|
absolut, vi tar med lite att tugga på...  men va trist att plantskolan ska läggas ner?.. ajdå, men världen är tuff och man måste prioritera. Ciczi
catlady
16-03-2007, 19:48
Ojdå! Om det ska fyndas kanske man ändå skulle ta sin egen bil...
vickeva
19-03-2007, 12:55
Vilken tur att vi bestämde träffen nu då, innan ni lägger ner, annars hade nog jag inte kommit iväg till odla..
Självklart tar vi med fika, men hur blir det nu.. skulle vi fika i marskattans trädgård, eller tar vi bara odla denna gång?
Nu blir jag ännu mer avis!!! Inte nog med att ni får träffas och ha mysigt, ni får köpa rea-perenner oxå. Hur orättvis får världen bli?? Nåja; ha det så kul.
Alexander-VG-zon3
19-03-2007, 18:48
[quote name='marskattan' date='09-03-2007, 19:38' post='572498'] 1. Vickeva, Hjärup 2. Stennie, Trelleborg 3. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 4. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 5. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 6. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 7. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 9. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Fruberglund, Gränna/Jönköping, är sugen på att åka men det är ju så låååååångt. 12. Linda, Lomma 13. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 14. Eva, N Rörum, Höör 15. Tobias, Trelleborg 16. marskattan/ Agge + min kära mor + ev grannen. Utanför Hörby, där det oxå planeras för en fikapaus i trädgården.
jag kommer inte
marskattan
19-03-2007, 18:48
För min del så kan vi mer än väl ta och fika på plantskolan, har vi tur så kanske en eller båda "grabbarna" kan sitta med en stund. Sen kan vi ju ta växt-bytena/"marknaden" hemma hos mig och det är ju ingenting som säger att det är förbjudet att ta en kopp kaffe då oxå. För er som inte varit på Odlas plantskola så kan jag rekomendera PLATS FÖR PLANTOR PÅ HEMVÄGEN!!! Deras priser i vanliga fall är helt suveräna och ska det nu bli lite rea-priser så kommer i alla fall jag bli totalt skogs-tokig
fruberglund
19-03-2007, 18:51
Är sååå sugen...vi får väl se hur läget ligger med både pengar och tid då. Kanske kan få med mig mamma, hon bor på vägen ner (Ljungby) och grannen så får jag sällskap i bilen i alla fall Och så rea till råga på allt...ja inte lär jag tjäna på det om man räknar soppapengar men det är ju nöjet att få träffa grabbarna innan de slår ihop sin "nyöppnade" plantskola som drar lite också
ojojojo....  har ska det shoppas....  får tittat snällt på sambon så att jag får låna bilen.... Ciczi
vickeva
19-03-2007, 19:23
CITAT (flaxss @ 19-03-2007, 18:48)  jag kommer inte Men snälla Linus, har det hänt något?
Alexander-VG-zon3
19-03-2007, 20:01
CITAT (vickeva @ 19-03-2007, 19:23)  Men snälla Linus, har det hänt något? kan inte bara , plus har jag inga pengar heller
Mia, zon 3
20-03-2007, 16:35
[quote name='Halli' date='06-03-2007, 19:25' post='570454'] Jag är också sugen, men måste kolla lite längre fram hur maken har det....  Och så vill jag ju åka på Jättegrönt i Linköping som är den dagen.....  åhh, beslutsångest... Jag ska stå och sälja på Jättegrönt, så jag kan ju inte heller.... Men vilken mysig idé! Och jag tycker också att vi kunde hitta på en träff lite längre norrut nån gång. Kan tipsa om Botanicus plantskola utanför Skänninge! För den som inte varit där: Visningsträdgård med perenner + en del rosor. Frilandsodlade perenna plantor för 15:-/st (finns en del för 30:-, och ett litet urval dyrare också). Men först är det ju som sagt Jättegrönt i Linköping, så de som inte vill åka till Skåne den 6:e maj kan ju kanske ta sig dit istället? Jag ska som sagt vara där....
vickeva
20-03-2007, 16:40
Du kanske ska göra en separat tråd om en träff i Linköping, för det är ju inte säkert att de som bor i närheten går in och läser denna tråd... De vet ju förmodligen att de inte ska till Skåne den dagen. Jag tänkte, bara så att ingen missar...
pusillus
20-03-2007, 16:58
JA, Mia fixa ny tråd o berätta mer, jag är intresserad! Jag ska tyvärr inte på skåneträffen, jag bara läser tråden för jag är så avundsjuk på alla här
CITAT (pusillus @ 20-03-2007, 16:58)  JA, Mia fixa ny tråd o berätta mer, jag är intresserad! Jag ska tyvärr inte på skåneträffen, jag bara läser tråden för jag är så avundsjuk på alla här  Samma här. Till Skänninge/Linköping kan jag ju nästan cykla. Dra igång en egen tråd Mia!
Mia, zon 3
22-03-2007, 16:26
OK - här kommer den! Nya tråden
vickeva
29-03-2007, 21:00
Hej igen alla som ska med till Odla i maj. Jag tänkte bara säga att jag åker till Thailand i morgon och kommer inte hem förrän den 11 april, så om ni bestämmer något mer, så pm:a gärna mig så att jag inte missar något som skrivits när jag var borta. Annars tycker jag att vi tar tag i detta igen i slutet av april och ser hur många som fortfarande vill.
Biggan_
30-03-2007, 06:00
CITAT (vickeva @ 29-03-2007, 22:00)  Hej igen alla som ska med till Odla i maj. Jag tänkte bara säga att jag åker till Thailand i morgon och kommer inte hem förrän den 11 april, så om ni bestämmer något mer, så pm:a gärna mig så att jag inte missar något som skrivits när jag var borta. Annars tycker jag att vi tar tag i detta igen i slutet av april och ser hur många som fortfarande vill. Trevlig resa vickeva!
stennie
30-03-2007, 07:34
Hoppas du får en trevlig resa!
fruberglund
30-03-2007, 09:59
Kan tyvärr inte komma den helgen...ska på 70-årskalas i Växjö på lördagen och så fyller svärfar 60 också så det blir nog nåt hos dem på söndagen. Synd...jag hade gärna träffat både er och grabbarna och sen stänger de ju igen
vickeva
30-03-2007, 10:25
Tack Biggan och Stennie, lovar att göra mitt bästa för att få en riktigt bra semester:D Synd fru Berglund, det hade varit kul att träffa dig också.. Men vi kan väl ha en träff nån annan gång med, och då kommer kanske Göran och Ingemar med...
fruberglund
30-03-2007, 12:17
CITAT (vickeva @ 30-03-2007, 11:25)  Tack Biggan och Stennie, lovar att göra mitt bästa för att få en riktigt bra semester:D Synd fru Berglund, det hade varit kul att träffa dig också.. Men vi kan väl ha en träff nån annan gång med, och då kommer kanske Göran och Ingemar med... Ja  Och så glömde jag förstås att säga Trevlig resa!
Är det försent att anmäla sig,, jag vill med,,  Det att odla ska lägga ner var tråkigt, de såg lite spännande ut i Allers tidning.  jag hittade inte listan men visst var det någon i från Lyckeby som tänkte sig komma med, isåfall ,, jag bor på vägen kan man säga, Karlshamn. Om det nu inte är försent att anmäla sig Jakob [/color]
1. Vickeva, Hjärup 2. Stennie, Trelleborg 3. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 4. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 5. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 6. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 7. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 9. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Fruberglund, Gränna/Jönköping, är sugen på att åka men det är ju så låååååångt. 12. Linda, Lomma 13. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 14. Eva, N Rörum, Höör 15. Tobias, Trelleborg 16. marskattan/ Agge + min kära mor + ev grannen. Utanför Hörby, där det oxå planeras för en fikapaus i trädgården. 17..Jakob, Karlshamn.
Jo här hittade jag listan,,[attachment=902:419_27So...30111112.gif] hoppas att det är ok
Christina i Småland
01-04-2007, 16:43
Jag har fått maken att gå med på att ta vägen över Sösdala, när vi ska hem från västkusten till Småland. Så jag kommer! Hälsningar Christina
1. Vickeva, Hjärup 2. Stennie, Trelleborg 3. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 4. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 5. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 6. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 7. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 9. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Fruberglund, Gränna/Jönköping, är sugen på att åka men det är ju så låååååångt. 12. Linda, Lomma 13. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 14. Eva, N Rörum, Höör 15. Tobias, Trelleborg 16. marskattan/ Agge + min kära mor + ev grannen. Utanför Hörby, där det oxå planeras för en fikapaus i trädgården. 17..Jakob, Karlshamn. 18. Christina, Hillerstorp
vickeva
01-04-2007, 16:54
CITAT (fruberglund @ 30-03-2007, 13:17)  Ja  Och så glömde jag förstås att säga Trevlig resa! Tack du ocksa vi har det jattebra, surfar lite nu bara... och da var jag ju tvungen att ga in och kolla vad ni gor har hemma Och Jakob och Christina, vad kul att vi blir fler. Klart att det inte ar for sent att anmala sig
Trevlig resa, Vickeva! Släpa nu hem så mycket orkideer och annat vackert du vågar och orkar bära!
Ewa smålänska höglandet
04-04-2007, 09:15
Hänger också på 1. Vickeva, Hjärup 2. Stennie, Trelleborg 3. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 4. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 5. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 6. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 7. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 9. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Fruberglund, Gränna/Jönköping, är sugen på att åka men det är ju så låååååångt. 12. Linda, Lomma 13. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 14. Eva, N Rörum, Höör 15. Tobias, Trelleborg 16. marskattan/ Agge + min kära mor + ev grannen. Utanför Hörby, där det oxå planeras för en fikapaus i trädgården. 17..Jakob, Karlshamn. 18. Christina, Hillerstorp 19. Ewa, Vetlanda
*Agnes*
10-04-2007, 19:24
Hänger också på
1. Vickeva, Hjärup 2. Stennie, Trelleborg 3. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 4. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 5. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 6. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 7. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 9. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Fruberglund, Gränna/Jönköping, är sugen på att åka men det är ju så låååååångt. 12. Linda, Lomma 13. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 14. Eva, N Rörum, Höör 15. Tobias, Trelleborg 16. marskattan/ Agge + min kära mor + ev grannen. Utanför Hörby, där det oxå planeras för en fikapaus i trädgården. 17..Jakob, Karlshamn. 18. Christina, Hillerstorp 19. Ewa, Vetlanda 20. Agnes med vännina Malmö
fruberglund
10-04-2007, 22:52
Tar bort mig då så det blir rätt antal. Ha så kul allihopa 1. Vickeva, Hjärup 2. Stennie, Trelleborg 3. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 4. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 5. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 6. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 7. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 9. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Linda, Lomma 12. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 13. Eva, N Rörum, Höör 14. Tobias, Trelleborg 15. marskattan/ Agge + min kära mor + ev grannen. Utanför Hörby, där det oxå planeras för en fikapaus i trädgården. 16..Jakob, Karlshamn. 17. Christina, Hillerstorp 18. Ewa, Vetlanda 19. Agnes med vännina Malmö
Nina H i NÖ Skåne
10-04-2007, 23:32
Erkänner: Sällan jag besöker odla.nu.... Råkade idag. Sicken tur jag har för då fick jag se att det är Skåne-träff på gång! Hakar gärna på. Sösdala är ju nära och den plantskolan besöker jag gäääärna! Ser också att fler "från trakten" + en och annan bekant i övrigt ämnar sig dit. Jag samåker gärna. Linus kanske? (Nästan "granne" med dig ju...;-)...) 1. Vickeva, Hjärup 2. Stennie, Trelleborg 3. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 4. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 5. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 6. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 7. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 9. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Linda, Lomma 12. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 13. Eva, N Rörum, Höör 14. Tobias, Trelleborg 15. marskattan/ Agge + min kära mor + ev grannen. Utanför Hörby, där det oxå planeras för en fikapaus i trädgården. 16..Jakob, Karlshamn. 17. Christina, Hillerstorp 18. Ewa, Vetlanda 19. Agnes med vännina Malmö 20. Nina H i NÖ Skåne - Broby. Samåk Linus?
Märta-Linnéa
11-04-2007, 16:57
Får en nykomling hänga på? Jag bor i Lund och samåker gärna. Är i flyttagen just nu, så helgerna är rätt inbokade men ett och annat besök i en plantskola borde hinnas med...
Märta Linnea klart du får hänga på  kopiera in ditt namn på listan oh skriv varifrån du åker ifall det är nån som vill samåka... Ciczi
Märta-Linnéa
11-04-2007, 20:56
Vad bra,  , då gör jag det och hoppas att jag kan åka med någon. [quote 1. Vickeva, Hjärup 2. Stennie, Trelleborg 3. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 4. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 5. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 6. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 7. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 9. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Linda, Lomma 12. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 13. Eva, N Rörum, Höör 14. Tobias, Trelleborg 15. marskattan/ Agge + min kära mor + ev grannen. Utanför Hörby, där det oxå planeras för en fikapaus i trädgården. 16..Jakob, Karlshamn. 17. Christina, Hillerstorp 18. Ewa, Vetlanda 19. Agnes med vännina Malmö 20. Nina H i NÖ Skåne - Broby. Samåk Linus? 21. Annika (Märta-Linnéa) i Lund - samåker gärna [/quote]
vickeva
12-04-2007, 14:37
Det känns som om följande personer kanske skulle kunna samåka, jag kör gärna, vad säger ni om det. Jag får plats med en till i bilen om någon mer känner att Lundatrakten känns som hemma.. Eller kan vi väl köra inom Norra Rörum och plocka upp Eva?
Ni kan väl höra av er och säga om ni vill åka med mig? Viveka
1. Vickeva, Hjärup 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Linda, Lomma
edit Oj jag missade ju Märta Linnea, du kan juj åka med mig!! förlåt
Alexander-VG-zon3
12-04-2007, 18:31
1. Vickeva, Hjärup 2. Stennie, Trelleborg 3. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 4. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 5. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 6. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 7. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 9. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Linda, Lomma 12. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 13. Eva, N Rörum, Höör 14. Tobias, Trelleborg 15. marskattan/ Agge + min kära mor + ev grannen. Utanför Hörby, där det oxå planeras för en fikapaus i trädgården. 16..Jakob, Karlshamn. 17. Christina, Hillerstorp 18. Ewa, Vetlanda 19. Agnes med vännina Malmö 20. Nina H i NÖ Skåne - Broby. Samåk Linus? 21. Annika (Märta-Linnéa) i Lund - samåker gärna 22.Linus - Broby . kanske samåka med Nina !?
( jag vet inte än om jag kommer eller inte , men tror någ att jag kan komma )
sen nåt förslag !! skulle vi ha nån växtmarknad med !? vad tycker ni ?
typ där vi kan skänka/byta/sälja plantor . om vi skulle fika i någons trädgård kan vi kanske ordna nån växtmarknad hos den i trädgården , vad tycker ni om det ?
marskattan
12-04-2007, 22:29
Jepp vi kan ha någon form av växtmarknad/bytesmarknad hemma i min trista trädgård... Men pga att trädgården knappast är enorm så föreslår jag att vi tar med blommorna/det vi vill erbjuda och har det på picknick-filtar eller liknande. För om alla är superavancerade och kommer med bord att ha sina blommor på så kan det bli liiiite trångt. Eller så kanske min snälle och händige gubbe fixar ihop ett jättebord av pallbockar och playwood skivor.
Jag tänkte låna ihop några bänkar och stolar av grannarna häromring och har även filtar att tillgå, allt för att ni inte ska behöva fylla bilarna med sådana "onödiga" saker = mer plats till blommor *flinar*
Skulle det vara dåligt väder så tränger vi ihop oss i huset.
- Dock bör det tilläggas att vi inte är lämpliga för allergiker då vi har hund (stor och extremt snäll) samt 3 katter!
Vi planerar att ha kaffe, te och något kallt att dricka och så får ni själva fixa det ni vill "tugga" i er.
// Agge, som ser fram emot detta men samtidigt börjar bli nervös!!! jisses, kommer min trädgård att duga?!?
Alexander-VG-zon3
12-04-2007, 22:45
jodå klart den duger , men det tycker jag låter som en bra ide ? vad tycker resten ? annars så kan man ju ha sina plantor direkt på gräsmattan ?
sen ska man ju inte känna tvång att ha med sig plantor heller . men om det är nån som har så skulle det va kul att få/byta/köpa nåt från medlemmar här nåt extra ju
Nina H i NÖ Skåne
12-04-2007, 23:07
Ni är annars jättevälkomna hem hit i vår trädgård (1500 kvm)! Vi bor ju rätt nära Sösdala (i Broby).... om du har "trångt" menar jag, Marskattan?.... Eller skämtar du?;-) (Har för mig att du berättade motsatsen när vi träffades på fröträffen i Marieholm???? Fel?...) Men bord lär det väl inte bli fråga om? Bara ställa upp våra krukor på mark/gräs....
Int ska vi krångla till det väl, vi kör på gräsmattan...  Ska vi förresten säga en ungefärlig tid när vi ska träffas på odlas plantskola eller? (när öppnar de?) Ciczi
marskattan
13-04-2007, 22:17
CITAT (Nina H i NÖ Skåne @ 13-04-2007, 00:07)  Ni är annars jättevälkomna hem hit i vår trädgård (1500 kvm)! Vi bor ju rätt nära Sösdala (i Broby).... om du har "trångt" menar jag, Marskattan?.... Eller skämtar du?;-) (Har för mig att du berättade motsatsen när vi träffades på fröträffen i Marieholm???? Fel?...) Men bord lär det väl inte bli fråga om? Bara ställa upp våra krukor på mark/gräs.... Hej Nina! Jämfört med dig så har jag en jätteliten trädgård, den är bara 500 kvm (hela tomten är 1050) och lär nog inte bli större för vi har världens snålaste bonde till granne. Så det du minns från fröträffen hos Mari var nog min vurm för irisar samt min samlar-mani på fröer *flinar* Så det är väl frågan om det är praktiskt möjligt att få in ca 20-25 personer samt plantor på min gräsmatta och det bör väl gå. Det stora problemet blir om det är enormt varmt och gassande sol för vi har inte mycket till skugga... Men det löser vi om det problemet uppstår. Så alla är fortfarande hjärtligt välkomna hit och jag tackar för att du så snällt erbjöd din trädgård!
marskattan
13-04-2007, 23:02
CITAT (Ciczi @ 13-04-2007, 18:19)  Int ska vi krångla till det väl, vi kör på gräsmattan...  Ska vi förresten säga en ungefärlig tid när vi ska träffas på odlas plantskola eller? (när öppnar de?) Ciczi Jag kan ta på mig uppgiften att prata med Odla om när det passar att vi kommer (alternativt höra med Sylvia om hon vet något mer). Jag körde förbi plantskolan idag men där var inte öppet Jag tänkte även skriva ihop en liten vägbeskrivning från Odlas plantskola hem till oss (ca 2 mil) så alla kan känna sig säkra på att hitta hit om bil-karavanen kommer på villovägar. Tänkte lägga den någonstans här på forumet så man kan ladda ner den här, samt även skriva ut några ex och ha med mig till plantskolan. Alltså; vilken tidpunkt passar bra för att träffas på Odla? Om jag föreslår kl 11.00 låter det bra? Sen behöver vi ju inte bestämma någon tidpunkt för att köra vidare till mig, utan vi märker väl när vi är lagom nöjda (dvs slut i plånboken o fullt i bilen)? Så försöker jag ta kontakt med Odla under veckan och hör av mig här med mer bestämda tidpunkter nästa helg.
Nina H i NÖ Skåne
14-04-2007, 01:02
Låter jättebra marskattan!!
vickeva
14-04-2007, 06:52
Kanon, Marskattan!
vickeva
19-04-2007, 20:55
Skriver i denna tråd för att alla de som prenumererar på denna tråd ska få reda på att det händer nya saker, gå till Ny sida om besöket på odla.Alla är för övrigt fortfarande välkomna att anmäla sig!
marskattan
19-04-2007, 21:10
Smart tänkt vickeva!!!
vickeva
20-04-2007, 06:34
CITAT (marskattan @ 19-04-2007, 22:10)  Smart tänkt vickeva!!!
CITAT (vickeva @ 12-04-2007, 15:37)  Det känns som om följande personer kanske skulle kunna samåka, jag kör gärna, vad säger ni om det. Jag får plats med en till i bilen om någon mer känner att Lundatrakten känns som hemma.. Eller kan vi väl köra inom Norra Rörum och plocka upp Eva? Ni kan väl höra av er och säga om ni vill åka med mig? Viveka
1. Vickeva, Hjärup 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Linda, Lomma
edit Oj jag missade ju Märta Linnea, du kan juj åka med mig!! förlåt Vad gulligt av dig att erbjuda skjuts! Jag åker gärna med dig, måste bara stämma av att jag verkligen kan åka med... Jag återkommer!
Alexander-VG-zon3
20-04-2007, 21:32
kom på en sak , om någon här inne skulle skriva ut sidan med listan på folk när den blir klar och sen kan vi bocka av när folket kommer , så vi håller räkningen och vet att alla är komna
vickeva
21-04-2007, 09:26
Var bor du då, Halli? CITAT (Halli @ 20-04-2007, 22:28)  Vad gulligt av dig att erbjuda skjuts! Jag åker gärna med dig, måste bara stämma av att jag verkligen kan åka med... Jag återkommer!
CITAT (flaxss @ 20-04-2007, 22:32)  kom på en sak , om någon här inne skulle skriva ut sidan med listan på folk när den blir klar och sen kan vi bocka av när folket kommer , så vi håller räkningen och vet att alla är komna Kan vi inte också sätta på oss en liten namnlapp med våra namn (alias och förnam) så vi vet vem vi är ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|