Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Magdis
Här är det definitivt vinter med både snö och många minusgrader just nu. Men tidigare i vinter har vi ju haft så konstigt väder att det känns som att våren borde vara här snart eftersom man har sett de tendenserna så länge. Deppigt att inse att det bara är januari och många månader till våren här. sad.gif
Blomstertanten
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-01-2007, 16:22)
Här är det definitivt vinter med både snö och många minusgrader just nu. Men tidigare i vinter har vi ju haft så konstigt väder att det känns som att våren borde vara här snart eftersom man har sett de tendenserna så länge. Deppigt att inse att det bara är januari och många månader till våren här. sad.gif

Våren är på väg !
Även om det tar lite tid tills den är här ordentligt tongue.gif
Hittade björkar som hade hängen när jag var ute i skogen häromdagen ohmy.gif
Så den är på g ! tongue.gif
Gillan
Ursäkta, men det börjar bli lite frustrerande med två trådar av varje sak ( nåja, inte av varje då, men i alla fall wub.gif ), man vet ju aldrig vilken tråd det är som gäller unsure.gif unsure.gif rolleyes.gif
faith
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 20-01-2007, 11:49)
CITAT (Fenja @ 20-01-2007, 11:25)
HAHAHAHA wub.gif  :wub:  :wub: Det SNÖAR!!!!
Mvh
Fenja

DET SNÖAR!!! DET SNÖAR!!! wub.gif biggrin.gif wub.gif biggrin.gif wub.gif

Olle

Instämmer i kören! wub.gif biggrin.gif wub.gif biggrin.gif wub.gif
Reserv
CITAT (Evgeni @ 20-01-2007, 16:59)
Ursäkta, men det börjar bli lite frustrerande med två trådar av varje sak ( nåja, inte av varje då, men i alla fall wub.gif ), man vet ju aldrig vilken tråd det är som gäller unsure.gif unsure.gif rolleyes.gif

Jodå, inget svårt att lista ut rolleyes.gif sörlänningarna har den här tråden och vi norrlänningar får hålla oss till den andra nu när vi har både snö och kallt rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 20-01-2007, 17:12)
Ursäkta, men det börjar bli lite frustrerande med två trådar av varje sak ( nåja, inte av varje då, men i alla fall wub.gif ), man vet ju aldrig vilken tråd det är som gäller unsure.gif  :unsure:  :rolleyes:

Jodå, inget svårt att lista ut rolleyes.gif sörlänningarna har den här tråden och vi norrlänningar får hålla oss till den andra nu när vi har både snö och kallt rolleyes.gif

Näää ... sad.gif
Jag vill ju vara med i den andra tråden oavsett vad det är för väder smile.gif
Titeln på den här tråden gör ju att man blir lite osäker på om man ska skriva här när det är nollgradigt t.ex.
Var går gränsen? rolleyes.gif tongue.gif
Gossen Ruda
Den här tråden är äldst så låt den somna in nu. Den startades förra året till och med. tongue.gif
Gillan
CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2007, 17:16)
Den här tråden är äldst så låt den somna in nu. Den startades förra året till och med. tongue.gif

Klok synpunkt tycker jag..........................

Somna nu in i ro du gamla............nu ser vi fram emot nya vindar tongue.gif
Blomstertanten
CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2007, 17:16)

Hm, så de som är äldst borde få somna in ?unsure.gif

Vi kanske skulle återinföra Ättestupan kanske ? tongue.gif
Hannele

Klok synpunkt wub.gif
Fast nu har det ju snöat hör också, fast tö igen.
Reserv
CITAT (Hannele @ 20-01-2007, 17:44)
Jodå, inget svårt att lista ut rolleyes.gif  sörlänningarna har den här tråden och vi norrlänningar får hålla oss till den andra nu när vi har både snö och kallt rolleyes.gif

Klok synpunkt wub.gif
Fast nu har det ju snöat hör också, fast tö igen.

rolleyes.gif Ni hinner juh knappt skriva att ni fått snö förrän det töat eller regnat bort.....det är såna gånger vi andra uppskattar era fina bilder wub.gif
Magdis
Ursäkta, men det börjar bli lite frustrerande med två trådar av varje sak ( nåja, inte av varje då, men i alla fall wub.gif ), man vet ju aldrig vilken tråd det är som gäller unsure.gif  :unsure:  :rolleyes:

Hallå nu va....skulle Norrbottens-Magdis vara en sörlänning? blink.gif rolleyes.gif I och för sig har jag kanske inte skrivit SÅ flitigt här men jag hade ju ett inlägg nyss iallafall. tongue.gif
Blomstertanten
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-01-2007, 18:59)
Hallå nu va....skulle Norrbottens-Magdis vara en sörlänning? blink.gif rolleyes.gif I och för sig har jag kanske inte skrivit SÅ flitigt här men jag hade ju ett inlägg nyss iallafall. tongue.gif

Du har tydligen blivit tvångssförflyttad !!!
tongue.gif biggrin.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Blomstertanten @ 20-01-2007, 19:01)

Hallå nu va....skulle Norrbottens-Magdis vara en sörlänning?  :blink:  :rolleyes:  I och för sig har jag kanske inte skrivit SÅ flitigt här men jag hade ju ett inlägg nyss iallafall.  :P

Just så ja laugh.gif laugh.gif Hon är juh ursprungligen sörlänning laugh.gif laugh.gif
evelina
Så här ser det ut hos mig utanför Sthlm just nu -4 och det snöar som bara den! rolleyes.gif

Magdis
CITAT (Reserv @ 20-01-2007, 19:04)
CITAT (Blomstertanten @ 20-01-2007, 19:01)

Hallå nu va....skulle Norrbottens-Magdis vara en sörlänning?  blink.gif  rolleyes.gif  I och för sig har jag kanske inte skrivit SÅ flitigt här men jag hade ju ett inlägg nyss iallafall.  tongue.gif

Just så ja laugh.gif laugh.gif Hon är juh ursprungligen sörlänning laugh.gif laugh.gif

Ja det stämmer ju i och för sig...o så är jag avlad av Sundsvallingar i mitten av landet....något förvirrande! blink.gif laugh.gif
netaave
Nu har vi snöyra här också! 2,5 minus
Hannele
CITAT (Reserv @ 20-01-2007, 18:07)
rolleyes.gif Ni hinner juh knappt skriva att ni fått snö förrän det töat eller regnat bort.....

Jag tror inte du anar, hur sant du skriver. tongue.gif
Ofta får jag springa ut i pyjamas på morgonen, för att överhuvudtaget hinna fota snö.
Denna bild är från förmiddagen, nu ösregnar det:

Glöm inte att sätta på vinterdäck på cykeln.
Fenja
Stormvindar upp till 25m/sek, regnar rejält... Liiiite snö fick man se i alla fall!
Mvh
Fenja
Berith
Och jag återkommer till att det är kanske inte så ovanlig vinter vi har? unsure.gif

Har ju berättat tidigare att lokaltidningen berättar om sånt som hänt för 50 år sen. Och för ett par veckor sen kunde man läsa att i januari 1957 hade en man (vi kan kalla honom Jan Andersson) hittat årets första vårblommor, men han kunde inte säga om det var blåsippor eller violer. wink.gif

Och i förra veckan handlade gamla nyheterna om vårväder med stormbyar. "De senaste dagarna har det rått vårväder över hela landet. I Xxx (=en stad i närheten) har det varit 8-10 plusgrader. Den hårda blåsten synes dock inte ha medfört någon skadegörelse i våra bygder. Till en följd av värmen och den tunga trafiken börjar en del vägar dock få tjälskador. Det är nu nionde året i rad som vi haft värmebölja under första hälften av januari månad. Så varmt som i år synes det dock ej ha varit vid motsvarande tid under alla dessa år."

Undrar varför det pratas som om varma vintrar är nya fenomen? unsure.gif
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 21-01-2007, 01:12)
Stormvindar upp till 25m/sek, regnar rejält... Liiiite snö fick man se i alla fall!
Mvh
Fenja

Här har det inte kommit Liiiite snö !!!!
1 minusgrad och massor med snö , inte verkar det vilja sluta snöa heller
sleep.gif
Fick knappt upp ytterdörren när jag skulle hämta tidningen !!!!! tongue.gif
Det är bara att klä på sej och gå ut och skotta fram grannarna blink.gif
evelina
Här har det kommit MASSOR med SNÖ!!!!! smile.gif wub.gif

Bilderna är tagna innifrån så dom är inte så bra.
Igår kväll

Alldeles nyss

Blomstertanten
CITAT (Blomstertanten @ 21-01-2007, 08:42)
Här har det inte kommit  Liiiite snö !!!!
1 minusgrad och massor med snö , inte verkar det vilja sluta snöa heller
sleep.gif
Fick knappt upp ytterdörren när jag skulle hämta tidningen !!!!! tongue.gif
Det är bara att klä på sej och gå ut och skotta fram grannarna  :blink:

Det snöar och snöar och snöar
Grannarna är utskottade nu i alla fall , men får nog ut och skotta fler gånger i dag blink.gif Om jag kommer ut tongue.gif
Nu får vi så vi tiger kanske unsure.gif
Fenja
Nu faller flingorna i ett tätt, vitt, vindstilla draperi över ömgivningarna! wub.gif wub.gif Bonussonen har just plurrat i sjön, brasan sparkar, chokladen är klar och vad mer kan man önska sig? biggrin.gif
Mvh
Fenja
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 21-01-2007, 12:40)
Nu faller flingorna i ett tätt, vitt, vindstilla draperi över ömgivningarna! wub.gif wub.gif Bonussonen har just plurrat i sjön, brasan sparkar, chokladen är klar och vad mer kan man önska sig? biggrin.gif
Mvh
Fenja

Konstig brasa du har ! Sparkar på vad ? tongue.gif laugh.gif

Sorry ! Kunde inte låta bli sleep.gif
Fenja
CITAT (Blomstertanten @ 21-01-2007, 13:21)
CITAT (Fenja @ 21-01-2007, 12:40)
Nu faller flingorna i ett tätt, vitt, vindstilla draperi över ömgivningarna!  :wub:  :wub: Bonussonen har just plurrat i sjön, brasan sparkar, chokladen är klar och vad mer kan man önska sig? biggrin.gif
Mvh
Fenja

Konstig brasa du har ! Sparkar på vad ? tongue.gif laugh.gif

Sorry ! Kunde inte låta bli sleep.gif

.....sparkar på elaka små gnattanters smalben!! sleep.gif
Mvh
Fenja
Hannele
evelina, vackra bilder, något liknande såg jag här också igår.
Fenja
Flera minusgrader och snön pudrar ner än smile.gif smile.gif biggrin.gif Det är SÅÅ vackert i jämförelse med den blöta lera vi haft överallt innan!!
Mvh
Fenja
Hannele
CITAT (Fenja @ 21-01-2007, 23:34)
Flera minusgrader och snön pudrar ner än smile.gif smile.gif biggrin.gif Det är SÅÅ vackert i jämförelse med den blöta lera vi haft överallt innan!!
Mvh
Fenja

Precis, så ljust allt är nu. Första gången denna vinter hela Sverige har minusgrader.
Fenja
Visst är det härligt! Sambon har just varit ute och hängt upp en massa ätbart till småfåglarna. En liten blåmes satt och kurade på bordet på altanen i morse som påminnelse. wub.gif wub.gif De har det nog inte så lätt nu när snön faller över allt ätbart.
Mvh
Fenja
Lady Hamilton
Just nu har vi gnistrande snö i solskenet men 15* kallt. Blir till och klä på sig innan man tar en sparktur in till affären
Fenja
- 6 grader, himlen har mulnat igen, massa mörka moln i söder, hoppas att det kommer mera snö!! wub.gif
Mvh
Fenja
Fenja
Solsken från en klarblå himmel! Ett par minus grader och vackert som på ett vykort. SMHI som lovade snö hela dagen... sad.gif
Mvh
Fenja
Hannele
Nästan lika varmt både på natten och dagen, nu +7° ohmy.gif
Ska det bli rekordvarmt igen..
Hannele
2007 års boktråd
2007 års glad tråd
2007 års Svammeltråd
Gnäll för alla 2007
Godnatt-tråd 2007
2007-års gnälltråd
2007 års Dagens bild
2007 års barnbarnstråd
2007 års Vädertråd
2007-års mösstråd
2007 års Godmorgontråd
Det ska bli bättre år 2007!
Fototävling (2007)

Alla trådar är ok, men man får inte klaga, om alla inte vill ställa sej i raka led. wub.gif

Det har varit otroligt varmt och soligt, +5° fortfarande.
Hannele
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=333380

Troligen är det en av de kortaste vintrarna på de senaste 100-200 åren, säger Jan Näs, meteorolog på SMHI.
Vintern kom till Göteborg och Lund först 22 januari och tog slut redan 25 februari. Knappt fem veckor.

Jag utser mej själv som väderspågumma, eftersom jag hade aningar om detta redan i början av november. bravo.gif
Fenja
Hej Hannele! smiley_small_hug.gif Glad att ha dig tillbaka, för du stannar väl nu? Självklart är du väderspågumma, jag utser dig också wink.gif
Kramis
Fenja
Hannele
CITAT (Fenja @ 17-03-2007, 20:07) *
Självklart är du väderspågumma, jag utser dig också wink.gif
Kramis
Fenja

Jag har funderinar om sommaren också, men eftersom jag har lite konstig uppfattning om så kallat "dåligt" väder, vilket jag inte tycker existerar, så är det nog kanske bäst att jag inte uttalar mej. tongue.gif
faith
CITAT (Hannele @ 18-03-2007, 15:04) *
Jag har funderinar om sommaren också, men eftersom jag har lite konstig uppfattning om så kallat "dåligt" väder, vilket jag inte tycker existerar, så är det nog kanske bäst att jag inte uttalar mej. tongue.gif

Nä, dåligt väder finns inte. Skulle vi bara ha stekande sol året om så bodde vi snart i en öken. Det finns det väl ändå ingen som vill? unsure.gif
Hannele
Varmaste marsdagar på över 100 år; igår +19°, idag fryser vi inte heller rose.gif
Fenja
Rena sommaren här med, t-shirtfika i solen, vindstilla och alldeles underbart!! Bet lyser blått i den gamla krokusrabatten.
Mvh
Fenja
Hannele
Det snöade igår... duh.gif
stina
Hos oss haglade det. Men i mitten av veckan kommer försommarvärmen säger dom.... tummenupp.gif
mamamaggan
Slog vad på ett annat ställe att vintern skulle komma tillbaka före första april. Som tur var så fick jag fel. Så , om jag säger att vintern kommer tillbaka så kanske den INTE gör det. giggle.gif
Fenja
Nu har det snöat här i flera timmar!
Mvh
Fenja
mamamaggan
Sk-t också , det hjälpte inte att jag var pessimistisk. Här ligger det just nu c:a 5 cm snö!!!!!!!!

Hoppas den smälter under dagen.
Fenja
I går kväll/natt kom det säkert 5 cm nysnö, vitt som på ett julkort! Men idag har allt tinat bort tack och lov biggrin.gif
Mvh
Fenja
Hannele
Frukost ute på kökstrappan och räknar fjärilar, +20° i skuggan. yahoo.gif

[attachment=1420:63frukostUte3.JPG]
Castea
Mycket varierande väder idag. Hällregn och kallt hela förmiddagen, sen soligt och drygt 10 grader varmt, nu snöblandat regn.
Fenja
Soligt och molnigt om varannat och med snabba skiftningar. Blåser isande kallt över sjön, inga uteaktiviteter i dag inte. Men väl tid för omskolning och annat pyssel.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon