|
Christina i Småland
03-05-2007, 21:22
Hej alla som ska till Skåneträffen! Jag har inte så mycket växter att byta med. Perennerna jag sått i år är ju inte så stora ännu. Jag har ganska många leanderklocka/ballongblomma blå (ettårig) om någon är intresserad och kanske kan jag hitta något mer. Det ska verkligen bli kul på söndag. Vi kommer ju från Halmstadtrakten och tar vägen runt Sösdala hem till Småland. Vi har släpkärra med oss ner till kusten med en massa grejor, men på vägen hem är den tom, så nog har jag plats för växter minsann. //Christina
HUr var det nu? Skulle vi ta med oss fika och så fixade grabbarna på odla kaffe? eller hur var det sagt?
Ciczi, som har kort minne...
marskattan
05-05-2007, 10:08
Jag har för mig att vi bestämde så här: - ta med fika till Odla så fixar dom kaffe där - ta med filt att sitta på hemma hos Agge - Agge bjuder på fika hemma hos sig, dom som åkt långt och vill ha något mer "rejält" än fika kan ju ta med sig något och äta det här - Har du någon Odlar-knapp så ta med dig den - Ta med dig frön eller plantor om du vill byta eller har för mycket av något och glöm inte - TA MED KONTANTER!!! Sen har vi även blivit inbjudna till en rundvandring i min granne Ruts trädgård. Hon tycker inte det är något att visa upp men jag är avundsjuk på den och tycker den är jättefin. // Agge, som nu börjar bli lite nervös över allt ogräs som växer i mina rabatter...
Äsch då agge, jag har också ogräs i rabatterna...  det har vi nog alla  Ciczi
Lotte i Skåne
05-05-2007, 15:01
nämen Agge!! Inte har väl DU ogräs!!!! *L*.. Är väl ingen annan som har!!! Eller hur!!! *ss*.. Jag minns när JAG skulle ha en trädgårdsträff på min koloni för ett par år sen.. Rensade ogräs som en idiot ett par dagar.. men kom sen på att det ändå inte är DET folk skulle gå o titta efter... o mycket riktigt.. Vem brydde sig om det... när det fanns så mycket annat att titta på o prata om.. Ogräs dras vi ju alla med.... Jag LOVAR O SVÄR.. i alla falll... att BARA titta på alla dina fina irisar... Hälsar Lotte som längtar efter morgondagen...
En helt annan sak angående i morgon.... VAD ska jag ha på mig... Ciczi
vickeva
05-05-2007, 17:22
CITAT (Ciczi @ 05-05-2007, 17:56)  En helt annan sak angående i morgon.... VAD ska jag ha på mig... Ciczi  bikini? overall? regnställ? kortkort och högklackat? jeans och gympadojor?
stennie
05-05-2007, 19:08
CITAT (Ciczi @ 05-05-2007, 17:56)  En helt annan sak angående i morgon.... VAD ska jag ha på mig... Ciczi Kläder??!!
CITAT (stennie @ 05-05-2007, 20:08)  Kläder??!! Garvar... !!!  Det skulle va en syn om trelleborgarna kommer utan....  Ciczi
 Äntligen söndag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ska bara sova lite Min man fattar inte hur jag kan tycka det är så kul,,,men det är det. Sedan tror svärfar och min man att jag ska köra vilse,,,så jag har studerat kartan extra noga,, jag kommer inte berätta för dem om jag och svärmor kör vilse. Kläder ja du Cizci ,, gick runt i mina säckiga skitiga trädgårdsbyxor idag och tänkte tankar om ja just kläder,min man trodde inte jag kunde åka utan innehållet i fickorna på trädgårdsbyxorna( han tror nog vi ska arbeta i någons trädgård  han förstår liksom inte tjusningen med denna träff.), men kläder ska jag ha på,  , är det ng som har koll på vädret,, får väl kolla det på nätet och jag lovar att jag kommer med kläder men ej skitiga trädgårdsbyxor... see you tomorrow,, med  hälsning JAkob
marskattan
05-05-2007, 20:33
Kläder är oxå ett stort problem för mig!!! Alltså inte beslutet ATT ha kläder på utan VAD?
Och vad ska jag plocka ut att byta med? En sak är säker och det är att det i alla fall blir dagliljor. Jag exprimenterade lite för två år sedan, köpte in frön från en odlare i USA och det gick jättebra... lite väl bra. I början var det inga problem men nu när det är dryga 70 plantor så har jag lite svårt att få plats med allt.
Vägbeskrivning från Odla hem till mig håller jag på att sammanställa just nu och ska skriva ut och ta med mig en bunke tills imorgon. Och väskan ska packas med frys-teip och penna för dom som inte har Odlar-knapp. Och säkert massvis med övriga saker som jag lär glömma....
// Förvirrade och nervösa Agge
marskattan
05-05-2007, 21:38
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 29-04-2007, 22:10)  Den officiella utförsäljningen börjar inte förrän veckan efter så ni får första chansen att göra fynd med halva priset på alla växter. Blev faktiskt lite besviken eftersom Odla har hållt öppet idag oxå... Trodde vi skulle vara först på plats och botanisera bland plantorna... Men men, det blir nog bra ändå.
Göran Carlsson, Odla.nu
05-05-2007, 21:52
Egentligen var det meningen att utförsäljningen skulle börja denna helgen men vi flyttade fram det en vecka. Trädgårdsföreningen i Höör var dock redan inbokad och eftersom de meddelat sina medlemmar så ville jag inte ändra på det. Vi kommer dock inte marknadsföra det för allmänheten förrän i nästa vecka. Även om det kom fler idag än jag trodde och de handlade en del så märks det ingen större skillnad bland plantorna. CITAT (marskattan @ 05-05-2007, 22:38)  Blev faktiskt lite besviken eftersom Odla har hållt öppet idag oxå... Trodde vi skulle vara först på plats och botanisera bland plantorna... Men men, det blir nog bra ändå.
Nina H i NÖ Skåne
05-05-2007, 21:59
Ska bli jättespännande i morgon! Både se vad odla.nu-plantskolan har för växter, möta Linus & samåka osv. (vi tar en rundtur i min trädgård & bekanta oss lite före vi åker också.;-)...) Och jättekul möta gamla (kul att tex. att du också kommer, Lotte!...) & nya garden freaks & att besöka marskattans trädgård ...ja allt!!! Väl mött i morgon!
Måste bara får önska er en fantastisk dag idag, alla ni som får träffs däre nere i Skåneland Hoppas ni får strålande sol, blå himmel, tomma plånböcker ( vilket i sin tur innebär en massa nyförvärv i plantväg), och framför allt en fin samvaro tillsammans .
Och avis! Jag!...........inte ett dugg ...........( i alla falll inte nån missunsam sådan ) En utförlig rapport förväntar vi oss naturligtvis efteråt
Självklart kommer rapport om odlamötet... ! Jag har iaf packat min kamera och den rymmer fler än 500 bilder per gång...  Ciczi
vickeva
06-05-2007, 07:20
Jag ser också fram emot en rolig dag, kul att få ansikte på så många... Vi ses snart alla...
aanderss
08-05-2007, 21:23
Hur var träffen?
vickeva
08-05-2007, 21:26
Hemsk kolla själv odlatråd
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|