Full version: Varför?
Sidor: 1, 2, 3, 4
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 29-01-2007, 15:08)
CITAT (Gita @ 29-01-2007, 13:55)
CITAT (Gossen Ruda @ 29-01-2007, 12:53)
Grundfrågan är dock vem som kastade första stenen? "Slagsmålet började genom att han slog tillbaka"?

Du är i total avsaknad av självkritik.
Gita

Precisera, tack.

Varför inte börja med att läsa Dina egna inlägg.
Gita
Gossen Ruda
???????
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 30-01-2007, 19:21)
???????

Förvånad? Nej inte ett dugg, men Du kan väl börja med direktören och taggtrådsstaketet.
Du, jag kan inte hitta ett enda inlägg där Hannele försöker komma åt Dig, men en massa antydningar åt andra hållet.
Gissar att Ditt självförtoende inte är det allra bästa, eftersom Du slår vilt.
Gita
Björken
Hink och spade och en riktigt stor sandlåda, där kan man träta och kasta sand på varandra utan att vi andra ska behöva se detta i snart varenda tråd som finns.
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 30-01-2007, 19:26)
???????

Förvånad? Nej inte ett dugg, men Du kan väl börja med direktören och taggtrådsstaketet.
Du, jag kan inte hitta ett enda inlägg där Hannele försöker komma åt Dig, men en massa antydningar åt andra hållet.
Gita

Aha, nu kommer jag ihåg vem du var tidigare. Det fanns i stort sett bara en person som anser att hemfridsbrott är helt ok. laugh.gif

Beträffande Hanneles inlägg så får du gå tillbaka från forumets start coh leta efter alla små nålstick hon presterat. Alla totalt ovidkommande småelaka kommentarer som bara har haft ett syfte, att försöka få mig att må dåligt. Trevlig jakt.

Mitt självförtroende är utmärkt men min stubin beträffande en person är kort men det är inte mitt fel. Men det är uppenbart att det finns andra personer här som mår dåligt och behöver avreagera sig.
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 30-01-2007, 20:11)
Beträffande Hanneles inlägg så får du gå tillbaka från forumets start coh leta efter alla små nålstick hon presterat.

Och det håller Du på att älta fortfarande, väldig rörligt intellekt må jag säga.
Gita
herkules
CITAT (Gita @ 30-01-2007, 20:29)
Och det håller Du på att älta fortfarande, väldig rörligt intellekt må jag säga.
Gita

så typiskt exempel på personligt påhopp. vad vet vi om andras intellekt?
grejar man inte en diskussion bättre än så här så kanske det ska övervägas att inte skriva något alls. självkritik hallå???

observera att jag tar ingens parti (eftersom jag inte vet vad det rör sig om), detta är som sagt bara ett exempel på ETT påhopp, det finns precis hur många som helst i detta och i andra forum.

diskutera utan att dra in diskussionspartners person - är det så jäkla svårt?

nåt att diskutera kanske...
Gita
CITAT (Gita @ 30-01-2007, 19:18)
CITAT (Gossen Ruda @ 29-01-2007, 15:08)
CITAT (Gita @ 29-01-2007, 13:55)
CITAT (Gossen Ruda @ 29-01-2007, 12:53)
Grundfrågan är dock vem som kastade första stenen? "Slagsmålet började genom att han slog tillbaka"?

Du är i total avsaknad av självkritik.
Gita

Precisera, tack.

Varför inte börja med att läsa Dina egna inlägg.
Gita

Skickat den: 30-01-2007, 20:14

Grupp: Medlemmar
Antal inlägg: 5254
Medlemsnummer: 296
Medlem sedan den
08-11-2002
"Det finns en del människor som skulle behöva viras in i taggtråd och rullas utför en backe. "

Bl.a ovanstånde kommentar från en hel annan tråd där vi diskuterade piratkopiering fick mig att fälla kommentaren om "rörligt intellekt"
Kul typ, den där Gossen Ruda!
Gita
Gossen Ruda
Svinhugg går igen. Det var du som drog fram taggtråden ur gömmorna.
Ralf
CITAT (Gita @ 30-01-2007, 21:18)
Bl.a ovanstånde kommentar från en hel annan tråd där vi diskuterade piratkopiering fick mig att fälla kommentaren om "rörligt intellekt"
Kul typ, den där Gossen Ruda!
Gita

Man blir alltid skeptisk när det kommer nya medlemmar och ”utmärker” sig på ett forum. Gita, vem är du? Varför är du här?
faith
CITAT (herkules @ 30-01-2007, 20:58)

Gita

så typiskt exempel på personligt påhopp. vad vet vi om andras intellekt?
grejar man inte en diskussion bättre än så här så kanske det ska övervägas att inte skriva något alls. självkritik hallå???

observera att jag tar ingens parti (eftersom jag inte vet vad det rör sig om), detta är som sagt bara ett exempel på ETT påhopp, det finns precis hur många som helst i detta och i andra forum.

diskutera utan att dra in diskussionspartners person - är det så jäkla svårt?

nåt att diskutera kanske...

Bra sagt! smile.gif
Gillan
Förlåt, men jag gapskarattar åt er båda , Gita och Ruda, ni är bara för sköna i eran antagonism laugh.gif . Hur klarar man av att låta så gammalt groll fortsätta leva? laugh.gif ( smilisen är faktiskt ett uttryck för skratt).

Ralf, tom jag vet vem Gita är, och jag kom hit lååååångt senare än dig. Spelar ingen roll, eftersom det inte är viktigt. Och Gita har jag inte mycket mer gemensamt med än att hon är en skön kvinna som defenitivt står för vad hon tycker. Och jag håller nästan aldrig med henne................men hon står för vem hon är............... på gott och ont, laugh.gif laugh.gif

Sköt om er båda två smile.gif
Ralf
Jag har ej varit här på ett tag o jag är ej här särskilt ofta. Men nu vet vem Gita är.
Gossen Ruda
Hon kallade sig "birgitek" tidigare.

Tillägg: Jag har nu beslutat mig för att avsluta tjôtet vad gäller rotandet i arkivet och allt vad det skapade. Det hade jag gjort tidigare också men sen var det andra som drog fram saken igen. Provokationer kommer att ignoreras, man måste göra avslut nån gång. biggrin.gif
Hannele

Beträffande Hanneles inlägg så får du gå tillbaka från forumets start coh leta efter alla små nålstick hon presterat.

Gita

Snälla Gossen Ruda, gör de! En gång för alla, så slipper du tänka på det jämnt, år efter år.
Dessutom kommer du inte hitta speciellt mycket. blink.gif

wub.gif Lyckliga människor är lite närsynta och har kort minne.
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 31-01-2007, 07:49)

Tillägg: Jag har nu beslutat mig för att avsluta tjôtet vad gäller rotandet i arkivet och allt vad det skapade. Det hade jag gjort tidigare också men sen var det andra som drog fram saken igen. Provokationer kommer att ignoreras, man måste göra avslut nån gång. biggrin.gif

Säger Åke Karlsson, väldigt väldiht onödigt inlägg från Gossen Ruda. mad.gif
Alba

Bra Ruda - som uttrycket säger "Den kloke ger sig"
Hannele
CITAT (Alba @ 31-01-2007, 13:40)
Bra Ruda -  som uttrycket säger "Den kloke ger sig"
Alba, du har humor. laugh.gif

Gita

Snälla Gossen Ruda, gör de! En gång för alla, så slipper du tänka på det jämnt, år efter år efter år.
Dessutom kommer du inte hitta speciellt mycket. blink.gif

wub.gif Lyckliga människor är lite närsynta och har kort minne.
niklaswik
Har svårt att förstå varför såna här trådar får fortgå huuuuur olidligt länge som helst medan en oskyldig tråd om nerladdning, med trevlig ton (tills vissa drog en del av bråket dit då förstås..) blir låst.

PM:a ihjäl varann vetja, så slipper vi se erat gnäll på varann....
Piccante
CITAT (niklaswik @ 31-01-2007, 14:15)
Har svårt att förstå varför såna här trådar får fortgå huuuuur olidligt länge som helst medan en oskyldig tråd om nerladdning, med trevlig ton (tills vissa drog en del av bråket dit då förstås..) blir låst.

Bra sagt, håller med dig!

Tycker det är lite konstigt att trådar blir låsta utan att moderatorn motiverar varför i tråden blink.gif Samtidigt verkar det vara fritt för personangrepp och anklagelser av alla slag utan att trådar blir låsta?
Fenja
Jag tycker att det är FEGT att pm:a eller maila och hota och vara elak, kan man inte stå för vad man tycker ute på forumet så ska man vara tyst. sleep.gif
Mvh
Fenja
herkules
CITAT (niklaswik @ 31-01-2007, 14:15)

fattar vad du menar men att tanka filmer o musik är i många fall olagligt och alltså inget som det ska skrivas om på öppna forum.
därav låsningen tror jag.
Ludvig Johansson
Jag tycker jag är inne på odla då och då men de här hatdiskussionerna hade jag missat tills nu. Antar att det är som någon skrev ett sätt för folk att avregera sig istället för att ta tag i sina problem i den riktiga världen.

Det dystra är att många av påhoppen inte är vitsiga, fyndiga eller eftertänksamma. De är oftast bara plumpa. En annan sak jag inte fattat med odla är varför alla har så mysko användarnamn, men nu förstår jag. Heter man snurresprätt eller televinken eller nåt så kan man häva ur sig vad som helst?

Fram för roliga inlägg! Bort med gnälliga och elaka utan glimten i ögat, de framställer bara inläggsmakaren i dålig dager. Har man ändå behov av gå i lågnivå fajt med nån kan man logga in på passagens diskussionsforum.

Förövrigt tycker jag det är jättespännande att vissa har svårt att förstå varför det är olagligt att ladda ned upphovsrättsskyddat material bara för att lagen säger att det är olagligt! Tänk vad bra om man bara kunde låna andras grejor hursomhelst, överallt! T.ex. om jag behövde en bil, inga problem, det står massor på gatan här utanför!
Floppy
CITAT (Ludvig Johansson @ 31-01-2007, 15:59)
En annan sak jag inte fattat med odla är varför alla har så mysko användarnamn, men nu förstår jag. Heter man snurresprätt eller televinken eller nåt så kan man häva ur sig vad som helst?

Nu tycker jag minsan att du är lite orättvis... mad.gif
Min riktiga namn...Nina...är oftast upptaget...därför är det enklare att använda sig av ett enda namn...Floppy är oftast ledigt...

Så det är orsaken till att jag inte använder mitt riktiga namn...å inte för att jag ska kunna häva ur mig vad som helst...

Å jag är inte speciellt rädd för att säga mitt riktiga namn...Nina, Nina, Nina, Nina.....o.s.v. tongue.gif
faith
CITAT (Alba @ 31-01-2007, 13:40)

Tillägg: Jag har nu beslutat mig för att avsluta tjôtet vad gäller rotandet i arkivet och allt vad det skapade. Det hade jag gjort tidigare också men sen var det andra som drog fram saken igen. Provokationer kommer att ignoreras, man måste göra avslut nån gång.  :D

Bra Ruda - som uttrycket säger "Den kloke ger sig"

Instämmer, Alba. All respekt till den som tar första steget. smile.gif
e_sedell
Intressant att ni har ork att tjafsa och hålla tråden vid liv på 12 sidor och under så pass många dagar.

Denna tråd borde ha stängts ner för länge sedan av någon forumvärd.
Hannele
CITAT (faith @ 31-01-2007, 19:26)

faith, du har missuppfattat det mesta och ger "heder" åt totalt fel person. sad.gif
Anma
Skulle vara skönt om ni som träter och provocerar kunde sluta med det nu. Heder åt de som slutar från och med nu och de som redan slutat. wub.gif

Blää för er som fortsätter... wacko.gif
malin72
CITAT (Anne R @ 31-01-2007, 23:42)
Skulle vara skönt om ni som träter och provocerar kunde sluta med det nu. Heder åt de som slutar från och med nu och de som redan slutat. wub.gif

Blää för er som fortsätter... wacko.gif

wub.gif wub.gif wub.gif håller med
Eva i Skåne
CITAT (Fenja @ 31-01-2007, 14:47)
Jag tycker att det är FEGT att pm:a eller maila och hota och vara elak, kan man inte stå för vad man tycker ute på forumet så ska man vara tyst. sleep.gif
Mvh
Fenja

Nu förstår jag inte dig riktigt Fenja unsure.gif

Varför ska ett helt forum behöva läsa ett par personers meningsskiljaktigheter?
Jag är inte ett dugg intresserad av Pelles och Lisas munhuggande. Dom kan väl ordna sitt privata bråk på en privat nivå genom just pm eller hur dom nu vill lösa det, men kan inte några hundra forumdeltagare slippa bli inblandade?
Detta är ju som ett slagsmål på skolgården. Varje deltagare måste tydligen ha stöd av påhejare sad.gif
Alba
CITAT (Hannele @ 31-01-2007, 23:30)
CITAT (faith @ 31-01-2007, 19:26)

faith, du har missuppfattat det mesta och ger "heder" åt totalt fel person. sad.gif

? Fattar ingenting men nu skriver jag inte mer i ämnet.
Fenja
CITAT (Eva i Skåne @ 01-02-2007, 09:32)
CITAT (Fenja @ 31-01-2007, 14:47)
Mvh
Fenja

Nu förstår jag inte dig riktigt Fenja unsure.gif

Varför ska ett helt forum behöva läsa ett par personers meningsskiljaktigheter?
Jag är inte ett dugg intresserad av Pelles och Lisas munhuggande. Dom kan väl ordna sitt privata bråk på en privat nivå genom just pm eller hur dom nu vill lösa det, men kan inte några hundra forumdeltagare slippa bli inblandade?
Detta är ju som ett slagsmål på skolgården. Varje deltagare måste tydligen ha stöd av påhejare sad.gif

Det är INGEN som "behöver" läsa!! Det är liksom frivilligt att både läsa och skriva i sådana här trådar, så graden av inblandning bestämmer du (alla) ju själv!
Men jag tänker på de som nu och då skriver att de får elaka och hotfulla pm och känner sig ledsna, påhoppade och kanske till och med lite rädda. I den aspekten är det renhårigare och mera rakryggat att stå för vad man tycker ute på forumet, än att skicka ett pm eller mail tycker jag. Människor åker i hop och träter om sådant som kan tyckas vara skitsaker i riktiga livet, varför skulle det vara skillnad här?
Mvh
Fenja
Eva i Skåne
Jag tror vi syftar på bråk på olika plan nu Fenja.
Pelle och Lisa sitter fortfarande i sandlådan, eller möjligen har dom hamnat på låg/mellanstadienivå.

Att skicka intrikata och hotfulla mail är mer avancerat.
Det är klart att man inte ska säga nåt i pm som man inte kan stå öppet för.
Men fortfarande tror jag att det är en väldigt liten klick på forumet som vill bli inblandade i bråken.
Dock är den mänskliga nyfikenheten stor sleep.gif och läser man är det lätt att bli engagerad och börja ta parti.....
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2007, 17:58)
Varför sitter en medlem och rotar i arkivet för att hitta gamla trådar och lyfter upp dom, trots att många skrivit att det bara trasslar till forumet? Är för att retas eller för att hävda sin rätt att göra så?

Varför blir en del så förargade på andra att dom hotar att lämna forumet eller verkligen lämnar det? Ofta kan dom ändå inte hålla sig borta utan dyker upp igen för att sprida lite missämja.

Varför skriver medlemmar saker i forumet som dom aldrig skulle kunna säga öga mot öga? Allmänt dålig dag eller hög promillehalt?

unsure.gif sad.gif mad.gif

Gossen Ruda, jag vet inte ditt problem, men lite synd börjar det bli om gubben. blink.gif
Hannele
???????

Gita

Nej, något fel är det, nånstans. sad.gif
Rossi
CITAT (Hannele @ 02-02-2007, 13:44)
???????

Gita

Nej, något fel är det, nånstans. sad.gif

Fast här måste jag faktiskt försvara Gossen Ruda. Jag har vid ett flertal tillfällen under lång tid märkt svinhugg på honom. Det är möjligt att det kommer från båda håll men märk då inte ut enbart honom.
Farbror Blå
kom igen, nu tycker jag vi tar varann i händerna här och sjunger
We shall overcome! laugh.gif rolleyes.gif
Alba
CITAT (Farbror Blå @ 02-02-2007, 13:51)

laugh.gif laugh.gif
Kommer Friggebo också ?
Berith
Håller med, det är lugnast om han slipper uppmärksamheten. Har han nu visat sej från sin rätta sida så kommer han ju i fortsättningen vara precis sån här, och det blir jobbigt inte bara för oss utan kanske framför allt för honom själv.
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 02-02-2007, 13:51)

laugh.gif laugh.gif
Jag kan riktigt känna stämningen...ungefär likadan som vid den klassiska händelsen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon