|
Full version: Fotbolls-VM
Jag tycker sommaren är som gjord för TV. Inte alla dagar då det är väder angenämt nog att vara ute.  Vad gäller fotboll så är det väl inte så farligt om ens partner (man eller kvinna) ser på fotboll ett par timmar per dag under en knapp månads tid. Folk flest brukar ju se på TV flera timmar per dag ändå, året runt. Fotboll är ju ändå direktsänt och oförutbestämt. En olidligt varm sommareftermiddag finns inget bättre än att sätta sig i en sval källare och se på idrott. Fin match nu, Mexiko-Iran. Heja Iran tror jag, tycker de spelat bäst hitintills iaf.
kristerh
12-06-2006, 10:18
CITAT (Maria i Helsingborg @ 10-06-2006, 22:09) Jag undrar vem som är tokigast - alla vi som gillar sport/VM eller alla ni som irriterar er på detsamma : Nu menade jag de som hade målat huset i en svensk flagga o skrivit spelarnas namn med stora bokstäver på garagedörren  är det normalt egentligen är det synd om spelarna som drabbas av hysterin massmedia drar upp, spelarna gör ju bara sitt bästa, och om de nu inte skulle gå vidare kan jag slå vad om att de totalsågas i media och av alla hysteridrabbade, och inte är värda något. krister
CITAT (Månskensbonden @ 10-06-2006, 22:32) CITAT (Scrollan @ 10-06-2006, 22:11) CITAT (Maria i Helsingborg @ 10-06-2006, 22:09) ............ jag vet var jag vill lägga min energi, alla gånger!  Ja, det är inte så svårt att zappa till en sportfri kanal.  *dammar av en gammal Frank Zappa skiva, korkar upp lite vin, och har sig en alldeles egen sportfri kanal i sommar natten*  -Tack för inspirationen, Scrollan! 
Hannele
12-06-2006, 13:19
Jag har till och med smyckat i trädgården.
CITAT (Hannele @ 12-06-2006, 14:19) Jag har till och med smyckat i trädgården.  Ähum.....vad......fint.
kristerh
12-06-2006, 13:54
CITAT (Hannele @ 12-06-2006, 14:19) Jag har till och med smyckat i trädgården.  krister
CITAT (Scrollan @ 12-06-2006, 12:51) CITAT (Månskensbonden @ 10-06-2006, 22:32) CITAT (Scrollan @ 10-06-2006, 22:11) CITAT (Maria i Helsingborg @ 10-06-2006, 22:09) ............ jag vet var jag vill lägga min energi, alla gånger!  Ja, det är inte så svårt att zappa till en sportfri kanal.  *dammar av en gammal Frank Zappa skiva, korkar upp lite vin, och har sig en alldeles egen sportfri kanal i sommar natten*  -Tack för inspirationen, Scrollan!   Liten kommentar. Att det inte skulle vara svårt att zappa till en sportfri kanal håller jag väl inte med om. Om man nu inte vill se tecknad barn-TV eller MTV förståss. Jag tycker faktiskt att det är jäkligt svårt
CITAT (AnitaGg @ 12-06-2006, 15:11) Liten kommentar. Att det inte skulle vara svårt att zappa till en sportfri kanal håller jag väl inte med om. Om man nu inte vill se tecknad barn-TV eller MTV förståss. Jag tycker faktiskt att det är jäkligt svårt  Ja...det krävs lite zick-zackande mellan kanalerna. Lättast är förmodligen att stanna vid någon filmkanal.
krellus
13-06-2006, 07:23
Vad säger man? Jag har naturligtvis tagit ut en långtidssjukskrivning! Skojar bara! Sverige - Trinidad etc, 0-0 Spelet inte katastrofalt dåligt som många verkar tycka men både henke och zzzzzlatan var mindre bra. Allbäck gjorde ett riktigt piggt inhopp och bör få chansen från start i nästa match. Tycker lite synd om Svensson. Det var inte hans fel att vi inte vann men så låter det nästan i tidningarna. DOCK så är Kimpan ett mycket bättre alternativ vilket man såg under hans korta inhopp. Det händer alltid något när han spelar... Sverige - Paraguay, 2-1....
Hittade en massa fina VW-bilder på Aftonbladets hemsida, bl.a den här:  Visst är de söta? Det finns fler bilder här.
Farbror Blå
13-06-2006, 16:13
Jag är inte intresserad av sport i någoin stor utsträckning,. men såg alla Sverigeshockeymatcher i VM och tänker absolut följa Sverige i fotbollen också.
Lite löjeväckande kan det dock bli när man tar ledigt, skolkar eller sjukskriver sj för att se på TV, tycker ni inte det?
Eller varför inte: ta ledigt med avdrag som alla andra får göra?
Fast inte menar väl farbror blå att man inte får ta semester av vilken anledning man vill?
(Skolk och "fejkad" sjukskrivning är väl alltid moraliskt tvivelaktigt, så det kommenterar jag inte)
Tycker foppolls-VM och OS etc är utmärkt att planera in med semestern. Garanterad avkoppling, man får inte för sig att jäkta riket runt eller fara utrikes och bränna pengar och stressa.
CITAT (cic @ 13-06-2006, 18:59) Fast inte menar väl farbror blå att man inte får ta semester av vilken anledning man vill? Han skrev ju inte att man inte får. Han skrev att det var löjeväckande, och det måste jag hålla med om. Det finns knappt nåt som kan göra människor så fanatiska som sporten. Karlar som tar pappaledigt, inte för att vara tillsammans med sina barn utan för att se på fotboll eller hockey. Det är i mina ögon löjeväckande.
Hannele
15-06-2006, 19:19
Heja Sverige!
Nu är det alldeles snart dax för "ödesmatchen" Sverige - Paraguay. Är ni laddade!!? Måtte vi bara vinna nu då! HEJA SVERIGE!!!
Maria i Helsingborg
15-06-2006, 19:44
Ja, nu kör vi så de ryger! Go Slatan, go resten!
Jaaaaaa! Vi slog dem! Bättre sent än aldrig, Ljungan nickade!!! in bollen i 89:e minuten, vilken lättnad, VM är inte över än!
CITAT (Farbror Blå @ 13-06-2006, 17:13) Lite löjeväckande kan det dock bli när man tar ledigt, skolkar eller sjukskriver sj för att se på TV, tycker ni inte det? Ja det tycker jag! På makens jobb har de skaffat in en storbilds-TV till sporthallen och alla som vill kan gå och titta på fotbollen under arbetstid. Cheferna har räknat ut att om de ser på fotboll på jobbet, går de i alla fall tillbaka och arbetar efteråt, till skillnad om de sjukskriver sig... Först tyckte jag det lät galet, att se på fotboll på arbetstid, men säkert mer ekonomiskt för företaget än om flera anställda inte alls kommer dit. Smarta chefer...
Så var det på mitt förra jobb också, och, det funkade jättebra. Alla jobbade fort in det de skulle. (VM2002). Tror inte företaget förlorade något alls, snarare tvärtom. Läste om en norsk undersökning som visade att det på det stora hela var bra. Personalen blev så mycket nöjdare att de där två timmarna inte var något alls problem.
Skiljer såklart på vilka jobb man har, på en del jobb är det ju inte så att man KAN "jobba in" det man förlorar.
CITAT (Betty @ 15-06-2006, 23:26) Jaaaaaa! Vi slog dem! Bättre sent än aldrig, Ljungan nickade!!! in bollen i 89:e minuten, vilken lättnad, VM är inte över än!  Tjoho!!!!!
Snöflinga
16-06-2006, 10:25
YES
Farbror Blå
16-06-2006, 13:00
Mitt Viasatljud hade försvunnit helt (på samtliga kanaler) och jag hade radion på samtidigt. Tråkigt nog ligger radion i realtid, medan TV är realtid+5 sekunder..
så varje anfall mot Paraguays mål blev tråkigt att se, eftersom radion redan hunnit berätta att bollen gått utanför...
det enda positiva var att jag somnade framför TVn och när radion skrålade MÅÅÅL så hann jag vakna och se det på burken...
 Så kul. Själv retar jag mig en smula på att Sveriges Radio inte får sända VM via webradio. Har hela dagen försökt få lyssna på hur det lät på radion när Ljungberg nickade in vinstmålet
CITAT (Farbror Blå @ 16-06-2006, 14:00) Mitt Viasatljud hade försvunnit helt (på samtliga kanaler) och jag hade radion på samtidigt. Tråkigt nog ligger radion i realtid, medan TV är realtid+5 sekunder..
så varje anfall mot Paraguays mål blev tråkigt att se, eftersom radion redan hunnit berätta att bollen gått utanför...
det enda positiva var att jag somnade framför TVn och när radion skrålade MÅÅÅL så hann jag vakna och se det på burken...
Ah, du är för rolig du!!!
Snöflinga
18-06-2006, 21:18
Underhållande att se Brassarna mot Australien  Trodde att det skulle bli fler mål men Australien var häpnadsväckande bra ... Kul att se fotboll på så hög nivå
CITAT (Snöflinga @ 18-06-2006, 22:18) Underhållande att se Brassarna mot Australien  Trodde att det skulle bli fler mål men Australien var häpnadsväckande bra ... Kul att se fotboll på så hög nivå  Instämmer! Jag såg bara de sista 10 minuterna av matchen Frankrike - Korea, det var visst de bästa minuterna på hela matchen, förvånande och kul att det blev oavgjort.
Ja, hoppas att syd-Korea går vidare från gruppen, det är roligare än att Schweiz går vidare tycker jag. Att Frankrike trots tidvis uselt spel går vidare är väl rätt självklart, de får knappast problem med Togo i sista matchen.
Nu är det alldeles snart dax för Sverige - England... HEJA SVERIGE!!!
Maria i Helsingborg
20-06-2006, 19:54
Vad tror ni? Jag säger 2-1 till Sverige
gammelnalle
20-06-2006, 20:37
Är det det som oväsnas ???? (Dottern har radion på) FotbollsVM??? skall man kora den största FOTBOLLEN???
1 - 0 till England i första halvlek... Men det är lugnt, vi tar dem i andra!
Maria i Helsingborg
20-06-2006, 20:51
CITAT (gammelnalle @ 20-06-2006, 21:37) Är det det som oväsnas ???? (Dottern har radion på) FotbollsVM??? skall man kora den största FOTBOLLEN???  Äh, gå i ide, gammelnallen Jepp, Betty - nu vet vi hur vi ska ta dem!
*Felix matte*
20-06-2006, 20:59
Jag/vi tittar på matchen Måste ju bara för att svärson köpt sån där tevebiogrej me jätteskärm..och barnbarnen har fotbollströjor... Hammarbyfans annars men nu kom farfar med en tröja från Grekland... stod Henrik Larsson på den Ja jag vet ju inte så mycket om fotbollar och sånt... men liiite kul är det när till o me tvillingarna (5mån) har haklappar och t-shirtar me Hammarbylogga Vem som vinner... det bryr jag mig faktiskt inte om
Jag har teven på utan volym + balkongdörren öppen. Får lika bra läktarljud "live" från hela bostadsområdet här! Nu såg jag på tv och hörde ute att det blev MÅL!
Yes! Vi går vidare!
Dom hade inte vunnit över oss sen -68 och de gjorde det inte nu heller! Tyskland tar vi på Lördag!
Snöflinga
20-06-2006, 22:24
YES YES YES  Är inte så säker på att vi tar Tyskland men kommer apselut att sitta bänkad och hålla allt vad jag har i kroppen för att vi tar dom
Månskensbonden
20-06-2006, 23:00
CITAT (Felix matte @ 20-06-2006, 21:59) Jag/vi tittar på matchen  :P :lol: Måste ju bara för att svärson köpt sån där tevebiogrej me jätteskärm..och barnbarnen har fotbollströjor... Hammarbyfans annars men nu kom farfar med en tröja från Grekland... stod Henrik Larsson på den Ja jag vet ju inte så mycket om fotbollar och sånt... men liiite kul är det när till o me tvillingarna (5mån) har haklappar och t-shirtar me Hammarbylogga Vem som vinner... det bryr jag mig faktiskt inte om  Bajjjjjjen, Go Go Goooo!! Sassa Brassa Mandelmassa.....  Jepp! Där harvire! Jag skall göra en stor smarrig Midsommar-semla med massor av mandelmassa och jordgubbar! *nickar.....dock ingen fotboll*
CITAT (Månskensbonden @ 21-06-2006, 00:00) Solsting...? Fast när jag kollade in väderleksrapporten tidigare i kväll så verkade det inte som om det hade varit så där alldeles överhettat nånstans i hela landet idag...
Sverige är i åttondelsfinal!!!!!!!!!!!!!  Så vissa kan ju stoppa svansen mellan benen!
Månskensbonden
21-06-2006, 11:43
CITAT (Rossi @ 21-06-2006, 09:38) Sverige är i åttondelsfinal!!!!!!!!!!!!! :) Så vissa kan ju stoppa svansen mellan benen!  Okej....här är svansen......vem håller med benen?
CITAT (Månskensbonden @ 21-06-2006, 13:43) CITAT (Rossi @ 21-06-2006, 09:38) Sverige är i åttondelsfinal!!!!!!!!!!!!!  Så vissa kan ju stoppa svansen mellan benen!  Okej....här är svansen......vem håller med benen?  Du kan få låna mina! Gör inget om de är från förra sommaren va?
Biggan_
21-06-2006, 11:50
Snygga spiror Magdis  Du får starta en ny kalendertråd
CITAT (Reserv @ 21-06-2006, 13:51) Snygga spiror Magdis  Du får starta en ny kalendertråd  Kul att det går att återanvända gamla kroppsdelar!  Då kan jag leva på de där spirorna tills jag är 80 år!
Biggan_
21-06-2006, 12:13
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-06-2006, 13:04) CITAT (Reserv @ 21-06-2006, 13:51) Snygga spiror Magdis  :wub: Du får starta en ny kalendertråd  Kul att det går att återanvända gamla kroppsdelar!  Då kan jag leva på de där spirorna tills jag är 80 år!  Bäst före- datumet vid 80 år, så får det bli!
Diabolique
21-06-2006, 12:19
Åh! Jag är helt fast i fotbollen... Det är ju rena tantsnusket!  En massa snygga, muskliga, svettiga, testosteronstinna män som rusar runt... Blir helt vimmelkantig...  Jag tycker att Sverige bara ska spela mot England, och skippa VM! När får jag se Ljungberg, Beckham och min nya kelgris Rooney i samma bild nästa gång?
Månskensbonden
21-06-2006, 12:25
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-06-2006, 12:48) CITAT (Månskensbonden @ 21-06-2006, 13:43) CITAT (Rossi @ 21-06-2006, 09:38) Sverige är i åttondelsfinal!!!!!!!!!!!!!  Så vissa kan ju stoppa svansen mellan benen!  Okej....här är svansen......vem håller med benen?  Du kan få låna mina! Gör inget om de är från förra sommaren va?  Jag har en rad med störbönor som behöver lite stöd här! Har du nåt speciellt för dig under Juli-Augusti?? Det skulle starkt öka mina aktier i den lokala trädgårdsföreningen!!
Biggan_
21-06-2006, 12:31
CITAT (Diabolique @ 21-06-2006, 13:19) Åh! Jag är helt fast i fotbollen... Det är ju rena tantsnusket!  En massa snygga, muskliga, svettiga, testosteronstinna män som rusar runt... Blir helt vimmelkantig...  Jag tycker att Sverige bara ska spela mot England, och skippa VM! När får jag se Ljungberg, Beckham och min nya kelgris Rooney i samma bild nästa gång?  Jaha, är det dé som är tjusningen med fotboll? Att jag inte har fattat det tidigare, jag har mest koncentrerat mej på bollen! Fast då kommer vi osökt in på en annan frågeställning nämligen, tittar killarna bara på tjejfotboll av samma anledning?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|