Full version: Kvinnliga former?
Sidor: 1, 2, 3, 4
Inga från Närke
CITAT (LadyG @ 24-08-2006, 20:37)
CITAT (Reserv @ 24-08-2006, 21:26)
det diskussionen gäller är väl formuleringen när dom visar en bild på en stadigare modell "Äntligen här: de exklusiva underkläderna för kvinnliga former"....då återstår frågan... unsure.gif  va´för sorts former har modellerna som dom anars använt sig av??? blink.gif

Det var en bra fråga, jag tror inte de tänkta så långt faktiskt. Det blir så fel ibland, trots att de menar så väl biggrin.gif

De vill nog inte skriva storvuxna eller kraftigare eller mulliga kvinnor. Det är bra att det finns lite sexigare underkläder även för "fullvuxna" som jag kallar mig för (48) för det brukar var lite svårare att hitta både underkläder och andra kläder när man drar lite större storlek.
Tag bara dessa underbara jeans med lite paljetter eller glitter på det var nästan omöjligt att få tag på i st. 48 och uppåt utan bara till trådsmala tjejer och damer. Varför kan inte vi få ha roliga moderna kläder också inte tantiga kläder bara för att man är lite mullig, rund, stor, eller vad du skall heta.
Bettson
Jaha nu har även jag varit och tittat på dessa annonser. Jag hade förväntat mig av diskussionen om de bastanta damerna, att de skulle var i minst 180 kg klassen. På en del låter det nästan som om dessa damer var äckliga eller nåt.

Jag tyckte nog att den sk bastanta damen var ganska fin om än inte trådsmal. Dock var underkläderna skitfula. tongue.gif

Håller med Sara. Det finna allt för många ord som är negativa om folk dom drar större än storlek 40. Det räknas dessuton som fritt fram för alla (även de som anser dig ha vett och etikett) att racka ner på storvuxna kvinnor.

Så varför får de inte ens en gång kalla sig kvinnliga utan att man skall ta ifrån dom det. Är dom inte kvinnor eller anser ni att de ser ut som transor?

För mig är det dålig stil att uttala sig negativt om folks kroppar antingen de är trådsmala, tjocka, kurviga, platta, mörka ljusa, långhåriga, korthåriga,rödlätta, har långa ben, korta ben osv. Har man inget positivt att säga om folks utseende så håller man käften helt enkelt och byter samtalsämne.

Alla är den de är och det finns alltid någon för alla.Huvudsaken är att man hittar någon som gillar en som man är.Och att man själv gillar denne någon.
stina
CITAT (Gossen Ruda @ 24-08-2006, 22:09)
Eftersom Stina undrar så har jag lagt upp annonserna på mitt album under diverse. Visar dom inte direkt här eftersom det kan verka stötande på en del. rolleyes.gif

Tack - nu vet jag! rolleyes.gif
stina
CITAT (LadyG @ 24-08-2006, 22:01)
Nu ska jag märka ord igen (f'l'åt kan inte låta bli) men en "välbyggd" eller "välformad" tjej kan väl vara en med muskler eller andra runda former, beror inte det lite på vad man själv lägger in i ordet?

För mig är iaf en välbyggd tjej Sanna Kallur eller Carolina Klüft, musklerna på de tjejerna är fantastiska! (Magrutorna är jag mycket impad av)

Fast det kanske bara är jag som tycker så wub.gif

Håller med! Välbyggd för mej är stark och frisk.
Bettson
CITAT (stina @ 24-08-2006, 21:24)
CITAT (Gossen Ruda @ 24-08-2006, 22:09)
Eftersom Stina undrar så har jag lagt upp annonserna på mitt album under diverse. Visar dom inte direkt här eftersom det kan verka stötande på en del.  :rolleyes:

Tack - nu vet jag! rolleyes.gif

Just sådana kommentarer att de kunde vara stötande på en del, tycker jag är i högsta grad stötande.

Du får det mer eller mindre att låta som om de vore äckliga, något som borde döljas eller något av mindre värde.

Kan man visa den smala så kan man visa den mulliga. Det är inga extremfall åt någondera hållet. Det är vanliga kvinnor som är modeller för únderkläder.

Som sagt, kan man inte en gång räknas som kvinnlig om man drar storlek 42/44 som den "bastanta" damen tycks göra. Vad tycker Reserv och du att de skulle ha skrivit i stället.

Båda tycker ni väl förstås att den bastanta damen inte skulle ha visats överhuvudtaget. Dvs kvinnor av större storlekar ska inte få se hur kläder i deras storlek tar sig ut kanske. Eller tycker ni att de skall gå nakna eller inte finnas till. Förmodligen det senare kanske.

J'****r vad jag blev arg framemot kvällen.

mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif
stina
Jo, jag tycker absolut att dom är kvinnliga - precis lika kvinnliga som den som drar 34-36. Kvinnligheten sitter inte i klädstorleken! Du skjuter på fel person om du skjuter på mej!

Och du förresten - jag är väldigt långt ifrån kurvig och jag ska säga att det är baske mej ingen dans på rosor om man ser till många människors kommentarer. Många tycker att det är helt fritt fram att kritisera alla "anorexityper" etc och fälla kommentarer rakt i ansiktet på en som "nej nu försvinner du snart - du borde verkligen gå upp lite i vikt". Jag betackar mej för sådana kommentarer - passar det inte får dom väl blunda.

Hälsar Stina
Reserv
CITAT (Bettson @ 24-08-2006, 21:36)
Som sagt, kan man inte en gång räknas som kvinnlig om man drar storlek 42/44 som den "bastanta" damen tycks göra. Vad tycker Reserv och du att de skulle ha skrivit i stället.

Båda tycker ni väl förstås att den bastanta damen inte skulle ha visats överhuvudtaget. Dvs kvinnor av större storlekar ska inte få se hur kläder i deras storlek tar sig ut kanske. Eller tycker ni att de skall gå nakna eller inte finnas till. Förmodligen det senare kanske.

J'****r vad jag blev arg framemot kvällen.

mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif

Jag kan bara tala för mig själv, jag tyckte hon va´vacker....men förstår inte riktigt varför du hugger blink.gif det är inte det att hon inte va´kvinnlig....klart hon är kvinnlig och har mer av dom kvinnligare formerna, men som annonsen skrivits så kunde man juh undra vilka former dom andra modellerna haft eftersom det va´sensation för den här underkläderna för kvinnliga former. Kvinnan på den större bilden hade dessutom ett grymt vackert ansikte....så jag är inte äcklad, tycker inte att det är fel att visa annonser med fylligare kvinnor. Dom hade lika gärna kunnat använt ordvalet "kvinnligare" former....för det är min åsikt. Jisses så du hugger ikväll blink.gif wacko.gif
Magdis
CITAT (Bettson @ 24-08-2006, 21:24)
Så varför får de inte ens en gång kalla sig kvinnliga utan att man skall ta ifrån dom det. Är dom inte kvinnor eller anser ni att de ser ut som transor?

Det är det väl ändå ingen som har sagt! Ifrågasättandet gällde ju att de likställde mullig = kvinnlig. Ingen har sagt att de mulliga kvinnorna är mindre kvinnliga.
*Felix matte*
Manligt eller kvinnligt...
Överviktig man med kagge = han har pondus.
Överviktig kvinna = fet

Så heter det i mansvärlden... det är iaf vad jag förstår mest män som designar åt
och anlitar anoreximodeller.

Sedan för att återgå till Svepets bilder...
Testa att böja dig lite åt sidan... titta i spegel... är huden alldeles slät?
Människan är inte skapt så att huden inte veckar sig om man böjer.
Men allt sådant retuscheras.
t.ex Lindex trosreklam... såg ju inte klokt ut. ohmy.gif laugh.gif
tror att den drogs in efter anmälningar.

säger jag som är sååå stolt över att ha nått kvinnlig "vuxenstorlek" 40 smile.gif
storm
Men sitter inte kvinnligheten i karissma hur man för sig,och att man älskar sin kvinnlighet och att som kvinna älska kvinnliga attributer.Vad storlek anbelangar är väl upp till var och två.En av sex symbolerna idag är väl Viktoria Silvstedt hon är väl knappast nätt, hur lång är hon,jag tror inte många män skulle neka henne,trotts silikon bröst och restylane läppar.Men så är det!
*Felix matte*
CITAT (stina @ 24-08-2006, 21:44)
Och du förresten - jag är väldigt långt ifrån kurvig och jag ska säga att det är baske mej ingen dans på rosor om man ser till många människors kommentarer. Många tycker att det är helt fritt fram att kritisera alla "anorexityper" etc och fälla kommentarer rakt i ansiktet på en som "nej nu försvinner du snart - du borde verkligen gå upp lite i vikt". Jag betackar mej för sådana kommentarer - passar det inte får dom väl blunda.

Hälsar Stina

Tänk att jag trodde jag var nästan ensam om att ha fått såna kommentarer,
men sedan jag började surfa (-96) så har jag träffat på många som råkat ut för samma.
Jesses vad jag har planerat vad jag ska säga nästa gång någon kommer med elak
kommentar... men sedan har jag iaf bara svalt och hållit käft. sad.gif

Håller med om... passar det inte får dom väl blunda. smile.gif
Magdis
CITAT (storm @ 24-08-2006, 21:54)
Men sitter inte kvinnligheten i karissma hur man för sig,och att man älskar sin kvinnlighet och att som kvinna älska kvinnliga attributer.

Jag håller absolut med. En pinnsmal liten tjej med kortkort hår kan vara superkvinnlig. Det har inget med kroppsformen att göra tycker jag.
netaave
Undrar om intresset varit lika stort här i tråden om det gällt att tycka om manliga män i den bemärkelsen vi skriver om kvinnor här.
cic
Hade verkligen inte tänkt att skriva i den här tråden alls.. Men jag är bara liiite nyfiken.. Vad är att vara kvinnlig eller manlig? Är det utseende, personlighet eller egenskaper..? Jag blir helt snurrig. wacko.gif
stina
CITAT (Felix matte @ 24-08-2006, 23:01)

Och du förresten - jag är väldigt långt ifrån kurvig och jag ska säga att det är baske mej ingen dans på rosor om man ser till många människors kommentarer. Många tycker att det är helt fritt fram att kritisera alla "anorexityper" etc och fälla kommentarer rakt i ansiktet på en som "nej nu försvinner du snart - du borde verkligen gå upp lite i vikt". Jag  betackar mej för sådana kommentarer - passar det inte får dom väl blunda.

Hälsar Stina

Tänk att jag trodde jag var nästan ensam om att ha fått såna kommentarer,
men sedan jag började surfa (-96) så har jag träffat på många som råkat ut för samma.
Jesses vad jag har planerat vad jag ska säga nästa gång någon kommer med elak
kommentar... men sedan har jag iaf bara svalt och hållit käft. sad.gif

Håller med om... passar det inte får dom väl blunda. smile.gif

Ja, det är precis som om en del tror att bara för att man är smal så ska man minsann tåla att bli kommenterad. Att det skulle vara mer OK än att kommentera någons "rondör". Man blir ju lika ledsen vare sig man är tjock eller smal... sad.gif Och väluppfostrad som man är har man ju lärt sig att man inte ska vara elak, så att ge igen är inte lätt...
*Felix matte*
CITAT (cic @ 24-08-2006, 22:07)
Hade verkligen inte tänkt att skriva i den här tråden alls.. Men jag är bara liiite nyfiken.. Vad är att vara kvinnlig eller manlig? Är det utseende, personlighet eller egenskaper..? Jag blir helt snurrig. wacko.gif

Jag hade inte heller tänkt skriva i tråden, men...
Inte sitter vare sig kvinnlighet eller manlighet i figur/kroppsform/storlek.

Det är väl personligheten som är avgörande... tycker iaf jag. smile.gif
stina
CITAT (cic @ 24-08-2006, 23:07)

Min uppfattning är att det sitter i betraktarens ögon. rolleyes.gif
storm
CITAT (netaave @ 24-08-2006, 22:03)
Undrar om intresset varit lika stort här i tråden om det gällt att tycka om manliga män i den bemärkelsen vi skriver om kvinnor här.

Intressant,NÅÅÅ låt höra.
Bettson
Jo, jag tycker absolut att dom är kvinnliga - precis lika kvinnliga som den som drar 34-36. Kvinnligheten sitter inte i klädstorleken! Du skjuter på fel person om du skjuter på mej!

Hälsar Stina

Skjuter inte åt ditt håll alls vännen, Sorry omn du tog det så. Och jag håller fullkomligt med dig. man skall inte fälla kommentarer om folk som är smala för de kan ha det jobbigt också.

Fast jag tycker fortfarande att har man inget bra att säga om andra människors kroppar då håller man käften. PÅ det viset så undgår man att såra människor.

Och som sagt det finns någon för alla.

Och därför så är det lika illa att uttala sig negativt om folks kroppar som att säga att endast min musiksmak duger. Vem farao är det som skall bestämma vad god musiksmak är. Det måste finnas utrymme för olikhet och då måsta man också kunna titta på modeller i olika storlekar utan att fälla negativa omdömen.

Så fortfarande blev jag riktigt arg, för sådant där tycker jag inte om.

Man kan vara kvinnlig både om man är storlek 36 eller 52. Spelar ingen roll.

En av mina vänner är ungefär lika bred som hon är lång. Hon träffade en ursnygg karl som var tio år yngre än henne. Och han tycker hon är den vackraste kvinna på jorden.

Nej det som stör mig är just Gossens och Reservs frågor eller påstående om att ifall mulliga kvinnor är kvinnliga så kan magra inte vara det eller tvärtom. Gossen sätter motsatsförhållande i frågan för om den ena är kvinnlig så kan tydligen inte den andra vara det.

Och Reserv som "stör" sig på att det är de bastantare damerna som klassas som kvinnliga former. Om man stör sig över att någon som väger mera än vad man själv attraheras av kallas kvinnlig så tycker jag det är ganska nedlåtande.

Så nu har jag talat klarspråk så ingan anna tar åt sig i onödan.
Snöflinga
Känns faktiskt befriande att se en "normalkvinna" i en annons rolleyes.gif Mer sådant ... för handen på hjärtat, så ser de flesta ut... ställ er vid en busshållsplats i rusningstrafik och titta på människor som passerar ....

Mera vanliga modeller för kläder som säljs ... fast det är en utopi tyvärr sad.gif Modeller skall vara pinnsmala för att "sälja" det är idealet och förebilden för våra små och tonårstjejer som därigenom utvecklar både aneroxia och bullemi i vissa fall pga denna utseendefixering mad.gif
stina
Glad igen Bettson - bekymmersrynkan borta! rolleyes.gif
Gossen Ruda
Jaha, vad har jag nu ställt till med? Fast diskussionen är inte så hemskt animerad även om det biter till ibland. Jag har definitivt inte något emot mulliga Maj men reagerade bara mot att man sätter likhetstecken mellan mullig och kvinnlig. För mig är inte mullig något negativt ord, bara beskrivande. Tjock och fet däremot är mer eller mindre negativa. Kvinnligheten sitter dock inte i midjemåttet, för mig visar båda annonserna kvinnliga kvinnor.

En sak jag funderar över är dock varför man måste tillverka speciella modeller av underkläder för mulliga kvinnor, går det inte bara att tillverka i olika storlekar? Fast det kanske inte ser klokt ut med en string på mulliga kvinnor. Med denna fundering drar jag mig tillbaka till sängen. Natti natti.
Bettson
CITAT (Gossen Ruda @ 24-08-2006, 22:15)
Jaha, vad har jag nu ställt till med? Fast diskussionen är inte så hemskt animerad även om det biter till ibland. Jag har definitivt inte något emot mulliga Maj men reagerade bara mot att man sätter likhetstecken mellan mullig och kvinnlig. För mig är inte mullig något negativt ord, bara beskrivande. Tjock och fet däremot är mer eller mindre negativa. Kvinnligheten sitter dock inte i midjemåttet, för mig visar båda annonserna kvinnliga kvinnor.

En sak jag funderar över är dock varför man måste tillverka speciella modeller av underkläder för mulliga kvinnor, går det inte bara att tillverka i olika storlekar? Fast det kanske inte ser klokt ut med en string på mulliga kvinnor. Med denna fundering drar jag mig tillbaka till sängen. Natti natti.

Herregud Gossen.

Om man i en annons kallar ett par herrbyxor för eleganta, vad är det då som säger att alla andra herrbysor i annonsen INTE är eleganta.

Är bara en viss modell elegant, eller?

Så varför skall man sätta motsatsförhållande till om en mulligare kvinna kallas för kvinnlig. Vad är det så som säger att alla andra som är smala inte är kvinnliga?
cic
Felix matte:
CITAT
Det är väl personligheten som är avgörande... tycker iaf jag.  
Men vad i min alla kvinnors personlighet är det som är kvinnligt?

Stina:
CITAT
Min uppfattning är att det sitter i betraktarens ögon.

Är då kvinnlighet nåt som sitter på utsidan? Eller är det nån utstrålning..? Vad skulle just du säga är kvinnligt?

Jag är fortfarande förvirrad.. blink.gif
*Felix matte*

Vaddå tillverka speciella modeller???
Underkläder tillverkas och har så alltid gjorts i olika storlekar.
Skillnaden idag är att man nu också börjar våga visa på bild i reklamannonser, kvinnor som inte är pinnsmala = ser ut som måååånga ute i samhället gör.

De underkläder jag köper finns i storlekar från 34/36 - 48/50... kanske ännu större.
Betty

Och du förresten - jag är väldigt långt ifrån kurvig och jag ska säga att det är baske mej ingen dans på rosor om man ser till många människors kommentarer. Många tycker att det är helt fritt fram att kritisera alla "anorexityper" etc och fälla kommentarer rakt i ansiktet på en som "nej nu försvinner du snart - du borde verkligen gå upp lite i vikt". Jag  betackar mej för sådana kommentarer - passar det inte får dom väl blunda.

Hälsar Stina

Instämmer, kvinnligheten sitter inte i klädstorleken. Man kan vara precis lika kvinnlig vare sig men drar stora eller små storlekar.

Jag får ibland onödiga och ibland rent oförskämda kommentarer om mitt utseende. En av de värre var när en f.d. jobbarkompis plötsligt och utan förvarning tog tag i min ena handled och utbrast: "- Nej men usch så äckligt smal!" Jag blev först helt ställd men sen fann jag mig och la en hand på hennes mage och sa: "- Nej men usch så äckligt tjock!"
Hon blev förståss skitsur men då talade jag om för henne att det är minst lika oförskämt att kommentera en smal människa på det sätt som hon gjorde. Hon vände på klacken och gick... nästa gång jag stötte på henne i en korridor så bad hon om ursäkt.

Jag fattar inte varför det verkar vara OK för normal- och överviktiga att öppet ge negativa kommentarer till smala/magra... mad.gif
Magdis
Fast det kanske inte ser klokt ut med en string på mulliga kvinnor.

String ser inte klokt ut på nån tongue.gif
storm
DEt hjälper inte att tycka att "det är ned låtande" .Män har iallafall sitt tycke och smak ,snoppen bestämmer, inte deras huvud vad som är kvinnligt ,sen kan ju vi kvida hur mycket som hällst det hjälper inte dera uppfattning . laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (cic @ 24-08-2006, 22:21)
Felix matte:
CITAT
Det är väl personligheten som är avgörande... tycker iaf jag.  

Men vad i min alla kvinnors personlighet är det som är kvinnligt?

Stina:
CITAT
Min uppfattning är att det sitter i betraktarens ögon.
Är då kvinnlighet nåt som sitter på utsidan? Eller är det nån utstrålning..? Vad skulle just du säga är kvinnligt?

Jag är fortfarande förvirrad.. blink.gif

laugh.gif .. där satt du mig på pottan... vet inte vad jag ska svara på den unsure.gif

men... tror att man kanske mest känner sin kvinnlighet rolleyes.gif
och det är männen som ser den. unsure.gif eller?
Kathy
CITAT (Inga från Närke @ 24-08-2006, 21:15)
De vill nog inte skriva storvuxna eller kraftigare eller mulliga kvinnor.

Tänkte precis skriva det.

Jag tror helt enkelt att det handlar om en omskrivning.
Magdis
CITAT (Betty @ 24-08-2006, 22:23)
Jag får ibland onödiga och ibland rent oförskämda kommentarer om mitt utseende. En av de värre var när en f.d. jobbarkompis plötsligt och utan förvarning tog tag i min ena handled och utbrast: "- Nej men usch så äckligt smal!"

Det där är ju tyvärr inte alls ovanligt! blink.gif
Senast på min farmors begravning så blev jag kommenterad av min pappas kusin (som är överviktig). Vi hade inte setts på minst 15 år och det första hon säger till mig utanför kapellet där vi skulle ha farmors begravningsgudstjänst var: Du borde verkligen lägga på dig lite!

Jag tar inte åt mig av sånt där längre utan sa bara; ja nog har jag lagt på mig alltid, och så putade jag med min jättemage. "Ja men i ansiktet!" säger hon då.

Jag bryr mig inte om vad hon tycker, men det var väl ingen lämplig kommentar när någon ska begravas, kanske! wacko.gif
Betty
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-08-2006, 22:30)
Jag bryr mig inte om vad hon tycker, men det var väl ingen lämplig kommentar när någon ska begravas, kanske! wacko.gif

Inte någon lämplig kommentar över huvud taget tycker jag...
Kathy
En sak jag funderar över är dock varför man måste tillverka speciella modeller av underkläder för mulliga kvinnor, går det inte bara att tillverka i olika storlekar?

När det gäller kläder och sömnad/skrädderi så finns det vissa regler för var man ökar, hur mycket ärmen kontra längden osv - mellan varje storlek.
Kommer man upp över 46/48 så stämmer inte dessa "regler".
Fortsätter man uppemot 50/52 och större storlekar så får man anpassa sömnaden mer.
Detta fick jag berättat för mig av en sömmerska i samband med att vi höll på med modevisningar för kvinnor och män med kläder i stora storlekar, där även modellerna var modell större. smile.gif
Bettson
CITAT (storm @ 24-08-2006, 22:26)
DEt hjälper inte att tycka att "det är ned låtande" .Män har iallafall sitt tycke och smak ,snoppen bestämmer, inte deras huvud vad som är kvinnligt ,sen kan ju vi kvida hur mycket som hällst det hjälper inte dera uppfattning . laugh.gif laugh.gif

Nej skulle inte tro det. När snoppen bestämmer så är det nog vad karlsloken tycker är sexigt tongue.gif
Bettson
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-08-2006, 22:30)
Jag får ibland onödiga och ibland rent oförskämda kommentarer om mitt utseende. En av de värre  var när en f.d. jobbarkompis plötsligt och utan förvarning tog tag i min ena handled och utbrast: "- Nej men usch så äckligt smal!"

Det där är ju tyvärr inte alls ovanligt! blink.gif
Senast på min farmors begravning så blev jag kommenterad av min pappas kusin (som är överviktig). Vi hade inte setts på minst 15 år och det första hon säger till mig utanför kapellet där vi skulle ha farmors begravningsgudstjänst var: Du borde verkligen lägga på dig lite!

Jag tar inte åt mig av sånt där längre utan sa bara; ja nog har jag lagt på mig alltid, och så putade jag med min jättemage. "Ja men i ansiktet!" säger hon då.

Fortfarande så tycker jag så att om man inte har något positivt att säga om folsk kroppar så håller man käften och byter samtalsämne.

Det gäller ALLA utseenden.
*Felix matte*
Instämmer, kvinnligheten sitter inte i klädstorleken. Man kan vara precis lika kvinnlig vare sig men drar stora eller små storlekar.

Jag får ibland onödiga och ibland rent oförskämda kommentarer om mitt utseende. En av de värre  var när en f.d. jobbarkompis plötsligt och utan förvarning tog tag i min ena handled och utbrast: "- Nej men usch så äckligt smal!" Jag blev först helt ställd men sen fann jag mig och la en hand på hennes mage och sa: "- Nej men usch så äckligt tjock!"
Hon blev förståss skitsur men då talade jag om för henne att det är minst lika oförskämt att kommentera en smal människa på det sätt som hon gjorde.  Hon vände på klacken och gick... nästa gång jag stötte på henne i en korridor så bad hon om ursäkt.

Jag fattar inte varför det verkar vara  OK för normal- och överviktiga att öppet ge negativa kommentarer till smala/magra... mad.gif

Åh fy så trist!... minns när jag i början på nittiotalet var på dans och plötsligt
mitt i dansen säger han som bjudit upp mig ... Men herregud vad mager du är! ohmy.gif sad.gif sad.gif

Lååång tid efter det äcklades jag åt min kropp... tyckte det var bara skinn och ben överallt.
Tack o lov så förstod jag sedan att han kanske ändå inte tyckte jag var "äcklig"..
han hade bara lite mindre "takt" och saknade farstu... som vi brukar säga.

Minns än idag så väl hur han såg ut, "pondus" så klart... grå kostym, vit skjorta mörk slips.. lite småfet och tunnhårig.

Har många gånger efter den kvällen, undrat varför jag inte kom på något dräpande svar... Kanske beror det på uppfostran som Stina sa. unsure.gif
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-08-2006, 22:24)
Fast det kanske inte ser klokt ut med en string på mulliga kvinnor.

String ser inte klokt ut på nån tongue.gif

Håller jag med om laugh.gif
Bettson
CITAT (Reserv @ 24-08-2006, 16:07)
CITAT (Gossen Ruda @ 24-08-2006, 15:53)
Hmmm, ser att min fundering inte riktigt går hem. Vad jag undrar är om frånvaron av mullighet betyder okvinnlighet eftersom just den kroppsformen betonas vara kvinnlig?

Jag personligen föredrar och fastnar gärna för slanka kvinnor.......även om mulliga kvinnor även kan tilltala en intellektuellt. rolleyes.gif wub.gif

Fortfarande tror jag nog att herrarna har förväxlat kvinnlighet och sexighet.
En sexig kvinna kan vara kvinnlig, men kvinnlighet är inte bara sexualitet.

VI HAR HJÄRNA OCKSÅ. Så kvinnlighet är så mycket mera. Precis som manlighet inte bara är potens även om herrar ofta tyckt tro det. Vi kvinnor uppskattar också att män har hjärna, så att det går att prata med er också och inte bara......

Eller anser ni att kvinnor bara är sexobjekt kanske.

Ja Reserv jag hugger i kväll för kan du uttala dig så här och sedan skriva att du "stör" dig på att de bastanta damerna benämns kvinnliga Då hugger
jag som en piraya. wink.gif
Betty
Jag har tröttnat på att vara tyst och väluppfostrad... Orkar inte längre vara tyst när någon klampar rakt över mig sådär. Jag ber dem vänligen vrida på huvudet ett kvarts varv om de finner mitt utseende stötande. mad.gif
Kathy
...
Reserv
CITAT (Bettson @ 24-08-2006, 22:47)
Hmmm, ser att min fundering inte riktigt går hem. Vad jag undrar är om frånvaron av mullighet betyder okvinnlighet eftersom just den kroppsformen betonas vara kvinnlig?

Jag personligen föredrar och fastnar gärna för slanka kvinnor.......även om mulliga kvinnor även kan tilltala en intellektuellt. rolleyes.gif wub.gif

En sexig kvinna kan vara kvinnlig, men kvinnlighet är inte bara sexualitet.

VI HAR HJÄRNA OCKSÅ. Så kvinnlighet är så mycket mera. Precis som manlighet inte bara är potens även om herrar ofta tyckt tro det. Vi kvinnor uppskattar också att män har hjärna, så att det går att prata med er också och inte bara......

Eller anser ni att kvinnor bara är sexobjekt kanske.

Ja Reserv jag hugger i kväll för kan du uttala dig så här och sedan skriva att du "stör" dig på att de bastanta damerna benämns kvinnliga Då hugger
jag som en piraya. wink.gif

Om du vill kalla dom bastanta får stå för dig då...jag föredrar att kalla dom fylliga. Och jag "störde" mig inte på att dom fylliga kvinnorna kallades kvinnliga...jag störde mig på att det va´först nu dom gjort underkläder för kvinnliga former. Och vilka former hade dom tidigare gjort underkläderna för..... jag HAR juh sagt att dom har MER av dom kvinnliga formerna. sad.gif blink.gif Vill man missförstå allt så GÖR man det också. sad.gif
cic
Så kvinnlighet är så mycket mera. Precis som manlighet inte bara är potens även om herrar ofta tyckt tro det.

Men, vad är kvinnligt och manligt?
Kathy
CITAT (cic @ 24-08-2006, 22:55)

Östrogen och testeron kanske? tongue.gif
Magdis
CITAT (Scrollan @ 24-08-2006, 22:57)
CITAT (cic @ 24-08-2006, 22:55)

Östrogen och testeron kanske? tongue.gif

Kort sagt så är det ju faktiskt så! biggrin.gif
Bettson
När barnen var små hade vi hyrt husvagn. VI hamnade på en camping på västkusten med fint bad nära.

Gatan tvärsemot kom två högljudda damer med fem väldigt högljudda och stojiga barn inflyttandes. När vi hade varit nere och badat och var på väg hem möter vi då våra grannar.

Jag hade baddräkt och en tunika som slutade mitt på låret. Jag vägde trettio kilo mindre då än jag gör nu. Jag var faktist inte tjock eller ens mullig. Men jag var muskulös för jag kropparbetade hårt.

Precis när damerna passerar vrålar den ena med hög röst. Om jag hade varit som kärringen i blå tunikan så hade inte jag visat mig på en badstrand med så fula ben.

Min man blev skitförbannad men fann sig fort. Han vrålade ännu högre. Om den högljudda kärringen visste hur hon lät så Skulle hon hålla käften för annars kunde folk tro att hon är transevestit. Fast förresten inte, sådana brukar ju ha folkvett och det har inte hon.

Jag lade mig och grät i husvagnen, jag blev ledsen och helt stum, kunde inte försvara mig. Maken fick laga mat. När vi så satt och åt så kommer damerna hem igen och packar ihop husvagnen och flyttar. Jag tror nog inte att de var vana vid angrepp utan var vana att angripa.

Behöver jag tala om att min man hade pluspoäng hela semestern och länge efter det.

wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Bettson @ 24-08-2006, 22:59)
När barnen var små hade vi hyrt husvagn. VI hamnade på en camping på västkusten med fint bad nära.

Gatan tvärsemot kom två högljudda damer med fem väldigt högljudda och stojiga barn inflyttandes. När vi hade varit nere och badat och var på väg hem möter vi då våra grannar.

Jag hade baddräkt och en tunika som slutade mitt på låret. Jag vägde trettio kilo mindre då än jag gör nu. Jag var faktist inte tjock eller ens mullig. Men jag var muskulös för jag kropparbetade hårt.

Precis när damerna passerar vrålar den ena med hög röst. Om jag hade varit som kärringen i blå tunikan så hade inte jag visat mig på en badstrand med så fula ben.

Min man blev skitförbannad men fann sig fort. Han vrålade ännu högre. Om den högljudda kärringen visste hur hon lät så Skulle hon hålla käften för annars kunde folk tro att hon är transevestit. Fast förresten inte, sådana brukar ju ha folkvett och det har inte hon.

Jag lade mig och grät i husvagnen, jag blev ledsen och helt stum, kunde inte försvara mig. Maken fick laga mat. När vi så satt och åt så kommer damerna hem igen och packar ihop husvagnen och flyttar. Jag tror nog inte att de var vana vid angrepp utan var vana att angripa.

Behöver jag tala om att min man hade pluspoäng hela semestern och länge efter det.

wub.gif

*Suck* Varför kan man ite få vara som man är, utan att få en jädrans massa elaka kommentarer unsure.gif sad.gif
Kan det kanske bero på att "den elake" inte själv är tillfreds med sin situation unsure.gif

Så tänker jag allt oftare nuförtiden... Lite synd om den kanske unsure.gif
Betty

Jag förstår inte riktigt din reaktion Bettson.

Jag uppfattade Åkes inlägg som om han funderar kring att annonsören drar parallellen mullig = kvinnlig. Han frågar sig då: Vad är då de kvinnor som inte är mulliga - okvinnliga eller? Sen undrade han vad vi kvinnor på forumet tycker om det.
Jag uppfattar det som om Reserv håller med om att det är en konstig jämställelse.

Vi läser samma inlägg men uppfattar det så olika, jag tror det beror på att du tillhör de större kvinnorna (och därmed försvarar dem) och jag tillhör de smala... unsure.gif
Hannele
CITAT (ninnisky @ 24-08-2006, 17:40)
Tyckte Postens Svepet var bedrövligt osmaklig idag!

Mittuppslag: Reklam för String Lines underkläder - med bilder på både  präktigt bastanta damer och smalare sådana...  inte särskilt vackra någondera!

Synd, det kan inte vara många lättklädda damer ni sett i era dagar, en vacker kvinna.
Lady Hamilton
Jag hade en arbetskompis som en gång sa åt mig högt och tydligt när vi alla var samlade.
-Måste du alltid se så gräslig ut i håret? Kan du inte gå till en frissa och "snygga till dig"?
ohmy.gif
Jag sa inget då......... sad.gif Därför att hon som sa så till mig är otroligt tjock, (ja hon har sjuklig övervikt)
Jag hade lust att säga något............men eftersom att jag vet hur elakt det skulle vara om jag kommenterade hennes vikt så var jag tyst i stället.
För visst, jag kunde ändra frisyr nästa dag om jag ville, men hon kan inte bli av med sin övervikt lika lätt.......
Men jag tog väldigt illa vid mig

(Jag har samma frisyr ff. Halvlångt hår, oftast uppsatt med diadem)
Magdis
Bettsson: såna människor kan inte vá riktigt kloka i huvet, man får trösta sig med det. Bra gjort av din man! laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon