|
I natt hade vi stormvindar på 19m/s!! Nu har det mojnat något, regnet vräker ner och termometern visar + 2 grader.... Huvva!! Mvh Fenja
Blomstertanten
12-12-2006, 09:09
CITAT (Fenja @ 11-12-2006, 14:28) I natt hade vi stormvindar på 19m/s!! Nu har det mojnat något, regnet vräker ner och termometern visar + 2 grader.... Huvva!! Mvh Fenja Vad du än gör , gå inte ut på bryggan ! Inte utan stora sjöstövlarna i alla fall Vintern "lyser"(nåja, är rätt mörkt här) fortfarande med sin frånvaro. +5 grader och mulet och grått, regnet hänger i luften. Gräsmattorna är dyngsura och liknar mest lervälling. Mina vita nävor är fulla i knoppar som inte orkar slå ut pga solbrist !
Sol, +7,9 grader och nästan vår-lik känsla ute.
*suck*
Nä då, jag undviker bryggan! Uppehåll  lite småblåst och +4 grader i dag i alla fall!! Slönt med riktigt dagsljus för en gångs skull i alla fall! Mvh Fenja
Hannele
12-12-2006, 14:17
 Ena dagen ute med havskajaken, nästa dag den värsta syndafloden, idag skiner solen +8°. Vattennivån i havet är inte speciellt högt, det har sjunkit i dikerna också inatt.
Eva i Skåne
12-12-2006, 14:37
Vilken vacker bild Hannele
Här lovar smhi regn i princip dygnet runt hela femdagarsprognosen.... Mvh Fenja
Blomstertanten
12-12-2006, 23:38
ingen vinter i dag heller ! Skogspromenad i solsken  Fick nästan vårkänslor Hittade en taggsvamp och en gul trumpetsvamp ! Och snart är det jul !
Hannele
13-12-2006, 13:52
CITAT (Blomstertanten @ 12-12-2006, 23:38) Hittade en taggsvamp och en gul trumpetsvamp ! Och snart är det jul !  På tv visade dom någon som plockade färskpotatis.
Håller upp idag med, so far so good! Mvh Fenja
Trädet (ZonV)
13-12-2006, 15:39
"Tomten"Surfar i Salusand länsgränsen mot Västernorrland: http://www.vk.se/Article.jsp?article=92884Vädret är ur led och tid, jag vill ut med snöskotern nu!! :-((
Åhhh, skoter... det var längesedan!  Nu blåser det upp igen och duggregnar här, men vi haft uppehåll hela dagen i alla fall! Mvh Fenja
Syrenen utanför balkongen har knoppar som ser ut att brista vilken sekund som helst... stora och gröna. Hittade flera tussilagos när jag var ute med hundarna förut... 13 december...
Sommarens lejongap dog nog inte under frostnätterna, för dom är full i knopp nu, samma sak med Hortensian som har svarta blad av frosten, ytterst så har den knoppar
Kollade tempen ett par år tillbaka för att se om det var kallare då. Och det var det  +2,3 klockan 06 den 14 dec 2005, och +7,6 vid samma tidpunkt 2004. Idag var den siffran +9,8.
Idag har regn och vilda vindar återvänt... det regnar till och med i sidled  . Vågorna sköljer över bryggan nu, var ska sluta? Intressant Berith! Jag skulle faktiskt ha velat påstå att det är större skillnad... men det känns kanske bara så. Mvh Fenja
Blomstertanten
15-12-2006, 08:09
Det har varit vår i några dagar nu, men i går kväll kom höststormen hit ! Blåser som attan !!!!  Man får hålla i sej för att inte blåsa all världens väg Träd och buskar har jättestora gröna knoppar. Blåsippan utanför min dörr har knopp, undrar om den kommer slå ut före jul Ur led är tiden !
Uppehåll... nästan, 14 meter/sekund och isvindar från norr! Mvh Fenja
Nära nollgradigt, kallt och regnigt... Ska visst ner under noll också enligt smhi... kanske till och med blir lite snö  om man har tur! Mvh Fenja
Blomstertanten
17-12-2006, 19:24
 Kan det vara vintern som är i antågande ? Minusgrader eller på gränsen sedan i går kväll ! Snälla tomten , kom med lite snö !
Vi har det alldeles VITT nu!!!  Av dimma förvisso men i alla fall!! Har ni tänkt på hur dimma förvränger alla ljud, det är jättekul att stå ute och bara lyssna. Mvh Fenja
Blomstertanten
17-12-2006, 20:54
CITAT (Fenja @ 17-12-2006, 20:38) Vi har det alldeles VITT nu!!!  Av dimma förvisso men i alla fall!! Har ni tänkt på hur dimma förvränger alla ljud, det är jättekul att stå ute och bara lyssna. Mvh Fenja Här är det helt svart nu !
Här är det definitivt vinter nu iallafall...-14 nu och det har varit -17 tidigare idag. Vitt och vackert är det ute också på både marken och i träden.
Har dödat 2 myggor senaste veckan. Idag fick jag ta en fästing på en av hundarna Vinter? Nej, knappast.
Jag har också sett myggor, det är väl dom vanliga vintermyggorna som finns nu tror jag. Läste nånstans att milda vintrar inte är bra för fästingar. Ha!! Ha!! Idag har vi 3,4 grader - minus! - och jag fryser om fötterna. Typisk vinter.
-3,5 grader, hutterkallt och stjärnklart. Mvh Fenja
Hannele
18-12-2006, 23:30
Fick skrapa bilen för första gången - och frosten har gjort allting vitt.
just nu...minus 1,5 grader....kallt!!!!
HAHA nu är det VITT här av frost åtminstone, -4 grader!!! Mvh Fenja
- 8 grader 07:00, andra dan att skrapa rutor.
Imorgon ska det bli plusgrader.
-2.2 och frostigt vitt på marken.. nu fattas det bara lite snö också.
Här var det vitt i morse men det smälter nog redan i morgon! Mulle
Blomstertanten
19-12-2006, 11:58
Nästan -3 här och frost , men i morgon ska de bli varmare igen ! Så de blir nog ingen vit jul !
Blomstertanten
19-12-2006, 16:18
 Nu snöar det i Glanshammar ! Det blir kanske vinter i alla fall !
anna_rispan
19-12-2006, 16:24
Ja!!! Det snöar lite här med. Västra Sörmland! SMHI hade rätt!! Men i morgon bitti ska det ju vara plusgrader igen. O redan nu är det bara -1.6. Ska ut o posta julkort senare!! Jippi! Julstämning då iallafall!!
Åh, i eftermiddag har det kommit snö här i Västerås! Jättejuligt blev det nu!
Det snöar i Stockholm nu!
*Stintan*
19-12-2006, 18:18
västra sörmland har just fått en gnutta vitt på marken, bilarna kör ovanligt långsamt ser jag genom fönstret så det kanske är lite halt, +0,6 just nu men det har varit -2 under dagen.
Här är det några plus igen och regnet piskar mot rutorna...  Ska visst bli + 10 grader på julafton Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 19-12-2006, 18:41) Här är det några plus igen och regnet piskar mot rutorna...  Ska visst bli + 10 grader på julafton Mvh Fenja Jippie!!  kan sitta ute nästan och ha julbordet  eller kanske inte va´sååå skoj ändå
Tja, vi får väl ta fram kräfthattarna igen Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 19-12-2006, 19:02) Tja, vi får väl ta fram kräfthattarna igen Mvh Fenja Skit i granen, ta fram midsommarstången på en gång
Näe usch...jag hörde också idag att det skulle bli plusgrader redan från imorron. Blää och fy...det skulle ju bli en VIT jul! Fast så vit som förra julen behöver det ju inte bli!  Då snöade det en meter på julafton.
Snöflinga
19-12-2006, 21:39
Så glad över rimfrostvita vidder (nöjd med det lilla)  Så såg jag på långtidsprognosen att det skall bli +11 på JULAFTON  Det blir till att ladda med snöspray
Så där våtkallt, stora frostkristaller över hela omgivningen. Har eldat hela dagen och nu ligger katterna utslagna överallt i vardagsrummet, där kaminen är, och myser! Mvh Fenja
Fasen, nu är det +3 ute och snön är på väg att smälta. Halt som katten ute.
Hannele
20-12-2006, 22:33
Varmt soligt hela dagen och +8°
-5 gradet, massa frost, rätt vackert under stjärngatan Mvh Fenja
Hmmm, rött och grönt hör väl julen till....?  Dom röda domherrarna gör sej i alla fall väldigt bra mot det gröna gräset när dom är här och äter frön. Grått och fuktigt och bara 1 plus.
Blomstertanten
21-12-2006, 12:42
+3 grader och de få snöflingor som kommit är så gott som borta ! Frost överallt och en tjock vit dimma i morse. Nästan lite spöklikt var det ! Tur man inte är rädd för spöken ! Och violerna fortsätter att blomma !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|