Sidor: 1, 2, 3, 4
malin72
usch nu är jag lessen vilade där nere ett tag och barnen kom hem och vem springer emot mig då i köket..lillan såklart inte en tova är borta mad.gif mad.gif sad.gif jag började gråta och hon hoppade upp i mitt knä
åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Sailor Pluto
Fy! Vilken hemsk ignorant människa du har till granne! Visserligen så kanske det är synd om henne samtidigt, om hon ex. har egna problem. MEN det är ingen ursäkt för att bete sig som en jag vet inte vad och vara elak mot en oskyldig katt. När hon dessutom har fått tillsägelse...! Jag vet inte vad jag ska säga.

Annars kanske det är bra att att hon inte har gjort något åt tovorna, och att katten är ute på kvällen. Då har ju du något att rapportera...
pejori
hur gick det med pisse inatt?
kom hon eller höll dom henne inne? unsure.gif
malin72
CITAT (pejori @ 07-02-2007, 12:47)
hur gick det med pisse inatt?
kom hon eller höll dom henne inne? unsure.gif

sad.gif ja det var jobbigt igår
det började med att hon blev utsläppt efter att dom lämnat in henne....
hon kom direkt hit,men jag skulle ju inte släppa in henne så hon sprang in och vi tog ut henne sad.gif sad.gif inte ens ett försök till att tagit bort någon tova var gjord

sen kl 22.30 så satt jag på golvet och gjorde frö kuvert och började gråta
hon krafsade på dörren och jamade och tittade in i köksfönstret,då tog min sambo henne och gick upp till grannen med henne
han sa till henne att det var meningen att hon skulle vara inne på natten och nu ville inte han höra henne vid våran dörr mad.gif hon tackade såååååååååååå mycket för att han kom med henne sad.gif

direkt på morgonen nu så sprang hon hit och jag kan itne vara i köket för där brister hjärtat när jag ser henne i snön sad.gif sad.gif sad.gif

ringde upp till kommunen igen och dom sa att dom gett henne några dagar på sig ang tovorna så om dom är kvar på må ska jag ringa dom direkt,hon sa också att visst är det så att en katt kan adoptera en familj och att det visar tydligt att det är var katten vill sad.gif sad.gif sad.gif
pejori
har du försökt med att få köpa katten av dom? huh.gif huh.gif
den kan gå och sen är hon din wub.gif wub.gif
ps...släpp du in henne sent på kvällen när ingen ser det inte kan hon ligga ute så inte sad.gif
Alba
Oj så jobbigt för er Malin.
Klart ni ska släppa in katten på kvällen. Ingen märker säkert att ni gör det. Katten har de ju bra hos er och kommer tillbaka om och om igen.
Gör det du känner är bäst så får det gå som det går sedan.
Du har ett hjärta av guld Malin och ibland kan det vara jobbigt.
yenny
Usch va jobbigt det måste vara sad.gif Jag undrar också om du har försökt köpa katten? De verkar ju inte direkt bry sej om henne och hon vill ju uppenbarligen bo hos er. (jo jag har förstått att hon är bra knepig,men en rejäl slant kanske lockar? )
pejori
CITAT (yenny @ 07-02-2007, 17:13)
,men en rejäl slant kanske lockar? )

precis vad jag tänkte på också smile.gif smile.gif
hoppas hoppas wub.gif
anne-li i olofstorp
Hej du duktiga!
Har med ett visst igenkännande läst din historia.
Jag har varit med om nåt liknande. Det började med en granne som reste bort på sportlov i februari och lämnade sin lilla kattsing ensam en vecka. Någon kompis skulle mata men det var -13 grader dom nätterna när hon "jamade sig in" till mig. Sen var ju hon stadigt hos mig, men varje kväll körde jag ut henne. I april syntes det att hon skulle ha ungar, magen försvann över en natt, men hon sprang fortfarande hos mig och jamade hela tiden. 1.a Maj födde hon ytterligare en unge, i en garderob hos mig. Jag pratade med grannen och hon hämtade katten med unge. Dagen efter fick jag veta att detta var den 4:e kattungen och att den "också var missbildad", alltså hade dom "tagit bort den". (Inget fel på den ungen inte!!) Därefter blev hon dräktig igen -omedelbart som katter blir när dom inte får föda upp någon unge. I juli födde hon 5 kattungar hemma hos mig.
Då tog mitt tålamod slut. Om inte katten ville gå "hem" så ok då....
Hon bodde och bor fortfarande hos mig. 2 av ungarna har jag kvar och en tredje fick Fenja (katten Saga) De andra 2 hittade jag underbara hem till också.
Grannen flyttade efter c:a ett år och katten är numera kastrerad och bor hemma hos mig. Hon går ALDRIG åt det hållet där dom bodde.
Alltså, du förstår vad jag tycker. Försök att få köpa/ta över katten. Ev med hot om ytterligare "trakasserier" från kommunen. (Starkt och förståndigt gjort!!!) Ta in henne sent på kvällen, och ge henne den kärlek och ömhet hon så väl behöver och som hon vet att du och din familj kan ge henne....
Lycka till och kram
Anne-Li
Maria_z5
Ge inte upp!! smile.gif

Du gör allt rätt!!

Duktiga, duktiga, duktiga Malin. wub.gif

/Maria
malin72
tack för erat svar wub.gif wub.gif wub.gif
jo då det har varit framme på förslag...men hon hänvisar till att katten minsan är dotterns sad.gif sad.gif

och jag har sagt till sambon att OM hon är ute så låter jag henne sitta tills att jag ska lägga mig och sen kommer hon in så är det bara,han förstår mig smile.gif
pejori
CITAT (malin72 @ 07-02-2007, 20:08)
...men hon hänvisar till att katten minsan är dotterns sad.gif sad.gif

var då så fräck att du frågar dottern när mamman hör på, om du får köpa henne smile.gif smile.gif smile.gif
hade jag varit som du, hade jag struntat högaktningsfullt i grannen och låtit katten komma och gå som hon vill. huh.gif huh.gif
du har ju bara öppet och vädrar sen att katten går in är inte ditt fel wub.gif wub.gif
malin72
CITAT (pejori @ 07-02-2007, 20:31)
CITAT (malin72 @ 07-02-2007, 20:08)
...men hon hänvisar till att katten minsan är dotterns sad.gif  :(

var då så fräck att du frågar dottern när mamman hör på, om du får köpa henne smile.gif smile.gif smile.gif
hade jag varit som du, hade jag struntat högaktningsfullt i grannen och låtit katten komma och gå som hon vill. huh.gif huh.gif
du har ju bara öppet och vädrar sen att katten går in är inte ditt fel wub.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif jo jag har tänkt så....familjen är så konstig så jag vet inte om hon fattar om jag erbjuder henne 1000 kr ohmy.gif barnet är väldigt obstinat,som mamman säger själv det är dom som bestämmer hemma och över henne unsure.gif

sen tänkte jag att hålla mig på rätta kanten ett tag för att via att jag minsan har gjort rätt ,så hon inte kan komma åt mig om jag går vidare(vilket jag kommer att göra om inget ändras nu)

men självklart så "råkar" hon smita in då och då så jag får pussas lite wub.gif wub.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif den ända fördelen nu med att dom arbetar här hemma för dörren står ju öppen tongue.gif tongue.gif
bejron
Man har inte så mycket val när en katt väljer en som matte. Då bor dom där vare sig dom får eller inte och vare sig man vill eller inte. Den katten har bestämt sig för att du är matte, hon bor hos dig. Hur kul kan det vara att äga en katt som hellre är hos någon annan? Erbjud dottern något istället när mamman hör på. Säger dom nej har du katt ändå wub.gif Hon har ju valt.

Låt henne komma och gå som hon vill, sköt om henne som om hon vore din så har dina grannar snart inget val. Katten kommer aldrig till dom.
pejori
CITAT (bejron @ 07-02-2007, 21:07)
Man har inte så mycket val när en katt väljer en som matte. Då bor dom där vare sig dom får eller inte och vare sig man vill eller inte. Den katten har bestämt sig för att du är matte, hon bor hos dig. Hur kul kan det vara att äga en katt som hellre är hos någon annan? Erbjud dottern något istället när mamman hör på. Säger dom nej har du katt ändå wub.gif Hon har ju valt.

Låt henne komma och gå som hon vill, sköt om henne som om hon vore din så har dina grannar snart inget val. Katten kommer aldrig till dom.

håller med fullständigt där smile.gif smile.gif
vill dom ha sin katt, får dom själva komma och hämta den, du behöver inte gå dit med den smile.gif
malin72
nej jag vet det är det som är så sjukt......
jag ropar in mina katter på kvällen och lägger mig inte förrens dom är inne....dom skulle aldrig vara längre bort än så wub.gif
och bryr man sig så hämtar man väl sin katt ohmy.gif ohmy.gif blink.gif
pejori
CITAT (malin72 @ 07-02-2007, 21:11)
nej jag vet det är det som är så sjukt......
jag ropar in mina katter på kvällen och lägger mig inte förrens dom är inne....dom skulle aldrig vara längre bort än så wub.gif
och bryr man sig så hämtar man väl sin katt ohmy.gif ohmy.gif blink.gif

ja...jag tycker nog det och att man letar efter den när den är borta. sad.gif sad.gif
du får nog räkna kallt med att den är din och hoppas på att dom accepterar det till slut wub.gif
Merlin
Hoppas det går bra för dig och lilla missen wub.gif Jag har då sällan läst nånting värre, vilka människor det finns mad.gif mad.gif Jag känner som du, man har ett ansvar för sina djur. Min katt är ute på dagarna med grannarnas samtycke och framåt kvällen ropar vi in honom. Då stängs kattluckan och han får inte gå ut mer den kvällen. Han verkar nöjt med arrangemanget och vi vet var han är. Minns när min förra katt inte kom hem en kväll och vi letade på natten, usch så obehagligt det var. Trodde han var påkörd...efter det köpte vi kattlucka och vi ropar in katten framåt kvällen.
Eva i Skåne
Hur har det gått Malin? Vi har inte fått läsa nåt om kissen på några dagar nu. Har dom gjort nåt åt hennes päls ännu?
malin72
nej inte en tova är borta...hon försöker vara här men .....igår fick hon vara inne ett tag,men hon får tydligen komma in nattetid sen sambon knatade upp med henne.
hon har fått flera tovor som är sååå lätta att klippa bort men jag håller mig sad.gif även om det är svårt....
dom sa ju att jag skulle ringa på mån(imorgon) om hon inte hade tagit hand om hennes päls så....
jag ringer direkt imorgonbitti sad.gif så får vi se vad som görs då

det är därför jag itne skrivit något för jag skulle ju vänta tills mån..
men visst har hon fått komma in lite då och då så jag har pussat på henne wub.gif wub.gif

barnen råkade liksom låta dörren vara öppen,,ooooops tongue.gif rolleyes.gif
Alba
Ja tänk så lätt det är att glömma dörren på glänt tongue.gif

Stå på dig Malin.
AnitaO
Låt henne komma in i natt så du har henne hos dig när du ringer kommunen i morgon .... tycker jag rolleyes.gif
malin72
stackarn nu sprang hon in hon försöker frenetiskt att tvätta bort tovorna på bakbenen...det gör nog ont nu sad.gif sad.gif sad.gif
yenny
Ja det börjar göra ont så småningom ju, tovorna nyper i skinnet.

Jag hjälpte en granne för något år sedan med hennes arga katt. Hon fattade inte varför katten var så kinkig. Jag hittade en jättestor hård tova på henne som säkert varit där länge. Jag klippte bort den och sedan var katten riktigt trevlig igen.

Kan du inte be de där som var och kollade på katten komma och "titta på" när du klipper bort tovorna så de får se hur det ser ut.
pejori
CITAT (yenny @ 11-02-2007, 14:33)
Kan du inte be de där som var och kollade på katten komma och "titta på" när du klipper bort tovorna så de får se hur det ser ut.

kan vara lurigt att bara sätta igång och klippa tovor på någon annans katt utan vidare ....men visst ska dom bort sad.gif
yenny
CITAT (pejori @ 11-02-2007, 16:07)
CITAT (yenny @ 11-02-2007, 14:33)

kan vara lurigt att bara sätta igång och klippa tovor på någon annans katt utan vidare ....men visst ska dom bort sad.gif

Jag menade inte nu på studs...men om inte grannen gör något så måste ju någon annan hjälpa katten.
malin72
jo men det är ju därför anmälan är gjord hon hade ju tom imorgon att visa att tovorna är borta eller iallafall visa en tid till en vet ang ev rakning....
så beslutet ska ju tas från dom som har varit här...jag fick ju inte för dom klippa henne utan att det är ägarens ansvar sad.gif sen skulle vi gå vidare ang hennes plats och vem som ska ta hand om katten där hon kan få det bra...

men hade det varit en trevlig person så hade jag ju självklart sagt till henne att jag kan hjälpa till med pälsen...men hon är ju inte min och jag får ju inte röra henne sad.gif unsure.gif unsure.gif
pejori
CITAT (malin72 @ 11-02-2007, 16:22)
jo men det är ju därför anmälan är gjord hon hade ju tom imorgon att visa att tovorna är borta eller iallafall visa en tid till en vet ang ev rakning....
så beslutet ska ju tas från dom som har varit här...jag fick ju inte för dom klippa henne utan att det är ägarens ansvar sad.gif sen skulle vi gå vidare ang hennes plats och vem som ska ta hand om katten där hon kan få det bra...

men hade det varit en trevlig person så hade jag ju självklart sagt till henne att jag kan hjälpa till med pälsen...men hon är ju inte min och jag får ju inte röra henne sad.gif unsure.gif unsure.gif

precis...antingen med ägarens ansvar...eller med myndigheternas goda minne....
stå på dej malin smile.gif
yenny
CITAT (malin72 @ 11-02-2007, 16:22)

Va skönt att det bara är tills i morgon kvar så du inte behöver vänta så länge till innan det kan börja hända något.
SJälvklart menade jag inte att du skulle klippa utan att myndigheten i så fall var med och såg på det. Du kan ju inte klippa bort tovorna utan deras vetskap, då finns ju inte de "bevisen" kvar.
malin72
laugh.gif laugh.gif laugh.gif bevisen finns sen innan jag bestämde mig att inte klippa henne mera...hon brukade ligga så fint och låta mig klippa och dra i henne sad.gif
det finns i en påse som jag har här utifall att grannen skulle komma någon dag mad.gif bara för att visa henne.....

men nu så får jag se vad steget blir imorgon annars kliver jag stegre högre,om nu inte dom som varait här visar att dom går hårt ut unsure.gif unsure.gif

fortsättinig följer sad.gif smile.gif
yenny
Det är bra Malin biggrin.gif stå på dej!
Merlin
Kämpa på Malin! Håller tummarna för din och kattens skull wub.gif wub.gif Hoppas att allt ordnar sig! Tusen styrkekramar wub.gif
malin72
tack, ni ska bara veta vad skönt det är att få "prata" av sig med människor som förstår...det värmer wub.gif wub.gif wub.gif
Alba
Håll ut Malin. Väntar på rapport i morgon.
Gosa du med katten ikväll och sov ordentligt så du är på bettet i morgon.
Maria_z5
Kämpa på Malin!! wub.gif

Det ordnar sig säkert!!!

/Maria
malin72
har lite ångest nu....hon ligger och sover nere med minstingen,sprang ner när han skulle lägga sig,hon älskar att sova med honom wub.gif
AnitaO
Hur är det med lilla kissen idag då?
Har du fått tag i kommunen?
Maria_z5
Åhh vad jag håller tummarna i dag!!!
Tänker på dig/er och lillkissen och hoppas.... wub.gif

/Maria
karjo
Här undras det och hålls tummar också! Hur går det? wub.gif
Alba
Ja oh vad jag väntar och hoppas på ett positivt besked.
malin72
ja ni sad.gif jag ringde på morgonen och hon sa att hon skullle ta ny kontakt med henne nu efter deras lunch kommer jag ringa igen..hon ligger i mitt knä och jag känner igenom henne nu fyyyyyyyyyyy mad.gif mad.gif

jag kan inte beskriva hennes tovor...under hakan är det så mycket så snart kan hon väl inte vrida eller lyfta det

sad.gif sad.gif sad.gif
Alba
Men hur många chanser ska de ge henne. Fy så jobbigt för dig Malin.
Det är bra att du ligger på, att du orka ligga på så de inte glömmer.
Fyller på din styrka med kramar från mig.
Susanne i Linköping
Det är otroligt hur långt det ska behöva gå innan ägarens rätt till sitt vanvårdade djur förverkas. mad.gif Med tanke på vad man läst om andra fall är det nog långt kvar i det här fallet. sad.gif

Men jag tänkte på en annan sak: även om vi på forumet vill veta allt om vad som händer kanske du inte ska avslöja alla dina planer. Tänk om kattägarfamiljen skulle råka hitta hit! ohmy.gif
malin72
CITAT (Susanne i Linköping @ 12-02-2007, 13:17)
. Tänk om kattägarfamiljen skulle råka hitta hit! ohmy.gif

sant ohmy.gif ohmy.gif sad.gif tydligen så tror hon att vi är emot henne allihopa men det är ju inte så....jag bryr mig inte om henne bara om att katten ska må bra unsure.gif unsure.gif unsure.gif
malin72
jag gjorde så här smile.gif tog bort korten inga namn nämda så kan inget hända förutom att hon blir arg.....inga bevis om det är så att hon nu vill kolla här

ni vet ju vem det handlar om och hur hon ser ut iallfall wub.gif wub.gif smile.gif
AnitaO
CITAT (malin72 @ 12-02-2007, 21:07)
jag gjorde så här smile.gif tog bort korten inga namn nämda så kan inget hända förutom att hon blir arg.....inga bevis om det är så att hon nu vill kolla här

ni vet ju vem det handlar om och hur hon ser ut iallfall wub.gif wub.gif smile.gif

Det kan väl vara bra att vara på den säkra sidan smile.gif
Hur har det gått i natt då?
malin72
oj haft fulle upp idag men hon har nog sovit hemma hos sig inatt...nu är det snö storm här och hon smet in,får värma sig lite sen får hon väl gå ut igen....och hoppas på att hon går hem då unsure.gif sad.gif
Alba
Jag tycker det är grannens sak att fråga efter sin katt. Om du vill ha katten inne så låt hon stanna i natt.
malin72
jo men jag vill ju inte ha polisen knackande på dörren imorrn bitti unsure.gif
Maria_z5
Men hon vet väl inte var katten sover? huh.gif
Jag menar hon bryr sig ju inte ett skvatt, eller hur.
Låt stackaren vara inne hos er, du kan väl skylla på sambon eller fast det är värre på barnen?? wink.gif

/Maria
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon