Sidor: 1, 2, 3
Fjortispower
Vad gulliga ni medlemmar var år 2006!
La Fleur
Roligt att läsa vad ni har för växter hemma! biggrin.gif

Själv har jag:

1 st Peperomia puteolata
3 st Peperomia ferreyrae
1 st Crassula ovata
2 st stoora Sansevieria cylindrica
1 st Sansevieria trifasciata Bantel´s Sensation
3 st kaktusar av nåt slag. En är vitlurvig, en har flera gröna stammar med långa röda taggar o en är liten o bullig med få taggar. Har ingen aning om vad de heter :-P
1 st Begonia rex. Någon hybrid som jag glömt namnet på. Vackra rosametallic färg på bladen med röda nerver. Har börjat blomma helt galet nyss.
2 st Phalaenopsis. Vita med lite rosa. De har blommat i snart fem månader o skickar nu ut fler stänglar med knoppar på. Fin slit o släng växt tycker jag wink.gif
1 st stoooor Spathiphyllum wallisii

Passifloror:

1 st P. alata
1 st P. coriacea
1 st P. maliformis
1 st P. villosa

Hoyor:

H. carnosa
H. carnosa variegata
H. calycina
H. macgillivrayi cv.´Rainforest´
H. onychoides
H. wayetti
H. verticillata ´Lao´
H. pubicalyx 'Royal Hawaiian Purple'
H. dennisii
H. mindorensis
H. vitiensis

Fler Hoyor o Passifloror lär det bli... Måste bara göra mer plats i lägenheten wink.gif
Malva15
Jag är intresserad av vissa släkten. Malvasläktet tex (hibiskus och Klockmalva etc) , pelargoner, orkidéer och olika lökväxter som sefyrlilja, amaryllis.
Mina favoriter bland gröna växter är: Kardemumma och Muehlenbeckia (Plättar i luften).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon