|
Här är det definitivt vinter med både snö och många minusgrader just nu. Men tidigare i vinter har vi ju haft så konstigt väder att det känns som att våren borde vara här snart eftersom man har sett de tendenserna så länge. Deppigt att inse att det bara är januari och många månader till våren här.
Blomstertanten
20-01-2007, 16:51
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-01-2007, 16:22) Här är det definitivt vinter med både snö och många minusgrader just nu. Men tidigare i vinter har vi ju haft så konstigt väder att det känns som att våren borde vara här snart eftersom man har sett de tendenserna så länge. Deppigt att inse att det bara är januari och många månader till våren här.  Våren är på väg ! Även om det tar lite tid tills den är här ordentligt Hittade björkar som hade hängen när jag var ute i skogen häromdagen Så den är på g !
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 20-01-2007, 11:49) CITAT (Fenja @ 20-01-2007, 11:25) HAHAHAHA  :wub: :wub: Det SNÖAR!!!! Mvh Fenja DET SNÖAR!!! DET SNÖAR!!! Olle Instämmer i kören!
CITAT (Evgeni @ 20-01-2007, 16:59) Jodå, inget svårt att lista ut  sörlänningarna har den här tråden och vi norrlänningar får hålla oss till den andra nu när vi har både snö och kallt
CITAT (Reserv @ 20-01-2007, 17:12) CITAT (Evgeni @ 20-01-2007, 16:59) Ursäkta, men det börjar bli lite frustrerande med två trådar av varje sak ( nåja, inte av varje då, men i alla fall  ), man vet ju aldrig vilken tråd det är som gäller  :unsure: :rolleyes: Jodå, inget svårt att lista ut  sörlänningarna har den här tråden och vi norrlänningar får hålla oss till den andra nu när vi har både snö och kallt  Näää ... Jag vill ju vara med i den andra tråden oavsett vad det är för väder Titeln på den här tråden gör ju att man blir lite osäker på om man ska skriva här när det är nollgradigt t.ex. Var går gränsen?
Gossen Ruda
20-01-2007, 17:16
Den här tråden är äldst så låt den somna in nu. Den startades förra året till och med.
CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2007, 17:16) Den här tråden är äldst så låt den somna in nu. Den startades förra året till och med.  Klok synpunkt tycker jag.......................... Somna nu in i ro du gamla............nu ser vi fram emot nya vindar
Blomstertanten
20-01-2007, 17:29
CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2007, 17:16) Den här tråden är äldst så låt den somna in nu. Den startades förra året till och med.  Hm, så de som är äldst borde få somna in ? Vi kanske skulle återinföra Ättestupan kanske ?
Hannele
20-01-2007, 17:44
CITAT (Reserv @ 20-01-2007, 17:12) Jodå, inget svårt att lista ut  sörlänningarna har den här tråden och vi norrlänningar får hålla oss till den andra nu när vi har både snö och kallt  Klok synpunkt Fast nu har det ju snöat hör också, fast tö igen.
CITAT (Hannele @ 20-01-2007, 17:44) CITAT (Reserv @ 20-01-2007, 17:12) Jodå, inget svårt att lista ut  sörlänningarna har den här tråden och vi norrlänningar får hålla oss till den andra nu när vi har både snö och kallt  Klok synpunkt Fast nu har det ju snöat hör också, fast tö igen.  Ni hinner juh knappt skriva att ni fått snö förrän det töat eller regnat bort.....det är såna gånger vi andra uppskattar era fina bilder
CITAT (Reserv @ 20-01-2007, 17:12) CITAT (Evgeni @ 20-01-2007, 16:59) Ursäkta, men det börjar bli lite frustrerande med två trådar av varje sak ( nåja, inte av varje då, men i alla fall  ), man vet ju aldrig vilken tråd det är som gäller  :unsure: :rolleyes: Jodå, inget svårt att lista ut  sörlänningarna har den här tråden och vi norrlänningar får hålla oss till den andra nu när vi har både snö och kallt  Hallå nu va....skulle Norrbottens-Magdis vara en sörlänning?  I och för sig har jag kanske inte skrivit SÅ flitigt här men jag hade ju ett inlägg nyss iallafall.
Blomstertanten
20-01-2007, 19:01
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-01-2007, 18:59) Hallå nu va....skulle Norrbottens-Magdis vara en sörlänning?  I och för sig har jag kanske inte skrivit SÅ flitigt här men jag hade ju ett inlägg nyss iallafall.  Du har tydligen blivit tvångssförflyttad !!!
CITAT (Blomstertanten @ 20-01-2007, 19:01) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-01-2007, 18:59) Hallå nu va....skulle Norrbottens-Magdis vara en sörlänning? :blink: :rolleyes: I och för sig har jag kanske inte skrivit SÅ flitigt här men jag hade ju ett inlägg nyss iallafall. :P
Du har tydligen blivit tvångssförflyttad !!!  Just så ja  Hon är juh ursprungligen sörlänning
evelina
20-01-2007, 19:08
Så här ser det ut hos mig utanför Sthlm just nu -4 och det snöar som bara den!
CITAT (Reserv @ 20-01-2007, 19:04) CITAT (Blomstertanten @ 20-01-2007, 19:01) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-01-2007, 18:59) Hallå nu va....skulle Norrbottens-Magdis vara en sörlänning?  I och för sig har jag kanske inte skrivit SÅ flitigt här men jag hade ju ett inlägg nyss iallafall.  Du har tydligen blivit tvångssförflyttad !!!  Just så ja  Hon är juh ursprungligen sörlänning  Ja det stämmer ju i och för sig...o så är jag avlad av Sundsvallingar i mitten av landet....något förvirrande!
netaave
20-01-2007, 19:36
Nu har vi snöyra här också! 2,5 minus
Hannele
20-01-2007, 20:04
CITAT (Reserv @ 20-01-2007, 18:07)  Ni hinner juh knappt skriva att ni fått snö förrän det töat eller regnat bort..... Jag tror inte du anar, hur sant du skriver. Ofta får jag springa ut i pyjamas på morgonen, för att överhuvudtaget hinna fota snö. Denna bild är från förmiddagen, nu ösregnar det: Glöm inte att sätta på vinterdäck på cykeln.
Stormvindar upp till 25m/sek, regnar rejält... Liiiite snö fick man se i alla fall! Mvh Fenja
Och jag återkommer till att det är kanske inte så ovanlig vinter vi har? Har ju berättat tidigare att lokaltidningen berättar om sånt som hänt för 50 år sen. Och för ett par veckor sen kunde man läsa att i januari 1957 hade en man (vi kan kalla honom Jan Andersson) hittat årets första vårblommor, men han kunde inte säga om det var blåsippor eller violer. Och i förra veckan handlade gamla nyheterna om vårväder med stormbyar. "De senaste dagarna har det rått vårväder över hela landet. I Xxx (=en stad i närheten) har det varit 8-10 plusgrader. Den hårda blåsten synes dock inte ha medfört någon skadegörelse i våra bygder. Till en följd av värmen och den tunga trafiken börjar en del vägar dock få tjälskador. Det är nu nionde året i rad som vi haft värmebölja under första hälften av januari månad. Så varmt som i år synes det dock ej ha varit vid motsvarande tid under alla dessa år." Undrar varför det pratas som om varma vintrar är nya fenomen?
Blomstertanten
21-01-2007, 08:42
CITAT (Fenja @ 21-01-2007, 01:12) Stormvindar upp till 25m/sek, regnar rejält... Liiiite snö fick man se i alla fall! Mvh Fenja Här har det inte kommit Liiiite snö !!!! 1 minusgrad och massor med snö , inte verkar det vilja sluta snöa heller Fick knappt upp ytterdörren när jag skulle hämta tidningen !!!!! Det är bara att klä på sej och gå ut och skotta fram grannarna
evelina
21-01-2007, 08:58
Här har det kommit MASSOR med SNÖ!!!!! Bilderna är tagna innifrån så dom är inte så bra. Igår kväll  Alldeles nyss  
Blomstertanten
21-01-2007, 10:41
CITAT (Blomstertanten @ 21-01-2007, 08:42) Här har det inte kommit Liiiite snö !!!! 1 minusgrad och massor med snö , inte verkar det vilja sluta snöa heller Fick knappt upp ytterdörren när jag skulle hämta tidningen !!!!! Det är bara att klä på sej och gå ut och skotta fram grannarna :blink: Det snöar och snöar och snöar Grannarna är utskottade nu i alla fall , men får nog ut och skotta fler gånger i dag  Om jag kommer ut Nu får vi så vi tiger kanske
Nu faller flingorna i ett tätt, vitt, vindstilla draperi över ömgivningarna!  Bonussonen har just plurrat i sjön, brasan sparkar, chokladen är klar och vad mer kan man önska sig? Mvh Fenja
Blomstertanten
21-01-2007, 13:21
CITAT (Fenja @ 21-01-2007, 12:40) Nu faller flingorna i ett tätt, vitt, vindstilla draperi över ömgivningarna!  Bonussonen har just plurrat i sjön, brasan sparkar, chokladen är klar och vad mer kan man önska sig? Mvh Fenja Konstig brasa du har ! Sparkar på vad ? Sorry ! Kunde inte låta bli
CITAT (Blomstertanten @ 21-01-2007, 13:21) CITAT (Fenja @ 21-01-2007, 12:40) Nu faller flingorna i ett tätt, vitt, vindstilla draperi över ömgivningarna! :wub: :wub: Bonussonen har just plurrat i sjön, brasan sparkar, chokladen är klar och vad mer kan man önska sig? Mvh Fenja Konstig brasa du har ! Sparkar på vad ? Sorry ! Kunde inte låta bli  .....sparkar på elaka små gnattanters smalben!! Mvh Fenja
Hannele
21-01-2007, 17:36
evelina, vackra bilder, något liknande såg jag här också igår.
Flera minusgrader och snön pudrar ner än  Det är SÅÅ vackert i jämförelse med den blöta lera vi haft överallt innan!! Mvh Fenja
Hannele
22-01-2007, 09:24
CITAT (Fenja @ 21-01-2007, 23:34) Flera minusgrader och snön pudrar ner än  Det är SÅÅ vackert i jämförelse med den blöta lera vi haft överallt innan!! Mvh Fenja Precis, så ljust allt är nu. Första gången denna vinter hela Sverige har minusgrader.
Visst är det härligt! Sambon har just varit ute och hängt upp en massa ätbart till småfåglarna. En liten blåmes satt och kurade på bordet på altanen i morse som påminnelse.  De har det nog inte så lätt nu när snön faller över allt ätbart. Mvh Fenja
Lady Hamilton
22-01-2007, 13:52
Just nu har vi gnistrande snö i solskenet men 15* kallt. Blir till och klä på sig innan man tar en sparktur in till affären
- 6 grader, himlen har mulnat igen, massa mörka moln i söder, hoppas att det kommer mera snö!! Mvh Fenja
Solsken från en klarblå himmel! Ett par minus grader och vackert som på ett vykort. SMHI som lovade snö hela dagen... Mvh Fenja
Hannele
02-02-2007, 08:35
Nästan lika varmt både på natten och dagen, nu +7° Ska det bli rekordvarmt igen..
Hannele
03-02-2007, 19:37
2007 års boktråd 2007 års glad tråd 2007 års Svammeltråd Gnäll för alla 2007 Godnatt-tråd 2007 2007-års gnälltråd 2007 års Dagens bild 2007 års barnbarnstråd 2007 års Vädertråd 2007-års mösstråd 2007 års Godmorgontråd Det ska bli bättre år 2007! Fototävling (2007) Alla trådar är ok, men man får inte klaga, om alla inte vill ställa sej i raka led. Det har varit otroligt varmt och soligt, +5° fortfarande.
Hannele
17-03-2007, 19:15
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=333380Troligen är det en av de kortaste vintrarna på de senaste 100-200 åren, säger Jan Näs, meteorolog på SMHI. Vintern kom till Göteborg och Lund först 22 januari och tog slut redan 25 februari. Knappt fem veckor.Jag utser mej själv som väderspågumma, eftersom jag hade aningar om detta redan i början av november.
Hej Hannele!  Glad att ha dig tillbaka, för du stannar väl nu? Självklart är du väderspågumma, jag utser dig också  Kramis Fenja
Hannele
18-03-2007, 15:04
CITAT (Fenja @ 17-03-2007, 20:07)  Självklart är du väderspågumma, jag utser dig också  Kramis Fenja Jag har funderinar om sommaren också, men eftersom jag har lite konstig uppfattning om så kallat "dåligt" väder, vilket jag inte tycker existerar, så är det nog kanske bäst att jag inte uttalar mej.
CITAT (Hannele @ 18-03-2007, 15:04)  Jag har funderinar om sommaren också, men eftersom jag har lite konstig uppfattning om så kallat "dåligt" väder, vilket jag inte tycker existerar, så är det nog kanske bäst att jag inte uttalar mej.  Nä, dåligt väder finns inte. Skulle vi bara ha stekande sol året om så bodde vi snart i en öken. Det finns det väl ändå ingen som vill?
Hannele
27-03-2007, 12:49
Varmaste marsdagar på över 100 år; igår +19°, idag fryser vi inte heller
Rena sommaren här med, t-shirtfika i solen, vindstilla och alldeles underbart!! Bet lyser blått i den gamla krokusrabatten. Mvh Fenja
Hannele
08-04-2007, 16:58
Det snöade igår...
Hos oss haglade det. Men i mitten av veckan kommer försommarvärmen säger dom....
mamamaggan
08-04-2007, 17:44
Slog vad på ett annat ställe att vintern skulle komma tillbaka före första april. Som tur var så fick jag fel. Så , om jag säger att vintern kommer tillbaka så kanske den INTE gör det.
Nu har det snöat här i flera timmar! Mvh Fenja
mamamaggan
09-04-2007, 09:24
Sk-t också , det hjälpte inte att jag var pessimistisk. Här ligger det just nu c:a 5 cm snö!!!!!!!!
Hoppas den smälter under dagen.
I går kväll/natt kom det säkert 5 cm nysnö, vitt som på ett julkort! Men idag har allt tinat bort tack och lov  Mvh Fenja
Hannele
15-04-2007, 09:44
Frukost ute på kökstrappan och räknar fjärilar, +20° i skuggan. [attachment=1420:63frukostUte3.JPG]
Mycket varierande väder idag. Hällregn och kallt hela förmiddagen, sen soligt och drygt 10 grader varmt, nu snöblandat regn.
Soligt och molnigt om varannat och med snabba skiftningar. Blåser isande kallt över sjön, inga uteaktiviteter i dag inte. Men väl tid för omskolning och annat pyssel. Mvh Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|