Sidor: 1, 2, 3
Biggan_
CITAT (pejori @ 05-11-2006, 00:10)
CITAT (andreas i uppsala @ 03-11-2006, 20:34)
ska vi inte börja snacka kaster också medans vi ändå håller på?  ;)

jag är ett överkast wub.gif wub.gif

ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Hannele
CITAT (skäran @ 27-10-2006, 16:40)
oavsett om man är lönearbetare eller försöker skapa sitt eget alternativ genom självhushållning är borgarklassens makt intakt.

Jag förstår inte riktigt vad du menar.
Läste i morgontidningen, att en arbetare har det mycket bättre än en akademiker idag.
Natrix
CITAT (Hannele @ 05-11-2006, 16:00)
Jag förstår inte riktigt vad du menar.
Läste i morgontidningen, att en arbetare har det mycket bättre än en akademiker idag.

Akademiker kan mycket väl vara arbetare. Jag ser ingen motsättning i detta.

Jag gissar att du menar att det ekonomiskt sätt inte är så super att vara akademiker.
*rolf*
CITAT (skäran @ 04-11-2006, 23:44)
CITAT (*rolf* @ 04-11-2006, 11:18)
Men det är ju utmärkt. Då ber vi alla  utsugare med löneslavar att omedelbart lämna landet och etablera sig någon annan stans. Så kan vi proletära arbetargrabbar försörja oss genom att ingen vill köpa våra tjänster.  Att köpa tjänsterna, det är ju självklart att solidarisera sig med att var utsugare. Vi kan också bilda kooperativ som försörjs via de skattemedel vi inte får in i och med att det inte skapas något i landet längre.

Fram för KFML®!
Knyt näven och kör ut utsugarna!

Det är klass det.

humor, det är fint det. biggrin.gif

Trodde du menade allvar, gör du inte det tar jag tillbaks. Du är alltså bara en snackare, ante mig.
jagochjag
birgitek: varför kan du inte respektera att andra vill diskutera, bara för att du inte gillar argumenten eller samtalsämnet så har du inte rätt att förstöra diskutionen.
Ophelia
CITAT (jagochjag @ 08-11-2006, 01:24)
birgitek: varför kan du inte respektera att andra vill diskutera, bara för att du inte gillar argumenten eller samtalsämnet så har du inte rätt att förstöra diskutionen.

Men det är väl adekvata frågor som ställs! Det är väl i allra högsta grad viktigt att veta vad som definieras och vem som står för definitionen likaså. Eller hur?
krellus
CITAT (birgitek @ 04-11-2006, 07:12)
CITAT (Natrix @ 03-11-2006, 20:57)
Vad roligt att se alla nyanserade inlägg men jag måste säga att jag även gillar det nedanstående:
CITAT (Ophelia @ 29-10-2006, 18:46)
Nej jag är inte trött på borgarklassens hegemoni.

Och jag tillhör nog den förhatliga borgarklassen!
Birgit Ek

Det gör jag med i så fall. Fy på mig då!

Folk ska veta hur bra det är att vara borgarbracka!

Man föds med mer pengar än man kan spendera och den höga utbildningen får man utan att kämpa för den. Jobben likaså! Man behöver bara sitta lugnt tillbaka lutad och få allt serverat. Underbart!

Ps. Detta är skrivet med ironi(riktat till den minoritet som faktiskt tror på det som står).
AnitaO
"Tallinks pigor som ska lyda order"
Citat från en av Silja Lines styrelseledamöter blink.gif
Strongt gjort av hon som vägrade lämna ut personallistorna och fick betala med sitt jobb.

http://tv4.se/nyheter/501987.html
birgitek
CITAT (jagochjag @ 08-11-2006, 01:24)

Förstår inte alls vad Du menar........
Är det att förstöra en debatt att fråga vems "defintion" som debatteras? Tycker tvärtom att det är grundläggande för en seriöds debatt att man är på det klara med vad som debatteras.
Birgit Ek
herkules
CITAT (AnitaGg @ 08-11-2006, 08:30)
"Tallinks pigor som ska lyda order"
Citat från en av Silja Lines styrelseledamöter blink.gif
Strongt gjort av hon som vägrade lämna ut personallistorna och fick betala med sitt jobb.

http://tv4.se/nyheter/501987.html

fy f-n!
visade de vad de egentligen tyckte/tycker om sin personal när de blev pissfulla?
kräkvarning på sådana svin.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon