Full version: Fotbolls-VM
Sidor: 1, 2, 3, 4
Rossi
Ja, suck! Bara de inte vinner hela VM ....

Ikväll vet jag faktiskt inte vem jag hejar på - känner mig ganska neutral. Men jag tror att Frankrike vinner.
Berith
CITAT (Berith @ 25-06-2006, 10:15)
Jag tror att Brasilien vinner igen.

Har ändrat mej. Nu gissar jag på nåt annat land.
Månskensbonden
*försöker hänga med och va 'en i gänget'* rolleyes.gif

Okey, Italien och Frankrike då alltså.....åsså är väl Brasilien med, va? Dom brukar väl aldrig åka ur?!
*räknar*
Borde nog vara ett fjärde lag åsså, å då är det tal om semi-finaler! *nickar glatt, och tycker han är ganska insatt och så* tongue.gif

Brasilian mot Hammarby, då??!! biggrin.gif

HEJJA BAJJJJJJJEN!!! (Funkar ju för båda lagen dessutom! tongue.gif )
Rossi
CITAT (Berith @ 05-07-2006, 08:11)

Med tanke på att Brasilien har åkt ur för ett tag sedan så är det smart tänkt Berith! laugh.gif tongue.gif
Gillan

laugh.gif laugh.gif
Det gör jag med. Misstänker starkt att det blir ett av
de tre länder som är kvar wub.gif tongue.gif
Månskensbonden
Uhu, så då HAR Brasilien åkt ut då?!
(Ja ja, jag veeeet, men jag HAR faktiskt ingen TV... tongue.gif )
Rossi
CITAT (Månskensbonden @ 05-07-2006, 08:23)

Och ingen radio och ingen tidning och inget internet ... laugh.gif

Brasilien åkte ut mot Frankrike (0-1) i kvartsfinalen.
Månskensbonden
CITAT (Rossi @ 05-07-2006, 08:34)

Jag har RADAR mot getingarna, alla tidningarna handlar om ogräs och selleri, och det var vackert dagg-glittrande spindelnät på ängen i morse..... Funkar nåt av dom?? laugh.gif

Men tack för uppdateringen! biggrin.gif
(Å brassarna har ju ändå aldrig varit sig likt sedan Pelé slutade... tongue.gif )
Rossi
CITAT (Månskensbonden @ 05-07-2006, 08:42)
CITAT (Rossi @ 05-07-2006, 08:34)

Jag har RADAR mot getingarna, alla tidningarna handlar om ogräs och selleri, och det var vackert dagg-glittrande spindelnät på ängen i morse..... Funkar nåt av dom?? laugh.gif

Men tack för uppdateringen! biggrin.gif
(Å brassarna har ju ändå aldrig varit sig likt sedan Pelé slutade... tongue.gif )

smile.gif biggrin.gif laugh.gif

Men brassarna var kul att titta på. De verkar ha en helt annan laganda än de europeiska lagen där alltför många är egoistiska divor som det ser ut.
Betty
CITAT (Rossi @ 05-07-2006, 08:44)
Men brassarna var kul att titta på. De verkar ha en helt annan laganda än de europeiska lagen där alltför många är egoistiska divor som det ser ut.

Håller med dig där, brassarna spelar mycket roligare fotboll än europeerna.
Och ikväll ska man alltså hålla på antingen Frankrike eller Portugal... jag tror jag avstår...
Jag håller inte på nån alls sen brassarna åkte ut.
VM liknar mest ett trist EM nu, där alla i lagen sitter varann i knä i försvaret och ingen spelar offensivt... trist är ordet...
Nåja, man måste ju titta i alla fall - även om det bara är deffensiva europeiska lag kvar - det är ju trots allt fotboll... Tror jag ska utbrista i ett litet "Hejja Portugal!" i kväll i alla fall... rolleyes.gif
andersen
Fotbolls-vm , är ett fullständigt teater fiasko.

Fotbolls spelare kastar sig hejdlöst på plan hämtas med bår och man tror att dom skall vidare till sjukhus... men inte då dom vill in på plan igen efter ca 30sec helt djävla sjukt...en tanke är tänk om det hadde varit så i det övriga arbetslivet.

Nej fotbollen är inget vidare att titta på när det bara är filmningar som i stortsätt av gör resultatet.
Snöflinga
Jag höll på Italien, dels för att de spelade bättre fotboll och dels för att den tyska pressen hånat och psykat dem inför matchen unsure.gif lite besservisser stuk tycker jag ... Men kul ikväll, vet inte riktigt vem jag hejar på ... kanske Portugal sleep.gif Läste att Figo skulle flytta till Sollefteå (?) kan bli förstärkning i deras fotbollslag laugh.gif
Pirum
Brasilien i år var ju inte mycket att hänga i julgranen, varken vad gäller resultat eller skönspel. Sämsta brasilianska lag jag sett nån gång, möjligen undantaget 1986. Långsamt, fantasilöst, håglöst. (Jag kommer bara ihåg bak till 1992)
Gott att de är ute, de har redan vunnit tillräckligt.
Kan gärna få vänta 3-4 VM till innan det blir brasiliansk seger igen. Så att de är riktigt hungriga, som 1994 när det var 24 år sen de vann sist. Trots löjligt artistiskt och fantastiskt underhållande lag 1982.

Vet inte vilket lag jag håller på nu egentligen...Italien spelade ju rätt bra mot Tyskland, Portugal har ju inte vunnit förr men spelade väldigt fult i kvartsfinalen, och delar av åttondelsfinalen. Frankrike har ju spelat tråkigt som tusan i de flesta av matcherna sedan år 2000 ungefär.
Snöflinga
Men nu vann Frankrike i alla fall på en straff ... fast Portugal borde ju faktiskt ha fått en också huh.gif Fast spännande match ... det var kul att se lagens lagledare, sydländskt temperament med gester och hojtande tongue.gif
Betty
Nu är det snart dax för finalen! Hejja Italien! biggrin.gif
Maria i Helsingborg
Mög åsså! mad.gif
Snöflinga
YES laugh.gif
Betty
Yes, yes, yes!!! Rätt lag vann, eller hur! biggrin.gif
Rossi
Usch! Fulingarna Italien vann. Stackars Zidane! Visserligen var det inte snyggt det han gjorde men han har varit "snäll" och juste i alla matcher så det måste ha varit något otroligt fult som italienaren sa till honom innan han buffade honom i bröstet. Det är just det jag tycker så illa om hos de italienska spelarna - de uppträder fult och ojuste. Spottloskor och nedriga provokationer.
Pirum
Zidane tillhör mina favoritspelare, men igår var han oförsvarligt dum. På en fotbollsplan får man tyvärr ofta höra förolämpningar, men även om Materazzi sade något rent bedrövligt så är Zidanes handling överlagd. Det är ju inte så att han tappar kontrollen och börjar veva med armarna, eller skallar in näsan på italienaren. Hade han helt tappat kontrollen kunde han ju skyllt på det, men nu känns skallningen i bröstet mest totaltoförklarlig och oförsvarlig tycker jag.
Hade Materazzi sekunden innan exempelvis klämt till om Zidanes ädlare delar, sådant sker ju otroligt nog på fotbollsplaner ibland, så hade jag förstått om Zidane slagit in näsan på Materazzi. Jag hade dessutom då förordat rött kort åt Materazzi och frispark för Zidane. Men att återgälda en verbal förolämpning med en sådan skallning... i VMs 64 matcher såg vi inget liknande. Det närmaste var väl Figos markering mot nån holländare, men han knuffade ju mer liksom (och fick gult kort).

OBS, jag menar inte att Zidanes handling var den fulaste i VM. Vi har sett armbågar i ansiktet (de Rossi exv), stämplingar i låret (nån holländare mot CRonaldo), i skrevet (Rooney), och sådant är ju farligare.
Rossi
Nej, man kan inte försvara Zidanes handling men kanske förklara ... Det går rykten om att Materazzi spottade på Zidane och att han därför tappade kontrollen. Spottande italienare - fy f*n!!! Vi som tittade på TV såg dessutom förmodligen inte allting heller. Publiken tog i alla fall Zidanes parti så de måste ha sett vad Materazzi gjorde.

Läste för övrigt i tidningen häromdagen att spottning på andra skulle likställas med misshandel. Detta hade ingenting med fotboll eller VM att göra men jag kan ju inte låta bli att dra paralleller.

Totti spottade i ett annat mästerskap och nu - kanske - Materazzi ...

Jag håller på Zidane!
Berith

Japp! Jag fick rätt, ett annat land vann. Och om jag inte har helt fel så var det ett lag som gjorde flest mål i alla sina matcher.
Betty
CITAT (Berith @ 10-07-2006, 09:29)

Japp! Jag fick rätt, ett annat land vann. Och om jag inte har helt fel så var det ett lag som gjorde flest mål i alla sina matcher.

biggrin.gif Tror du minns rätt, bästa laget vann.
LadyG
Synd att VM-finalen blev en repris av EM-finalen, fast med annan utgång.

Ännu mer synd att Italien vann sad.gif

Det Italien är bra på är filma, fuska och tjuv-och-rackarknep. Men det bevisar ju att renhårig, ärlig fotboll inte längre har någon plats annat än i uppvisningsmatcher.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon