Full version: Kvinnliga former?
Sidor: 1, 2, 3, 4
Bettson
CITAT (Farbror Blå @ 25-08-2006, 14:51)
Kvinnligt är ju kvinnligt, jag håller med, det kan röra sej om en blick, en röst, håret, gången.. ja vad som helst=)

Och här var det en karl som fattat galoppen.
Bettson
CITAT (stina @ 25-08-2006, 15:00)
CITAT (Bettson @ 25-08-2006, 15:39)
CITAT (Bettson @ 25-08-2006, 14:38)
CITAT (stina @ 25-08-2006, 14:34)
Släpp fram testosteronet bara Bettson!  wink.gif

Fast är det någon som borde vara testosteronstinn så är det jag eftersom min kropp absolut inte är den kvinnliga typen. Mina axlar är bredare än baken men mig veterligen är jag en kvinna!  ohmy.gif  Men man får va som man e när man inte blev som man skulle!  tongue.gif

laugh.gif laugh.gif

Och nu tryckte jag på citeraknappen medans du redigerade. SÅ jag skrattade bara åt den första raden. wub.gif

Helt OK - jag bär min manlighet med den äran! tongue.gif

Din kropp är säkert kvinnlig i alla fall. Bredare axlar får man av arbete och fysisk aktivitet. Det hade jag också när jag var ung och vältränad.

Ja, ja, även jag har faktist varit det innan förfallet började.

Jag håller nog med Farbror blå. Det kan vara rörelser, gester eller vad som helst som uppfattas som kvinnligt. Det kan vara ganska subtilt.

Har du sett Ellen de Generus någon gång. Hon har en smal snygg kvinnlig svängd kropp. Men hon har ett så manligt rörelsemönster och sätt att uttrycka sig så man nästan tror det är inövat.

Hon vaggar in på scen på ett bredbent sätt, ungefär i gången som en sjöman. Hon kastar sig i fåtöljerna ungefär på samma sätt som en tonårspojke brukar brukar göra, med en meter mellan knäna ungefär. Och hon hade ingen kvinnlig humor. Nu har jag bara sett ett halvt program av henne så jag vet inte så mycket, men det var vad jag reagerade på i alla fall. Hon var inte för mig kvinnlig.

Så jag tror nog att du uppfattas som kvinnlig i alla fall. Även om du är lite bredare över axlarna. Ditt sätt att tänka och uttrycka dig är i alla fall väldigt kvinnligt.
Margith
CITAT (Tezzla @ 25-08-2006, 15:00)
Margith:

Men nu gör ju faktiskt du samma sak som du tycker folk gör mot dig. Du är "oförskämd" mot de större kvinnor som har svårt att hitta kläder och du säger: "Lägg av att sjåpa er" ungefär...

Större kvinnor vet inte hur det är att vara i dina skor och du vet faktiskt inte hur det är att vara i större kvinnors skor. Därför känns det faktiskt oförskämt av dig att kommentera större kvinnors "gnäll" om hur svårt det är att finna kläder. För du tror väl inte att alla stora kvinnor har samma storlek över hela kroppen? Nej, liksom du är de precis lika "opropotioneliga"  ;)

Nu lyckades du få en säkring att brinna hos mig!
Och det ska du veta att inte många lyckas med!!

Det handlar inte om att det är svårt att hitta kläder, det handlar om att det är omöjligt!!!!
Drar du 48 på bredden men 40 på längden, jamen det går ju att fixa med sax och symaskin!!
Men försök att fixa 32 på bredden och 40 på längden med sax och symaskin mad.gif mad.gif
Då måste du vara utbildad sömmerska, och det är inte jag.
Det finns förbanne mig inte kläder för vuxna kvinnor i mindre storlekar, det är bara så sad.gif
Hur kul tror du att det är att vara snart 50 och kläder som passar på bredden hittar du på barn-avdelningen??? De når ju för 17 inte ens ner till vare sig knän eller fotknölar!!! Fixa det med sax och symaskin om du kan sad.gif Och hur de kläderna ser ut på 50-åriga tanter ska vi ju bara inte prata om.. wink.gif

Titta i postorderkataloger, det finns flera uppslag med kläder för de som drar större storlek, hur många uppslag hittar du med kläder för de som drar mindre storlek?
Gå in på Lindex eller H&M, du hittar en hel avdelning med kläder för de som drar större storlek, hittar du nån avdelning för de som dra mindre storlek??

Min räddning är en "damklädaffär" som anlitar sömmerska för såna som jag ... gissa vad det kostar? sad.gif

Vad gäller kvinnligt och manligt.. ja inte vet jag, men mina axlar är betydligt bredare än mina höfter och barn har jag fött, utan några som helst problem biggrin.gif

Menar du Bettson att det fortfarande finns folk som är så ouppfostrade att de faktiskt säger åt andra människor att de är feta??? Det låter helt otroligt i mina öron mad.gif
Men å andra sidan, vad vet jag, jag irriterar mig ju på att folk är så ouppfostrade att de har mage att säga att jag är mager sad.gif
Och det är väl förståss så att kan nån säga att nån är mager kan den personen också säga att nån är fet.
Jag ber om ursäkt, min inställning till det här bottnade naturligtvis i min egen erfarenhet. Själv skulle jag inte drömma om att kommentera andras vikt wub.gif
Bettson
CITAT (Margith @ 25-08-2006, 16:09)
[Menar du Bettson att det fortfarande finns folk som är så ouppfostrade att de faktiskt säger åt andra människor att de är feta??? Det låter helt otroligt i mina öron mad.gif
Men å andra sidan, vad vet jag, jag irriterar mig ju på att folk är så ouppfostrade att de har mage att säga att jag är mager sad.gif
Och det är väl förståss så att kan nån säga att nån är mager kan den personen också säga att nån är fet.

Japp, visst är det så...... wacko.gif

Ouppfostrat javisst. Till och med dom som anser sig tillhöra de "finare" kretsarna kan uttrycka sig så.

Som överviktig får du höra det både av människor du känner och sådana du inte känner dvs folk på gatan kan kasta glåpord efter en.

Och jag är inte så himla fet ändå. När knät inte är trasigt så rör jag mig faktiskt för egen maskin, har ända till i höstas dagligen ridit flera timmar. Och jag har för egen maskin tagit mig upp på hästen.

Vad dom som är mycket tjockare än jag är får höra törs jag nog knappt tänka på en gång. Många av dom stackarna törs nog inte gå ut en gång.Och det gör det nog inte lättare att ta itu med viktproblemen precis.

Fast vi har väl alla våra problem, det jag försöker säga är att man inte skall lägga sten på börda.
cic
CITAT (Bettson @ 24-08-2006, 23:51)
Hur många kurser i retorik har du gått cic?

Ursäkta..? unsure.gif blink.gif
Bettson
CITAT (cic @ 25-08-2006, 17:16)

Du har ett sätt att argumentera som gör att jag tror att du är skolad i retorik. Blir lite nyfiken bara.
cic
CITAT (Bettson @ 25-08-2006, 17:18)

Du har ett sätt att argumentera som gör att jag tror att du är skolad i retorik. Blir lite nyfiken bara.

Jag vet inte om det var en komplimang eller inte.. Men, nej det har jag inte. Gillar att diskutera bara, har alltid gjort. Men jag är inte så bra på att göra det skriftligt.
Bettson
CITAT (cic @ 25-08-2006, 17:21)
CITAT (Bettson @ 25-08-2006, 17:18)

Jag vet inte om det var en komplimang eller inte.. Men, nej det har jag inte. Gillar att diskutera bara, har alltid gjort. Men jag är inte så bra på att göra det skriftligt.

Jo du är väldigt bra på att göra det skriftligt.

Dessutom så har du en debatt-teknik som mången politiker skulle avvundas dig. Så jag trodde faktiskt att du var skolad i retorik
Rossi
CITAT (Bettson @ 25-08-2006, 15:45)
Har du sett Ellen de Generus någon gång. Hon har en smal snygg kvinnlig svängd kropp. Men hon har ett så manligt rörelsemönster och sätt att uttrycka sig så man nästan tror det är inövat.

Hon vaggar in på scen på ett bredbent sätt, ungefär i gången som en sjöman. Hon kastar sig i fåtöljerna ungefär på samma sätt som en tonårspojke brukar brukar göra, med en meter mellan knäna ungefär. Och hon hade ingen kvinnlig humor. Nu har jag bara sett ett halvt program av henne så jag vet inte så mycket, men det var vad jag reagerade på i alla fall. Hon var inte för mig kvinnlig.

Jag tycker inte heller att Ellen Degeners är kvinnlig. Kanske har det att göra med att hon är lesbisk? Jag vet faktiskt inte. Det har kanske inte alls med saken att göra. Ellen har inga former alls. Har en pojkes kropp. Och om man bortser ifrån kroppen så har hon inget kvinnligt maner heller, enligt mitt tycke.
stina
Följande ordväxling ägde rum senast igår kväll när jag mötte en person som jag känner flyktigt och som jag inte sett på ganska länge.

Bekant: Nej men hej - men har du bantat?
Jag: Nej, jag bantar absolut inte - jag tränar!
Bekant: Rynkar ihop ansiktet och säger: Usch - du är för mager
Jag: Jaha, tycker du det - men jag mår väldigt bra
Bekant: Du är för mager
Jag: (surnar till lite) Nej jag är inte för mager, jag har ett fullständigt normalt bmi (mitt BMI är 21)
Bekant: Hm, du är i alla fall för smal
Jag: Det tycker inte jag, jag har bara bytt ut fettet mot muskler. Jag är både stark och frisk
Bekant: Du borde gå upp i vikt

Då gick jag och gissa hur vacker och stärkt jag kände mig! sad.gif

/Stina

ps: Den bekanta borde ta hand om sin egen hälsa men jag pallade inte att säga det ds
*Felix matte*
Heja Stina! smile.gif

men varför ledsen smajlis efter... den såg jag först nu...
jo jag kanske förstår, men .. jag uppfattade det som du "vann" och bekantingen inte kom nånvart.
stina
Ja, jag trivs som jag är, men jag blir så trött....
*Felix matte*
CITAT (stina @ 25-08-2006, 19:47)
Ja, jag trivs som jag är, men jag blir så trött....

Jag förstår så väl... har ju själv fått höra liknande fram till för ett par år sedan.

Nu får jag (22kg tyngre) ibland höra... herregud så du såg ut när du var sååå mager.
ohmy.gif sad.gif mad.gif
Då tänker jag många fula ord men klarar tyvärr inte att säga dem.
Kanske bra också att inte sjunka på samma låga nivå som dem.

Jag tror faktiskt att det många ggr bottnar i att de som ger elaka kommentarer
själv är missnöjda med sin egen kropp eller så har de andra problem.

Fortsätt trivas smile.gif
stina
Tack - gulle dej! wub.gif Ont krut förgås inte så lätt - eller hur! rolleyes.gif

Å du - jag springer i alla fall ifrån dom om jag vill! wink.gif
Margith
CITAT (Bettson @ 25-08-2006, 16:45)
Fast vi har väl alla våra problem, det jag försöker säga är att man inte skall lägga sten på börda.

Precis!! wub.gif

Jag ville bara säga att vi som är underviktiga har minst lika mycket problem som de som är överviktiga wub.gif

För nåt år sen såg jag en annons för ett klädföretag och modellen var riktigt smal. Vad roligt tänkte jag, hon ser ju ut som jag smile.gif
Ett par dar senare läste jag i DN eller SvD att klädföretaget dragit in annonsen och bad om ursäkt och lovade, dyrt och heligt, att aldrig använda den modellen igen, eftersom det var uppenbart att hon var anorektisk.. wacko.gif

Och om ni undrar så är jag inte och har aldrig varit anorektiker, jag är bara född så här sad.gif

Och den här tråden har ju visat mig att jag är inte ensammen om problemet wub.gif

Men å andra sidan: 1 gång vartannat år får jag en våldsam längtan efter en Napoleon-bakelse till lunch biggrin.gif Den smaskar jag i mig utan något som helst dåligt samvete laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (stina @ 25-08-2006, 20:06)
Tack - gulle dej! wub.gif Ont krut förgås inte så lätt - eller hur! rolleyes.gif

Å du - jag springer i alla fall ifrån dom om jag vill! wink.gif

Så brukar jag också säga tongue.gif

Springa kan inte jag... men jag trampar fort på min cykel (motions) laugh.gif
stina
Och det konstiga är att det är i princip bara kvinnor som ger sådana kommentarer till andra kvinnor - män tycker jag sällan är så oförskämda, vare sig det gäller magra eller överviktiga... Fast jag kanske har fel?
*Felix matte*
Faktiskt så kan jag inte påminna mig att någon enda mansperson
skulle ha påpekat om min vikt... någonsin.
Så inte har du fel.
stina
Då är vi två, så då kanske min teori stämmer?

Lägg i högsta växeln Felix matte å dra ifrån dom som é dumma vet ja! tongue.gif Eller ropa på mej så spänner jag bicepsmuskeln och dänger till dom! tongue.gif Alternativt spetsar dom med höftkammen! tongue.gif
anna_rispan
ellen

en bild på ellen degeneres

hon till höger i bild
*Felix matte*
Jag ropar på dig tongue.gif Tryggt å veta att du är redo tongue.gif wub.gif
stina
Upp till kamp emot "satkärringarna" tongue.gif
LadyG
CITAT (stina @ 25-08-2006, 21:13)
Och det konstiga är att det är i princip bara kvinnor som ger sådana kommentarer till andra kvinnor - män tycker jag sällan är så oförskämda, vare sig det gäller magra eller överviktiga... Fast jag kanske har fel?

Män är oftast för kloka för att gå i den fällan, eller så håller de bara tand för tunga vilket kvinnfolk verkar vara synnerligen dåliga på ibland (skämtar!). smile.gif

Redan som små gossar lär de sig att ducka för frågor som "Får den här min rumpa att se stor ut?" och gör de inte det ångrar de sig bittert smile.gif

Skämt å sido, jag tror faktiskt män är så fåniga så att de tycker att kvinnor är underbara, somliga mer än andra (tycke och smak bara) men generellt sett hänger kvinnor nog upp sig mer på utseende än män. (Den manliga delen av Odla får gärna rätta mig om jag har fel smile.gif )

Det finns nog säkert män som bekymrar sig för utseende också, Peter Siepens t ex, men är han representativ för samtliga Sveriges män? smile.gif
stina
Å nu har LadyG anslutit också - nu får dom jädrar i min låda akta sig för hennes sparkar! tongue.gif

(Du har rätt LadyG tror jag! rolleyes.gif )
LadyG
Jag tycker bara att vi allihop skulle må bra av att slappna av lite, tycka om oss själva och sluta stirra oss blinda på andras ideal.

Jag har mina egna ideal som jag strävar efter och de förändras vartefter jag förändras om människa. Det skulle dock gå 7 torsdagar på en vecka när jag börjar jaga medias ideal tongue.gif

(För det har jag för breda höfter och axlar för, och dessutom är jag kort och muskulös. Är ingen vän liten älva som jag längtade efter att vara när jag gick i skolan, om inte älvor börjat dra stlk 44 på sistone biggrin.gif Men det gör inget för det är min kropp och den tjänar mig väl.)

stina
Helt sant! Men det är lättare sagt än gjort när vissa i omgivningen gör allt som står i deras makt för att förstöra självkänslan eller vad det nu är dom vill... Jag umgås inte heller så mycket med tjejer (som du skrev i andra tråden) men dom finns ju i omgivningen.
LadyG
Bekant: "Har du gått upp i vikt?"
Jag: "Ja, det blev så när jag började styrketräna. Bänkpress är ganska kul faktiskt, jag tar 50Kg nu. Hur mycket tar du?"

Av någon anledning vill bekantingen inte prata med mig längre, om hon inte måste biggrin.gif

Kan man inte undvika vampyrerna är det bästa man kan göra att ignorera dem. Går inte det är det bara att platta till dem.

Fast det är lättare sagt än gjort när man är ung och/eller osäker, iofs.
anna_rispan
CITAT (LadyG @ 25-08-2006, 21:09)
Bekant: "Har du gått upp i vikt?"
Jag: "Ja, det blev så när jag började styrketräna. Bänkpress är ganska kul faktiskt, jag tar 50Kg nu. Hur mycket tar du?"

Av någon anledning vill bekantingen inte prata med mig längre, om hon inte måste biggrin.gif

hahahahahahahahahaha

det bästa svar jag hört ever
stina
Bravo LadyG! Jag har så fruktansvärt svårt att platta till folk, det gör ont i mej att ge igen, men jag VET att det är på sin plats ibland.

Många tjejer verkar omöjligt kunna fatta att vissa lätt offrar stora tuttar eller vad man nu kan komma på för "typiskt kvinnligt" för att kunna springa fort/länge eller lyfta tungt. Det är ju bara så att kroppen ändrar sig vid hård träning... Och som sagt, tjejerna är värst. Jag var hos kiropraktorn i förrgår och han sa: Du är väldigt vältränad, men du har inga fettdepåer på kroppen så du måste se till att äta lika mycket som du gör av med när du tränar så att inte träningen "äter" muskler. Det var en saklig, omtänksam upplysning och jag tog absolut inte illa vid mig.
LadyG
Du får fundera på vilket som gör mest ont, att tiga och ta emot eller bita tillbaka. Det valet är bara ditt.

Jag bits, men det är för att jag har dåligt tålamod med nålstick. Fast när jag gick i skolan teg och led jag istället, hade mycket tunnare hud då också. Det tror jag många unga tjejer har, oavsett vad de sätter upp för mask.

Annars skulle väl inte anorexia och bulimi vara så vanligt?

Visst förmedlar media en sjuk bild, med det är gruppen vi umgås med som förväntar sig att vi ska uppnå den. Eller så tror vi att gruppen tycker vi ska uppnå den. Oavsett så skapar gruppen ett tryck, verkligt eller inbillat, som gör det omöjligt att stå emot.

Tidigare var det rökning som gällde, då skulle alla röka för att vara inne. den som inte kunde dra halsbloss och göra ringar eller säga pepparkaka inåt med rök i munnen var helt enkelt inte cool.

I den sociala grupp jag umgås är det fitness, styrka och kondition som gäller, antagligen lika mycket skevt åt det hållet som medias ideal är skevt åt sitt håll. Fast jag blir iaf lycklig och stark av mitt ideal.
stina
CITAT (LadyG @ 25-08-2006, 22:33)
Du får fundera på vilket som gör mest ont, att tiga och ta emot eller bita tillbaka. Det valet är bara ditt.

Jag bits, men det är för att jag har dåligt tålamod med nålstick. Fast när jag gick i skolan teg och led jag istället, hade mycket tunnare hud då också. Det tror jag många unga tjejer har, oavsett vad de sätter upp för mask.

Annars skulle väl inte anorexia och bulimi vara så vanligt?

Visst förmedlar media en sjuk bild, med det är gruppen vi umgås med som förväntar sig att vi ska uppnå den. Eller så tror vi att gruppen tycker vi ska uppnå den. Oavsett så skapar gruppen ett tryck, verkligt eller inbillat, som gör det omöjligt att stå emot.

Tidigare var det rökning som gällde, då skulle alla röka för att vara inne. den som inte kunde dra halsbloss och göra ringar eller säga pepparkaka inåt med rök i munnen var helt enkelt inte cool.

I den sociala grupp jag umgås är det fitness, styrka och kondition som gäller, antagligen lika mycket skevt åt det hållet som medias ideal är skevt åt sitt håll. Fast jag blir iaf lycklig och stark av mitt ideal.

Min filosofi har alltid varit att "leendet är det elegantaste sättet att visa motståndaren tänderna". Men jag SKA lära mig att inte bry mej, för jag vet ju att jag har rätt för jag mår bra och är nöjd med min kropp (för att den är frisk och stark). Och det är som du säger, det beror väldigt mycket på vilken grupp man umgås i - på träningen är det andra kommentarer som fälls. rolleyes.gif

Nu ska jag dra mig tillbaka med min twistpåse och filmen som börjar på 5:an 22.05!

Natti, natti!

/Stina
Tapio
Halaj!

Minerad mark detta, för en odlamedlem med-lem.

I alla fall; jag läste någonstans att det kvinnliga idealet växlar i tiden.
I hungerstider är idealet mulligare, vid goda tider magrare.
En sak är dock hela tiden konstant: för den ideala kvinnokroppen är förhållandet mellan midjan och höfterna 7:10.
Uttalandet gjordes – har jag för mig – av någon slags etnolog och har väl i någon mån en viss vetenskaplig tyngd.

//T
Rossi
Ja, och idealet växlar från land till land också.

Jag är ju precis hemkommen från Kina och här i Sverige får jag väl anses vara normalviktig med kvinnliga former. I Kina kände jag mig som en jätte!!! Vi var inne på ett varuhus och jag hittade jättesnygga kjolar. Den största kjolen var XXL och den hade jag inte ens fått upp om ändan!! Det fanns inte damstrumpor i min storlek och inte heller BH-storlekar för mig.

Eftersom kinesiskorna är så små och smärta så har de säkert ett helt annat ideal än vad vi i Sverige har. Fastän de inte hade speciellt mycket former så var ju många av dem givetvis väldigt kvinnliga ändå. De var väldigt petit om man säger så.
Hannele
CITAT (Rossi @ 26-08-2006, 11:15)
I Kina kände jag mig som en jätte!!!

I många asiatiska länder kan man skräddarsy jättebilligt,
en stor kompisar gör flera kostymer under en resa.
Rossi
CITAT (Hannele @ 26-08-2006, 12:59)
I Kina kände jag mig som en jätte!!!

I många asiatiska länder kan man skräddarsy jättebilligt,
en stor kompisar gör flera kostymer under en resa.

Jo, jag vet, men jag var inte så intresserad av att shoppa kläder. Det var mest kul att titta på deras pytte-storlekar och känna sig stor för en gångs skull! smile.gif
*Felix matte*
Eftersom kinesiskorna är så små och smärta så har de säkert ett helt annat ideal än vad vi i Sverige har. Fastän de inte hade speciellt mycket former så var ju många av dem givetvis väldigt kvinnliga ändå. De var väldigt petit om man säger så.

Varför skulle inte Kinesiskor ha former?
Nä nu blir jag nästan lite ledsen och arg sad.gif

Har ju barnbarnsflicka från Kina och hon avviker faktiskt inte från Svenska
tjejer mer än att hon kanske i vuxen ålder inte blir lika lång som sin syster.

Son och sonhustru 186 cm storlek L, resp 170 cm storlek M köpte en hel del kläder i Peking.... där fanns enligt dem mycket att välja på.
De måttbeställde inget utan handlade i vanliga butiker.
Rossi
CITAT (Felix matte @ 26-08-2006, 21:40)

Varför skulle inte Kinesiskor ha former?
Nä nu blir jag nästan lite ledsen och arg sad.gif

Har ju barnbarnsflicka från Kina och hon avviker faktiskt inte från Svenska
tjejer mer än att hon kanske i vuxen ålder inte blir lika lång som sin syster.

Son och sonhustru 186 cm storlek L, resp 170 cm storlek M köpte en hel del kläder i Peking.... där fanns enligt dem mycket att välja på.
De måttbeställde inget utan handlade i vanliga butiker.

Ja, varför har inte de lika mycket former som vi västerländska kvinnor? Det är väl för att Gud har skapat dem så. Eller, så kanske man inte ska säga med tanke på att kineser är ateister men du förstår vad jag menar. Klart att det fanns olika former på kinesiskorna också men det stora flertalet var klart mycket mindre på alla sätt och vis än vad vi västerländska kvinnor i största allmänhet är. Det var i alla fall den bedömningen jag gjorde på resan.

Jag har 40 i strumpor och jag hittade inga damstrumpor i min storlek. Hittade heller ingen BH som hade passat. Klart att det finns specialbutiker i Kina för de som är lite större men på vanliga varuhus såg det ut så här. I sportbutiker var det lite lättare att hitta kläder. Sådana kläder är ju inte så tajta.
*Felix matte*
Det var i varuhus de handlade.
Inte i vare sig sport - eller specialbutiker.

Visst förstår jag att vi inte alla är lika...
men att påstå att Kinesiskor inte har speciellt mycket former
Det tycker jag är absolut galet... Även en "liten" kvinna kan ha former.
Storleken är inte alltid av betydelse. rolleyes.gif
Rossi
CITAT (Felix matte @ 26-08-2006, 22:12)

Jag kanske uttryckte mig klumpigt. (Eller så har vi olika uppfattningar om vad som är former.)
Reserv
CITAT (Rossi @ 26-08-2006, 22:14)

Jag kanske uttryckte mig klumpigt. (Eller så har vi olika uppfattningar om vad som är former.)

Men visst är dom väl proportionerliga??? petit ja......men visst har dom former, brukar va´mycket söta kvinnor wub.gif För att inte tala om barnen som bara är för ljuvliga wub.gif
*Felix matte*

Tror inte alls att du uttryckte dig klumpigt... Du delgav bara din uppfattning. wub.gif

Vi har ganska många (vuxna) Kinesiskor här i stan och jag tycker faktiskt att de har nog så fina "former"... Men som med allt... vi är alla olika och unika. wub.gif
Rossi
CITAT (Felix matte @ 26-08-2006, 22:20)

Tror inte alls att du uttryckte dig klumpigt... Du delgav bara din uppfattning. wub.gif

Vi har ganska många (vuxna) Kinesiskor här i stan och jag tycker faktiskt att de har nog så fina "former"... Men som med allt... vi är alla olika och unika. wub.gif

Tror även att det har en hel del med livsstil att göra. Många i Kina har det ganska fattigt och enligt vår guide så finns det många som inte har det speciellt fett - därav att många är så smala (men visst, kan ha former ändå).

Kineser som lever i Sverige anammar ju säkert den västerländska livsstilen och man växer i takt med fettintaget.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon