Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Hannele
Man sitter inte gärna ute, väldigt kallt och blåsigt, bara +4°
bara vindsurfare ute happy.gif

[attachment=1583:7928fika.JPG]
Hannele
Fick skrapa bilen i morse, - sick.gif
Hannele
Vilken dimma i Lilla london, lite spöklikt, man ser knappt Annedalskyrkan vid Botaniska:

[attachment=1703:411dimma.jpg][attachment=1704:8695botaniska.JPG]
Fenja
Idag har det varit VARMT!! Solen har hållit sig bakom molnen periodvis, men det är så underbart att kunna gå ut igen utan att bylta på sig biggrin.gif
Mvh
Fenja
Fenja
Jaha så var värmeböljan över för denna gång... kyliga vindar och + 9 grader. Tur att jag inte gav efter för lusten att ställa ut en massa plantor!!
Mvh
Fenja
Hannele
Märkligt väder, vinterkappa har man behövt några gånger.

[attachment=2192:9985lisebergskort.JPG]
Hannele
Märkligt, märkligt; lika kallt (varmt?) som i vintras.
Fördelen är att man får njuta av vårblomningen längre. rose.gif
Fenja
Ja, jag tänkte detsamma, nu hinner man med att se allt som slår ut! biggrin.gif Häggen doftade sagolikt här om kvällen, jag älskar dem. Idag har det småregnat och varit lite kulet, råder bot på detta med en brasa nu wink.gif
Mvh
Fenja
aldo
CITAT (Fenja @ 10-05-2007, 19:29) *
Ja, jag tänkte detsamma, nu hinner man med att se allt som slår ut! biggrin.gif Häggen doftade sagolikt här om kvällen, jag älskar dem. Idag har det småregnat och varit lite kulet, råder bot på detta med en brasa nu wink.gif
Mvh
Fenja

Här tänder vi oxå en brasa i kylan kram1.gif och njuter av häggen och hästarna i hagen .
Hannele
Jag tar nog på mej varmt, men 35 000 löpare kan nog vara nöjda med vädret runt +10°.

[attachment=2410:240nrVarvet.JPG] http://www.goteborgsvarvet.com/
Sonen springer 9:e GöteborgsVarvet, jag tar paus efter mina tio varv.

ninnisky
Maken min (68) springer för 3.e gången. Han är nöjd med vädret och tror sig klarar det runt 1.55......
Fenja
Uuuuuuuuuuuuuuuuuuusch, det här ruskvädret suger musten ur en. angry.gif Visserligen är det så varmt att det nästan är skönt, men det blåser och driver svarta moln som tömmer sig hela tiden.
MEN det skulle visst bli bättre resten av veckan, inget regn men blåst i morgon och sedan mojnar det biggrin.gif Hoppas att min katt får sina bäbbar i natt så har jag något annat att roa mig med wink.gif.
Mvh
Fenja
Hannele
Termometern visar över 30° i skuggan, det fläktar i alla fall skönt. coolgleam.gif
Hannele
Juni vill man ju fika ute, så ylletröjan åkte fram igen, snålblåst och runt +15° santa.gif
Fenja
Men det ÄR faktiskt lite skönt med svalkan och vatten har det behövts länge! Man kan ha det rätt mysigt insvept i en filt ute med!! wink.gif Schersminen doftar så att jag vill inte alls gå in!
Mvh
Fenja
Fenja
Hoppla och här kommer regnet igen... ska det bli en sådan har våt 12-graders sommar tro... *mutter*
Mvh
Fenja
Fenja
Bara 3 plus nu... usch om det blir frost i natt, men det ligger väl nära till hands.
Mvh
Fenja
AnnammA
Brrr...Vi har ju inte satt på värmen i huset än - brukar vänta ung till oktober, för det brukar räcka...Men i dag tittar jag lite på spisen - om man skulle elda lite i den...
help.gif Jag vill ha lite sensommarvärme innan jag går i ide!!!(Tänka sig, för ung drygt en vecka var vi och badade i havet...Här, alltså inte utomlands...)

Hälsn

AnnA
Hannele
Helt makalös höst, soligt och runt +15° på dagarna, jordgubbarna blommar
och vi har ännu inte satt på värme i huset.
renate
Underbart väder i dag,jag äter lunch på altanen/uterummet varje dag,nja bara när solen skiner.Värmen stänger jag av när det är 25° i uterummet.även ute är det behagligt varmt,men kallt på kvällen.
Lisbeth zon2
CITAT (renate @ 09-10-2007, 21:18) *
Underbart väder i dag,jag äter lunch på altanen/uterummet varje dag

Visst har man njutit denna höst, gjort härliga höstpromenader i solen.
Hannele
Jordgubbarna blommar i trädgården!

[attachment=8475:2057jordgubb.jpg]
Hannele
Det har varit plusgrader nästan hela december, flera buskar blommar nu, kaprifolen och många fler.
Hannele
Världen är upp och ner, när rosorna blommar i januari. confused.gif

[attachment=12124:2308ros.jpg]
Lisbeth zon2
Undrar, om och hur naturen tar skada av dessa varma vintrar?
MariaS
Jamen det är ju vinter... Typiskt Engelsk vinter rolleyes.gif
Lisbeth zon2
Har vi samma natur som i England? De har ju inte gran och björk.
Hannele
Helt otroligt sommarväder vi haft i september, kunnat fika och äta ute, inga jackor eller tröjor. Ingen kan nog klaga på vädret, bra att komma ihåg senare i höst. Sjukdomarna sprider sej också mindre, när alla är ute, istället för att smitta varandra inomhus coolgleam.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon