? :lol: Tja.. Nästan varje dag som solen har visat sig..  Eller, jag skulle kunna ha "pressat" mer, men jag har helt enkelt bara varit ute.  Tror det eller ej, men jag skulle kunna bli ännu brunare. Sommaren -99 var det inte många som tog mig för etnisk svensk! Jag älskar sol och värme, och jag tycker det är fräscht med solbränna. MEN, jag solar INTE solarie på vintern. Äkta ska det vara.
Farbror Blå
03-08-2006, 16:17
Låter bra, solariefuskande gillar vi inte .
Jobba ute, sola på stranden å så, det är tillåtet, inga otillåtna hjälpmedel inte, som brun utan tvål eller vad det heter
Här är en bit av mina "bruna" ben....  Och jag har också varit ute MASSOR... men inte hjälper det
Sommar å sol i stora mått har det varit här vid Roslagskusten i helgen. Nästan osannolikt hett har det varit. Vi har varit vid havet både lördag och söndag och solat o badat. Så NU har jag minsann blitt brun! Varmt och skönt var det i vattnet, 23 grader varmt. I havet!! Imorgon bär det av upp till Sundsvall igen och där stannar vi till torsdag. Sen är det hemåt igen och slut på semesterresan.
*Felix matte*
06-08-2006, 21:46
Liiite stolt är jag över min "bränna"... måste ha massor av pigment eftersom jag alltid vid skarp sol sitter under parasoll.
Snöflinga
06-08-2006, 22:21
Attans vad brun du är Felix matte  Jag vet inte om det är så men jag har tyckts mig märka att ju äldre man blir, ju fortare blir man brun  Har kanske byggt upp någon slags pigmentbank under åren ...
Farbror Blå
07-08-2006, 08:15
Ja det var inte dåligt brun! *avis*
Oj, vad ni är bruna. Själv har jag haft jobbigt med värmen och inte tillbringat många minuter i solen. Lite färg får man ju såklart i alla fall. Min man har gått barfota i sandaler hela semestern och hans fötter är randiga Ska se om jag kan få dom på bild i kväll så ni får se
Farbror Blå
07-08-2006, 09:16
Svartfot?
Absolut!  Observera att jag försöker hålla stilen ändå med nagellack på tårna!
Farbror Blå
07-08-2006, 09:31
Hehe, bra det, en odlare håller alltid stilen
inga bruna armmuskler eller nåt?
Självklart!
Farbror Blå
08-08-2006, 08:12
På bild menar ja ju
CITAT (Farbror Blå @ 08-08-2006, 10:12) På bild menar ja ju Jasså!!!
Farbror Blå
08-08-2006, 09:16
Farbror Blå
09-08-2006, 13:10
Sista semesterveckan för mej då.. solen skiner och jag snickrar allt jag hinner. =)
*Felix matte*
14-08-2006, 21:29
CITAT (Snöflinga @ 06-08-2006, 23:21) Attans vad brun du är Felix matte  Jag vet inte om det är så men jag har tyckts mig märka att ju äldre man blir, ju fortare blir man brun  Har kanske byggt upp någon slags pigmentbank under åren ... Idag var jag och shoppade lite nytt... ser nu att jag borde solat "nästan" topless Inte sååå snyggt med de olika fälten
Farbror Blå
18-08-2006, 09:35
Fläcktyfus?
Solen skiner och jag slutar jobba kl 12 idag, så jag tänkte bättra på brännan lite.. Är det bara jag som upplever att man redan duschar bort all vacker färg..?
Farbror Blå
18-08-2006, 09:59
CITAT (cic @ 18-08-2006, 10:56) Solen skiner och jag slutar jobba kl 12 idag, så jag tänkte bättra på brännan lite.. Är det bara jag som upplever att man redan duschar bort all vacker färg..?  Brun utan tvål ?
bättra på brännan?? kan man bli brunare??
Ooo jaaa! Visst kan man det! Dessutom kan man se till att liksom "sätter sig på djupet".
Farbror Blå
18-08-2006, 11:49
jaså? Om du blitt sådär brun hela du, skulle man kunna tro att du bara solat hela sommaren ju..Benen har vi iaf sett
Idag är det ju SOL igen! Kanske ska slänga mig med magen i badringen igen och försöka få lite mer färg på bakbenen.
Kul kul-mage som vill få lite sol på sig!
Farbror Blå
21-08-2006, 12:00
Bebis va? eller mycket glass?
CITAT (Farbror Blå @ 21-08-2006, 13:00)
Bebis va? eller mycket glass? Kul-glass kanske!  Nja det ska nog till väldigt mycket glass på en gång för att få mig att se ut så där.
Biggan_
22-08-2006, 16:48
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-08-2006, 16:03) Kul kul-mage som vill få lite sol på sig!  Jamen där är han ju!!! Djingis
CITAT Jamen där är han ju!!! Djingis :wub Visst ser det ut som att han står upp i magen?!
Biggan_
22-08-2006, 17:24
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-08-2006, 18:14) CITAT Jamen där är han ju!!! Djingis :wub
Visst ser det ut som att han står upp i magen?!   Naturlig gå-stol
Tänkte det var dags för en liten bump av denna tråd, då jag blev tipsad om många roliga bilder i den. Så kanske kan börja posta i den igen?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|