|
*Mademoiselle*
06-12-2006, 08:52
Lax med kokt potatis och en god sås till.
Lax och klyftpotatis eller biff och klyftpotatis. Har inte bestämt mig till 100% än.
CITAT (stina @ 05-12-2006, 19:08) Har i ett par trådar läst ordet ljusugnsbröd. Har aldrig hört det uttrycket förut! Är det någon dialekt eller? Ljust bröd säger jag (om det är samma sak alltså)
undrar en nyfiken Stina :rolleyes: Ljusugnsbröd är nästan detsamma som tunnbröd. Ljusugnsbröd är norrländskt Tunnbrödet är sprödare i konsistens. Ljusugnsbrödet har större "bubblor" och är mer att bita i. En helt ovetenskaplig information från mig. Ljusugnsbröd och Tunnbröd
Biggan_
07-12-2006, 13:39
pepparrotskött
Sojakorv, potatis, bruna bönor, rödkål... och julmust.
Igår blev det julbord med Janssons frestelse, sill, julskinka, prinskorv, köttbullar, lasagne( för den som inte tålde anjovisen ), veg korv och veg köttbullar. Efteråt kaffe och citroncheesecake. Julmust och Julöl.
( Vi hade julfest i festlokal för boende, personal och inbjudna vikarier. Det mesta fixade våra boende själva - förutom att laga maten. )
netaave
07-12-2006, 14:52
makaronilåda med rökt skinka
fruberglund
07-12-2006, 14:53
Stekta karrékotletter, potatis, brunsås och kokt broccoli.
Lars-Olof Arvids
07-12-2006, 15:15
I kväll ska jag ut och äta gott på en indisk restaurang i Göteborg, för att fira att företaget där jag jobbar fyller 20 år! Olle
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 07-12-2006, 15:15) I kväll ska jag ut och äta gott på en indisk restaurang Indiskt...mums!
i kväll blir det taccos, fast med kyckling i stället fr köttfärs.
Farbror Blå
07-12-2006, 15:36
äter nog kanske ute idag..hmm
Skinkinnanlår med murkelsås, potatis och paprikasallad. Gubben fick för sig att festa till det mitt i vackan...
Köttbullar m. potatis, lingon och saltgurka.
STINA - utan ljusugnsbröd i dag
netaave
07-12-2006, 17:20
CITAT (netaave @ 07-12-2006, 14:52) makaronilåda med rökt skinka Blir hemgjord pizza med rökt skinka, rödlök, ananas, och svamp i stället.
Här blev det kålpudding med ris och gräddsås, mmm yummie
Här blev det färsk pasta med fiber, jag åt räkor - sambon knaperstekt bacon, pesto och grönsallad. Snabbt och mumma! (himla vilken bra idébank den här tråden är när man är ställd och inte vet vad man ska äta!  )
netaave
08-12-2006, 12:55
Wok med räkor, troligen nudlar och vitlöksbröd.
Koreansk köttgryta med ris Egengjorda vårrullar i förrätt.
Kyckling med två olika smaker; Red curry och sweet & sour. Jasminris till det. Sen blir vi tvungna att göra några kycklingbitar utan kryddning alls åt dottern för hon tål inte att maten är det minsta stark.
Lasagne, sallad och vin......
Oj, vad denna tråden hade hamnat långt bak.
Idag blir det potatis- purjolökssoppa med chorizo i.
*Mademoiselle*
14-12-2006, 10:31
Här blir det lasagne.
fruberglund
14-12-2006, 10:34
Ingen aning i dag faktiskt men nån sorts husmanskost får det nog bli  Ska i alla fall baka lussebullar (lite sent jag vet men ändå) och julgodis idag  Mums! Får nog gå och botanisera i frysen och se vad jag kan hitta på.
Kyckling i köksmjölk och ris.
Ska nog steka rostbiff, får se hur det blir med den saken i framtiden  Nu har ju Swedish Meats sålt sig till finländarna, vilket visserligen inte kan få mig att bli vegetarian men...med Arla i färskt minne, som gavs bort till danskarna, så vet man ju att en utförsäljning/gåva till andra länder kan bli problematisk av flera skäl.
Jag lagar ingen mat idag. Är bjuden på julbord nu kl 13!
Ikväll ska jag äta stekt kycklingfilé med färska örter, wokade grönsaker, fetaoströra med vitlök och färska kryddor i samt kokt potatis. (på jobbet) Vansinnigt gott!
netaave
14-12-2006, 18:16
Jag har varit och ätit julbord med jobbet, ska nog inte ha så mycket mer. Dom andra ska äta grön ärtsoppa.
ninnisky
14-12-2006, 18:20
Hittade en fiskgratäng i frysen och lite vitt vin i kylen
Stuvad spenat, kokt potatis och mager falukorv blev det idag.
Maken ska på julbord ikväll så för mig blir det rester sedan igår; älgkalops med kokt potatis och rödbetor.
*Mademoiselle*
15-12-2006, 09:30
Hör blir det Ryggbiff med en smarrig potatisgratäng och någon god sås till.
Nån frestade mig igårkväll  så ikväll blir det Jansonssons frestelse
Jag är sugen på laxpytt men vi får se om det blir det eller kassler. Gott blir det iaf
Ikväll blir det kyckling, pommes och bearnaisesås här hemma.
*Mademoiselle*
15-12-2006, 10:55
Bearnaise till kyckling? Ja det kanske fungerar Får prova!
netaave
15-12-2006, 11:07
Bakad potatis med räkor, sikrom, "kladd" och rödlök. En Lapinkulta till!
netaave
15-12-2006, 11:08
CITAT (Mademoiselle @ 15-12-2006, 10:55) Bearnaise till kyckling? Ja det kanske fungerar Får prova! Varför skulle inte det fungera? Har ofta ätit grillad kycklingfilé med bearnaise.
Tacos! (och fredagkväll är väl helg..? Bästa stunden på veckan!  )
Yin o Yang
15-12-2006, 12:46
Julbord  . Min mans chef bjuder alla anställda med respektive  . Blir årets första och enda julbord, om man inte räknar vårt egna på julafton  , men där finns inte så mycket av allt
Ikväll blev det oxfile, bakad potatis, grönsallad och en röra gjord på 50% mager kesella och 50% Catntadou light vitlök/örter. Kanongott var det!
I kväll blev det pasta, kassler och ostsås.
Stekt laxfilé, kokt potatis och creme fraiche med dill, salt och peppar. Såååå gott. Ett par After Eight till kaffet på maten var inte heller fy skam
*Mademoiselle*
15-12-2006, 23:15
CITAT (Betty @ 15-12-2006, 21:34) I kväll blev det pasta, kassler och ostsås.  Mmmm, det lät gott
slött ikväll... det blev pizza.
netaave
16-12-2006, 11:30
Kroppkakor
fruberglund
16-12-2006, 12:42
CITAT (Yin o Yang @ 15-12-2006, 12:46) Julbord  . Min mans chef bjuder alla anställda med respektive  . Blir årets första och enda julbord, om man inte räknar vårt egna på julafton  , men där finns inte så mycket av allt  Vi var också på julbord igår med mannens jobb...och samma här, blir enda innan julafton. Vi skulle haft julbord med grannarna idag (har alltid julfest ihop) men folk är sjuka så det blir inget
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|