|
Jag börjar med att nominera: "Man har så kul med Toffifee ....." Kul? Med en chokladask?
Ojoj, det finns ju så måååånga så jag kan inte bestämma mig för vilken som är töntigast! Det var nån för ett tag sen om ett schampo, tror det var Dove. Det började med att kvinna sa: "Torrt äckligt hår är torrt äckligt hår!" o sen kom nästa o sa med filosofisk röst: "Hårtorken....torkar uuuut!"Den var så fjantig att jag rodnade varje gång den spelades upp.
Lady Hamilton
22-08-2007, 18:16
Olw:s Chips reklam då???  Ni minns Chips påsen som en kille satt och åt ur, och när den var tom blåste den in i ansiktet på en dam som börjar slicka på själva påsen.................
CITAT (Lady Hamilton @ 22-08-2007, 19:16)  Olw:s Chips reklam då???  Ni minns Chips påsen som en kille satt och åt ur, och när den var tom blåste den in i ansiktet på en dam som börjar slicka på själva påsen.................   Jamen den var väl lite rolig?  Jag skrattade iallafall.  Jag tycker det är töntigt med såna där sega reklamsnuttar som är helt humorbefriade...typ den förra reklamfilmen för AXE, den där en trist kille gick o tryckte på nån räknare för varje kvinna som tittade på honom.  Då är den nuvarande mycket roligare... boooomshiqawaawaaaaaaww! jag höll på att skratta ihjäl mig.
CITAT (Magdis @ 22-08-2007, 19:24)  typ den förra reklamfilmen för AXE, den där en trist kille gick o tryckte på nån räknare för varje kvinna som tittade på honom. Så bra att jag äntligen fattade vad det var han gjorde med den där räknaren. Lyckades aldrig förstå det
vindspel
22-08-2007, 19:23
"Vad gör du medans kelda gör jobbet?" När karln står och imiterar elvis.
Libresse-reklamen. "Nu blir det litet roligare att ha mens."  Nä, inget gör mensen roligare. Inget.
Snöflinga
22-08-2007, 20:20
Eller reklamen för, vet ej vad, där det sitter en man i frysen, diskmaskinen mm
Jag blir lika förbenad varenda gång jag ser reklamen för vad det nu är med den där karln som ger sig på den stackars krukväxten! Vad har den gjort för ont!!! Jag blir så irriterad att jag glömmer att kolla vad den gör reklam för.
Eller den där odrägligt självgoda typen som sitter på ett plan mellan två väninnor och pladdrar om sin förträfflighet... Jag ska aldrig köpa Polly, om det är såna som dras till dem.
Ush, jag försöker faktiskt låta bli att titta på reklam för jag blir mest frustrerad över hur dålig och irriterande den är.
(OT: Sist jag såg en bra reklamsnutt vad det med de där som ramlade och snubblade till höger och vänster, bakgrundsmusik "The Elephant Walk". Därefter kommer en bäbis på alla fyra krypande, och texten "Fortfarande säkraste sättet att ta sig fram - på alla fyra" dyker upp. Tror det var reklam för Audi Quattro eller någon annan fyrhjulsdriven bil.)
Anki på Öland
22-08-2007, 22:02
När 25-åriga flickor gör reklam för anti-rynkkräm! Anki
Lemonne
22-08-2007, 22:09
Jag har väääääääldigt svårt för de båda reklamerna för, vad jag tror, är nicotintuggummi. Den ena där en ung tjej kysser en gammal gubbe  och den andra där en kvinna drar upp kjolen för ett stackars par på en restaurang.  Den förstnämnda mår jag faktiskt fysiskt illa av och måste slå om panikartat.... Suck...
malin72
22-08-2007, 22:09
[quote name='Magdis' date='22-08-2007, 19:24' post='653570'] Jamen den var väl lite rolig?  Jag skrattade iallafall.  Jag tycker det är töntigt med såna där sega reklamsnuttar som är helt humorbefriade...typ den förra reklamfilmen för AXE, den där en trist kille gick o tryckte på nån räknare för varje kvinna som tittade på honom. men Magdis du menar väl inte att du inte vet vem den triste mannen är????????? själv tycker jag inte att han är såååååååå trist fast reklam snutten är det verkligen
Bettson
22-08-2007, 22:12
Cocacolareklamen med uppblosbara dickan som skrumpnade. Det skulle ilustrera att dockan var törstig. SÅ snart den fått sin Coca-cola så svällde dockan upp igen. Fast mig gav den budskapet att du blir fet av Coca-cola.  CITAT (Lemonne @ 22-08-2007, 23:09)  Jag har väääääääldigt svårt för de båda reklamerna för, vad jag tror, är nicotintuggummi. Den ena där en ung tjej kysser en gammal gubbe  och den andra där en kvinna drar upp kjolen för ett stackars par på en restaurang.  Den förstnämnda mår jag faktiskt fysiskt illa av och måste slå om panikartat.... Suck...  känner likadant. Troligen är PR-gubben en gammal gubbe som önskar bli kysst kanske.
malin72
22-08-2007, 22:17
Lady Hamilton
23-08-2007, 06:11
Denna gillar jag.
En reklam som är aktuell just nu, och som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka är den med alla Allsvenska lagen i fotboll (för det är det väl??). Är det deras fans som ställer till det för grannar och andra? Eller vad menas? Man ser bl.a. en man tömma sina sopor i grannens brevlåda, och tjejen med trucken som ställer en bil med Djurgårdens märke högt upp nånstans... Och andra kastar skräp på han med mopeden. Neej, jag förstår inte budskapet med den reklamen.
skogstroll
23-08-2007, 08:13
CITAT (Castea @ 22-08-2007, 20:34)  Libresse-reklamen. "Nu blir det litet roligare att ha mens."  Nä, inget gör mensen roligare. Inget. Instämmer måste vara en karl som gjort den där reklamen!
CITAT (skogstroll @ 23-08-2007, 09:13)  Instämmer måste vara en karl som gjort den där reklamen!  Möjligt, vi slipper ju åtminstone lida av den fysiska värken från mensen. Jag blir iaf helt störd på DUBBAD REKLAM, de känns så fel...oj...orkar inte dra upp några exempel, det finns för många. Men Ajax känns skyldigt. Typ, tysk 45-årig hemmafru, sminkad till max, fejar huset innan maken kommer hem i kostym från Viktiga Jobbet.
Kakaduan
23-08-2007, 08:29
Eftersom Toffifee redan är "upptagen" - den är verkligen vidrig, måste jag säga K-special (tror jag det är). Superfjollig tjej som pallar äpplen, fnissar och beter sig som en sjuåring. Blir man sådär piggelin och barnslig av flingor avstår jag helst!
En annan bra kandidat är Fanta. Fullkomligt obegripliga filmer med ungdomar i fåniga situationer och en sång med texten "goo bambooka" eller något sådant. Jeeeez, så töntigt.
Werters kola ligger bra till oxo.
Kakaduan
Reklamen för Riesen-kola, då??!! Pojken som blir vuxen och sätter sig med pappan, ber att få låna tidningen och få smaka pappans kolor. "Men.... du har väl alltid sagt att de inte är nåt för dig?" "Det var leeeeenge sen." Blööörk...! Tyvärr gick jag på reklamen ändå, och tappade en plomb p g a kola-eländet.
Yin o Yang
23-08-2007, 09:25
AnnammA
23-08-2007, 10:14
CITAT (Lemonne @ 22-08-2007, 23:09)  Jag har väääääääldigt svårt för de båda reklamerna för, vad jag tror, är nicotintuggummi. Den ena där en ung tjej kysser en gammal gubbe  och den andra där en kvinna drar upp kjolen för ett stackars par på en restaurang.  Den förstnämnda mår jag faktiskt fysiskt illa av och måste slå om panikartat.... Suck...  Den förstnämda är riktigt äckligt, tycker jag.Snuskgubbesfantasi! (Inget ont menat då med den gamle mannen i reklamen.) Däremot, kan jag tycka att den andra är rätt så rolig! Och relativt harmlös, ändå... Jag har svårt för "Bill"-kampanjen.(Billigare telefon)Och där finns den en stor "Bill"= en stor kille, som ratas för den lille "Bill", som då givetvis är småväxt. Att vara småväxt(el dvärg)kan räknas som ett handikapp, och den reklamen tycker jag är ett gränsfall för diskriminering... Hälsn AnnA
CITAT (Lemonne @ 22-08-2007, 23:09)  Jag har väääääääldigt svårt för de båda reklamerna för, vad jag tror, är nicotintuggummi. Den ena där en ung tjej kysser en gammal gubbe  Suck...  Ja...jag mår inte heller bra av att se den där...fast sen försöker jag rannsaka mig - hade jag reagerat likadant om det varit ett yngre objekt hon hade visat sin uppskattning för? För 50 år sedan hade säkert en del ramlat av stolen om damen hade kysst en väldigt mörkhyad person, för 25 år sedan hade väl Televerkets växlar raserats om två män kysst varandra i reklamen. Kanske kunde de gjort en version till, där en ung man kysser en äldre kvinna?
Monica M zon 4
23-08-2007, 11:31
Wherters originalreklamen är ett av mina hatobjekt.
CITAT (Monica M zon 4 @ 23-08-2007, 12:31)  Wherters originalreklamen är ett av mina hatobjekt.   Instämmer!
Otrogen sin bank  Jösses så tråkig
Lemonne
23-08-2007, 11:48
CITAT (Pirum @ 23-08-2007, 11:29)  Ja...jag mår inte heller bra av att se den där...fast sen försöker jag rannsaka mig - hade jag reagerat likadant om det varit ett yngre objekt hon hade visat sin uppskattning för? För 50 år sedan hade säkert en del ramlat av stolen om damen hade kysst en väldigt mörkhyad person, för 25 år sedan hade väl Televerkets växlar raserats om två män kysst varandra i reklamen. Kanske kunde de gjort en version till, där en ung man kysser en äldre kvinna? Jag tror att det jag tycker är äckligast i reklamen är det slafsande ljudet. Det låter äckligt, låter riktigt vidrigt för att vara ärlig. Det är därför jag måste slå om, annars hade det ju räckt med att bara titta bort, men jag klarar inte av att höra reklamen ens. Fast det vore ju intressant, ur en ren psykologisk synpunkt, huruvida man hade reagerat likadant vid ändrade förutsättningar.
anna_rispan
23-08-2007, 11:53
CITAT (Lemonne @ 23-08-2007, 12:48)  Jag tror att det jag tycker är äckligast i reklamen är det slafsande ljudet. Det låter äckligt, låter riktigt vidrigt för att vara ärlig. Det är därför jag måste slå om, annars hade det ju räckt med att bara titta bort, men jag klarar inte av att höra reklamen ens.
Fast det vore ju intressant, ur en ren psykologisk synpunkt, huruvida man hade reagerat likadant vid ändrade förutsättningar. en fin kyss hade jag klarat men hennes stil när hon böjer sig fram o kläderna de satt på henne. det är bara för mycket.
Sailor Pluto
23-08-2007, 12:27
Merci-reklamen får mej att må illa, den är sååå töntig och sliskig! Fast tyvärr så smakar chokladen ganska gott .
Nåt annat som jag blir riktigt irriterad över är att man ständigt matas med reklam från organisationer som samlar in pengar till krigsdrabbade områden mm. Jag vet att det är för en god sak och att det hjälper människor, men varför ska man få se en sådan reklam i varje reklampaus? Det förtar effekten lite och åtminstone har jag blivit helt avtrubbad. Fixa en eller två rejäla tv-galor på bästa sändningstid i SVT varje år istället . Kanske skulle det rulla in mer pengar med den metoden?
Jag avskyr.."Du kan lite på rosa"..tycker den är sååååå B.. ...och merci reklamen är bara för sliskig..blää..
CITAT (Monica M zon 4 @ 23-08-2007, 12:31)  Wherters originalreklamen är ett av mina hatobjekt.  Om karln åtminstone kunde prata rent
anna_rispan
23-08-2007, 13:41
ny nominering!!! Sloggis kampanj på internet. Rumptävling.
CITAT (anna_rispan @ 23-08-2007, 14:41)  ny nominering!!! Sloggis kampanj på internet. Rumptävling. hmm skulle de tävla i rumpor eller ville de få en "centerfold" i playboy
anna_rispan
23-08-2007, 13:46
CITAT (Tosan @ 23-08-2007, 14:45)  hmm skulle de tävla i rumpor eller ville de få en "centerfold" i playboy mmm...jag undrar också.
Lemonne
23-08-2007, 13:50
CITAT (Tosan @ 23-08-2007, 14:45)  hmm skulle de tävla i rumpor eller ville de få en "centerfold" i playboy Ledsamt... finns det ingen ände (ända?) på tokigheterna??
Måste ju nominera ALL tandkrämsreklam. Det går nog bra att göra det över ett bräde. Den ena vidrigare än den andra med nån tandläkare som berättar ......
CITAT (AnitaO @ 23-08-2007, 17:27)  Måste ju nominera ALL tandkrämsreklam. Det går nog bra att göra det över ett bräde. Den ena vidrigare än den andra med nån tandläkare som berättar ......  Ja...nån av senare varianterna med en lite äldre kvinnlig tandläkare som sitter och fepplar med nån tandmodell....den är SÅ dååålig...
Rapchic
23-08-2007, 17:04
tycker dom där reklamerna med superhjältarna är såå dåliga man får hoppas dom är tänkt att vara dåliga
Och de där svenskdubbade Lóreàl-reklamerna "För de e du värd..."
Och den där gråhåriga tanten i vit rock som snackar om dålig lukt i underlivet, minns inte vad medlet hette...
Här är hatobjektet en idiot som står och stönar och smeker sitt bröst eller vad det är, när han sätter korkar på ciderflaskor blir så galen på den
anna_rispan
23-08-2007, 18:21
Hmm apropå Sloggi. Någon fiffig bloggare har kommit på det mycket fiffiga förslaget...att kalla sloggi för slutti efter den här kampanjen...
jag vet inte vad jag ska säga.
Kajsa i Arvika
23-08-2007, 21:27
HATAR IPRENMANNEN!!!! När jag fick värkar och åkte in på BB var det den piiiiiiiip låten som hade fastnat i hjärnan av någon underlig piiiiiip anledning!!!  "ja e Ipren, den intelligenta värktabletten.... ryyyyyyyyyysssss.......
Mmm, någon borde gjort ett svar på Iprenreklamen... "Ibumetin, det intelligenta valet - det är dumt att betala mer bara för namnet" eller något liknande. Stör mig på att läkemedel med känt namnt (Clarityn exv) kostar så mycket mer än billigare varianter med annat namn.
Nåja, jag tycker som jag sagt tidigare nånstans att Coke Zero hade verkligt fånig och könsstereotyp reklam. Förstår att det till viss del var meningen, men, någon måtta får det vara.
Men IBU...METIN...retar gallfeber på mig...snacka om sandlådenivå..
Jag vill nog allt nominera den där sminkreklamen med skådespelerskan som kläcker ur sig något i stil med "Some days I just want to feel natural" medan de smetar på henne mängder av smink (naturlig???). Nån mascara tror jag det är. "Look, it's you - only better".
CITAT (LadyG @ 24-08-2007, 10:30)  Jag vill nog allt nominera den där sminkreklamen med skådespelerskan som kläcker ur sig något i stil med "Some days I just want to feel natural" medan de smetar på henne mängder av smink (naturlig???). Nån mascara tror jag det är. "Look, it's you - only better". Den har jag också reagerat på! Fjantigt är förnamnet på den. En stark "runner-up" i mina ögon som den töntigaste reklamen är IF Försäkringsbolag med dom animerade mössen och män i vita rockar. Kalkonstämpel på den! Den roligaste radioreklamen just nu är Telias reklam för bredband. Dom har många snuttar med grabbarna Måns och Valle. Klart kul!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|