Full version: Töntigaste reklamen
Sidor: 1, 2, 3, 4
Tosan
Jo det har du nog rätt i... Och de kan verkligen inte nedlåta sig att visa att de kan mindre än oss kvinnor...
Berith
Bra att ni tog tillbaka tråden! tummenupp.gif
anna_rispan
Bananas are for monkeys...man ska dricka en dryck i stället. piller är det väl inte. o jag minns ju varans namn också...men men. så det är väl en bra reklam då eller?? smile.gif
MariaS
CITAT (Bettson @ 29-10-2007, 22:40) *
Menar ni han som lite artistikt skvätter olja över motorn när han ska byta olja? Jag vrider mig av skratt varje gång. Tycker faktist att den är skitkul eftersom jag så att säga sett originalet.

Att i slutet på sjuttiotalet som kvinna åka in i en gör det självhall, som på den tiden var karlarnas egna lilla paradis för att tillsammans med en annan kvinnlig vän byta motorn på hennes bubbla. Bli ut-tittad och få taskiga kommentarer om kärringar och bilar.

Att uppleva att det blir tystare och tystare med glåporden och att det slutar med att vi hjälper herrarna i stället, det kändes gött.

Och han i filmen han är inte så töntig, bara realistisk. Jag har sett värre.

Vilket fortfarande får mig att gapskratta av nostalgi varje gång jag ser honom yahoo.gif

Det jobbigaste med denna reklamen är att OK Q8 står BAKOM tönten, eller tvärtom. Hade det bara varit en sketch, hade det varit kul, men nu är det reklam som ska framhäva OKQ8! thumbdown.gif
pejori
CITAT (anna_rispan @ 30-10-2007, 08:40) *
Bananas are for monkeys...man ska dricka en dryck i stället. piller är det väl inte. o jag minns ju varans namn också...men men. så det är väl en bra reklam då eller?? smile.gif

är det en dryck!!! confused.gif blink.gif slap.gif
där ser man...nä det är bättre att äta naturliga råvaror, inte konstgjorda drycker...ta en banan och släpp loss apan w00t.gif
Magdis
Nu har det dykt upp alla tiders nördigaste reklam! Den där med "Elin - ekologisk mjölkbonde" som står i sitt kök och pratar om hur hennes son imiterar kossor och sen visar hon hur hon själv imiterade kossor när hon var liten. Den är bara så pinsam så man rodnar. blink.gif
Piccante
CITAT (Bee @ 24-08-2007, 10:00) *
Den har jag också reagerat på! Fjantigt är förnamnet på den.

En stark "runner-up" i mina ögon som den töntigaste reklamen är IF Försäkringsbolag med dom animerade mössen och män i vita rockar. Kalkonstämpel på den!

Den roligaste radioreklamen just nu är Telias reklam för bredband. Dom har många snuttar med grabbarna Måns och Valle. Klart kul!

Hur kan man tycka illa om IF-råttorna fear.gif fear.gif det är ju den enda reklamen jag skrattar åt ju! De är ju jättebra animerade.

Annars är min inställning till reklam den att som ordspråket säger; bra saker säljer sig själva! dvs är de tillräckligt bra så säljer de ändå, måste man göra reklam för det JÄMT så är det förmodligen skit. Försöker undvika att köpa de produkter som förstör mina tv-program.

På hatlistan nu står alla gula fula tomtar och troll dvs Parlino kontantkort och Eniro söktjänster. ranting.gif
Anma
Jag hatar Skodas reklam!! Allt är väl ok annars men i kontrollrummet sitter en Clown! Är det clowner som kontrollerar deras bilar kommer jag ALDRIG att köpa en Skoda!

Iförsig kommer jag inte att göra det ändå, inga sköna bilar att sitta i!
Berith
Den clownen har jag också undrat över. Vad gör han där??

Sen är ju Snickers reklam nåt i överkant, den med alla nakensprättarna på fotbollsmatchen. Vaa...??
Betty
CITAT (Magdis @ 02-12-2007, 23:02) *
Nu har det dykt upp alla tiders nördigaste reklam! Den där med "Elin - ekologisk mjölkbonde" som står i sitt kök och pratar om hur hennes son imiterar kossor och sen visar hon hur hon själv imiterade kossor när hon var liten. Den är bara så pinsam så man rodnar. blink.gif

Håller med! yes.gif Slutsatsen jag drar av den reklamen är att man blir konstig i huvudet av för mycket mjölkdrickande... (själv är jag lactosintollerant och dricker inte mjölk öht)

CITAT (Markus_H @ 02-12-2007, 23:20) *
Hur kan man tycka illa om IF-råttorna fear.gif fear.gif det är ju den enda reklamen jag skrattar åt ju! De är ju jättebra animerade.

If-råttorna är underbara! wub.gif

CITAT (Anma @ 02-12-2007, 23:38) *
Jag hatar Skodas reklam!! Allt är väl ok annars men i kontrollrummet sitter en Clown! Är det clowner som kontrollerar deras bilar kommer jag ALDRIG att köpa en Skoda!

Clownen får man se när det pratas om priset på Skoda. Jag uppfattar det som att de menar att priset är rena skämtet.
kompostjord
Här är mer med Skoda
Nu kan man tro att jag jobbar som Skoda säljare, men jag tillhör ju de som inte gillar dessa bilar alls.
Min 15 år äldre Opel känns som rena lyxkärran om man jämför.
Så nu vet jag varför gummilisterna krympt 10% på min Chefs skoda, de var av lakrits.......
http://www.youtube.com/watch?v=NwBE1l6QexU
Betty
CITAT (kompostjord @ 03-12-2007, 13:41) *
Här är mer med Skoda
Nu kan man tro att jag jobbar som Skoda säljare, men jag tillhör ju de som inte gillar dessa bilar alls.
Min 15 år äldre Opel känns som rena lyxkärran om man jämför.
Så nu vet jag varför gummilisterna krympt 10% på min Chefs skoda, de var av lakrits.......
http://www.youtube.com/watch?v=NwBE1l6QexU

Ingen Skoda-fan jag heller men den där skulle jag kunna tänka mig att sätta mig i - Öhhh, jag menar förståss - sätta i mig. angel_not.gif
Snigelhatare
CITAT
där ser man...nä det är bättre att äta naturliga råvaror, inte konstgjorda drycker...ta en banan och släpp loss apan

Ta av dig skorna! Ge apan i dig en chans. Var det inte så Povel sjöng?
Tobe3
Varför dessa påhopp på Skodabilar???
Har ni bara suttit i gamla Felicior???
Skoda byggs av VAG komponenter. Alltså VW, Audi och Seat. Det är samma saker i bilarna. Kolla in en VW Golf och gå sedan över till en Skoda Octavia. Exempel: Motorerna kommer från samma fabrik. Bara dekalen på motorkåpan som byts. Finns 1000-lika delar i bilarna och SAMMA bottenplatta!!!

Töntig reklam var det
All gammal skåpmat som snåla företag tar fram år efter år. Kan de inte hitta på något nytt så kan de väl bara låta bli. Bättre att bara visa företagets logotype.
Anma
CITAT (Tobe3 @ 04-12-2007, 23:11) *
Skoda byggs av VAG komponenter. Alltså VW, Audi och Seat. Det är samma saker i bilarna. Kolla in en VW Golf och gå sedan över till en Skoda Octavia. Exempel: Motorerna kommer från samma fabrik. Bara dekalen på motorkåpan som byts. Finns 1000-lika delar i bilarna och SAMMA bottenplatta!!!

Töntig reklam var det
All gammal skåpmat som snåla företag tar fram år efter år. Kan de inte hitta på något nytt så kan de väl bara låta bli. Bättre att bara visa företagets logotype.

Faktiskt har jag inget emot vad som finns under huven, över huvudet eller under fötterna på Skoda. Problemet är det som finns kupen... Komfort? Nja, det får andra bilar ta hand om... Tycks de tänka. Men så klart, Skoda är jämförelsevis billig, någonstans måste ju pengarna sparas!

Vi letade efter bíl för någon månad sedan. Satt i varje något så när snygg Skoda som bilfirman hade inne. Ingen av Skodorna var skön att sitta i! Golfen var inte ett dugg bättre på den punkten.

För vår del slutade det med en Saab 9-5, visserligen inte en sprillans ny , de är för dyra, men där kan man prata komfort! smile.gif Rolig att köra är den också!
kompostjord
Ja men hur gör man när alla gummilister krympt och vatten kommer in i bakluckan och runt dörrar och taklucka samt fönster? Tejpa med julklappstejpen eller?
Har hyfsade lister på min Amazon från 1962, trevligt med Kvalitet.
Betty
CITAT (Tobe3 @ 04-12-2007, 23:11) *

Töntig reklam var det

Sitter ogärna i både Skoda Octavia och VW Golf - ingen komfort!
Föredrar vår V70 - Volvo har både kvalitet och komfort. 000.gif
Betty
CITAT (Markus_H @ 02-12-2007, 23:20) *
.../

Annars är min inställning till reklam den att som ordspråket säger; bra saker säljer sig själva! dvs är de tillräckligt bra så säljer de ändå, måste man göra reklam för det JÄMT så är det förmodligen skit. /...

Får mig att tänka på Julmust - den säljer hur bra som helst utan reklam i TV!
Tobe3
CITAT (Betty @ 05-12-2007, 09:48) *
Sitter ogärna i både Skoda Octavia och VW Golf - ingen komfort!
Föredrar vår V70 - Volvo har både kvalitet och komfort. 000.gif

Jag föredrar förståss hellre min nya Audi A6 än någon Hisingekontaner överhuvudtaget.
Det blir ungefär lika som med den jämförelse du gör mellan Golf/Octavia vs Volvo V70. yahoo.gif
Volvo V70 är dubbelt så dyr som de båda. Vore skit av Volvo om det inte skulle bli en bättre bil då.
Bettis
CITAT (Tobe3 @ 05-12-2007, 11:51) *
Jag föredrar förståss hellre min nya Audi A6 än någon Hisingekontaner överhuvudtaget.
Det blir ungefär lika som med den jämförelse du gör mellan Golf/Octavia vs Volvo V70. yahoo.gif
Volvo V70 är dubbelt så dyr som de båda. Vore skit av Volvo om det inte skulle bli en bättre bil då.

Vill inte ha någon av bilarna älskar min Honda CR-V, underbar flirting.gif
Betty
CITAT (Bettis @ 05-12-2007, 12:31) *
Vill inte ha någon av bilarna älskar min Honda CR-V, underbar flirting.gif

...ända tills du behöver köpa reservdelar till den... flirting.gif
Betty
Efter sidospåret åter till ämnet, töntigaste reklamen var det ja;

Jag tycker att den är oerhört töntig den där reklamen där en nördig snubbe, som låter som om han läser sina repliker innantill, har klämt in sig i kylskåpet och i diskmaskinen hos ett par.
Sån reklam borde förbjudas. Undrar hur många barn som får idéer att t.ex. krypa in i diskmaskinen när de leker kurragömma... Livsfarligt!
Bettis
CITAT (Betty @ 05-12-2007, 12:55) *
...ända tills du behöver köpa reservdelar till den... flirting.gif

Har redan gjort det, billigt är det inte crying.gif
Piccante
CITAT (Betty @ 05-12-2007, 10:04) *
Får mig att tänka på Julmust - den säljer hur bra som helst utan reklam i TV!

...och Coca Cola tappar försäljning i Sverige under julen trots all reklam!
Farbror Blå
CITAT (Betty @ 05-12-2007, 14:15) *
Efter sidospåret åter till ämnet, töntigaste reklamen var det ja;

Jag tycker att den är oerhört töntig den där reklamen där en nördig snubbe, som låter som om han läser sina repliker innantill, har klämt in sig i kylskåpet och i diskmaskinen hos ett par.
Sån reklam borde förbjudas. Undrar hur många barn som får idéer att t.ex. krypa in i diskmaskinen när de leker kurragömma... Livsfarligt!

HAha!! skrattar åt Bettys kommentar och den som följer.
(följande inlägg är en kommentar på ett helt annat, men följden av Bettys och det som kommer blir så kul.

"Livsfarligt" som följs av " Har redan gjort det...."

flåt kanske dålig humor

Minns ni inte Kindereggreklamen då?

Mamma (tysk mamma, syns) ska handla och hennes tre barn vill ha nåt från affärn:

nåt gott, choklad och nåt man kan leka med

"Men det blir ju tre önskningar i en, det går ju inte" osv..

Förutom att skiten är dubbadvilket i sej är bra fattigt, så har bernen dessutom tre olika dialekter, vara en åär skåning!!
Bettis
CITAT (Farbror Blå @ 05-12-2007, 14:43) *
[b]HAha!! skrattar åt Bettys kommentar och den som följer.
(följande inlägg är en kommentar på ett helt annat, men följden av Bettys och det som kommer blir så kul.

flåt kanske dålig humor

rotfl.gif rotfl.gif såg inte det själv rotfl.gif rotfl.gif
Betty
HAha!! skrattar åt Bettys kommentar och den som följer.

flåt kanske dålig humor

giggle.gif inte jättedålig humor, bara lite småsjuk kanske...? naughty.gif

Minns ni inte Kindereggreklamen då?

Mamma (tysk mamma, syns) ska handla och hennes tre barn vill ha nåt från affärn:

nåt gott, choklad och nåt man kan leka med

"Men det blir ju tre önskningar i en, det går ju inte" osv..

Förutom att skiten är dubbadvilket i sej är bra fattigt, så har bernen dessutom tre olika dialekter, vara en åär skåning!!

Mm, minns den alltför väl... påminner om den urkassa "Man har så kul med Toffifee" ninja.gif Allvarligt talat, Hur kul kan man ha med en nöt doppad i kola egentligen???
emmas matte
Reklamen för Mariestads öl. När man dricker kommer 2:a världskriget o tuffar igenom lägenheten. skulle aldrig dricka öl som gör reklam för krig o bråk , även om ölet är gott.
anna_rispan
CITAT (emmas matte @ 05-12-2007, 15:14) *
Reklamen för Mariestads öl. När man dricker kommer 2:a världskriget o tuffar igenom lägenheten. skulle aldrig dricka öl som gör reklam för krig o bråk , även om ölet är gott.

är det samma öl som den där alla får vit mustasch?? det är töntigt i allafall.

kriget har jag inte sett.
Farbror Blå
CITAT (Betty @ 05-12-2007, 15:08) *
giggle.gif inte jättedålig humor, bara lite småsjuk kanske...? naughty.gif
Mm, minns den alltför väl... påminner om den urkassa "Man har så kul med Toffifee" ninja.gif Allvarligt talat, Hur kul kan man ha med en nöt doppad i kola egentligen???

tja, kissen ( i mitt album) skulle säkert kunna roa sej och sparka tassboll med den och kladda ner halva huset..
hmm man kan kasta dom på varann?
lägga dom i nåns ficka?

egentligen är möjligheterna obegränsade väl? wink.gif
Anma
Måsta bara lägga in en kommentar med motsatt innehåll, reklam som jag tycker är bra!
Ölreklamen "Stop that nonsens! Really thick!!" Med skägget och "Really cold!" Med frysta kroppsdelar. Kul reklam, men får inte mig köpa ölen ändå... smile.gif
Piccante
Fanns det inte en ohyggligt töntig Ajax reklam? Dubbad film där familjen kommer till fritidshuset i Alperna eller Bayern eller var det nu var och kommer in i den unkna stugan och börjar städa. Mamman tar den vita Ajaxflaskan med neutralt skurmedel och börjar skura inne medan pappa och barn tar den gula med citrusdoft för att göra rent trädgårdsmöblerna och sprida citrondoft ute ! laugh.gif
Tobe3
Den senaste Ajaxreklamen är inte mycket bättre.
Kliniskt rent hus. Rena labmiljön.
Men den vita trappan och köksfläktens alukåpa är skitiga som om de inte varit rengjorda sedan 1800-talet??????
karjo
Jag måste säga blöjreklam. Fy vad dåliga de är. Men det kan ha att göra med att de i mina ögon är "tyska" och sådana reklamfilmer är _alltid_ dåliga!!! Jämför med tex ajax, riesen, merci, wethers, tandkräm, kinder ägg unt so weiter (hur nu det stavas) tongue.gif

Minns ni tandkrämen "herbal" någonting, en seglare och en bäver, seglaren ropar: "åhoj, Herr Bäver". Jag döööör vad dåligt! Det måste vara tidernas sämsta!
Berith
Hörde igår en reklam (hann inte med vems den var) och där speakern säger pogram. slap.gif
krellus
Har alltid retat mig på kaninerna som bara "går och går"... Förnyelse efterlyses härmed...
Marina i Hällekis
För några år sedan var det en reklam, där en kvinna stoppade disken i baddräkten och hoppade i en simbassäng, och någon sa fiffigt Elin!
Då bytte jag kanal!!!

Alla ny dålig reklam, har jag tydligen lyckats förtränga.
Den enda reklam jag kan komma på är Saab, men den tycker jag är bra, älskar den låten.
http://www.youtube.com/watch?v=zKViA_z6jwE
Alphaville
Gammal reklam för Trygg Hansa
Tosan
CITAT (Alphaville @ 04-04-2008, 20:29) *
Gammal reklam för Trygg Hansa

Jaaaaa! Äntligen! Den har jag ju efterlyst.
Regissören var härifrån, tyvärr död nu... Samma kille som gjorde "Strul"
Netha
Vet inte vad reklamen går ut på/vem/vilket företag som lagt ut det
men jag nästan spyr när jag ser den där fågeln (gås? and?) som pratar... skyndar mig att ändra kanal. fear.gif sick.gif
Lemonne

Jag måste byta kanal så fort de kör den där mot piratkopiering där en kille smiter in med en annan kille i en pissoar. Äckligt så jag mår dåligt av det!
Whiskuchi
Jag gillar denna, och denna, och den här

...men dricker Gainomax gör jag inte.
tettan
nu har jag läst hela tråden men har forfarande inte fått veta vem mannen i AXE reklamen är som tydligen var så märkvärdig

kan någon skvallra kanske
Alphaville
CITAT (Tosan @ 04-04-2008, 21:38) *
Jaaaaa! Äntligen! Den har jag ju efterlyst.
Regissören var härifrån, tyvärr död nu... Samma kille som gjorde "Strul"

Kul att du gillar den.
Regissören hette Jonas Frick (var tvungen att plocka fram den gamla VHS-kassetten och se efter blush.gif )
skogstroll
min hatreklam är den för chokladen Merci och den vedervärdiga låten de sjunger. Det har hänt att jag helt mot min vilja gått och trallat på den. Nu måste jag stänga av ljudet eller göra nåt annat när de visar den reklamen
SkaparStugan2
CITAT (Lemonne @ 22-08-2007, 23:09) *
Jag har väääääääldigt svårt för de båda reklamerna för, vad jag tror, är nicotintuggummi. Den ena där en ung tjej kysser en gammal gubbe sick.gif och den andra där en kvinna drar upp kjolen för ett stackars par på en restaurang. nono.gif Den förstnämnda mår jag faktiskt fysiskt illa av och måste slå om panikartat....

Suck... slap.gif

Ja den förstnämda gör mej också illamående! Så äckligt!! sick.gif
embees
CITAT (Lemonne @ 22-08-2007, 23:09) *
Jag har väääääääldigt svårt för de båda reklamerna för, vad jag tror, är nicotintuggummi. Den ena där en ung tjej kysser en gammal gubbe sick.gif och den andra där en kvinna drar upp kjolen för ett stackars par på en restaurang. nono.gif Den förstnämnda mår jag faktiskt fysiskt illa av och måste slå om panikartat....

Suck... slap.gif

Tack för det! Då är det inte bara jag som får kväljningsattacker när den reklamen dyker upp.
embees
Festisreklamen har jag ff inte fattat. Den är -i mina ögon- fullständigt obegriplig.
Lemonne

Och Coop-reklamerna! Samtliga är hemska, men värst är den där då de sjunger om ekologiska varor. Usch och fy!
skogstroll
gick omkring på jobbet o trallade på en whiskasreklam en gång...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon