Full version: Varför?
Sidor: 1, 2, 3, 4
faith
CITAT (Reserv @ 28-01-2007, 17:52)
jadu rolleyes.gif startar du en ny tråd "supermegajätteny vädertråd" då tror jag nästan du får på moppo rolleyes.gif

Fast det var ju en odlait som startade en jätteny vädertråd och då tyckte alla det var humor. Alltså har reaktionerna lite att göra med vem som gör det. wink.gif
anna_rispan
CITAT (faith @ 28-01-2007, 18:01)
jadu rolleyes.gif  startar du en ny tråd "supermegajätteny vädertråd" då tror jag nästan du får på moppo rolleyes.gif

Fast det var ju en odlait som startade en jätteny vädertråd och då tyckte alla det var humor. Alltså har reaktionerna lite att göra med vem som gör det. wink.gif

men alla..det vet vi ju inte. många kanske. sleep.gif men inte ala det tvivlar jag på.
Alba
jadu rolleyes.gif  startar du en ny tråd "supermegajätteny vädertråd" då tror jag nästan du får på moppo rolleyes.gif

Var det inte så att det redan fanns en vädertråd ?
faith
CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 18:03)

men alla..det vet vi ju inte. många kanske. sleep.gif men inte ala det tvivlar jag på.

Alla dom som klagar på sånt beteende, menade jag naturligtvis. smile.gif Inget drev då inte. sleep.gif
Biggan_
CITAT (Alba @ 28-01-2007, 18:03)

Var det inte så att det redan fanns en vädertråd ?

En?? Det fanns flera stycken! smile.gif
niklaswik
Big deal om nån startar 10 nya vädertrådar eller 100 nya svammeltrådar.

Det finns en enkel lösning: Låt bli att öppna tråden.

Alternativt öppna och inse att du inte intresseras av det och stäng tråden utan att skriva nåt surt.
anna_rispan
CITAT (faith @ 28-01-2007, 18:04)
CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 18:03)

Alla dom som klagar på sånt beteende, menade jag naturligtvis. smile.gif Inget drev då inte. sleep.gif

okej! smile.gif då är jag med dig.
Magdis
CITAT (Reserv @ 28-01-2007, 17:49)
Fast vem vet..det kanske inte skulle bli några 1 år gamla trådar alls då utan någon kanske skulle dra upp ännu fler gamla trådar då istället. unsure.gif

Och nu ska lilla frun inte väcka några käcka idéer här rolleyes.gif

Oops! wub.gif Men bättre att förekomma än förekommas! Tror inte det skulle ta så lång tid att lista ut det. wink.gif
Reserv

Det va´juh just det jag syftade på.....själv skriver jag i första hand i 2007 års vädertråd, den som va´först innan andra ville ha privata trådar rolleyes.gif
e_sedell
Man kanske skulle starta en egen personlig tråd, istället för blogg. En tråd för ens egna ego, den har man säkert alltid skäl för att dra upp även om det va länge sedan man skrev. unsure.gif
AnitaO
Att väcka upp en gammal tråd för att ämnet är aktuellt igen kan säkert vara på sin plats ibland.
Även om jag då tycker att det kan vara fel att quota och replikera ett flera år gammalt inlägg från en medlem som kanske inte ens finns kvar på forumet.
I så fall får man väl väcka upp den med det nyhetsvärde som kan ha tillkommit sen sist.

Men nog är det väl skillnad att väcka upp en 3 år gammal tråd om att det var 18 grader kallt den dan??
Vinter är det ju som sagt varje år.
Särskilt som det då redan finns 3 aktuella vädertrådar.
Då tycker i alla fall jag att det får ett löjets skimmer över sig.
faith
Jag frågar väl en tredje gång då.. Är det någon som talat med admin om detta att låsa trådar är genomförbart?
Hannele
CITAT (AnitaGg @ 28-01-2007, 18:18)
Att väcka upp en gammal tråd för att ämnet är aktuellt igen kan säkert vara på sin plats ibland.

Intressant. Och då är det du (?) som bestämmer, vilka som är lämpliga trådar?
Alla gamla tråder som du själv skriver i??
Gossen Ruda
Troligen inte. Att det går att låsa trådar är helt klart, frågan är om det går att fixa automatiskt när ett bästföredatum passerats?
Reserv
CITAT (faith @ 28-01-2007, 18:19)
Jag frågar väl en tredje gång då.. Är det någon som talat med admin om detta att låsa trådar är genomförbart?

Inte jag rolleyes.gif Men jag har funderat på det....fast det räcker förstås inte huh.gif
Reserv
CITAT (Hannele @ 28-01-2007, 18:27)

Intressant. Och då är det du (?) som bestämmer, vilka som är lämpliga trådar?
Alla gamla tråder som du själv skriver i??

Jag tror nog att det är en snygg vink när administratören lägger tillbaks ovidkommande trådar som väckts i okynne unsure.gif
Berith
Även om jag då tycker att det kan vara fel att quota och replikera ett flera år gammalt inlägg från en medlem som kanske inte ens finns kvar på forumet.
I så fall får man väl väcka upp den med det nyhetsvärde som kan ha tillkommit sen sist.

Men nog är det väl skillnad att väcka upp en 3 år gammal tråd om att det var 18 grader kallt den dan??
Vinter är det ju som sagt varje år.
Särskilt som det då redan finns 3 aktuella vädertrådar.
Då tycker i alla fall jag att det får ett löjets skimmer över sig.

"Särskilt som det då redan finns 3 aktuella vädertrådar. Då tycker i alla fall jag att det får ett löjets skimmer över sig." Och varför det finns 3 trådar om vädret är ju uppenbart för alla. Håller också med om att det är ganska löjligt.

---------
Intressanta svar på mina tidigare frågor, även om jag kanske väntade mej andra svar.
Berith
CITAT (Berith @ 28-01-2007, 11:06)
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2007, 17:58)
Varför sitter en medlem och rotar i arkivet för att hitta gamla trådar och lyfter upp dom, trots att många skrivit att det bara trasslar till forumet? Är för att retas eller för att hävda sin rätt att göra så?

CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 07:45)
Det finns många frågor, världen är full av dom. Jag tog bara ett par exempel.

Tja vem vet, kanske för att hon tyckte att hon inte ville starta upp en ny tråd när hon kom ihåg att den här redan fanns.

För det var väl så här du menade?

Undrar fortfarande!
torvan
Att låsa trådarna i småprat tycker jag är ok då det tyvärr ofta är otrevliga inlägg där som inte gör nån glad att dom plockas upp.
Men ge katten i trädgårdsforumet! Vi är säkert många som söker där för att få information och tips. Det är ju en riktig guldgruva med all den kunskap som lagras i dom gamla trådarna. rolleyes.gif torvan
faith
CITAT (Berith @ 28-01-2007, 18:31)
Och varför det finns 3 trådar om vädret är ju uppenbart för alla. Håller också med om att det är ganska löjligt.

För mig är det inte uppenbart. sleep.gif Kan du förklara?
Reserv
CITAT (torvan @ 28-01-2007, 18:32)
Att låsa trådarna i småprat tycker jag är ok då det tyvärr ofta är otrevliga inlägg där som inte gör nån glad att dom plockas upp.
Men ge katten i trädgårdsforumet! Vi är säkert många som söker där för att få information och tips. Det är ju en riktig guldgruva med all den kunskap som lagras i dom gamla trådarna. rolleyes.gif torvan

Att en tråd blir låst betyder inte att man inte kan läsa i den eller länka till den, men i dom avdelningarna är det heller ingen som i okynne valt att öppna flera år gamla trådar för att säga tycker jag med ...typ till en medlem som inte funnits på odla på över ett år. Så visst, gärna att det bara ska gälla småprat, inte mig emot rolleyes.gif wub.gif
AnitaO
CITAT (Berith @ 28-01-2007, 18:31)
Och varför det finns 3 trådar om vädret är ju uppenbart för alla. Håller också med om att det är ganska löjligt.

Jag förstår inte riktigt hur du menar unsure.gif
Det är möjligt att det är uppenbart för alla ... utom mig då i så fall.
Du får gärna berätta vad det är som är så uppenbart som jag tycks ha missat. smile.gif
torvan
okej om man kan länka till den så funkar det rolleyes.gif torvan
Reserv
CITAT (Berith @ 28-01-2007, 18:32)
Varför sitter en medlem och rotar i arkivet för att hitta gamla trådar och lyfter upp dom, trots att många skrivit att det bara trasslar till forumet? Är för att retas eller för att hävda sin rätt att göra så?

Tja vem vet, kanske för att hon tyckte att hon inte ville starta upp en ny tråd när hon kom ihåg att den här redan fanns.

Undrar fortfarande!

Ursäkta Berith...men vad är det egentligen du undrar över?? Varför Hannele gick in i dikttråden och komenterade en dikt som Tropeden lagt in för 1 ½ år sen, Tropeden som dessutom inte har vart här på ett år?? unsure.gif Jaadu Berith.....det undrar jag också huh.gif
Hannele
CITAT (Reserv @ 28-01-2007, 18:39)
Varför Hannele gick in i dikttråden och komenterade en dikt

Varför får inte jag kommentera en dikt? ohmy.gif
faith
Varför Hannele gick in i dikttråden och komenterade en dikt som Tropeden lagt in för 1 ½ år sen, Tropeden som dessutom inte har vart här på ett år?? unsure.gif Jaadu Berith.....det undrar jag också huh.gif

Men nog måste det väl vara okej att kommentera en dikt, oavsett om den som citerade den inte längre är här? huh.gif
Reserv
CITAT (faith @ 28-01-2007, 18:40)
Varför Hannele gick in i dikttråden och komenterade en dikt som Tropeden lagt in för 1 ½ år sen, Tropeden som dessutom inte har vart här på ett år?? unsure.gif  Jaadu Berith.....det undrar jag också huh.gif

Men nog måste det väl vara okej att kommentera en dikt, oavsett om den som citerade den inte längre är här? huh.gif

Har du sett att nån protesterat?? unsure.gif inte jag, jag undrade mer va´Berith syftade på huh.gif
Hannele
CITAT (AnitaGg @ 28-01-2007, 18:11)
Ja, den är verkligen jättefin  :wub:

Varför får inte jag kommentera en dikt? Är det bara Reserv och AnitaGg, som får skriva i gamla trådar? ohmy.gif
faith
CITAT (Reserv @ 28-01-2007, 18:45)
Varför Hannele gick in i dikttråden och komenterade en dikt som Tropeden lagt in för 1 ½ år sen, Tropeden som dessutom inte har vart här på ett år?? unsure.gif  Jaadu Berith.....det undrar jag också huh.gif

Har du sett att nån protesterat?? unsure.gif inte jag, jag undrade mer va´Berith syftade på huh.gif

I ditt inlägg var du allt bra frågande du också.. wink.gif
AnitaO
CITAT (faith @ 28-01-2007, 18:47)
CITAT (Reserv @ 28-01-2007, 18:45)

I ditt inlägg var du allt bra frågande du också.. wink.gif

Den enda skillnaden jag kan se är väl att jag vet att Reserv läser på forumet, och att jag också vet att Tropeden inte gör det.
Men visst .... man får väl göra vad man vill här i livet.
Men det hindrar ju inte folk från att ha åsikter.
Reserv
CITAT (Hannele @ 28-01-2007, 18:46)
CITAT (AnitaGg @ 28-01-2007, 18:11)
Ja, den är verkligen jättefin  wub.gif

Varför får inte jag kommentera en dikt? Är det bara du och AnitaGg, som får skriva i gamla trådar? ohmy.gif

Och när du citerar mig får du gärna ta hela meningen och inte ta nåt ur sitt ursprung och göra en egen tolkning sleep.gif Jag har inte sagt nåt alls om att du skrev i dikttråden, jag frågade va´Berith undrade över blink.gif

Här är inlägget i sin helhet:
Ursäkta Berith...men vad är det egentligen du undrar över?? Varför Hannele gick in i dikttråden och komenterade en dikt som Tropeden lagt in för 1 ½ år sen, Tropeden som dessutom inte har vart här på ett år?? Jaadu Berith.....det undrar jag också
Hannele
Snälla Reserv, Berith kan inte ansvara för att jag kommenterar dikter. unsure.gif
Reserv
CITAT (Hannele @ 28-01-2007, 19:04)
Snälla Reserv, Berith kan inte ansvara för att jag kommenterar dikter. unsure.gif

Näe, och det va´inte det jag undrade heller, jag undrade hur hon menade mer sin fråga, som inte heller va´till dig utan Gossen Ruda smile.gif
Berith
CITAT (Berith @ 28-01-2007, 18:32)

Undrar fortfarande!

Ville bara förklara att jag med det här frågar Ruda hur han menade.

Onödigt att det blir nya diskussioner pga missförstånd.
Monica i Nässjö
Kontentan av hela den här tråden verkar vara: varför vill en del provocera? Då skulle jag vilja vända på det hela och fråga, varför väljer en del att låta sig provoceras?
I andra forum som jag besöker förekommer det också försök till provokation. Det brukar oftast bara tigas ihjäl så ganska snabbt faller det i glömska.
Här däremot så dröjer det inte länge förrän någon svarar och så är hela cirkusen igång.
Därför har jag dragit den slutsatsen att vissa av er gillar dom här hetsiga debatterna med dom obligatoriska efterföljande pajkastningarna. Annars hade ni väl inte svarat. " Det är aldrig ens fel att två träter"
Och ang. att ta upp gamla trådar så är jag jätteglad att ´väsktråden´ kom upp igen, den var väldigt underhållande att läsa.

tongue.gif tongue.gif tongue.gif laugh.gif
Bee
Tack wub.gif
Det var en snygg avslutning på just här grälet.
Klura
CITAT (Birgitta P @ 28-01-2007, 18:01)
CITAT (Klura @ 28-01-2007, 17:59)
Vet inte hur det funkar i detta forum.
Men i andra som jag pillat med finns en funktion där man väljer tidpunkt att låsa eller radera en tråd.
T ex om ingen har skrivit något svar på 6 mån så låses den alt raderas.
Man kan välja allt från en dag  och längre.

Raderas skall det ju inte! ohmy.gif

Nej, då väljer man lämpligtvis inte det alternativet i inställningarna tongue.gif
Gossen Ruda
Jag förstår inte riktigt vad du undrar över, Berith. Vad jag undrar över är vad som driver en person att rota djupt ner i papperskorgen för att se vad som finns därnere och sen plocka fram saker som man tror kan förvilla andra eller ännu värre, skapa osämja. sad.gif
Hannele

Intressant. Vem är då den som bestämmer, vilka som är lämpliga trådar?
Alla gamla trådar som du själv väljer att skriva i?
Gossen Ruda
CITAT (Hannele @ 28-01-2007, 20:32)

Vad jag kommer ihåg så har inte AnitaGg gjort konstgjord andning på någan gammal tråd än. Det är bara en person som håller på med det, gissa vem? rolleyes.gif
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 20:38)

gissa vem? rolleyes.gif

Varför gör du då inte en direkt omröstning, om den personen ska bort från Odla?
Varför gå omvägar?? wacko.gif mad.gif sad.gif
Reserv
CITAT (Hannele @ 28-01-2007, 20:42)

gissa vem? rolleyes.gif

Sånt brukar ge sig självt så småning om, självsanering kallas det visst
AnitaO

Vad jag kommer ihåg så har inte AnitaGg gjort konstgjord andning på någan gammal tråd än. Det är bara en person som håller på med det, gissa vem? rolleyes.gif

Nej, jag kan inte heller komma ihåg att jag har gjort det nån gång.
Det har hänt att jag skrivit i nån efter att nån lyft upp den.
Ibland har det berott på att jag faktiskt inte ens sett att det var en gammal tråd.
Men det misstaget är jag nog inte ensam om att ha gjort.
Gossen Ruda
CITAT (Hannele @ 28-01-2007, 20:42)

Det är ingen som sagt nånting om att någon skall tas bort. Möjligen ställas i skamvrån.

Sluta dessutom att redigera i citaten så att innebörden förvanskas. mad.gif
Berith
Du ska veta Hannele att vi är fler som tycker att du blir orättvist behandlad här. Du är säkert jätteledsen just nu, vem skulle inte bli det efter en sån behandling?

Skäms på er! ni som bara är elaka nu.
Gossen Ruda
Berith, tycker du att det är rätt att sitta och plocka fram en massa gamla trådar så att Göran får sitta hela natten och städa?
faith
CITAT (Berith @ 28-01-2007, 20:51)
Du ska veta Hannele att vi är fler som tycker att du blir orättvist behandlad här. Du är säkert jätteledsen just nu, vem skulle inte bli det efter en sån behandling?

Skäms på er! ni som bara är elaka nu.

Sant. Jag önskar att fler vågade säga ifrån.
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 21:03)
Berith, tycker du att det är rätt att sitta och plocka fram en massa gamla trådar så att Göran får sitta hela natten och städa?

Det där vill jag nog att du förklarar närmare innan jag svarar på.

Hur gamla trådar plockar han bort? Vilka avdelningar gäller det?
Gossen Ruda
CITAT (Berith @ 28-01-2007, 21:09)

Reserv, kan du svara?
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 21:15)
CITAT (Berith @ 28-01-2007, 21:09)

Reserv, kan du svara?

Hörrududu, vågar du inte svara själv??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon