|
Full version: Fotbolls-VM
Diabolique
21-06-2006, 12:34
CITAT (Birgitta P @ 21-06-2006, 13:31) Nej, om de vill se svettiga, muskliga, testosteronstinna tjejer så kollar de nog hellre på damernas kulstötning.
CITAT (Diabolique @ 21-06-2006, 13:34) CITAT (Birgitta P @ 21-06-2006, 13:31) Fast då kommer vi osökt in på en annan frågeställning nämligen, tittar killarna bara på tjejfotboll av samma anledning? :unsure: :unsure: :unsure: Nej, om de vill se svettiga, muskliga, testosteronstinna tjejer så kollar de nog hellre på damernas kulstötning.   Klockrent!
Biggan_
21-06-2006, 12:39
CITAT (Diabolique @ 21-06-2006, 13:34) CITAT (Birgitta P @ 21-06-2006, 13:31) Fast då kommer vi osökt in på en annan frågeställning nämligen, tittar killarna bara på tjejfotboll av samma anledning? :unsure: :unsure: :unsure: Nej, om de vill se svettiga, muskliga, testosteronstinna tjejer så kollar de nog hellre på damernas kulstötning.  Uuuups! Jag tänkte nog lite fel där! Så klart är det inte testosteronstinna tjejer som är mest lockande på killarna!
Jösses amalia  Så det spårade ur nu...  Påminner om förra VM (alt. EM) när en av kvällstidningarna hade arga artiklar om att damer VISST kunde se på fotboll för spelets skull, och VISST kunde förstå offside, osv, samtidigt som de på uppslaget innan anordnade omröstning om vilken spelare som var sexigast parat med rubrik och ingress som förklarade att även kvinnorna skulle ha något att titta på medan männen följde foppollen i soffan  Vi män kan nog "slötitta" på kvinnoidrott om det bjuds på lite ögonfägring, men det är extremt få damidrottare som har manliga fans. Tennisspelarna Sharapova och Kournikova är väl två, men sen kommer jag knappt på fler...I de fallen damidrottare HAR manliga fans så är det väl snarare sk "stalkers" som snarast borde buras in... Däremot är det ju så att även en kille med det mest ofördelaktiga ansikte eller mest otrevliga sätt direkt blir populär bland damerna bara han vet hur man ska sparka på en boll Ja, jag är bitter  Se bara på Rooney, ingen kan väl säga att han är snygg (fast jag är kass på att bedöma sådant), och efter hans otrohets- och prostitutionsskandaler är han väl knappast att anse som svärmorsdröm direkt...
Diabolique
21-06-2006, 13:11
CITAT (Pirum @ 21-06-2006, 14:00) Ja, jag är bitter  Se bara på Rooney, ingen kan väl säga att han är snygg (fast jag är kass på att bedöma sådant), och efter hans otrohets- och prostitutionsskandaler är han väl knappast att anse som svärmorsdröm direkt...  Hur kan du säga så om min älskling?! Han är ju hur snygg som helst! Jag hade aldrig sett honom förrän igår och aldrig hört talas om honom... Kanske har jag lite annorlunda smak, men han är faktiskt rätt lik mitt ex (fast mer vältränad). Otrohet? Så då finns det kanske en liten chans för mig då? Vad jag har läst så ska han gifta sig med sin barndomskärlek... *morrar* (Läste på lite om honom idag)
CITAT (Pirum @ 21-06-2006, 14:00) Se bara på Rooney, ingen kan väl säga att han är snygg (fast jag är kass på att bedöma sådant), och efter hans otrohets- och prostitutionsskandaler är han väl knappast att anse som svärmorsdröm direkt...  Tja, något säger mig att det inte var direkt ÄKTENSKAP som Diabolique hade i tankarna!
Diabolique
21-06-2006, 13:19
CITAT (Rossi @ 21-06-2006, 14:17) Tja, något säger mig att det inte var direkt ÄKTENSKAP som Diabolique hade i tankarna!  Jodå, sjag kan nog tänka mig ett äktenskap också... Eller tänka, jag vet inte... är allmänt förvirrad. Det man inte har i huvudet får man ha mellan bena...
CITAT (Diabolique @ 21-06-2006, 14:19) CITAT (Rossi @ 21-06-2006, 14:17) Tja, något säger mig att det inte var direkt ÄKTENSKAP som Diabolique hade i tankarna! :lol:  Jodå, sjag kan nog tänka mig ett äktenskap också... Eller tänka, jag vet inte... är allmänt förvirrad. Det man inte har i huvudet får man ha mellan bena...  Med en sån surpotta?! Jag tyckte att han betedde sig som en femåring igår när han blev utbytt.... Men smaken är ju som baken som bekant! Jag måste säga att jag fattar inte vad kvinnorna ser hos Beckham. Han är totalt "beige" och intetsägande för mig. Hittar inte ett uns av attraktionskraft överhuvudtaget. Ni som hittar det - vad är det ni hittar?
CITAT (Diabolique @ 21-06-2006, 14:11) Hur kan du säga så om min älskling?!  Angående Rooney så inser jag att han ser rätt "tuff" och "manlig" ut, inte alls någon jämra modell som typ, tja, Ljungberg och Beckham. Så jag ska inte klanka ner på din smak, bara nämnde Rooney som exempel då han förekommit i tråden tidigare, samt betett sig ganska omoget (för att använda ett snällt ordval) ett flertal gånger:) Bland mina dambekanta verkar f.ö portugisiske Figo vara en spelare de tycker om, andra tyckte om Mjällby (fast han är ju inte med längre). Har ett par vänner som är gay, de tycker om Ljungberg och Beckham tror jag. De senare kan väl i moderna ord beskrivas som metrosexuella i stilen. Jag återkommer nog i den här tråden, men har annat att göra en stund
krellus
21-06-2006, 13:39
Pirum Rooney är en fd boxare tror jag och det syns på honom! Var e brudarna??? Skönt med 2-2 igår... bra spel i andra. Nu krossar vi tyskarna!
CITAT (Rossi @ 21-06-2006, 15:25) Jag måste säga att jag fattar inte vad kvinnorna ser hos Beckham. Han är totalt "beige" och intetsägande för mig. Hittar inte ett uns av attraktionskraft överhuvudtaget. Ni som hittar det - vad är det ni hittar? Jag fattar inte heller det....men så är ju inte någon form av såna där sportfånar min typ överhuvudtaget heller. Hade det varit det kanske jag haft nån procents intresse för sporten iallafall.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-06-2006, 15:36) CITAT (Rossi @ 21-06-2006, 15:25) Jag måste säga att jag fattar inte vad kvinnorna ser hos Beckham. Han är totalt "beige" och intetsägande för mig. Hittar inte ett uns av attraktionskraft överhuvudtaget. Ni som hittar det - vad är det ni hittar? Jag fattar inte heller det....men så är ju inte någon form av såna där sportfånar min typ överhuvudtaget heller. Hade det varit det kanske jag haft nån procents intresse för sporten iallafall.  Det kommer Magdis! Jag menar, du har ju börjat så smått nu att vara aktiv i en fotbollstråd på forumet!  Innan du vet ordet av så har du börjat med korpfotboll eller något liknande!
CITAT (Rossi @ 21-06-2006, 17:12) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-06-2006, 15:36) CITAT (Rossi @ 21-06-2006, 15:25) Jag måste säga att jag fattar inte vad kvinnorna ser hos Beckham. Han är totalt "beige" och intetsägande för mig. Hittar inte ett uns av attraktionskraft överhuvudtaget. Ni som hittar det - vad är det ni hittar? Jag fattar inte heller det....men så är ju inte någon form av såna där sportfånar min typ överhuvudtaget heller. Hade det varit det kanske jag haft nån procents intresse för sporten iallafall.  Det kommer Magdis! Jag menar, du har ju börjat så smått nu att vara aktiv i en fotbollstråd på forumet!  Innan du vet ordet av så har du börjat med korpfotboll eller något liknande!  Haha! Ja det där lät inte alltför osannolikt! Om några år så...men som tur är har jag ju gubben som är extremt sportintresserad och säkert kommer att med största nöje följa med på alla "Djingis" kommande Korpfotbollsmatcher!
Diabolique
22-06-2006, 07:33
CITAT (Rossi @ 21-06-2006, 14:25) CITAT (Diabolique @ 21-06-2006, 14:19) CITAT (Rossi @ 21-06-2006, 14:17) Tja, något säger mig att det inte var direkt ÄKTENSKAP som Diabolique hade i tankarna!  Jodå, sjag kan nog tänka mig ett äktenskap också... Eller tänka, jag vet inte... är allmänt förvirrad. Det man inte har i huvudet får man ha mellan bena...  Med en sån surpotta?! Jag tyckte att han betedde sig som en femåring igår när han blev utbytt.... Men smaken är ju som baken som bekant! Jag måste säga att jag fattar inte vad kvinnorna ser hos Beckham. Han är totalt "beige" och intetsägande för mig. Hittar inte ett uns av attraktionskraft överhuvudtaget. Ni som hittar det - vad är det ni hittar? Surpotta? Det är väl fint att han bejakar och lever ut sina känslor. Jag tyckte att det var lite gulligt. Hade mer än gärna tröstat honom... Nja, Beckham har sjunkit på min lista, tycker inte alls att han är särskilt karismatisk längre. Ljungberg tycker jag däremot är det. Kan inte riktigt hålla med om att han skulle vara metrosexuell i stilen heller.
Hade skrivit ett långt svar om hur media använder metrosexuell (exv http://www.expressen.se/index.jsp?a=83959 ),men, så kraschade webläsaren då jag råkade gå in på en sida med Windowsmedia. Så orkar inte skriva om allt. Nöjer mig med att säga att idag kan Afrika få ett land vidare (Ghana), och att dagens höjdpunkter är Tjeckien-Italien samt Australien-Kroatien, två högintressanta matcher som i högsta grad avgör vilka lag som går vidare. Tyvärr visar TV4 istället matchen mellan slutspelsklara Brasilien och bottenlaget Japan (som dock säkert kan "överraska"), Aus-Kro går på leksakskanalen tv4+
Diabolique
22-06-2006, 09:39
Ok, men jag trodde ändå inte att Lungberg skulle passa in på beskrivningen. Nu har de iof med honom som exempel. Jag känner inte till honom så mycket, mer än att han är snygg.  Sminkar han sig? Jag trodde att Peter Siepen var typexemplet nr 1 på metrosexuell... Ordet "heterobög" hörde jag långt innan metrosexuell, och det verkar ju vara samma sak. Peter Jöback är väl inte metrosexuell? Han är väl bara en helt vanlig bög? Han fans med i Expressens lista.
Ja visst är det lite konstigt att 4:an sänder Brasilien - Japan i stället för Australien - Kroatien som ju är en intressantare match... Fast för min egen del funkar det ändå, har CanalDigital och kommer att följa Tjeckien - Italien på ettan följt av Ghana - USA på tvåan och till sist Australien - Kroatien på TV4plus. Får väl zappa in på 4:an vid tillfälle och kolla hur mycket stryk brassarna ger japanerna... Det blir helkväll i TV-soffan ikväll med med andra ord, med start redan mitt på eftermiddan...  Vilken tur att det är så trist väder idag!
CITAT (Diabolique @ 22-06-2006, 08:33) CITAT (Rossi @ 21-06-2006, 14:25) CITAT (Diabolique @ 21-06-2006, 14:19) CITAT (Rossi @ 21-06-2006, 14:17) Tja, något säger mig att det inte var direkt ÄKTENSKAP som Diabolique hade i tankarna!  Jodå, sjag kan nog tänka mig ett äktenskap också... Eller tänka, jag vet inte... är allmänt förvirrad. Det man inte har i huvudet får man ha mellan bena...  Med en sån surpotta?! Jag tyckte att han betedde sig som en femåring igår när han blev utbytt.... Men smaken är ju som baken som bekant! Jag måste säga att jag fattar inte vad kvinnorna ser hos Beckham. Han är totalt "beige" och intetsägande för mig. Hittar inte ett uns av attraktionskraft överhuvudtaget. Ni som hittar det - vad är det ni hittar? Surpotta? Det är väl fint att han bejakar och lever ut sina känslor. Jag tyckte att det var lite gulligt. Hade mer än gärna tröstat honom... OK, du är mammatypen ... Nja, jag vill nog inte vara dadda åt karlarna ... Att leva ut sina känslor kan väl vara trevligt ibland men att bete sig som en femåring när man är en vuxen karl .... nja, vissa känslor får man väl ändå lägga band på
CITAT (Pirum @ 22-06-2006, 10:27) Hade skrivit ett långt svar om hur media använder metrosexuell (exv http://www.expressen.se/index.jsp?a=83959 ),men, så kraschade webläsaren då jag råkade gå in på en sida med Windowsmedia. Så orkar inte skriva om allt. Nöjer mig med att säga att idag kan Afrika få ett land vidare (Ghana), och att dagens höjdpunkter är Tjeckien-Italien samt Australien-Kroatien, två högintressanta matcher som i högsta grad avgör vilka lag som går vidare. Tyvärr visar TV4 istället matchen mellan slutspelsklara Brasilien och bottenlaget Japan (som dock säkert kan "överraska"), Aus-Kro går på leksakskanalen tv4+  Alla matcherna visas på TV. 16.00 Tjeckien - Italien på SVT2 16.00 Ghana - USA på SVT24 21.00 Japan - Brasilien på TV4 21.00 Kroatien - Australien på TV4 Plus Så det är bara till att välja!
CITAT Peter Jöback är väl inte metrosexuell? Han är väl bara en helt vanlig bög? Han fans med i Expressens lista. Jöback var nog i garderoben när artikeln skrevs, den är från 2003 ser jag nu. Tycker nog ändå att han ska vara med på listan över metrosexuella, om man nu inte vill stänga ute homosexuella från att få kallas metrosexuell. Om det nu är något att sträva efter. I mina ögon är "homosexuell" ett neutralt ord, medan "metrosexuell" lägger in en värdering. Skulle bli förvånad om någon kallade mig homosexuell eftersom jag inte är det, men skulle bli arg (eller iaf sur&undrande) om någon kallade mig metrosexuell då jag själv inte associerar det med egenskaper jag har eller vill ha.  Heterobög, är det en bög som låtsas vara hetero? Som heterosexuell man uppvuxen på landet är jag väl relativt fördomsfull angående män som använder smink osv, kanske därför jag ogillar många av dagens idrottare (oavsett om de föredrar kvinnor eller män, det är inte relevant), men, jag arbetar med att förbättra min attityd till folk av olika typer  Vad gäller fotboll så konstaterar Kristina Kappelin i Aftonbladet (tror jag) att 1982 när Italien vann VM kunde man inte se en enda kvinna i publiken. 1990 gjordes reportage om det nya fenomenet att kvinnor hade dykt upp på läktarna i fotbolls-VM. I Sverige var det väl 1994 det tog skruv på allvar, kvinnors intresse för fotboll alltså. Frågan blir då om fotbollsspelarna stylar sig mer för att imponera på den nya publiken, eller om den nya publiken går dit för de stylade fotbollsspelarna  Växelverkan antar jag. Image är ju dessutom värt mycket pengar idag. (OBS, angående det där med "uppvuxen på landet", jag menar inte att man blir mer fördomsfull av det egentligen, bara att man inte är lika van med alla konstigheter man ser i städer)
CITAT (Rossi @ 22-06-2006, 11:00) Alla matcherna visas på TV.
16.00 Tjeckien - Italien på SVT2 16.00 Ghana - USA på SVT24 21.00 Japan - Brasilien på TV4 21.00 Kroatien - Australien på TV4 Plus
Så det är bara till att välja! Heder åt SVT som visar Ghana-USA även i riktiga kanaler (SVT1 & 2), eftersänt visserligen, men bra för oss som inte har SVT24. TV4 har visserligen inte två riktiga kanaler att ta till, men de borde kunna eftersända Kroatien-Australien i TV4 senare på kvällen tycker jag. TV4 verkar ändå bara visa gammalt strunt på sen kvällstid idag.
CITAT (Betty @ 22-06-2006, 10:54) Fast för min egen del funkar det ändå, har CanalDigital och kommer att följa Tjeckien - Italien på ettan följt av Ghana - USA på tvåan och till sist Australien - Kroatien på TV4plus. Betty! Tjeckien - Italien går på SVT2 och Ghana-USA på SVT24 .... Dessutom går matcherna samtidigt så du får zappa hejvilt mellan kanalerna för att se båda!
Ojdå, tack för rättelsen, jag hade visst tittat slarvigt i TV-tidningen. Det blir till att i huvudsak titta på Tjeckien - Italien och att zappa in på Ghana-USA -matchen för att "kolla läget" ibland.
krellus
22-06-2006, 10:59
Nu krossar vi surkålen med 3-1 !!!! (I wish)
CITAT (krellus @ 22-06-2006, 11:59) Nu krossar vi surkålen med 3-1 !!!! (I wish) Härligt med optimism, men jag är rädd att vi bara vinner med 2 - 1...
Trädet (ZonV)
22-06-2006, 14:36
Hoppas Sverige leder så mycket att man slipper vara ett nervrak i slutet av matchen som de tidigare matcher eller låg under, eller hur!! Jag vill ha en säker vinst!!
CITAT (Trädet (ZonV) @ 22-06-2006, 15:36) Hoppas Sverige leder så mycket att man slipper vara ett nervrak i slutet av matchen som de tidigare matcher eller låg under, eller hur!! Jag vill ha en säker vinst!! Du får spara en nubbe från midsommarafton så att du kan titta avslappnat!
Månskensbonden
22-06-2006, 22:04
Hmmm....surkål och nubbe?? Kan det va nåt??
tänkte att vi kunde gissat resultatet men det är ju kört nu... dubbelt
*Felix matte*
24-06-2006, 21:14
CITAT (Berith @ 24-06-2006, 16:58) tänkte att vi kunde gissat resultatet men det är ju kört nu... dubbelt Gissade inget men hoppades att det skulle bli allraminst 3-0 till den de tävlade mot. Inte för att jag bryr mig det minsta om hur pojkarna leker... är bara sååå less att inte ens nyhetssändningarna håller tiden.. och det pga fotbollen. SVT sände midsommarfirande igår kväll... det var mysigt ... tills jag såg att det var repris från år 2000 Licenspengarna räckte inte till att visa årets firande allt gick åt till sporten
Ja, det är såklart synd att nyheter förskjuts. Fast TV4 har ju bara en kanal att sända i. SVT borde kunna planera bättre, fast förrycker en del sändningar genom att man får byta kanal mitt i matcherna. Inte minst om man spelar in blir det problematiskt. Bättre om de visade matcherna utan avbrott i ena kanalen. Med tanke på hur lite sport SVT visar så borde de lära sig prioritera och planera bättre, för att ge tittarna maximal utdelning.
Gick som väntat mot Tyskland, trist, men inget att göra något åt. Eländig domarinsats, men, spelet var ju dåligt nog att skapa diskussioner i tiden som kommer.
Tillägg : Midsommarfirandet ja, jag märkte aldrig att det var en repris, men hur som helst tycker jag det var för flamsigt, iaf det jag såg. :/
Jag tror att Brasilien vinner igen.
Det jobbigaste med TV-tablåerna nu är att man inte vet vilka program som sänds och vilka som plockas bort. Häromdan när det skulle varit tråkig fotboll sändes en film som säkert hade varit mer sevärd men som jag missade början på och därför fick strunta i helt och hållet.
All respekt åt Teddy Lucic, som lyckades avhålla sig från att filma en svimning och "råka" skalla bort hånflinet från domarens ansikte efter ett synnerligen tveksamt rött kort. Tyskland var helt klart det bättre laget, de hade klarat sig utan domarens hjälp.
Idag är vi alla Ekvadorianer.
Och ja, med tanke på att första gula som Teddy fick nog inte ens borde varit frispark så...proffsligt av Teddy att inte nita domaren. Frågan är vad som hade hänt om han slagit in näsan på honom? Inget jag förespråkar, men domaren borde haft mer proffsig attityd.
Snöflinga
25-06-2006, 18:10
Heja England
Hohoo, fantastisk match mellan Holland och Portugal  Redan i inledningen stämplades Ronaldo fult av nåt holländskt as, vilket borde renderat rött kort. Men sen haglade korten i en av VMs fulaste matcher. Rättvis portugisisk seger. Men eftersom de kommer att sakna 2-3 spelare (varav alla tillhör de 5 bästa i laget) så kommer de att få svårt mot England. Tror England har lättare för Portugal än Holland dessutom.
Kan bara hålla med där. Har aldrig förr sett så många varningar o utvisningar i en och samma fotbollsmatch... Hörde efteråt på studiosnacket att den där ryska domaren är känd för att vara en riktig "kortviftare". Tyckte att portugiserna vann rättvist.
Även om Portugiserna vann rättvist, så är det inte alls rättvist att jag inte har nån att heja på längre, hälften Holländare som jag är
krellus
26-06-2006, 07:28
Innan matchen mot Tyskland var jag mest orolig för Alexandersson men han var den enda försvararen som klarade sig utan "skandalstämpel".
Vid 0-2 fattar jag inte vad Edman tänkte på. Han MÅSTE in i mitten och täcka upp ytan som Lucic skapar då han går in mot mitten.
CITAT (Scrollan @ 29-06-2006, 21:46) Tack för den, Kul uppladdning inför kvällens kvartsfinaler!
Snöflinga
30-06-2006, 17:05
Maria i Helsingborg
30-06-2006, 18:08
Och inte var det svenska tabbar!
Snöflinga
30-06-2006, 22:23
Höll på Argentina, men tyvärr... suck ! Helt sanslöst att de inte fick straff när en spelare blev fälld i målområdet
Jag med höll på Argentina, synd att de inte gick vidare till semi. Nu blir det ettklassiskt möte på tisdag. Jag kommer att hålla på Italien då.
Hur tror ni att det går ikväll? Jag hoppas att Tyskland vinner. Jag kan inte med Italien riktigt. Det härrör sig nog från den gången när Totti spottade en motståndare i ansiktet. Det tyckte jag var så lågt ...
Nu har ju Tyskland fått Frings avstängd ikväll så de är ju lite decimerade.
Jag håller på Tyskland idag, men det är knappt. Hade hellre sett att detta var finalen. Har sympatier för Ribery och Zidane, men övriga Frankrike är med möjligt undantag för Viera rätt trist tycker jag. Portugal höll jag som fan med mot Holland, men trots att Portugal slog ut England så tappade jag lite sympatier för dem. De filmar helt enkelt för mycket  Tycker för övrigt att avstängningen av Frings var hård. Cruz sade ju att han inte kände sig få nån smäll, och dessutom var det ju inte Frings som slog först. Nästan självförsvar tycker jag... Hur som helst, Frings har ju varit en av de klart bästa tyskarna, så det här kan bli helt avgörande för både matchen och därmed VM-turneringen. Trist att efterspelet i matchen Tyskland-Argentina kan få så stora konsekvenser
Jag tror att Tyskland vinner, men jag håller inte på dem direkt...
CITAT (Betty @ 04-07-2006, 10:21) Jag tror att Tyskland vinner, men jag håller inte på dem direkt... Jag trodde fel, så bra... Italien var det bättre laget ikväll.
Maria i Helsingborg
04-07-2006, 23:35
umm, tyvärr
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|