|
CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 14:46) tack tack  fast jag måste säga att det är lite jobbigt sen mår jag dåligt över att jag var så svag så att jag halkade dit, jag har rökt totalt 3 cigg sen jag skulle sluta tagit ett par bloss sen mått dåligt men 3 är väl bättre än över att paket om dan förut jag kämpar på och SKA klara det jag hoppas att min svaghet ska övergå till styrka  bestäm dig för att den där lilla saken, inte ska få styra ditt liv mera testa inhalatorn och stjärnorna...det går lättare då
malin72
22-11-2006, 14:49
CITAT (pejori @ 22-11-2006, 14:48) stjärnorna...det går lättare då  vad är det?????
CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 14:49) CITAT (pejori @ 22-11-2006, 14:48) stjärnorna...det går lättare då  vad är det?????  som jag skerv tidigare i tråden...köp färgpennor och gör en stjärna för varje rökfri dag i almanackan på väggen... stor stjärna och olika färger, man vill inte gärna bryta den fina regnbågen titta på dom när det är jobbigt....
malin72
22-11-2006, 14:57
CITAT (pejori @ 22-11-2006, 14:54) CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 14:49) CITAT (pejori @ 22-11-2006, 14:48) stjärnorna...det går lättare då  vad är det?????  som jag skerv tidigare i tråden...köp färgpennor och gör en stjärna för varje rökfri dag i almanackan på väggen... stor stjärna och olika färger, man vill inte gärna bryta den fina regnbågen titta på dom när det är jobbigt....  men  sorry det hade jag ju läst och sagt till sambon men nu är jag tydligen så röksugen att jag inte fattar nåt
malin72
22-11-2006, 14:58
ska genast ta sonens pennor och starta  tur att den sitter i köket då kan jag stolt gå förbi hela tiden
CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 14:57) CITAT (pejori @ 22-11-2006, 14:54) CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 14:49) CITAT (pejori @ 22-11-2006, 14:48) stjärnorna...det går lättare då  vad är det?????  som jag skerv tidigare i tråden...köp färgpennor och gör en stjärna för varje rökfri dag i almanackan på väggen... stor stjärna och olika färger, man vill inte gärna bryta den fina regnbågen titta på dom när det är jobbigt....  men  sorry det hade jag ju läst och sagt till sambon men nu är jag tydligen så röksugen att jag inte fattar nåt  kämpa på...det tar tio minuter ungefär innan suget ger sig...det blir länge och längre emellan begäret... håll ut dom minutrarna....hugg ved...virka....spring...städa...det går...  och titta på stjärnona
malin72
22-11-2006, 15:15
tack nu har jag fått nytt hopp igen  tänk vad löjligt ynklig man kan känna sig
CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 15:15) tack nu har jag fått nytt hopp igen  tänk vad löjligt ynklig man kan känna sig  vet precis hur det känns... man behöver all pepping och stöd man kan få.... det lättar rätt så fort, några veckor...sen kommer begäret alls mera sällan...håll ut
anna_rispan
22-11-2006, 16:20
Jag läste en gång att någon hade tuggat på nejlikor, såna man sätter i julskinkan alltså, och att det hade lindrat suget....
CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 14:46) tack tack  fast jag måste säga att det är lite jobbigt sen mår jag dåligt över att jag var så svag så att jag halkade dit, jag har rökt totalt 3 cigg sen jag skulle sluta tagit ett par bloss sen mått dåligt men 3 är väl bättre än över att paket om dan förut jag kämpar på och SKA klara det jag hoppas att min svaghet ska övergå till styrka  Det kommer, inte ska du deppa ihop för det. Det är svårt att sluta, men du är ju på så god väg ju! Du kommer att klara det!
titti49zon6
22-11-2006, 17:47
Heja Malin det går, fast man får allt lida Har inte rökt sen måndag kväll fast jag varit på väg flera gånger, men jag har inga cigg hemma och det är två mils resa för att köpa så jag har tagit ett tuggummi istället men det är jobbigt,jag har försökt förr så jag vet att om jag ger efter nu så sitter jag fast i begäret igen och jag vill nog känna doften av blommor igen
Bra titti... tuffaste dagarna har du klarat dig igenom. Malin... ge inte upp! Tänk inte på återfallet.. titta framåt... du är duktig! Snart har ni det jobbiga bakom er och suget kommer med längre o längre mellanrum. Vanligt tuggummi, morötter, halstabletter, godis ... vad som helst bara inte röka. Heja Heja! Här hålls tummar.
malin72
22-11-2006, 19:04
CITAT (titti49 @ 22-11-2006, 17:47) Har inte rökt sen måndag kväll fast jag varit på väg flera gånger, grattis vad du är duktig!!!!!!!!!
malin72
22-11-2006, 19:05
CITAT (askar @ 22-11-2006, 19:02) Malin... ge inte upp! Tänk inte på återfallet.. titta framåt... du är duktig! Snart har ni det jobbiga bakom er och suget kommer med längre o längre mellanrum. ... vad som helst bara inte röka. Heja Heja! Här hålls tummar.  tack för stödet  ska tänka så
malin72
23-11-2006, 22:36
hm jo jag kämpar men fortfarande ca 1 och en halv om dan usch  men jag mår dåligt efter blossen så det är väl positivt...... så jag har minskat med ca 20 cigg så lite duktig känner jag mig,har lovat mig själv att imorgon ska jag inte röka för jag ska iväg en stund men men så nu har jag gått så här idag
anna_rispan
24-11-2006, 08:43
Har du testat nejlikorna?? *är nyfiken om det funkar*
Farbror Blå
24-11-2006, 09:01
CITAT (malin72 @ 20-11-2006, 17:37) jo idag ska jag sluta röka  så jag blev nyfiken på er andra....önska mig lycka till  Lycka till!
CITAT (malin72 @ 23-11-2006, 22:36) hm jo jag kämpar men fortfarande ca 1 och en halv om dan usch :( men jag mår dåligt efter blossen så det är väl positivt...... så jag har minskat med ca 20 cigg så lite duktig känner jag mig,har lovat mig själv att imorgon ska jag inte röka för jag ska iväg en stund men men så nu har jag gått så här idag  Testa att köpa nicorett plåster... bättre än att fortsätta småröka. eller...Läkerol i munnen gör också att cigg inte smakar bra och suget minskar. Men jättebra gjort ändå att minska sååå mycket.
titti49zon6
24-11-2006, 09:50
Heja Malin kämpa på Suget kommer och går och jag är ofta på väg att gå ut på bron för att röka men har ju som väl är inte några cigg hemma annars hade jag nog trillat dit Humöret är inte det allra bästa men jag brukar gå till datorn och se på "statestiken" som Agneta tipsade om och då känns det som att man har utfört ett bra dagsverke (många cigg och mycket pengar sparade) Tack för den länken
titti49zon6
24-11-2006, 09:56
Förresten så har jag i ilskan gett mig på köksmöblerna Såg så snygga köksmöbler på IKEA så nu har jag börjat måla om mina gamla Mörk Fuchsiaröda ben och ryggstöd och trävita sitsar, bordet får en trävit skiva . Hela möblemanget var brunbetsat tidigare Nu spar jag ännu mer pengar på att sluta röka, kan snart öppna egen bank
CITAT (titti49 @ 24-11-2006, 09:56) Förresten så har jag i ilskan gett mig på köksmöblerna Såg så snygga köksmöbler på IKEA så nu har jag börjat måla om mina gamla Mörk Fuchsiaröda ben och ryggstöd och trävita sitsar, bordet får en trävit skiva . Hela möblemanget var brunbetsat tidigare Nu spar jag ännu mer pengar på att sluta röka, kan snart öppna egen bank  :D :D :D :D Låter härligt Å så fint du kommer att få det nu.  för dig. Skriva dagbok glömde jag tipsa om...då ser man dag för dag hur suget lättar och humöret förbättras. Det kan lätta bara att få skriva av sig och sedan läsa det några ggr.
malin72
24-11-2006, 14:09
sitter här och funderar....fick höra av en som arbetar med avvänjnigar av olika slag..han sa att det finns en liten plåtask med nåt i (tror lakris smak) kommer inte ihåg vad det hette. någon här som kan komma på vad det är????? när röksuget kommer ska man stoppa en sån i munnen sen smakar det blääääää säger han ja.... värt att prova nej jag har inte provat nejlikor ännu  men ska det med
Whiskuchi
24-11-2006, 14:58
Turkisk peppar får ciggen att smaka vidrigt
tror malin menar en liten plåtask med små runda lakritsrotpiller, som inte bara får ciggen att smaka skit. även längtan efter dom försvinner...kommer inte på namnet just nu alzhimern slog till
malin72
24-11-2006, 17:19
CITAT (pejori @ 24-11-2006, 15:12) tror malin menar en liten plåtask med små runda lakritsrotpiller, som inte bara får ciggen att smaka skit. även längtan efter dom försvinner...kommer inte på namnet just nu alzhimern slog till  jo det låter som dom hm vad kan dom heta och finnas tro
Det ska finnas slutaröka sajter. Där kanske någon vet vad de heter. cancerfonden sluta röka där kan man skriva. Sluta röka linjenNetdoktor snus och rökfri där kan man också skriva. Jag var själv med i gamla slutaröka på netdoktor... där fick man mycket stöd och peppning.
malin72
24-11-2006, 18:54
CITAT (askar @ 24-11-2006, 17:41) Det ska finnas slutaröka sajter. Där kanske någon vet vad de heter. cancerfonden sluta röka där kan man skriva. Sluta röka linjenNetdoktor snus och rökfri där kan man också skriva. Jag var själv med i gamla slutaröka på netdoktor... där fick man mycket stöd och peppning.   hjälp och fyyyyyyyyyyyyy nu har jag läst lite och kikat på bilder ojojojoj och hur kan man då fortsätta efter att se sånt??????gud vad äckligt,har sett bilder förut men det var länge sedan...att det inte fått en att sluta tack för sidorna dom ligger nu i favoriter
malin72
24-11-2006, 20:33
HJÄLP!!!!!!! på cancerfondens sida kan man göra ett röktest..... vet inte vad man ska kalla det men när man får svaret monsterrökaren Malin som svar då börjar man undra  kan tilläga att man INTE skrev sitt namn utan den ena hette så....' var ju lite vääääääääl träffande
Ja tänk vad konstigt människohjärnan är funtad. Vi skräms och tar till oss olika varningar som media kommer med. Smör är farligt fett = vi slutar använda smör. Vitt bröd är hälsofarligt = vi springer och letar efter fullkornsbröd. Rött kött är inte hälsosamt = vi köper kyckling som aldrig förr. Samtidigt som vi ett antal ggr/dag tänder och suger på en vit giftpinne som innehåller närmare femtusen olika hälsovådliga ingredienser... Detta utan att ägna en tanke åt vad vi utsätter vår kropp för. Detta händer i kroppen när du slutar.
titti49zon6
24-11-2006, 21:52
Men himmel o pannkaka kommer klemakteriesvallet tillbaks så verkar det då för mig iallafall, har inte haft dessa svallvågor på flera år men nu efter några dagars rökstopp måste jag ut och svalka av mig eftersom kroppen kokar men fortsätter att kämpa,känns svårt ibland
CITAT (titti49 @ 24-11-2006, 21:52) Men himmel o pannkaka kommer klemakteriesvallet tillbaks så verkar det då för mig iallafall, har inte haft dessa svallvågor på flera år men nu efter några dagars rökstopp måste jag ut och svalka av mig eftersom kroppen kokar men fortsätter att kämpa,känns svårt ibland Vet inte hur gammal du är.. men jag hade vallningar från ca 42 års ålder mer eller mindre. Tog Remifemin i några år och var då så gott som besvärsfri. Att du känner dig varm nu kan nog bero på att blodcirkulationen förbättras. Kalla fingrar är ju ganska vanligt bland rökare. Du kommer snart att märka hur mycket varmare de är och också se hur ansiktshyn ändrar färg från att ha varit lite gråaktig till att få rosenkinder. Samma sak med cirkulationen i fötterna... det märks ganska snart efter rökstopp. Kämpa på! Du är sååå duktig.
Heja på alla ni som försöker sluta röka! Ni är jätteduktiga!
malin72
24-11-2006, 22:28
CITAT (titti49 @ 24-11-2006, 21:52) Men himmel o pannkaka kommer klemakteriesvallet tillbaks så verkar det då för mig iallafall, har inte haft dessa svallvågor på flera år men nu efter några dagars rökstopp måste jag ut och svalka av mig eftersom kroppen kokar men fortsätter att kämpa,känns svårt ibland  jo du här svettas man också vet att det känns svårt men du är mycket duktigare än vad jag har varit så denna får du av mig
titti49zon6
24-11-2006, 22:44
Tack Malin , du får en jättebukett av mig också....det är du värd som du kämpar
 Malin! Kämpa på.. du är sååå duktig
malin72
24-11-2006, 23:13
CITAT (askar @ 24-11-2006, 22:56)  Malin! Kämpa på.. du är sååå duktig  tack så mycket!!!!!!
Ni är verkligen duktiga, Malin och Titti. Ni har all anledning att sträcka lite extra på er tycker jag!!!
jobba på tjejer.... agneta...hur gör man för att komma tillrätta med viktökningen då?
CITAT (pejori @ 25-11-2006, 10:41) jobba på tjejer.... agneta...hur gör man för att komma tillrätta med viktökningen då?  Man äter mycket Nej skämt åsido, för mig är det inga problem, eftersom jag var underviktig och behövde öka ett antal. 24 kg lyckades jag lägga på men 4 försvann när jag var svårt sjuk och det är så gott som omöjligt att få igen. Nu måste jag äta och äta för att behålla kilona eftersom mer än en tredjedel av energin går till att andas... och bara sånt som är smaskigt gott. Men... jag känner de som slutat och inte gått upp några kilon... dom knaprar grönsaker istf godis.
Jag är en sån där som inte går upp i vikt även om jag så skulle äta prinsesstårta varje dag. Jag har inte lagt på mig några extrakilon när jag slutade röka. Jag åt hellre råa morötter än godis när suget blev för stort. Att borsta tänderna eller suga på en citronklyfta funkade också bra mot suget. Det gäller att försöka att inte skaffa sig nya onyttiga vanor/tröstäta om man har lätt för att gå upp i vikt.
malin72
30-11-2006, 13:47
hur går det Titti????
titti49zon6
30-11-2006, 19:54
Det går bra än så länge, har inte rökt på 1v2d men lusten finns kvar har målat om köksmöblerna och varit till IKEA och köpt nya handtag till köksluckorna samt lita lister och annat smått o gott till köket samt en ny lampa så jag har inga pengar till cigaretter Köket blev fint och min hy verkar betydligt friskare och sonen har slutat gnälla att jag luktar illa, så det var nog ett klokt beslut som jag hoppas håller Hur går det för dig Malin, säg till om du behöver pepping tror att alla ställer upp
malin72
30-11-2006, 20:09
vad du är duktig för mig gick det illa  fick kaos och jobbiga saker hände som fick mig att bryta ihop och vad gjorde jag då  jo RÖKTE så nu ligger tuggen här och jag ska börja om igen  vill också ha varit fri sen när vi började ...... men nu tar jag nya tag och hoppas på att inget händer så jag blir så knäpp att jag gråtandes tar till ciggen igen  så jaaaaaaaaaaaaaa jag behöver peppning
anna_rispan
30-11-2006, 20:11
kom igen tjejen. det fixar du!
det kan funka att gå ut i skogen o sparka på träd när man blir galen o arg...
malin72
30-11-2006, 20:13
CITAT (anna_rispan @ 30-11-2006, 20:11) kom igen tjejen. det fixar du!
det kan funka att gå ut i skogen o sparka på träd när man blir galen o arg... jo det ska gudarna veta att jag skulle behöva men svårt när man är ensam på kvällarna med barnen(får väl ta det utanför grinden då)
titti49zon6
30-11-2006, 20:18
Ta det bara lungt och bestäm dig för att sluta när du känner dig lugn och trygg, det går inget vidare om man mår dåligt eller har svåra beslut att ta som du har just nu med dina ögon När du sen försöker igen så se till att du har mycket att göra så hinner du inte tillfredställa suget som kommer över dig titt o tätt därav mitt köksprojekt, får se vad jag nu skall hitta på som håller mig sysselsatt jag har försökt två gånger tidigare så det kanske är tredje gången gillt Håller tummarna för dig
anna_rispan
30-11-2006, 20:18
ja grinden går väl jättebra. bor du i hus med egna träd går det lika bra. eller krama träd. det kan jag göra ibland o det känns lugnande på nåt sätt.
malin72
30-11-2006, 20:49
jo ang operationen på ögonen så tänker jag så här... det måste ju vara jätte bra om jag var rökfri då för röken irriterar ju ögonen så jag ska kanske försöka tänka så...när jag nu bestämt mig.. lovat mig själv att innan årets slut ska jag lukta godare, se friskare ut och totalt sätt må bättre
Säger som Anna... sparka eller krama. Gör vad som helst som krävs... men om du inte känner dig riktigt redo nu, så vänta tills allt lugnat ner sig. Beslutet måste vara bara ditt eget... inte någons som tjatar och jag vet att du klarar det när du väl bestämt dig. Fortsätter hålla tummar och tycer du är duktig som åtminstone försöker.  Själv slutade jag när allt var som allra jobbigast... hade faktiskt aldrig haft så jobbigt i hela mitt liv som just då. Har du laddat ner räknaren? Även om du inte slutar nu utan bara minskar rökandet så kan den vara en sporre. Du ser varje dag hur många du inte rökt och slantar du sparat. Min räknare visar att jag nu inte rökt Femtiosjutusenfemhundranittioåtta cigg
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|