Full version: Bilder
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
netaave
Sågmyra?
Alba
Leksand
suddis
CITAT (Anne R @ 07-01-2007, 13:27)
Detta tror jag är lite svårt...

Dalarna någonstans?
(tog bort de andra bilderna för att hålla nere längden lite, hoppas det var ok?)

/suddis
Gossen Ruda
Varken Sågmyra eller Leksand. Platsen är så liten att den nätt och jämt finns på kartan men den ligger några mil norr om orten vars kompani inte lovade för mycket.
suddis
CITAT (Gossen Ruda @ 07-01-2007, 16:42)
Varken Sågmyra eller Leksand. Platsen är så liten att den nätt och jämt finns på kartan men den ligger några mil norr om orten vars kompani inte lovade för mycket.

Jag tycker det ser ut som Regnsjö smile.gif Men det ligger ju inte i Dalarna..

/suddis
Anma
CITAT (suddis @ 07-01-2007, 16:40)

Dalarna någonstans?
(tog bort de andra bilderna för att hålla nere längden lite, hoppas det var ok?)

/suddis

Det är ok! smile.gif Inte dalarna... Jag tror att man måste ha åkt där för att veta var det är, det kanske finns någon som gjort det?
Alba
CITAT (Gossen Ruda @ 07-01-2007, 16:42)

Orsa - inte ens med lite fusk klarar jag det. Finns många ramsågar i Dalarna och små orter.
evelina
CITAT (Anne R @ 07-01-2007, 16:45)

Dalarna någonstans?

/suddis

Det är ok! smile.gif Inte dalarna... Jag tror att man måste ha åkt där för att veta var det är, det kanske finns någon som gjort det?

Öregrund??
Anma
CITAT (evelina @ 07-01-2007, 16:47)

Dalarna någonstans?

/suddis

Öregrund??

Nära... Det går en väg mellan Östhammar och Öregrund förutom den vanliga stora vägen. Vägen kallas "promillevägen", från Östhammar stan kör man mot Raggarön. Någon km före Öregrund finns dessa stenfigurer utanför ett hus. staketet är smidet i olika mönster + en massa annat kul jox. Det bor/har nog bott en konstnär i huset. Körde den vägen förrigår när vi skulle till Öregrund och ta en fika. Råkade ha en kamera med så då passade vi på o fota lite. smile.gif
Gossen Ruda
Tror inte vi kommer så mycket längre så svaret kommer här, Näckådalens såg. Nr 18 i uppräkningen på denna länk.
netaave
CITAT (Anne R @ 07-01-2007, 16:57)
CITAT (evelina @ 07-01-2007, 16:47)

Dalarna någonstans?

/suddis

Öregrund??

Nära... Det går en väg mellan Östhammar och Öregrund förutom den vanliga stora vägen. Vägen kallas "promillevägen", från Östhammar stan kör man mot Raggarön. Någon km före Öregrund finns dessa stenfigurer utanför ett hus. staketet är smidet i olika mönster + en massa annat kul jox. Det bor/har nog bott en konstnär i huset. Körde den vägen förrigår när vi skulle till Öregrund och ta en fika. Råkade ha en kamera med så då passade vi på o fota lite. smile.gif

Det ligger vid Kavarövägen. Ser slitet ut sen jag såg det sist för så där 15 år sen. ohmy.gif
Gossen Ruda
En sista bild för idag.

suddis
CITAT (Gossen Ruda @ 07-01-2007, 17:49)
En sista bild för idag.

Västervik?
Gossen Ruda
Inte Västervik.
aldo
CITAT (Gossen Ruda @ 07-01-2007, 17:49)
En sista bild för idag.

Nog är det väl Strömstad ......... rolleyes.gif
Gossen Ruda
Nog är det så alltid. laugh.gif

Kan ju tillägga att vattendraget heter Strömsån och att den avvattnar Strömsvattnet.
Piccante
CITAT (Leocarpus @ 06-01-2007, 23:59)
CITAT (Leocarpus @ 06-01-2007, 14:34)
Ni var duktiga att gissa på mina bilder. Ragnhildsholmen tog ni snabbt och med lite hjälp så avverkades Gustavsberg/ Uddevalla oxå. Men min tredje bildgåta är olöst så jag repriserar den:
Örtagård?

Att denna kunde vara så svår ohmy.gif . Jag vet att jag har sett bilder där ifrån tidigare på odla men inte i denna tråden. Någon måste ha varit där.

Ledtrådar: ligger i en typ av "levande museum" i en större stad i Sverige.

Denna bilden har visst varit svårare än vad jag trodde så nu ger jag rätta svaret. Det är örtagården i Gamla Linköping i Linköping. Kikar man på min bild så ser man baksidan på skylten ovanför ingången. Visst vad det någon som hade en bild på den och undrade vad texten betydde för någon månad sedan?
vickeva
CITAT (Leocarpus @ 07-01-2007, 20:31)
CITAT (Leocarpus @ 06-01-2007, 23:59)
CITAT (Leocarpus @ 06-01-2007, 14:34)
Ni var duktiga att gissa på mina bilder. Ragnhildsholmen tog ni snabbt och med lite hjälp så avverkades Gustavsberg/ Uddevalla oxå. Men min tredje bildgåta är olöst så jag repriserar den:
Örtagård?

Att denna kunde vara så svår ohmy.gif . Jag vet att jag har sett bilder där ifrån tidigare på odla men inte i denna tråden. Någon måste ha varit där.

Ledtrådar: ligger i en typ av "levande museum" i en större stad i Sverige.

Denna bilden har visst varit svårare än vad jag trodde så nu ger jag rätta svaret. Det är örtagården i Gamla Linköping i Linköping. Kikar man på min bild så ser man baksidan på skylten ovanför ingången. Visst vad det någon som hade en bild på den och undrade vad texten betydde för någon månad sedan?

Jag har aldrig varit i Linköping:)
anna_rispan
O jag har varit i Linköping! Men upptäcker hela tiden nya trädgårdsupplevelser märker jag!! Det där stället ska jag försöka komma i håg. smile.gif
AnitaO
CITAT (anna_rispan @ 07-01-2007, 21:04)
O jag har varit i Linköping! Men upptäcker hela tiden nya trädgårdsupplevelser märker jag!! Det där stället ska jag försöka komma i håg. smile.gif

Och jag som bodde 50 meter från örtagården såg detta först nu rolleyes.gif
Mycket fint att titta på i Gamla Linköping smile.gif
Piccante
CITAT (AnitaGg @ 07-01-2007, 21:06)
O jag har varit i Linköping! Men upptäcker hela tiden nya trädgårdsupplevelser märker jag!! Det där stället ska jag försöka komma i håg.  :)

Har du bott i gamla Linköping? Mysig stadsdel. Jag har släktingar som bor där så jag har varit på besök där några gånger.
AnitaO
CITAT (Leocarpus @ 07-01-2007, 21:26)
O jag har varit i Linköping! Men upptäcker hela tiden nya trädgårdsupplevelser märker jag!! Det där stället ska jag försöka komma i håg.  smile.gif

Har du bott i gamla Linköping? Mysig stadsdel. Jag har släktingar som bor där så jag har varit på besök där några gånger.

Jaså? Tänk om det är nån jag känner? ohmy.gif smile.gif
netaave
CITAT (AnitaGg @ 07-01-2007, 21:41)
CITAT (Leocarpus @ 07-01-2007, 21:26)
O jag har varit i Linköping! Men upptäcker hela tiden nya trädgårdsupplevelser märker jag!! Det där stället ska jag försöka komma i håg.  smile.gif

Jaså? Tänk om det är nån jag känner? ohmy.gif smile.gif

Känner du Sören i Malmslätt? laugh.gif laugh.gif
evelina
En ny i Sverige??

Alba
Ingen aning men vilken fin bild. Verkar i alla fall vara kustnära.
anna_rispan
Evelinas bild: vid en sjö??? blink.gif
anna_rispan
Vad heter den här platsen?

AnitaO
CITAT (netaave @ 07-01-2007, 23:14)
Känner du Sören i Malmslätt? laugh.gif laugh.gif

Jag känner 2 Sören, men ingen av dom bor i Malmslätt laugh.gif
Alba
CITAT (evelina @ 08-01-2007, 10:57)
En ny i Sverige??

Jag gissar att det är hav pga båthusen.
Kan det vara Öregrund ?
evelina
Fel!
Alba
CITAT (anna_rispan @ 08-01-2007, 12:08)
Vad heter den här platsen?

Verkar som något militärt eller ?
Gillan
CITAT (Alba @ 08-01-2007, 12:34)
En ny i Sverige??

Kan det vara Öregrund ?

Nån by i nån vik vid vänern kanske?

Väldigt vacker bild vart det än är smile.gif
anna_rispan
CITAT (Alba @ 08-01-2007, 15:43)
Verkar som något militärt eller ?

mmm
Gossen Ruda
En ny i Sverige??

Hmmmm. Jag får en känsla av Norrlandskusten pga byggnaderna men det kan vara fel. Kan inte hitta fyren vid en hastig sökning på nätet. Masten till höger om fyren är en kustradar för att hålla koll på ryssen.
evelina
CITAT (Evgeni @ 08-01-2007, 15:47)
En ny i Sverige??

Kan det vara Öregrund ?

Jag kan säga så mycket att det är en Ö, på den ön tillbringade jag många sommrar i tält med mina föräldrar,.lärde mig bl.a att simma där.
Gossen Ruda
CITAT (evelina @ 08-01-2007, 16:17)
En ny i Sverige??

Kan det vara Öregrund ?

Jag kan säga så mycket att det är en Ö, på den ön tillbringade jag många sommrar i tält med mina föräldrar,.lärde mig bl.a att simma där.

Ha, jag hittade den på väbben, UTÖ. laugh.gif
anna_rispan
Då är det bara min lilla bild kvar nu då??
Inga vilda gissningar??
Gossen Ruda
CITAT (anna_rispan @ 08-01-2007, 16:31)
Då är det bara min lilla bild kvar nu då??
Inga vilda gissningar??

Du kan få en väldigt vild sådan, Bodens fästning. rolleyes.gif
evelina
CITAT (Gossen Ruda @ 08-01-2007, 16:29)
CITAT (evelina @ 08-01-2007, 16:17)
En ny i Sverige??

Kan det vara Öregrund ?

Ha, jag hittade den på väbben, UTÖ. laugh.gif

Dig kan man inte lura laugh.gif laugh.gif helt rätt!! smile.gif
anna_rispan
Ja den var extremt vild. Den hade du kunnat slippa om du lusläst Odla varje dag. biggrin.gif Jag har inte varit längre norrut i Sverige än Umeå. rolleyes.gif

edit: har jag gjort bort mig nu? du menade väl Boden i norr??
Gossen Ruda
CITAT (anna_rispan @ 08-01-2007, 16:34)
Ja den var extremt vild. Den hade du kunnat slippa om du lusläst Odla varje dag. biggrin.gif Jag har inte varit längre norrut i Sverige än Umeå. rolleyes.gif

Nja, jag är ingen lusläsare. Jo, Boden i närheten av Kerstin.
evelina
En ny i Sverige??

anna_rispan
Nej men det gör inget att du inte lusläser. Då hade förmodligen också tagit platsen på en gång också. rolleyes.gif

Men ni har ju rätt. Det är något militärt. Det ligger på ostkusten, någonstans. Mitt i vägen kan man säga.....
Alba
CITAT (Gossen Ruda @ 08-01-2007, 16:38)
Ja den var extremt vild. Den hade du kunnat slippa om du lusläst Odla varje dag.  biggrin.gif  Jag har inte varit längre norrut i Sverige än Umeå.  rolleyes.gif

Mellan Kerstin zon5-6 och Boden är det ca 20 mil !!!!! tongue.gif
Gossen Ruda
CITAT (Alba @ 08-01-2007, 16:47)
Ja den var extremt vild. Den hade du kunnat slippa om du lusläst Odla varje dag.  biggrin.gif  Jag har inte varit längre norrut i Sverige än Umeå.  rolleyes.gif

Det är nästgårds i Norrland. En av svägerskans bröder är gift med en norrländska, uppvuxen i en gård nånstans utefter en väg. Dom hade en granne. Ett par mil bort utefter vägen. Granne!!! rolleyes.gif
Alba
CITAT (Gossen Ruda @ 08-01-2007, 16:51)
CITAT (Alba @ 08-01-2007, 16:47)

Det är nästgårds i Norrland. En av svägerskans bröder är gift med en norrländska, uppvuxen i en gård nånstans utefter en väg. Dom hade en granne. Ett par mil bort utefter vägen. Granne!!! rolleyes.gif

Javisst och 20 mil är ju ett stenkast.
Gossen Ruda
CITAT (evelina @ 08-01-2007, 16:42)
En ny i Sverige??

Luktar Bohuslän tycker jag.
Alba
Hunnebostrand
anna_rispan
Skärhamn
evelina
CITAT (anna_rispan @ 08-01-2007, 16:59)
Skärhamn

Rätt!! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon