Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Fenja
I natt hade vi stormvindar på 19m/s!! Nu har det mojnat något, regnet vräker ner och termometern visar + 2 grader.... Huvva!!
Mvh
Fenja
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 11-12-2006, 14:28)
I natt hade vi stormvindar på 19m/s!! Nu har det mojnat något, regnet vräker ner och termometern visar + 2 grader.... Huvva!!
Mvh
Fenja

Vad du än gör , gå inte ut på bryggan !
Inte utan stora sjöstövlarna i alla fall tongue.gif

Vintern "lyser"(nåja, är rätt mörkt här) fortfarande med sin frånvaro. +5 grader och mulet och grått, regnet hänger i luften. Gräsmattorna är dyngsura och liknar mest lervälling.
Mina vita nävor är fulla i knoppar som inte orkar slå ut pga solbrist !
LadyG
Sol, +7,9 grader och nästan vår-lik känsla ute.

*suck*
Fenja
Nä då, jag undviker bryggan! Uppehåll wub.gif wub.gif lite småblåst och +4 grader i dag i alla fall!! Slönt med riktigt dagsljus för en gångs skull i alla fall!
Mvh
Fenja
Hannele

Ena dagen ute med havskajaken, nästa dag den värsta syndafloden, idag skiner solen +8°.
Vattennivån i havet är inte speciellt högt, det har sjunkit i dikerna också inatt.
Eva i Skåne
Vilken vacker bild Hannele smile.gif
Fenja
Här lovar smhi regn i princip dygnet runt hela femdagarsprognosen....
Mvh
Fenja
Blomstertanten
ingen vinter i dag heller !

Skogspromenad i solsken rolleyes.gif Fick nästan vårkänslor tongue.gif

Hittade en taggsvamp och en gul trumpetsvamp ! Och snart är det jul ! ohmy.gif
Hannele
CITAT (Blomstertanten @ 12-12-2006, 23:38)
Hittade en taggsvamp och en gul trumpetsvamp ! Och snart är det jul ! ohmy.gif

På tv visade dom någon som plockade färskpotatis. huh.gif
Fenja
Håller upp idag med, so far so good!
Mvh
Fenja
Trädet (ZonV)
"Tomten"Surfar i Salusand länsgränsen mot Västernorrland:

http://www.vk.se/Article.jsp?article=92884

Vädret är ur led och tid, jag vill ut med snöskotern nu!!
:-((
Fenja
Åhhh, skoter... det var längesedan! wub.gif Nu blåser det upp igen och duggregnar här, men vi haft uppehåll hela dagen i alla fall! smile.gif
Mvh
Fenja
Anma
Syrenen utanför balkongen har knoppar som ser ut att brista vilken sekund som helst... stora och gröna. Hittade flera tussilagos när jag var ute med hundarna förut... 13 december... blink.gif
Reserv
Sommarens lejongap dog nog inte under frostnätterna, för dom är full i knopp nu, samma sak med Hortensian som har svarta blad av frosten, ytterst så har den knoppar blink.gif
Berith
Kollade tempen ett par år tillbaka för att se om det var kallare då. Och det var det rolleyes.gif +2,3 klockan 06 den 14 dec 2005, och +7,6 vid samma tidpunkt 2004. Idag var den siffran +9,8. wink.gif
Fenja
Idag har regn och vilda vindar återvänt... det regnar till och med i sidled laugh.gif . Vågorna sköljer över bryggan nu, var ska sluta?
Intressant Berith! Jag skulle faktiskt ha velat påstå att det är större skillnad... men det känns kanske bara så.
Mvh
Fenja
Blomstertanten
Det har varit vår i några dagar nu, men i går kväll kom höststormen hit ! Blåser som attan !!!! blink.gif Man får hålla i sej för att inte blåsa all världens väg sleep.gif
Träd och buskar har jättestora gröna knoppar. Blåsippan utanför min dörr har knopp, undrar om den kommer slå ut före jul unsure.gif

Ur led är tiden !
Fenja
Uppehåll... nästan, 14 meter/sekund och isvindar från norr!
Mvh
Fenja
Fenja
Nära nollgradigt, kallt och regnigt... Ska visst ner under noll också enligt smhi... kanske till och med blir lite snö biggrin.gif om man har tur!
Mvh
Fenja
Blomstertanten
ohmy.gif Kan det vara vintern som är i antågande ? unsure.gif

Minusgrader eller på gränsen sedan i går kväll !
Snälla tomten , kom med lite snö ! rolleyes.gif
Fenja
Vi har det alldeles VITT nu!!! wub.gif Av dimma förvisso men i alla fall!! Har ni tänkt på hur dimma förvränger alla ljud, det är jättekul att stå ute och bara lyssna.
Mvh
Fenja
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 17-12-2006, 20:38)
Vi har det alldeles VITT nu!!! wub.gif Av dimma förvisso men i alla fall!! Har ni tänkt på hur dimma förvränger alla ljud, det är jättekul att stå ute och bara lyssna.
Mvh
Fenja

Här är det helt svart nu ! tongue.gif
Magdis
Här är det definitivt vinter nu iallafall...-14 nu och det har varit -17 tidigare idag. Vitt och vackert är det ute också på både marken och i träden. smile.gif
AnitaO
Har dödat 2 myggor senaste veckan.
Idag fick jag ta en fästing på en av hundarna ohmy.gif
Vinter? Nej, knappast.
Berith
Jag har också sett myggor, det är väl dom vanliga vintermyggorna som finns nu tror jag. Läste nånstans att milda vintrar inte är bra för fästingar. Ha!! Ha!! tongue.gif

Idag har vi 3,4 grader - minus! - och jag fryser om fötterna. Typisk vinter. rolleyes.gif
Fenja
-3,5 grader, hutterkallt och stjärnklart.
Mvh
Fenja
Hannele
Fick skrapa bilen för första gången - och frosten har gjort allting vitt.
pejori
just nu...minus 1,5 grader....kallt!!!!
Fenja
HAHA nu är det VITT här av frost åtminstone, -4 grader!!!
Mvh
Fenja
Malvia

- 8 grader 07:00, andra dan att skrapa rutor.

Imorgon ska det bli plusgrader.
yenny
-2.2 och frostigt vitt på marken.. nu fattas det bara lite snö också.
mulle
Här var det vitt i morse men det smälter nog redan i morgon!
Mulle
Blomstertanten
Nästan -3 här och frost , men i morgon ska de bli varmare igen !
Så de blir nog ingen vit jul !
Blomstertanten
rolleyes.gif Nu snöar det i Glanshammar !
Det blir kanske vinter i alla fall !
anna_rispan
Ja!!! Det snöar lite här med. Västra Sörmland! SMHI hade rätt!! Men i morgon bitti ska det ju vara plusgrader igen. O redan nu är det bara -1.6. Ska ut o posta julkort senare!! Jippi! Julstämning då iallafall!!
Castea
Åh, i eftermiddag har det kommit snö här i Västerås! wub.gif

Jättejuligt blev det nu!

stina
Det snöar i Stockholm nu!
*Stintan*
västra sörmland har just fått en gnutta vitt på marken, bilarna kör ovanligt långsamt ser jag genom fönstret så det kanske är lite halt, +0,6 just nu men det har varit -2 under dagen. rolleyes.gif
Fenja
Här är det några plus igen och regnet piskar mot rutorna... mad.gif Ska visst bli + 10 grader på julafton sad.gif
Mvh
Fenja
Reserv
CITAT (Fenja @ 19-12-2006, 18:41)
Här är det några plus igen och regnet piskar mot rutorna... mad.gif Ska visst bli + 10 grader på julafton sad.gif
Mvh
Fenja

Jippie!! rolleyes.gif kan sitta ute nästan och ha julbordet unsure.gif eller kanske inte va´sååå skoj ändå blink.gif sad.gif
Fenja
Tja, vi får väl ta fram kräfthattarna igen laugh.gif tongue.gif
Mvh
Fenja
Reserv
CITAT (Fenja @ 19-12-2006, 19:02)
Tja, vi får väl ta fram kräfthattarna igen laugh.gif tongue.gif
Mvh
Fenja

Skit i granen, ta fram midsommarstången på en gång tongue.gif
Magdis
Näe usch...jag hörde också idag att det skulle bli plusgrader redan från imorron. Blää och fy...det skulle ju bli en VIT jul! Fast så vit som förra julen behöver det ju inte bli! rolleyes.gif Då snöade det en meter på julafton.
Snöflinga
Så glad över rimfrostvita vidder (nöjd med det lilla) smile.gif Så såg jag på långtidsprognosen att det skall bli +11 på JULAFTON ohmy.gif Det blir till att ladda med snöspray unsure.gif
Fenja
Så där våtkallt, stora frostkristaller över hela omgivningen. Har eldat hela dagen och nu ligger katterna utslagna överallt i vardagsrummet, där kaminen är, och myser! wub.gif
Mvh
Fenja
Magdis
Fasen, nu är det +3 ute och snön är på väg att smälta. Halt som katten ute. sad.gif
Hannele
Varmt soligt hela dagen och +8° smile.gif
Fenja
-5 gradet, massa frost, rätt vackert under stjärngatan smile.gif
Mvh
Fenja
Berith
Hmmm, rött och grönt hör väl julen till....? huh.gif Dom röda domherrarna gör sej i alla fall väldigt bra mot det gröna gräset när dom är här och äter frön.

Grått och fuktigt och bara 1 plus.
Blomstertanten
+3 grader och de få snöflingor som kommit är så gott som borta !

Frost överallt och en tjock vit dimma i morse. Nästan lite spöklikt var det ! tongue.gif
Tur man inte är rädd för spöken ! rolleyes.gif
Och violerna fortsätter att blomma ! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon