Sidor: 1, 2, 3
malin72
jo idag ska jag sluta röka sad.gif så jag blev nyfiken på er andra....önska mig lycka till rolleyes.gif rolleyes.gif
anna_rispan
Lycka till.

Haka på i träningstråden så går det galant!
Stussi
Inget av dom.

Lycka till! wub.gif
Piccante
Inte något av dem.
pejori
röker...lycka till wub.gif wub.gif
håller tummarna för dej smile.gif
Alba
Inget av dem.

Lycka till malin72.
stina
Snusar - slutade röka för ca 10 år sedan.
yenny
Inget av dem. Lycka till wub.gif
renate
Inget av dem.
LYCKA TILL! rolleyes.gif tongue.gif
titti49zon6
Jag röker men bstämde mig för en vecka sedan att jag ska sluta imorgon wub.gif
Då ska jag till frissan och tänkte att det passar bra att sluta då...liksom bli en ny människa rolleyes.gif
Lycka till malin72, vi får peppa varandra
Kathy
CITAT (malin72 @ 20-11-2006, 17:37)
jo idag ska jag sluta röka sad.gif så jag blev nyfiken på er andra....önska mig lycka till rolleyes.gif rolleyes.gif

Grattis till ditt beslut!

Lycka till!! wub.gif
Whiskuchi
Inget av dem längre, rökfri sen tre år tillbaka. Lycka till, detta fixar du! smile.gif
Biggan_
Jag är skyldig till snusprocenten! wink.gif
Jag slutade röka för ett par år sedan genom att ta till snus när rökbegäret var som djävligast. Jag tar mej en prilla då och då, oftast i samband med att någon röker för att slippa trilla dit igen.
Floppy
CITAT (Whiskuchi @ 20-11-2006, 19:41)
Inget av dem längre, rökfri sen tre år tillbaka. Lycka till, detta fixar du! smile.gif

Samma här fast jag slutade för 2 år sedan nästan på pricken på dan...slutade den 18 november...å jag tycker att det luktar så äckligt....kan inte fatta att jag en gång har luktat så där illa....som en del gör...
Mina kompisar som aldrig har rökt säger att jag är mer känslig än vad de är för rök... tongue.gif ...lustigt hur det kan bli...

Håller dock alla tummarna för att ni allihopa som nu har bestämt er för att sluta ska klara detta galant...vilket ni själv klart kommer att göra...*hoppas, hoppas*.... tongue.gif wub.gif
stina
CITAT (Birgitta P @ 20-11-2006, 20:52)
Jag är skyldig till snusprocenten! wink.gif
Jag slutade röka för ett par år sedan genom att ta till snus när rökbegäret var som djävligast. Jag tar mej en prilla då och då, oftast i samband med att någon röker för att slippa trilla dit igen.

Då står vi för 50% var! tongue.gif Jag snusar inte bara då och då utan ofta och gärna! rolleyes.gif Inte för att jag är röksugen utan för att jag helt enkelt är snussugen. Dessutom funkar snus utmärkt när man som jag är en träningstok - flåset är briljant! rolleyes.gif
kristerh
skulle aldrig falla mig in att varken röka eller snusa, roligare sätt att ta livet av sig o sin omgivning finns.

givetvis önskar jag er som är så förnuftiga att sluta: lycka till
Biggan_
CITAT (stina @ 20-11-2006, 19:56)
Dessutom funkar snus utmärkt när man som jag är en träningstok - flåset är briljant! rolleyes.gif

Jag har också börjat träna för att gå ner de tio kg jag gick upp när jag slutade röka. Flåset har blitt bättre här också tongue.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
malin72
CITAT (titti49 @ 20-11-2006, 19:26)
Jag röker men bstämde mig för en vecka sedan att jag ska sluta imorgon wub.gif
Då ska jag till frissan och tänkte att det passar bra att sluta då...liksom bli en ny människa rolleyes.gif
Lycka till malin72, vi får peppa varandra

japp det ska vi göra lycka till du med smile.gif
LadyG
CITAT (malin72 @ 20-11-2006, 17:37)

Jag håller tummarna för dig. För några år sen var jag i din sits och skulle sluta röka. Det går, fast det är inte utan att man får slita för det. Men det kommer du att klara!

Stå på dig!
malin72
jo tack alla...det som känns värst är vanan man skaffat dig,det ringer man tar en cigg, kaffe man tar en cigg mm

men nu ska jag kämpa rolleyes.gif
Biggan_
CITAT (malin72 @ 20-11-2006, 20:15)
jo tack alla...det som känns värst är vanan man skaffat dig,det ringer man tar en cigg, kaffe man tar en cigg mm

men nu ska jag kämpa rolleyes.gif

Lycka Till! wub.gif
Rapchic
har inget tips för jag har inte ens testat nått av dom
men ett lycka till vill jag önska dig
askar
Grattis till klokt beslut och Lycka till med stoppet! smile.gif
Håller mina tummar hårt, hårt för dig.

Den egna viljan är absolut viktigast.
Beroendet är borta efter 1 -2 veckor, sedan gäller
det bara att hitta på annat att göra med fingrarna.

Maken och jag slutade 28 augusti 2001 och har inte
ens rört i en cigg sen dess... faktiskt så hade vi
inga större problem med röksug. Stolt smile.gif
cic
Jag är den tredje snusaren. Slutade röka för två år sen. Det bästa jag gjort. Hade rökt sen 13 års ålder och började snusa när jag var 20 typ. Varvade alltså snus och rökning länge, men nu har jag fimpat för gott.

Sluta snusa kanske jag också gör en dag. (Skulle jag nån gång bli gravid gör jag ju det såklart.) Men inte idag..

Lyckat till med "slutandet". Inga problem om man bestämmer sig för det. smile.gif
malin72
en fråga till er duktiga som slutat...vad gjorde ni när det sög som värst ???som nu tex svettas och känner mig galen blink.gif är sugen på vad som helst känns det som laugh.gif laugh.gif men har inget hemma som duger ändå...

så tips snälla rolleyes.gif skulle ju kunna ta en promenad eller så men jag är ensam hemma med barnen sad.gif
kaffe sugen är jag med men det vågar jag inte.....vad gör jag utan min cigg usch vad jag låter ynklig sad.gif pinsamt
LadyG
Det här gjorde jag när paniken satte in: Ta en citronklyfta att bita i, borsta tänderna, drick ett glas vatten långsamt eller tugga på ett sockefritt tuggummi.

Inte allt samtidigt, men något av det. Citronen fungerar ruggigt bra av någon anledning.
malin72
CITAT (LadyG @ 20-11-2006, 22:20)
Citronen fungerar ruggigt bra av någon anledning.

vad lustigt jag stog faktiskt och stirrade på citronerna i kylen för en stund sedan...kanske var en mening med det då rolleyes.gif
LadyG
CITAT (malin72 @ 20-11-2006, 22:23)
CITAT (LadyG @ 20-11-2006, 22:20)
Citronen fungerar ruggigt bra av någon anledning.

vad lustigt jag stog faktiskt och stirrade på citronerna i kylen för en stund sedan...kanske var en mening med det då rolleyes.gif

Det kanske har att göra med att det är så surt att ögonbrynen kryllar sig biggrin.gif

Det är svårt att vara röksugen när ansiktet håller på att invertera sig själv smile.gif
askar
Jag drack kaffe... tänkte som så att...
jag får röka om jag vill... men nu är det så att jag INTE vill.

Men... jag drack inte kaffe i köket som förr...
det var förknippat med röka under fläkten
så jag flyttade kaffedrickandet till framför teven.

Köpte 16 tim plåster på Apoteket (14-pack) men glömde
att byta ibland så jag använde bara 10 st... gav bort resterande.

Började äta godis, mest choklad och Fazer praliner..
vad gör väl några extra kilon mot för vad skada tobaken gör.

Kilona kan man sedan få bort men inte sjukdom som rökat orsakar.

Vad du än gör...Tyck inte synd om dig
(det gjorde jag vid mina tidigare misslyckade försök)
Det är ju du som bestämt dig för stopp och det klarar du. smile.gif
mulle
Rökare.
Mulle
Gillan
Ja,ja,ja........jag är också rökare om nu alla som ev har missat det förut måste ha reda på det wub.gif
pejori
CITAT (Evgeni @ 20-11-2006, 22:38)
Ja,ja,ja........jag är också rökare om nu alla som ev har missat det förut måste ha reda på det wub.gif

ÄR DU!!!! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
det har jag missat laugh.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (pejori @ 20-11-2006, 22:40)

ÄR DU!!!! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
det har jag missat laugh.gif laugh.gif

mmm sleep.gif laugh.gif laugh.gif
askar
Det hade jag missat... att ni båda är rökare...
eller så har jag bara glömt tongue.gif
LadyG

Det hade jag missat/glömt/förträngt rolleyes.gif
Betty
Önskar er lycka till ni som bestämt er för att sluta, jag slutade röka för några år sen och det känns verkligen som att ha lyckats med något riktigt stort. smile.gif Jag tog Nicorette microtabs till hjälp för att bli av med cigaretterna, men sen tog det ytterligare ett par år innan jag lyckades sluta med dem med. Nu är jag totalt nikotinfri sen fyra år, tål knappt röklukt längre och fattar knappt att jag en gång satt så hårt fast i den lasten.
Du har fattat ett jättesmart beslut - att leva längre och skona hälsan, både för dig själv och din omgivning. Det kommer att gå jättebra ska du se. Jag håller båda tummarna stenhårt för er. wub.gif
Snöflinga
Var rökare i många herrans år, slutade men övergick till snus ... det var helt OK, lung och omgivningsvänligt smile.gif Fick förmaksflimmer i juli, gick igenom elkonvertering ... då beslutade jag mig för att sluta med snuset, eftersom nikotinet inte alls var bra ...

Men absolut att jag upplever det som 1000 ggr svårare att sluta med snuset än cigaretten wacko.gif skar ingefära i små bitar och la under läppen, tuggummi gick också bra ja vad som helst, bara jag hade ngt under läppen ... f.ö. klättrade jag på väggrna och var allmänt otrevlig, fast nu är det nästan OK, har hittat ett nikotinfritt snus som görs på kryddor... just nu är det med torkade äpplen, himmelskt fast ....

Jag önskar väldigt mycket Lycka till med rökstoppet ... det är inte lätt... som att mista en "kompis" ... fast det går ... läs böcker och brochyrer om vad rökningen gör med kroppen, det kommer jag ihåg var peppning för mig ....
Anki på Öland
Lycka till ni som slutar!!!!
Jag drog mitt sista bloss den 30 maj 2000 och är fortfarande stolt som attan över det, för jag var riktig storrökare. Jag använde nikotinmunstycke, mest för känslan att något i handen att stoppa i munnen. Glömde också byta nikotinet i det så jag hade samma i flera dagar ibland. Efter 1 månad la jag bort den och tog aldrig fram den mera.
Stoppade en hel del annat i munnen också som satte sig runt midjan (och lite fler ställen) men har nu 6 år senare nästan lyckats bli av med det också!
Anki
stennie
Varken röker eller snusar.
Slutade snusa för 3 månader sedan den 20 Juli och
är väldigt stolt över mig själv.

Lycka till
wub.gif
Berith
Jag varken röker eller snusar, har aldrig gjort och kommer aldrig nånsin göra det heller.
Bee
Det är jag som kryssat för "både och". Jag röker på altanen på morgonen innan jobbet + ev en till efter jobbet. Under dan snusar jag samt när jag kollar på tv.
Snuset är ok. Ger en helt annan frihetskänsla än att behöva gå ut när det är ruskväder (som det är just nu tex).

Fast det skall jag kanske inte säga till er som bestämt er att sluta med nikotinprodukter ohmy.gif

Grattis till era beslut! Ta en dag i sänder och gläd er åt varje rökfri dag.
Rapchic
CITAT (Snöflinga @ 21-11-2006, 00:15)
Var rökare i många herrans år, slutade men övergick till snus ... det var helt OK, lung och omgivningsvänligt smile.gif Fick förmaksflimmer i juli, gick igenom elkonvertering ... då beslutade jag mig för att sluta med snuset, eftersom nikotinet inte alls var bra ...

Men absolut att jag upplever det som 1000 ggr svårare att sluta med snuset än cigaretten wacko.gif skar ingefära i små bitar och la under läppen, tuggummi gick också bra ja vad som helst, bara jag hade ngt under läppen ... f.ö. klättrade jag på väggrna och var allmänt otrevlig, fast nu är det nästan OK, har hittat ett nikotinfritt snus som görs på kryddor... just nu är det med torkade äpplen, himmelskt fast ....

Jag önskar väldigt mycket Lycka till med rökstoppet ... det är inte lätt... som att mista en "kompis" ... fast det går ... läs böcker och brochyrer om vad rökningen gör med kroppen, det kommer jag ihåg var peppning för mig ....

kanske för att snus inehåller mkt mer nikotin är ciggaretter
malin72
tack för all peppning och grattis till er som klarat er och nu är fri från både gift och dåliga vanebildningar som följer med att tex röka....

tror att vanan kommer att bli jobbigast för mig svårt med finger substitut laugh.gif laugh.gif som tex på natten när jag inte kan sova då har jag den DÅLIGA vanan att sätta mig på en stol under fläkten och läsa en bok och röka.... wink.gif får väl fingra på en morot nu tongue.gif tongue.gif

tyvärr så känns det som snöflinga säger en "kompis" försvinner även om det är en sånn där elak vän mad.gif
netaave
Har aldrig varken snusat eller rökt "på riktigt" försökte någon gång i ungdomen när jag ville vara tuff men förstod aldrig hur man gjorde för att dra halsbloss. ohmy.gif
Båda mina föräldrar var rökare och rökte alltid i bilen, att vi mådde illa av det botades med godis. mad.gif
Tror det var den äckliga röken i bilen som sen gjorde att jag aldrig rökt och alltid har haft rökförbud i mitt hem.
Däremot fick jag reda på för några år sedan att min vuxna son snusar, han började med det efter att han flyttat hemifrån och till sin nuvarande fru. Har lite problem med att förstå och acceptera det, vi var så stolta över att han aldrig rökte. mad.gif Men det är ju hans liv.....
Whiskuchi
När jag blev som mest galen efter något att sysselsätta händerna med, broderade jag. Har alltid kunnat sitta i flera timmar med ett broderi utan att märka att klockan går smile.gif
LadyG
CITAT (Whiskuchi @ 21-11-2006, 15:03)
När jag blev som mest galen efter något att sysselsätta händerna med, broderade jag. Har alltid kunnat sitta i flera timmar med ett broderi utan att märka att klockan går smile.gif

DET är en bra idé, som dessutom ger synligt resultat smile.gif
titti49zon6
Tur att jag har en massa broderier att ta till om det kniper biggrin.gif
men det har varit ganska lungt idag, har liksom inte haft tid att känna röksuget även om den gamla vanan att gå ut på bron sitter i wub.gif
har varit på väg några gånger, men undrat var jag är på väg...tar en dag i taget
Köpte nikotintabletter på apoteket och tog en i morse men fy vad illa den smakar trots att den ligger under tungan och sakta smälter..var tvungen spotta ut den och tar en läckerol istället
malin72
CITAT (titti49 @ 21-11-2006, 15:51)
Tur att jag har en massa broderier att ta till om det kniper biggrin.gif
men det har varit ganska lungt idag, har liksom inte haft tid att känna röksuget även om den gamla vanan att gå ut på bron sitter i wub.gif
har varit på väg några gånger, men undrat var jag är på väg...tar en dag i taget
Köpte nikotintabletter på apoteket och tog en i morse men fy vad illa den smakar trots att den ligger under tungan och sakta smälter..var tvungen spotta ut den och tar en läckerol istället

ja och jag provade med nikotin tuggumi,men dom är jobbiga för att det känns i magen och så bränns dom...ska köpa vanliga tugg och bara ta vid största behov...lycka till nu smile.gif
LadyG
Hejja tjejer, det kommer att gå superbra. Ni har kommit så här långt, det måste ju räknas som en delseger eller hur?

Klarar ni en vecka i sträck utan att trilla dit kanske det är läge att belöna sig med något, en tröja eller nåogt som ni längtat efter?

Två och tre veckor i sträck, ja då är det nog dags för en lite större belöning och efter en månad skulle jag satsa på en helkroppsmassage som belöning.

Glöm inte bort att de positiva effekterna börjar komma redan efter två veckor. (Somliga ska visst dyka upp redan efter 48 timmar)

Ni kommer att lukta godare t ex och andedräkten blir fräschare. Kläderna kommer inte längre att lukta rök och smaksinnet och luktsinnet återvänder. Vänta ni bara tills ni kan sniffa på en hyacint utan cigaretternas dövande inverkan.

Jag hejar vilt på er!! rolleyes.gif
malin72
tack tack wub.gif fast jag måste säga att det är lite jobbigt sad.gif sen mår jag dåligt över att jag var så svag så att jag halkade dit, jag har rökt totalt 3 cigg sen jag skulle sluta tagit ett par bloss sen mått dåligt men 3 är väl bättre än över att paket om dan förut

jag kämpar på och SKA klara det jag hoppas att min svaghet ska övergå till styrka wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon