|
KarinSKARA
11-10-2007, 18:56
Desto mer trassel och underligheter där, gör att fler hinner bekanta sig med Odla och hur det fungerar. Detta borde göra att dom tänker till ordentligt.
Är Forumet till för AoT eller för de som skrev där???
Verkar inte vara så många som är nöjda overdär heller. Inte många possitiva inlägg, tyvärr för dom. Perfekt för Odla.
Ännu grunnar jag på många knappar här och vad dom skall vara till. MEN den som lever får se, hur det skall vara/göras med dom.
Karin i Marum
Jag håller med dig fullständigt! Jag orkar inte knappt försöka luska ut hur saker fungerar där och varför andra saker inte gör det.  Så synd med kunskapsbanken, men det verkar som om det 'hippa' är viktigare än det fungerande f.d. forumet
Efter ett tag kommer man på hur det fungerar och annars är det bara att fråga och fråga och fråga om allt man inte förstår!  Kul med en massa nytt folk i alla fall! Mvh Fenja
Hej Karin! Kul att Du hittade hit också! Japp, vi blir fler och fler som kommer över till Odla, men det är synd och skam att göra så här mot ett levande forum som aot har varit - snyft Kramizar Ewa
Christer i Falköping
11-10-2007, 19:12
Jag kan inte ens logga in där, trots att jag bytt lösenord!!!!! Nu är jag så förbannad att jag funderar på att lämna AoT för gott! Sådant här skall de lösa innan de lägger ned ett fungerande forum, jäkla klantarslen!!!!!!!!!! Christer.
Är det här inte det vi kunde vänta oss av "nya" AoT? Först flashar man till tidningen för att dra till sig nya läsare, sen gör man om forumet för att få bort stämpeln på att det bara var gamla, insnöade och rutinerade medlemmar som var välkomna där. Det ska inte längre löna sig att vara erfaren, kunnig eller entusiastisk. Nu ska man odla i kruka, läsa annonser, vara köpstark och nybörjare.
CITAT (Christer i Falköping @ 11-10-2007, 20:12)  Jag kan inte ens logga in där, trots att jag bytt lösenord!!!!! Nu är jag så förbannad att jag funderar på att lämna AoT för gott! Sådant här skall de lösa innan de lägger ned ett fungerande forum, jäkla klantarslen!!!!!!!!!! Christer. Din kommentar får mig att tänkt på vilket jobb admin här måste ha lagt ner på omarbetningen av forumet för det fungerade faktiskt i stort sett bra redan från början! Sträck på er Ingemar och Göran och andra inblandade!!  Mvh Fenja
KarinSKARA
11-10-2007, 19:33
Just nu skulle jag vilja säga: Skit samma! Dom kan ha sitt trasselmojs. NU försöker jag lära mig detta Forum, för att bevisa att det går att lära gamla hundar sitta. Än så länge gillar jag det här med smajlisar ( eller hur det nu stavas) Inte för att jag begriper vad alla betyder ännu. Men dom är kul. Får be dottern om en "ordbok" Snälla!!! Vart skriver man in en presentation om sig själv? Skall jag vara här, så skall jag vara det på riktigt. Halvmesyler är inget för mig. [attachment=8354:Hästskon_20070803.JPG] en liten bild från min trädgård. Detta var ju en trädgårdsblogg och det gäller ju att hålla sig till ämnet. Karin i Marum
Krolliljan
11-10-2007, 19:40
Om du går in längst upp på denna sidan ock klickar på "min kontrollpanel" och sedan i vänstra spalten på "ändra profilinformation", så kan du skriva där.
Det är jätteintressant att läsa era diskussioner om AoT just nu.
merrin zon 4
12-10-2007, 08:42
Håller med håller med Man undrar vad de har för datasnillen som gjort om sidan? Teori och praktik , när ingenting fungerar och ingen vet varför
noranettan
12-10-2007, 08:46
Kan bara instämma i att det är jättetråkigt! Jag har varit medlem här i några år, men dragit mig för att skriva här eftersom jag tyckt det varit svåröverskådligt, men det är ju ingenting mot vad AoTs forum blir. Jättetrist att förvandla ett enkelt och överskådligt (och också roligt) forum till vad det nu är.  Anette
Det är ju här det är lättöverskådligt. Odla är ju som en byrå med lådor, dra bara ut den lådan där dom sakerna du letar efter just nu finns. Växthus finns i en låda, prydnadsväxter i en annan, pallkrageodling har sin låda... O.s.v. Jättefiffigt ju!
Inger R
12-10-2007, 09:14
CITAT (bejron @ 11-10-2007, 20:16)  Är det här inte det vi kunde vänta oss av "nya" AoT? Först flashar man till tidningen för att dra till sig nya läsare, sen gör man om forumet för att få bort stämpeln på att det bara var gamla, insnöade och rutinerade medlemmar som var välkomna där. Det ska inte längre löna sig att vara erfaren, kunnig eller entusiastisk. Nu ska man odla i kruka, läsa annonser, vara köpstark och nybörjare. Precis min mening, håller med till 100%. Jag har även tillsvidareprenumererat på tidningen sedan nr 2 men efter sommarens katastrofnummer sa jag upp den. Vill jag läsa ngt nummer så kan jag köpa den över disk. Förut har jag känt mig lojal mot tidningen eftersom dom stått för kostnaderna för forumet men den lojaliteten har nu definitivt försvunnit. Inger R som tillhör kategorin gamla o insnöade medlemmar som tydligen AoT:s redaktör vill bli av med :=)
Jamen hur jag skriver  Det var en himla tur att du kunde läsa vad jag menar ändå Inger. Insnöad... Var ju inte riktigt menat som det kanske såg ut utan mer ett försök att visa att vi inte längre är den målgrupp som AoT vänder sig till. Skriver inte där men har läst där länge.
JAg har bara varit inne på AoT och sökt i deras växtlistor tidigare. I somras hände det ngt. Plötsligt gick det inte att se t.ex. släkt och artepitet på pelargonerna eller rosorna. Detta gjorde att jag tog bort länken helt. Forumet har jag aldrig använt, men är det med det som med växtlistorna, förstår jag er. Välkomna hit alla AoT:are. Nu blir det ännu mer kunskap, erfarenhet och vetgirighet i detta forumet, där man kan diskutera ALLT.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säger,är ja både odlait och AOT dare sedan 2003 tror jag.Har alltid tyckt bra om båda fora.Det jag inte gillar titta eller läser jag inte.Småprat här har jag nästan slutat titta på,alla dessa maratontråder faller inte mig i smaken,men valet är fritt. När detta forumet gjorde om fick vi äntligen ett rosforum som inte fanns innan,även inlägg av bilder har blivit så mycket bättre än förr. Nu ska jag kika in på AOT och ser vad som händer där.
sqrulan
12-10-2007, 15:35
Aot,s forum är totalt förstört nu,hur kan dom göra så??? Man kan inte redigera det man skrivit. Man kan inte se det tidigare inlägget som man vill svara på. Bara 20 svar i varje tråd??ha,ha... Svårt att överblicka och förstå själva forum funktionen?? Prenumerationen på tidningen sade jag upp för några månader sedan. Varför förstör dom allt som var så bra??
Vill gärna vara kvar i AOT Rosforum men har ännu inte kommit in men utgår från att strulet löser sig, det är väl helt okey vara med i två trädgårds Forum, sedan att deras sida inte är så snitsig som denna är inte så viktigt för mig, jag är ändå så dålig på datans alla möjligheter, det tar tid lära om alla nyheter, nya album både här och där. Det är alla duktiga ros och trädgårdsvänner som gäller för mig på här och på AOT.
Siv i Bollnäs
12-10-2007, 16:35
Jag har fått mig en del tankeställare när jag läst en del upplysande inlägg här... bejron t ex som påpekar Allt om Trädgårds upp-flashade stil på sistone och Anki V som tittat runt på olika Bonnierproducerade tidskrifter som har exakt samma torftiga upplägg som AoT:s forum nu har. Men är inte detta typiskt för många massmediala institutioner nu?? Se bara på TV 1 och 2 som tidigare bjöd på kvalitativt högtstående program och gick in för att tillmötesgå alla smakriktningar. Vad har det blivit? Jakten på äldre och erfarna programledare och redaktörer som ersätts av unga "fräscha" ansikten har pågått i flera år nu och visar sig överallt. Programmen blir dessutom allt torftigare och såpigare... Och vart tog t ex Allt om trädgårds redaktör Bettan Andersson vägen? Var hon månne "för gammal"? (Fast hon inte såg speciellt gammal ut...) För att inte tala om den lätt grånade men ack så trevliga chefredaktören för numera omgjorda "Din Trädgård", Kerstin Holmberg. Som ersattes med ett häftigare exemplar samtidigt som tidningen helt bytte inriktning och blev en trendblaska för inredning och stylade trädgårdar - samt mycket annonser. Jag tror jag klarar mig utan någon trädgårdstidning i fortsättningen - det räcker med forumet på Odla; här finns all nyttig och rolig information man behöver; och alla respekteras för sitt kunnande och sitt intresse. Ingen diskrimineras på grund av sin ålder. Här får både ung och gammal plats! Siv
Du ha så rätt vad det gäller tidningarna,Bettan A har gått vidare till en ny utmaning/karrier så vitt jag vet slutade hon själv på AOT, Kerstin Holmberg är kvar som redaktör för trädgårdsdelen i den nya (värdelösa) tidningen.Jag har också slutat köper/prenumerera på alla möjliga trädgårdstidningar,fast Allers trädgårdstidning har jag kvar.Så får man ja trädgårdsföreningarnas tidningar STA och Hem och trädgård och så rosenbladet,det räcker för min del.AOT titta jag ibland i när jag är på bilblioteket.
Lady Hamilton
12-10-2007, 19:49
Jag tillhör de som hållit mig på Odla Pga att jag aldrig riktigt lärde mig hur AoT fungerade eller hur det överhuvutaget var upp lagt. Men deras olika "listor" var jag ofta inne och kikade på Nu har jag gjort ett tappert försök, t.o.m blivit medlem på AoT men............nä jag kommer nog även fortsättnings vis vara kvar här på Odla
Ska bara prova om det funkar fortfarande, såg att jag inte skrivit något inlägg här sedan 2003. Har inte varit så aktiv på aot heller den sista tiden, men kikat in varje vecka i alla fall. Dystert det här.
Anette på Boäng
14-10-2007, 11:42
Vill ni vara med på ett Upprop till Bonniers kan ni skicka mig ett PM så skriver jag in er på listan. Upprop till Bonniers och ledningen för Allt om Trädgård: Den nya hemsida ni skapar är säkert bra på många sätt, men det forum ni erbjuder är inte funktionellt och upplevs som mycket sämre än den tidigare versionen. Jag vill att ni köper tillbaka det gamla scriptet och ger oss vårt väl fungerande forum tillbaka. Med vänlig hälsning Anette Nilsson, Ask Ander (Ahabo) Anette Karvonen Persson Anette Nilsson Anette Sandh Anita Alegran Anja Hill Anna Lundborg Ann-Britt Olsson Annika Rastén Barbro Collin Bengt Lindberg Betty Birgitta Carlberg Birgitta Didrikson Britt/Ekonomitrollet Carina D Carina Elvelin Cecilia Möller Charlotte Tungelstedt Christina Fryle Christina I taxinge Christina/blomtok Eivor i Södertälje Elisabeth Andersson Eva i Torpabacken Ewa Johansson Gunilla Malmström Gunvor Nilsson Helen Isaksson-Nyman Helena H Helena Verghese Borg Helene Hagström Henneth T Inger Bengtsson Inger Gustafson-Lundin Inger Palo Inger Regebro Ingrid W Karin i Skara Katarina i Kullavik Kati iVadensjö Kenneth K Kenneth Karlsson ? Kerstin Blomdahl Kerstin i Växjö Kicki på Hammarö Kjell från Blomsterglädjen Leif iVarberg Lillianna Linda Augustson Linda Moberg Lollo Lotta Bernler Lotta Lindvall MagganRo Magnus i E-tuna Maij i Västerbotten Margaretha G Maria Feltsten Maria Sylvia Marita Risku Mia Hermansson Monika M Monika Nyberg Noranettan Raija Bergström Randi i Skåne Salmi Nilsson Sara Rastén Sofia Lentell Sqrulan Susan J Susanne Andreasson Synkop Therese Fransson Thomas Wahlqvist Ulla Wengström Vera Novakova Åsa Eriksson Ölandsboel Jag har även mailat chefredaktören på AOT Marit Danielsson. marit.danielsson@aot.bonnier.se Här följer mailet. Sänder här över synpunkter på Allt om Trädgårds nya website, framför allt på Diskussionsforum och Trädgårdslistor. Jag tar det kronologiskt, som om jag skulle komma in på startsidan och sedan navigera mig fram: 1. Alla kan fortfarande inte logga in. Programmet klarar inte å,ä,ö och andra vanliga svenska skrivtecken. Detta är inte utveckling, det är tillbakagång. 2. Väl inloggad väljer jag Diskussionsforum. Där blir jag uppmanad att "vara mig själv och komma ihåg att ha kul". Skulle gissa att medelåldern på de flitigast forumbesökarna ligger över 50, jag känner mig infantiliserad. 3. Inne i något av diskussionsforumen kan jag inte som förut se vilka andra som är inloggade. Förut visste vi vilka vi pratade med. Mycket trevligare. 4. På varje forumsida kan jag maximalt se 7 inlägg åt gången. Det blir mycket scrollande. Tidigare såg vi ca 20 (om jag inte minns fel). Det var lättare att hålla överblick innan, nu blir det mycket mer scrollande och klickande. Är det en medveten strategi för att hålla kvar besökare längre tror jag det är misslyckat. 5. I gamla forumet kunde jag sedan välja hur inläggen skulle presenteras, alla i tidsordning, nya för idag, för veckan, alla inlägg eller bara de trådar som hade nya inlägg sedan jag sist var inloggad. Den senaste inställningen var vanlig bland oss rutinerade forumister som talade på forumet flera gånger varje dag (och lämnade alla de goda odlingsråden till alla nybörjare ni vet  Med inställningen nya inlägg efter "senaste login" sparade man mycket tid och kraft på att hålla ordning på vad man läst eller inte. Nu kan jag bara se om jag läst alla inlägg eller inte, och denna funktion har heller inte fungerat ännu. Redan lästa inlägg färgas rosa som olästa. Jag kan heller inte se om det är nya olästa inlägg eller sådana jag avstod från att läsa redan förra gången. Snurrigt. 6. Var man intresserad av att kolla vart en tråd bar av, dvs höll den sig till ämnet eller diskuterades där något nytt längre ner kunde man ändra inställning till "expandera trådar", då kunde man läsa rubriker på alla svar i samma tråd. Denna funktion finns inte heller idag. 7. Nu säger vi att jag har funnit en intressant tråd och vill skriva ett inlägg i den själv. Det går bra, men skulle jag i efterhand upptäcka stavfel eller andra felaktigheter, ibland kan ju tom ångra en formulering som varit klumpig, då kan jag inte redigera mitt eget inlägg. Irriterande och ger upphov till meningslösa inlägg som rättar stavfel etc. 8. Om sedan tråden blir intressant kunde hur många som helst skriva inlägg i den i gamla forumet. Här tar tråden slut efter 20 svar (trots det klickar räkneverket på och anger att det finns 30-35 svar, men dessa syns dock inte. Upphov till ännu mera irritation. 9. Har jag nu inte givit upp ännu utan vill titta på vad det är för växter de diskuterar i tråden så går jag vidare till trädgårdslistorna. Där är kaoset så totalt så jag orkar inte ens försöka förklara. Helt klart är att du kan googla tex Codonopsis clematidea. Överst på träfflistan ligger en sida som inte längre finns, våra gamla trädgårdslistor. Vad det betyder i missade PR värden vågar jag inte ens gissa på. Gissningsvis kommer våra gamla listor väldig högt i många sökningar. Väljer jag Perenner under trädgårdslistorna och skriver in Codonopsis i sökfältet får jag ingen träff alls. Det är inte bara google som ínte hittar längre. 10. Efter att ha misslyckats att hitta min Codonopsis går jag in i en medlems fotoalbum för att titta på bilder. Thumbsbilderna är så illa förminskade att man omöjligt ser vad den stora bilden skulle kunna föreställa. Klickar jag upp en bild är den i så låg upplösning att det är plågsamt för många av våra begåvade fotografer som bidragit med underbara bilder i många år. Jag förstår att somliga överväger att ta bort sitt bildmaterial. Jag bestämmer mig för att gå på rundvandring i trädgården hos mig själv, Anette på Boäng. Förut kunde man se 10 bilder tillsammans med bildtexten på en sida, därifrån kunde jag öppna de bilder som såg mest spännande ut. Nu måste jag klicka på småbilderna för att överhuvustaget se vad de föreställer eller läsa fotografens förklarande texter, och då är det ett evigt klickande för att gå en rundtur på 30-35 bilder. Olyckligtvis har alla bilderna dessutom hamnat i en enda röra inom albumen så rundvandringen blir oerhört snurrig. Mycket synd tycker jag om de som sorterat upp sina foton i alfabetisk eller annan ordning, se inläggen på Fotoforum. Har du orkat att läsa så här långt kanske du förstår lite mer om varför vi upplever detta nya forum som ett rejält steg tillbaka och inte som utveckling. VARFÖR kunde ni inte ta vara på scriptet (dvs alla sådana saker som bestämmer hur inläggen visas och sorteras mm) från det gamla forumet???? Det var ett mycket väl fungerande system. Betvivlar inte alls att vi kanske hade vuxit ur den plats som CodeSence hade för vår information, men forumdesignen kunde väl bibehållits även under Bonniers beskyddande vingar???? Jag tycker ni har kastat ut barnet med badvattnet. Det är tyvärr lätt gjort om man inte tänker efter före. Återkommer snart med namnunderskrifter från vårt Upprop. Med vänliga men mycket bedrövade hälsningar Anette på Boäng Anette Nilsson Boäng 771 260 24 Röstånga Jag tycker fler skall maila och säga sitt hjärtas mening.
Inger R
14-10-2007, 13:01
Anette, du har skrivit ett utmärkt och uttömmande mail till Marit. Nu hoppas jag bara att så många som möjligt skriver under uppropet och att många som ren protest säger upp prenumerationen på tidningen. Då börjar det nämligen handla om pengar och det lär vara det enda Bonniers förstår. Vilken tur att det finns såna som du Anette som verkligen sätter igång o gör nåt, du behövs! /Inger
Ing-Marie i Finnerödja
15-10-2007, 18:18
CITAT (KarinSKARA @ 11-10-2007, 19:56)  Desto mer trassel och underligheter där, gör att fler hinner bekanta sig med Odla och hur det fungerar. Detta borde göra att dom tänker till ordentligt.
Är Forumet till för AoT eller för de som skrev där???
Verkar inte vara så många som är nöjda overdär heller. Inte många possitiva inlägg, tyvärr för dom. Perfekt för Odla.
Ännu grunnar jag på många knappar här och vad dom skall vara till. MEN den som lever får se, hur det skall vara/göras med dom.
Karin i Marum Ja du Karin även jag har kommit hit för nu står jag inte ut längre att vänta. Skulle få hjälp idag måndag men när jag inte fick något svar på mailet så gav jag upp och här va mam välkommen och fick hejapå rop direkt. Det där men knappar att trycke på tycker jag är kul det går ju alltid att backa eller börja om ;-)) //Ing-Marie
Jamen, hur kan det bli annat än fel när:
den nya chefredaktören är självupptagen och snorkig och det första hon gör är att sätta in en bild på sig själv på hemsidan,
och hon dessutom ger grundaren av forumet respass och istället anställer två grabbar vars trädgård består av en blomlåda vid Hornstull.
Lady Hamilton
15-10-2007, 19:44
CITAT (Sassa @ 15-10-2007, 20:25)  Jamen, hur kan det bli annat än fel när:
den nya chefredaktören är självupptagen och snorkig och det första hon gör är att sätta in en bild på sig själv på hemsidan,
och hon dessutom ger grundaren av forumet respass och istället anställer två grabbar vars trädgård består av en blomlåda vid Hornstull. Tror du verkligen de har en blomlåda? Skulle gissa mer på en mumifierad kaktus...
Javisst f-n är det sant. Chefredaktören på startsidan:(lägg märke till det röda plastörhänget, fniss) http://www.alltomtradgard.se/Trädgården hos moderatorn: http://www.alltomtradgard.se/min-sida/frup...hoto/?id=335710Sen får man kolla runt lite på den här stollehemsidan som byter skepnad lite hur som helst och så hittar man lite kommentarer från redaktören som är i klass med Lars Danielsson, ni vet. " ja ni väljer att tolka att hemsidan är dålig men det är ju erat val" bla bla obs fritt citerat!
Wow, en hel kruka!
Jag kan hålla med om att allt gått fel hos AoT. Men lite patetiskt är det att samma människor som klagat över odla, osämjan, den hårda tonen, blingblonget på sidorna och mycket mer plötsligt kan komma och säga hej jag är ny här, gilla mig. Säg då som det är att jag kommer hit för det finns ingen annan stans för mig att vara.
Inger R
15-10-2007, 21:39
CITAT (bejron @ 15-10-2007, 22:17)  Jag kan hålla med om att allt gått fel hos AoT. Men lite patetiskt är det att samma människor som klagat över odla, osämjan, den hårda tonen, blingblonget på sidorna och mycket mer plötsligt kan komma och säga hej jag är ny här, gilla mig. Säg då som det är att jag kommer hit för det finns ingen annan stans för mig att vara. Men det är väl det vi säger? Är det så förskräckligt ;=). Jag har varit medlem länge på Odla men inte varit här så mycket eftersom jag har svårt att orka läsa mer än ett forum och plus att mina ögon inte tycker om blinkeriblinksymboler, då börjar dom nämligen hoppa lite mellan bokstäverna, en lite najs sjukdom som jag fick i samband med min utbrändhet på 90-talet. Nu verkar det ju som det mer eller mindre har blivit bara ett forum=Odla och jag får helt enkelt låta bli att läsa inlägg med för mycket blinkande symboler. Allt om Trädgårds gröna bokstäver på grönt underlag är ännu mera svårläst +att alla rutorna med bl a blombilder vid sidan av texten stör lika mycket eller mer än Odlas blinkande gubbar. Är bara forumet läsbart så spelar det kanske inte så stor roll vad det heter, huvudsaken är väl ändå personerna som finns på forumet och dom kunskaper som dessa personer för med sig. Jag har inte märkt av någon speciellt hård ton på Odla men om nu så verkligen är fallet så kan väl alla hjälpas åt att hålla en vänlig ton mot varandra. /Inger R
Ing-Marie i Finnerödja
15-10-2007, 21:45
CITAT (bejron @ 15-10-2007, 22:17)  Jag kan hålla med om att allt gått fel hos AoT. Men lite patetiskt är det att samma människor som klagat över odla, osämjan, den hårda tonen, blingblonget på sidorna och mycket mer plötsligt kan komma och säga hej jag är ny här, gilla mig. Säg då som det är att jag kommer hit för det finns ingen annan stans för mig att vara. Det kan inte gälla mig Bejron för jag har inte varit inne på odla mer än ett par ggr under året och jag har aldrig klagat på det forumet eller något annat där eftersom jag är ny medlem från och med idag. Men jag kan säga att jag kommer nog att stanna......
Lady Hamilton
15-10-2007, 21:57
CITAT (Inger R @ 15-10-2007, 22:39)  ...... mina ögon inte tycker om blinkeriblinksymboler, då börjar dom nämligen hoppa lite mellan bokstäverna, en lite najs sjukdom som jag fick i samband med min utbrändhet på 90-talet.................. jag får helt enkelt låta bli att läsa inlägg med för mycket blinkande symboler. /Inger R Ett tips till dig Inger Gå in på Min kontroll panel (finns längst upp på denna sida) scrolla ner på sidan, kolla långt ner på vä sida, där hittar du Inställningar och lite längre ner Foruminställningar där kan du välja bort en hel del "bling" om du vill = Det blir lättare och roligare för dig att läsa här på Odla
Inger R
15-10-2007, 22:33
Jättemycket tack för tipset Lady Hamilton! När jag ställer om till enklare version så är det mycket enklare att läsa inläggen!/Inger R
CITAT (bejron @ 15-10-2007, 22:17)  Jag kan hålla med om att allt gått fel hos AoT. Men lite patetiskt är det att samma människor som klagat över odla, osämjan, den hårda tonen, blingblonget på sidorna och mycket mer plötsligt kan komma och säga hej jag är ny här, gilla mig. Säg då som det är att jag kommer hit för det finns ingen annan stans för mig att vara. Jo men det är ju ingen hemlighet vad "dom" tycker/tyckte om "oss". Men nu är det ju bara kul om AoT-arna hittar hit och märker att det är inte alls så som dom trodde!  Och dom lär sej snart hur det funkar här, att det är bra om frågorna hamnar där dom hör hemma.  Neej jag är ingen besserwisser, tycker bara om ordning och reda.  Därborta ---> pratades det väl om allt möjligt lite härochdär...? Sååå... Välkomna hit alla! Hoppas att ni ska trivas med hur vi har det här, komma underfund med vem som är vem och att det finns olika avdelningar för olika ämnen.
Du är underbar Berith  Det klart man ska se det på ditt vis, nu är det som det är och alla från AoT är välkomna hit. Att många redan hängt här sen tidigare vet jag.
KarinSKARA
16-10-2007, 06:44
CITAT (bejron @ 15-10-2007, 22:17)  Jag kan hålla med om att allt gått fel hos AoT. Men lite patetiskt är det att samma människor som klagat över odla, osämjan, den hårda tonen, blingblonget på sidorna och mycket mer plötsligt kan komma och säga hej jag är ny här, gilla mig. Säg då som det är att jag kommer hit för det finns ingen annan stans för mig att vara. DETTA var inte snällt skrivet Jag må ha reggat in för länge sedan men det var inte till Forumet. Därför känner jag mig ny men vill inte bli anklagad för att ha kritiserat Forumet. Har nog aldrig varit inne på det, fören jag anmälde att jag fanns här för några dagar sedan. Ansåg att jag inte hade tid, för mer än ett Forum och det RÅKADE bli AoT. Har försökt läsa så många trådar här, jag bara orkat och inte hittat någon som påminner om det du skriver. Har heller aldrig hört dom orden från någon jag pratat med. HUR länge sedan var det som dessa ord fasnade i ditt bakhuvud? Det är inte bra att gräma sig över gammalt, då blir det bitter smak i munnen. JAG vet att det stormade ordentligt flera gånger på AoT. Många hårda ord blev skrivna innimellanåt. Dessutom vissa tillfälliga FALSKA ALIAS, för att kunna jävlas lite extra, utan att våga stå för det. Är det inte så överallt? I alla grupper? INGEN kan vara sams med ALLA men ALLA kan försöka att vara någotsånär hövlig mot de flesta. Vore det inte roligt om några fler upptäckte Odla? Tror du inte att kunskapsbanken skulle stiga om fler anslöt sig hit? Det är ju "gamla" erfarna odlare/Forumister som nu känner sig överkörda och söker sig nya platser att prata om detta älsklingsämne TRÄDGÅRD. MED sådana ord du skrev, kommer nog inte många att vilja vara här heller. Karin i Marum
Nej, det var inte snällt och jag ber om ursäkt. Satt bara igår och kollade nya AoT där jag annars inte brukar vara och läste precis som jag skrev. Men jag kunde ha läst och låtit passera.
Nu kommer jag att röra om här, det förstår jag, men jag känner mej orättvist behandlad. Det är precis det här jag kommer ihåg från då för några år sen - att vara med på AoT är finare än på Odla! Diskussion på AoT... läs och begrunda.
joulanta
16-10-2007, 08:34
HEJ Jag har testat att bli medlem på AOT men det funkade inte blev skickad mellan samma sidor om lösen adress m.m så jag gav upp gick inte ens att gå in på deras sida med perenner. vad har dom tänkt visst måste dom göra så ALLA kan va med utan strul Nu har jag inte läst allt om detta problem men visst är AOT kontaktad men alla funderingar och krångel Elizabet
sqrulan
16-10-2007, 08:34
Hoppas att det inte ska bråkas om små bagateller,vi är väl vuxna människor?! En sak har vi gemensamt och det är trädgård,växter och odling,låt oss prata om det. ALLA är lika välkomna här,tycker jag.
Irene_L
16-10-2007, 08:50
CITAT (sqrulan @ 16-10-2007, 09:34)  Hoppas att det inte ska bråkas om små bagateller,vi är väl vuxna människor?! En sak har vi gemensamt och det är trädgård,växter och odling,låt oss prata om det. ALLA är lika välkomna här,tycker jag.Ja jag säger detsamma!! ALLA är jättevälkomna hit!!!!
Javisst! Alla är välkomna hit, jag hoppas att vi aldrig nånsin sagt att "du ska inte vara här". Men sånt här är väl inte kul att läsa om oss på Odla...?? CITAT Men vad jag gillade med AoT.s forum var att alla inlägg där var intressanta och den största expertisen fanns där. i Odla får man sålla bland en massa tramsinlägg och de rena trädgårdsfrågorna får aldrig lika många svar. Men kanske om alla experter från AoT nu flyttar över till Odla så kan jag nog börja trivas lika bra där. CITAT ---det är ju medlemmarna som gör forumet och en folkvandring härifrån kommer nog inte att gå helt obemärkt förbi på Odla.
En liten bit av oss och en liten bit av dem kan nog bli en intressant blandning. CITAT Jag har varit medlem i Odla nästan lika länge som i AoT-foumet men jag trivs inte där. Är bara inne och läser någon gång ibland. Jag tycker att det är en snäsigare ton på många av inläggen där så det är inget alternativ för mig.
Lars-Olof Arvids
16-10-2007, 10:21
CITAT (Berith @ 16-10-2007, 09:17)  Nu kommer jag att röra om här, det förstår jag, men jag känner mej orättvist behandlad. Det är precis det här jag kommer ihåg från då för några år sen - att vara med på AoT är finare än på Odla! Nej, det är inte finare att vara med på AoT än på Odla. Inte tvärtom heller. Det är helt enkelt så att en del trivs bättre här och andra där. På båda ställena har det ibland skrivits att det egna forumet är bäst, det är inget att bli upprörd över. Säkert var det många odlaiter som sökte sig till andra forum när odla låg nere ett tag i vintras. Ingen blir någon andraklassforumist för att forumet man är på är ett andrahandsval. Tvärtom har vi så mycket att tillföra varandra när vi nu har samma intresse för trädgård och odling. Så jag säger än en gång: VÄLKOMNA alla AoT-forumister och andra nya! Olle
Lars-Olof Arvids
16-10-2007, 10:32
"...det är ju medlemmarna som gör forumet och en folkvandring härifrån kommer nog inte att gå helt obemärkt förbi på Odla. En liten bit av dem och en liten bit av oss kan nog bli en intressant blandning". Helt riktigt tycker jag. Visst märks det när det kommer nytt folk hit. Odlaiter är bra på mycket, AoT-forumister är också bra på mycket men inte nödvändigtvis på samma saker. Visst blir det en intressant blandning om vi försöker komma överens och lära av varandra! Olle
KarinSKARA
16-10-2007, 11:02
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 16-10-2007, 11:32)  "...det är ju medlemmarna som gör forumet och en folkvandring härifrån kommer nog inte att gå helt obemärkt förbi på Odla. En liten bit av dem och en liten bit av oss kan nog bli en intressant blandning". Helt riktigt tycker jag. Visst märks det när det kommer nytt folk hit. Odlaiter är bra på mycket, AoT-forumister är också bra på mycket men inte nödvändigtvis på samma saker. Visst blir det en intressant blandning om vi försöker komma överens och lära av varandra! Olle Så sant, Så sant. Om det nu finns några få som "ser ner" på Odla, tror inte JAG att de ens överväger att gå hit. Därför blev jag lite ledsen att läsa inlägget: -lite patetiskt är det att samma människor MAN kan/skall inte alltid klumpa ihop större grupper, för att man läst vad några få skrivit/sakt. ALLA är inte sånna. Det finns säkert några, förr och nu, som ser ner på AoT och aldrig övervägt att gå dit. Om man tar tillräckligt många personer, sätter dom i en klump, är det bara att börja sortera. Finns minst: 1 bezzerwisser, 1 blyger, 1 skryter, 1 toker osv. SÅNT är det i verkligheten. Karin i Marum
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 16-10-2007, 11:21)  Nej, det är inte finare att vara med på AoT än på Odla. Inte tvärtom heller. Det är helt enkelt så att en del trivs bättre här och andra där. På båda ställena har det ibland skrivits att det egna forumet är bäst, det är inget att bli upprörd över. Säkert var det många odlaiter som sökte sig till andra forum när odla låg nere ett tag i vintras. Ingen blir någon andraklassforumist för att forumet man är på är ett andrahandsval. Tvärtom har vi så mycket att tillföra varandra när vi nu har samma intresse för trädgård och odling. Så jag säger än en gång: VÄLKOMNA alla AoT-forumister och andra nya! Olle Du har säkert rätt Olle. Vill bara säga att jag är inte upprörd, det ska mer till än så för att få mej att hoppa jämfota.
Lars-Olof Arvids
16-10-2007, 13:32
Det är bra! Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|