Sidor: 1, 2, 3, 4
stina
CITAT (Ophelia @ 03-09-2006, 14:35)
CITAT (stina @ 03-09-2006, 07:55)
Kan man vaxa sig under armarna? Någon som testat som kan tala om om det är outhärdligt att göra det?

Ja det gör ont men det värsta är när man ska dra bort stripsen (som jag hoppas du har och inte behöver kladda med flytande). Har du någon som kan dra åt dig så går det snabbare.

Jag har en devis som jag brukar köra med, "smärta är när vekheten lämnar kroppen" biggrin.gif

Jo, jag hade flytande vax och det VAR kletigt. Gjorde det själv - bara tänka på något annat och rycka till...

Vill man vara fin får man lida pin...

Vad i hela fridens namn är en epileringsapparat! blink.gif Berätta, berätta!!!
Whiskuchi
CITAT (stina @ 03-09-2006, 15:16)

En liten maskin som har som små pincetter på en roterande rulle, den rycker upp stråna med roten. Googla på "epilator" så får du träffar på lite olika sorter rolleyes.gif
Ophelia
CITAT (stina @ 03-09-2006, 15:16)
CITAT (Ophelia @ 03-09-2006, 14:35)
CITAT (stina @ 03-09-2006, 07:55)
Kan man vaxa sig under armarna? Någon som testat som kan tala om om det är outhärdligt att göra det?

Ja det gör ont men det värsta är när man ska dra bort stripsen (som jag hoppas du har och inte behöver kladda med flytande). Har du någon som kan dra åt dig så går det snabbare.

Jag har en devis som jag brukar köra med, "smärta är när vekheten lämnar kroppen" biggrin.gif

Jo, jag hade flytande vax och det VAR kletigt. Gjorde det själv - bara tänka på något annat och rycka till...

Vill man vara fin får man lida pin...

Vill du pyssla med vax så kan jag föreslå kallvax i remsor. Veet har remsor som passar till kort hår och sedan finns det servetter med något oljemjong som man kan ha efteråt för att förhindra prickighet. Remsorna finns som breda och som smala (perfekta till bikinilinje eller där man måste vara lite mer petig).

Jag gör såhär om jag inte tagit bort det på länge: Rakar håret med hyvel, låter det växa ut, vaxar och tar bort, kör med epilator som "finlir". Därefter är det lått att hålla håret borta. Epilerar benen och vaxar under armar och bikinilinje. Epilerar ALDRIG bikinilinje eller under armar med epilator.
stina
Och jag som tänkte köpa remsor, men tjejen på kosmetikavdelningen sa att varmvaxet var bättre! Fast det var så himla kletigt att hålla på med, ska nog testa remsor nästa gång.

Varför kan man inte epilera under armarna, gör det ont eller?
forget-me-not
I instruktionerna till min epilator inköpt för sisådär säkert 15 år sedan så står det att den bara får användas på benen och absolut inte i armhålor eller bikinilinje.

Måste fråga en fråga, känner mig sådär lite generad men vad gör det i det stora hela liksom.
Min fråga, hur mycket tar ni bort när ni vaxar/rakar bikinilinjen, hur långt in går ni så att säga? Tar ni enbart bort det som sitter på innerlåret, eller tar ni bort mer?

edit: om man ändå kunde stava...
Ophelia
CITAT (stina @ 03-09-2006, 16:54)
Och jag som tänkte köpa remsor, men tjejen på kosmetikavdelningen sa att varmvaxet var bättre! Fast det var så himla kletigt att hålla på med, ska nog testa remsor nästa gång.

Tja.....tänk dig själv om epilatorn skulle "köra fast" i hår eller hudveck wink.gif

Ja varmvax ÄR bättre men attans så mycket kletigare. Vaxremsorna är så lätta och med servetterna som medföljer får du bort allt överflödigt vax. Jag säger bara en sak: REMSOR FOREVER! smile.gif

När jag vaxar tycker jag att SÅ nice är det inte att dra bort håret och håller gränsen med underklädernas/badklädernas linje s a s biggrin.gif

Brasiliansk vaxning, fakireri och sådana handlingar är för mig lite överkurs i att "tukta kroppen" rolleyes.gif
Carex
personligen tycker jag att varmt vax är bättre, lite kletigare, ja, men det är lätt att skölja bort, kallvaxet sitter som berg och går inte bort med tvål eller något. Det enda som biter någorlunda är olivolja på en bomullstuss.
Vaxa armhålorna är nog det mest smärtsamma jag någonsin gjort...började blöda från hårsäckarna och jga var prickig och öm. Efter första armhålan fick pojkvännen dra bort den sista. Med sammanbitna tänder *håll nära huden, dra snabbt och ingen pardon!*
En epilator vore verkligen trevligt att ha, men jag vägrar lägga så mycket pengar på hårborttagning.
pejori
CITAT (stina @ 03-09-2006, 16:54)

Epilatorn fungerar överallt utom under armarna och mustachen laugh.gif laugh.gif
har testat, och det gör så in i h****vetes ont så det är inte sant....där gäller hyvel eller vax laugh.gif laugh.gif
stina
Det var ju en faslig massa vax man fick för pengarna när man köpte varmvax och remsorna går ju att skölja upp och använda igen. Nu blev jag så till mej när jag höll på så jag glömde det och kastade remsorna, men det är rätt många kvar i alla fall...

Tänk att jag inte tyckte det var så groteskt som jag väntat mig att vaxa armhålorna. Visst bröt svetten fram ohmy.gif men jag tycker att det är 1000 ggr värre att plocka ögonbrynen. Det här gick ju i alla fall fort och smärtan försvann ju ett par sekunder efter rycket i alla fall. Kanske var det 7 av 10 på smärtskalan och benen tyckte jag var kanske 4 av 10. Men det kanske beror på hur långt man släppt upp håret innan man gör det. Jag var ganska korthårig...

Jag har annars en uppladdningsbar Philips LadyShave som är ganska OK (om jag inte törs göra om det) ohmy.gif
Magdis
Jag testade såna där vaxremsor på benen en gång och det blev väl ganska fint men sen när det växte ut igen så växte hårstråna inåt liksom...och DET var inte snyggt. För mig funkar rakhyveln bättre trots allt.
stina
Jag har hört att det kan göra gräsligt ont också om hårstråna vänder sig och börjar växa inåt... ohmy.gif
Magdis
CITAT (stina @ 03-09-2006, 20:56)
Jag har hört att det kan göra gräsligt ont också om hårstråna vänder sig och börjar växa inåt... ohmy.gif

Det blir antagligen inflammerat och så blir det små plitor så småningom. Det gjorde inte ont direkt men det kliade. Jag fick försöka skrapa upp hårstråna och dra ut dem med pincett.
Ophelia
Bodyscrub med handske eller liknande fungerar bra för att undvika att hårstrån växer inåt. Sedan ger det en mjuk hy och stimulans.
LadyG
Är det den där tvålen med sand i? smile.gif

Går det inte lika bra med borste?
Ophelia
CITAT (LadyG @ 04-09-2006, 11:00)
Är det den där tvålen med sand i? smile.gif

Går det inte lika bra med borste?

Body scrub, kvittar med vad huvudsaken kroppen skrubbas smile.gif

Ja det går säkert lika bra med en borste. Själv har jag handskar som jag köpte på Body Shop, tycker de är jättebra smile.gif
River fint och gör huden mjuk och stimulerar blodcirkulationen smile.gif

Handskarna kostare då inte många tior.
herkules
CITAT (Ophelia @ 04-09-2006, 20:28)
Själv har jag handskar som jag köpte på Body Shop, tycker de är jättebra  :)

de är även utmärkta att skrubba färskpotatis med ! laugh.gif
Gossen Ruda
Ämnet tycks engagera många på olika sätt. Vet inte om orsaken till mina funderingar gått fram riktigt men det har varit lite skriverier i tidningarna. Jag kommer särskilt ihåg en artikel i GP som handlade om en kvinna som regelbundet besökte någon skönhetsklinik för frisering av könshåren. Musen rensades helt och jag tror att trekanten blev hjärtformad. Jag började då fundera på vad drivkraften kan vara till att göra något sådant eftersom det inte var helt smärtlöst och ganska generande. En vanlig frisyr kan ju alla studera men hur många kvinnor drar ner byxorna för att visa sin nya frisyr? biggrin.gif

Orsakerna tycks vara vara många, både den egna viljan och via påverkan utifrån. Ibland verkar det som om man bara gör det för den egna tillfredställningen av att ha gjort det. En sak kan man dock slå fast av vad som skrivits här och på andra ställen, det finns inga medicinska eller hygieniska skäl till att avlägsna hår. Bara kosmetiska. Sen tycker många att dom känner sig renare och mera hygieniska men det får nog tillskrivas den egna uppfattningen. "It´s all in your mind"

Att på olika sätt dekorera eller förändra kroppen är dock inget nytt. Tatueringar har förekommit i tusentals år t.ex. Ibland går det till överdrift som att tälja ut halsen med guldringar eller sätta stora plattor i öronsnibbarna. Som direkta avläggare till sådana handlingar ser jag peircing. Där förekommer också antingen såna för uppvisning eller såna som mer för sig själv visar att man vågade. Hur många män går omkring och visar upp ringen i snoppen? Dom som har satt dit en givetvis då. unsure.gif

För att gå tillbaka till ursprungsfrågan så är det som slår mig att många tycks göra det bara för att man skall göra så. Vad gör det om det sticker ut några hårstrån under armarna eller vid bikinibyxorna? Jag skulle nog inte ens märka det. rolleyes.gif

Nåja, nu skall jag sluta svamla och analysera. Ha det gott med era rakhyvlar, vax och klisterremsor. laugh.gif
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 04-09-2006, 21:05)
En vanlig frisyr kan ju alla studera men hur många kvinnor drar ner byxorna för att visa sin nya frisyr?  :D

Det räcker väl att man gör sej fin för en. wub.gif
Castea
Gossen Ruda, sådana könshårs-friseringar finns för män också. Vet inte om de finns här, men såg ett svenskt reseprogram för ett par år sedan där det var en kille som gick och fick busken både färgad och motivklippt på en salong i Tyskland. Motivet var: en elefant...

laugh.gif

wacko.gif
Leia
CITAT (Castea @ 05-09-2006, 08:50)
Gossen Ruda, sådana könshårs-friseringar finns för män också. Vet inte om de finns här, men såg ett svenskt reseprogram för ett par år sedan där det var en kille som gick och fick busken både färgad och motivklippt på en salong i Tyskland. Motivet var: en elefant...

laugh.gif

wacko.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
stina
Jag såg någon för mej ny pryl på "hårborttagningshyllan". Det var som ett sandpapper som man skulle ta bort håret med. Någon som prövat?
Gossen Ruda

laugh.gif

wacko.gif

Mamma mia! Inbyggd snabel också. rolleyes.gif
AnnammA

laugh.gif

wacko.gif

...man förvånas nog aldrig...

AnnA
AnnammA
CITAT (stina @ 05-09-2006, 09:16)
Jag såg någon för mej ny pryl på "hårborttagningshyllan". Det var som ett sandpapper som man skulle ta bort håret med. Någon som prövat?

Det brukade jag använda förr i tiden att ta bort hår på benen med, och jag tyckte det var rätt så ok. Benen blev mjuka och håren som växte ut blev inte så stubbiga...Sedan gäller det ju att man är rätt så rörlig...
Fast jag trodde att det inte fanns längre att köpa "hårborttagningshandske"(som det hette då) så jag brukar använda "damhyvel" med duschcreme när jag duschar, och när jag tycker att det behövs; om man ska vara barbent el likn...
Jag tycker att behåringen minskar, iallafall på benen, med åldern, eller har man(=jag) blivit mer accepterande mot sig själv...
Att raka/ta bort hår eller inte är väl var och ens val, men jag tycker ändå att det blivit lite överdrivet med att raka bort allt, och att män med mycket behåring anses äckliga av vissa människor...mm mm mm

Hälsn

AnnA
pejori
CITAT (Hannele @ 04-09-2006, 23:19)
En vanlig frisyr kan ju alla studera men hur många kvinnor drar ner byxorna för att visa sin nya frisyr?  biggrin.gif

tror också att den formen av frisseringar enbart är avsett för en betraktare smile.gif smile.gif
krellus
Nä, grabbar vad säger ni?

Varför fiser vi och rapar så mycket? Vi behöver analysera det där lite... wink.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 05-09-2006, 13:47)
En vanlig frisyr kan ju alla studera men hur många kvinnor drar ner byxorna för att visa sin nya frisyr?  biggrin.gif

tror också att den formen av frisseringar enbart är avsett för en betraktare smile.gif smile.gif

Vad jag minns så var det bara karlar som friserades i
teveprogr...flest homosexuella kunder hade han.
pejori
CITAT (Felix matte @ 05-09-2006, 13:52)
CITAT (pejori @ 05-09-2006, 13:47)

Vad jag minns så var det bara karlar som friserades i
teveprogr...flest homosexuella kunder hade han.

deras är nog också bara för en betraktare laugh.gif laugh.gif
även homosexuella män har seriösa relationer med bara en man ju rolleyes.gif rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
Frisera mushåret är någonting jag aldrig skulle göra iallafall. Jag tar bort hår för att det inte ska synas utanför bikinibyxorna.

Kan man inte börja göra frisyrer av håret på benen också, färga det eller kanske permanenta? rolleyes.gif
Fizzgigg
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-09-2006, 15:26)
Frisera mushåret är någonting jag aldrig skulle göra iallafall. Jag tar bort hår för att det inte ska synas utanför bikinibyxorna.

Kan man inte börja göra frisyrer av håret på benen också, färga det eller kanske permanenta? rolleyes.gif

Är det inte det som kallas mitt-bena? rolleyes.gif

Sorry, kunde inte motstå.
Gossen Ruda
Man skulle kunna färga armhålshåren röda och kalla dom för generad hårväxt. biggrin.gif
Magdis
CITAT (Gossen Ruda @ 05-09-2006, 15:52)
Man skulle kunna färga armhålshåren röda och kalla dom för generad hårväxt. biggrin.gif

Skulle ju kunna bli riktigt snyggt! smile.gif Det kunde man ju göra med mushåret också då fast i samma färg som bikinin...så syns det kanske inte lika mycket. rolleyes.gif
Hannele
Man skulle kunna färga armhålshåren röda

Gossen Ruda börjar fatta galoppen. laugh.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-09-2006, 16:59)
Man skulle kunna färga armhålshåren röda och kalla dom för generad hårväxt.  :D

Skulle ju kunna bli riktigt snyggt! smile.gif Det kunde man ju göra med mushåret också då fast i samma färg som bikinin...så syns det kanske inte lika mycket. rolleyes.gif

Eller så kan man göra en liten fläta, det är riktigt chict! wink.gif tongue.gif
Bettson
CITAT (stina @ 05-09-2006, 16:13)
Man skulle kunna färga armhålshåren röda och kalla dom för generad hårväxt.  biggrin.gif

Då får man väl i alla fall vara 100+ innan det är tillräckligt långt tongue.gif
Magdis
Man skulle kunna färga armhålshåren röda och kalla dom för generad hårväxt.  biggrin.gif

En massa små rastaflätor som sticker utanför brallorna! laugh.gif
Såna flätor har jag faktiskt haft, fast på huvudet. smile.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-09-2006, 17:21)

En massa små rastaflätor som sticker utanför brallorna! laugh.gif
Såna flätor har jag faktiskt haft, fast på huvudet. smile.gif

Med röda rosetter till jul! tongue.gif
Magdis
Det finns ju hur mycket nycker som helst när det gäller utseendet och inte följer man med i allting inte! Skulle vi vara så totalt viljelösa och mesiga som vissa här vill påstå så skulle vi väl påverkas av allting. Jag sminkar mig inte om jag inte har lust heller utan drar mig inte för att gå ut och se ut som ett spöke. tongue.gif
Ophelia
CITAT (herkules @ 04-09-2006, 20:40)
CITAT (Ophelia @ 04-09-2006, 20:28)
Själv har jag handskar som jag köpte på Body Shop, tycker de är jättebra  smile.gif

de är även utmärkta att skrubba färskpotatis med ! laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

DET ska jag prova (dock inte med dem jag har i duschen)! biggrin.gif
forget-me-not
När jag var i mataffären idag så mötte jag en mörkhårig kvinna i 45-årsåldern som hade väldigt mycket hår på överläppen, en mindre mustasch helt enkelt. Hon verkade bekväm och oberörd av det själv, det var det intryck jag fick, men man vet ju inte säkert. unsure.gif Själv hade jag tagit bort håret om jag hade drabbats av detsamma. sad.gif
anna_rispan
hmm, jag är inte så himla kinkig med om jag har hår under armen eller på benen. men omjag skulle få mustasch skulle jag känna mig obekväm. sådan behåring förknippar jag med män.
Hannele
CITAT (forget-me-not @ 05-09-2006, 17:46)
När jag var i mataffären idag så mötte jag en mörkhårig kvinna i 45-årsåldern som hade väldigt mycket hår på överläppen, en mindre mustasch helt enkelt. Hon verkade bekväm och oberörd av det själv

Det är helt naturligt för spanjorskor och andra mörkhåriga.
forget-me-not
CITAT (Hannele @ 05-09-2006, 17:53)
CITAT (forget-me-not @ 05-09-2006, 17:46)
När jag var i mataffären idag så mötte jag en mörkhårig kvinna i 45-årsåldern som hade väldigt mycket hår på överläppen, en mindre mustasch helt enkelt. Hon verkade bekväm och oberörd av det själv

Det är helt naturligt för spanjorskor och andra mörkhåriga.

Fast den här kvinnan var svensk. Och det är inte naturligt med så mycket hår som hon hade.
anna_rispan
naturligt är det väl. något onaturligt är ju något som man mixtrar med själv.sleep.gif men som med det mesta här i världen så beror det ju på vad man är van vid.
forget-me-not
CITAT (anna_rispan @ 05-09-2006, 17:59)
naturligt är det väl. något onaturligt är ju något som man mixtrar med själv.sleep.gif men som med det mesta här i världen så beror det ju på vad man är van vid.

Det är i och för sig sant. smile.gif
Koto
Naturligt eller inte, jag har i alla fall behandlat mig med hårlaser nästan alla platser bortsett från hårbotten. Jag är mycket nöjd med resultatet. Sedan får folk tycka vad de vill. Nu känner jag mig mycket nöjdare och gladare!
Motti
En gång i tiden så var det normalt att ha könshår !nu helst plötsligt är det äckligt och osunt ?och folk gör vad som helst för att bli av med de där håren whistling.gif Men någon mening med att ha dom är det väl !min vänninas tonårs söner rakar hela underlivet !Totti Balluti som hon säger och hon är sjuksköterska.Skolsköterskerna har massor av elever som kommer med finnar och bölder i underlivet på grund av denna rakningshysterin.varför i all sin da kan man inte få vara som det var mening !Jo på grund av alla Porrfilmer har vi lärt oss att vi inte kan ha sex utan rakade underliv !bullskitt angry.gif tror inte mina föräldrar hindrades av att ha sex för några könshår skull whist.gif Och vem sjutton har tid med att sitta och raka hela kroppen två gånger i veckan inte jag i alla fall wacko.gif
Red Top
Motti, tråden är från 2006. smile.gif
Motti
no.gif gösses och jag har inte annsat mig sedan dess laugh.gif snacka om djungel sos.gif
Överbölingen
Je bryr mig int. Folk ä som dom ä.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon