Full version: Per Moberg
Sidor: 1, 2, 3, 4
mamamaggan
Håller med dig Tesa ! Han lagar mat på ett " rejält " sätt .
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (skogstroll @ 23-02-2008, 16:18) *
tror inte så många är särskilt kliniskt rena/perfekta när de lagar mat... giggle.gif

Nej jag tycker inte att man måste vara kliniskt rent i köket och jag har inte heller någon bacillskräck, men jag skulle inte vilja äta hans mat.

Kliar sig i häret och sedan in i pannan eller grytan, nej tack Eller som jag sa tidigare när man ser hur svetten rinner av honom och ner i grytan., usch säger jag då bara. Det tycker jag är äckligt.

Hur han är som människa, ja det vet ja inte och bryr jag mig inte heller om. Sympatisk är han i alla fall inte. Men det är nog smaksak

Kan förstå om han inte gillar intervjuer, men varför ställer han upp då? Både på TV och för tidningar? Bara för att sen säga att han inte svarar på frågor

Elisabeth

skogstroll
nej men så äter man ju inte hans mat heller, det är ju en tv-ruta emellan smile.gif fast jag hade nog gärna ätit hans mat. Men det är väl det som är vitsen med ett forum, att folk tycker olika
pejori
CITAT (herkules @ 24-02-2008, 12:36) *
ALLA människor har olika sidor inom sig och att kunna plocka fram dem i en roll är det som skiljer en bra skådespelare från en dålig. men jag tror ju för den skull inte att spelar man bara skurkroller så är man en "nästanskurk" även privat.
jag har träffat en av sveriges mest kända skådespelare, han är en arrogant skitstövel på film, "på riktigt" är han mycket ödmjuk, snäll och trevlig.

precis...med den inställningen många har till Per Morberg, visar snarare vilken fantastisk skådespelare han faktist är... tummenupp.gif
har sett honom i samanhang, där han inte behöver spela skurk och då visar han en ytterst trevlig sida tummenupp.gif
Bettis
CITAT (mamamaggan @ 24-02-2008, 16:30) *
Håller med dig Tesa ! Han lagar mat på ett " rejält " sätt .

Håller helt med tummenupp.gif
Berith
Ujujuj! Vet ni vad jag har gjort? fear.gif Jag bläddrade bland TV-programmen för en stund sen och vet ni vad? Jag fastnade i Per M:s matprogram, eller iaf sista kvarten, jag blev ju tvungen att se om jag kunde finna tjusningen med honom.

Tyvärr, han såg ut som vanligt. Maten verkade ju god men det hjälpte inte, han fanns med där på ett hörn ändå. unsure.gif
mamamaggan
CITAT (Berith @ 24-02-2008, 19:49) *
Ujujuj! Vet ni vad jag har gjort? fear.gif Jag bläddrade bland TV-programmen för en stund sen och vet ni vad? Jag fastnade i Per M:s matprogram, eller iaf sista kvarten, jag blev ju tvungen att se om jag kunde finna tjusningen med honom.

Tyvärr, han såg ut som vanligt. Maten verkade ju god men det hjälpte inte, han fanns med där på ett hörn ändå. unsure.gif

crying.gif -fear-.gif Ryser med dig ! flirting.gif
Bettis
CITAT (mamamaggan @ 24-02-2008, 19:56) *
crying.gif -fear-.gif Ryser med dig ! flirting.gif

Satt som klistrad, såg programmet tidigare och nu i repris kan nog se det fler gånger om dom bara visar det. Han är bara så underbar.
Berith
CITAT (Bettis @ 24-02-2008, 20:16) *
Satt som klistrad, såg programmet tidigare och nu i repris kan nog se det fler gånger om dom bara visar det. Han är bara så underbar.

*hoppar jämfota i ren frustration!!" Jag försökte verkligen se!

Vad är det som är underbart med honom? Det långa håret som hänger ner i ansiktet? Det lite snorsvettiga "flottiga" utseendet? Vad?? rtfm.gif
*Stintan*
Stackars Berith vad du plågar dej själv rotfl.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Berith @ 24-02-2008, 20:25) *
*hoppar jämfota i ren frustration!!" Jag försökte verkligen se!

Vad är det som är underbart med honom? Det långa håret som hänger ner i ansiktet? Det lite snorsvettiga "flottiga" utseendet? Vad?? rtfm.gif

Ja precis så tänker jag med. Jag tittar inte längre även om jag tycker att han säkert är bra på matlagning.

Jag är bara avundsjuk på all det fina köttet han har

Elisabeth
Netha
Jag tittar på programmen ... de är lockande på något vis samtidigt som jag äcklas av att han
slickar slevar och doppar fingrar i såser mm mm.
Han är kul ... nästan på samma sätt som man dras till skräckfilmer.
Men jag skulle aldrig kunna tänka mig att äta mat som han tillagat. no.gif

Berith
CITAT (Stintan43 @ 24-02-2008, 20:52) *
Stackars Berith vad du plågar dej själv rotfl.gif

biggrin.gif Ja men ge mej en aha-upplevelse då!!
torvan
Såg just att vår kock är utsedd till sveriges fjärde sexigaste man enligt tidningen QX tongue.gif torvan
sqrulan
Men guuuud.... rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Berith
Hjälp!!! fear.gif
Aqvakul
CITAT (torvan @ 27-02-2008, 13:25) *
Såg just att vår kock är utsedd till sveriges fjärde sexigaste man enligt tidningen QX tongue.gif torvan

Vilka är månne de tre som ansågs sexigare.... kanske vår gullige statsminister...... naughty.gif
Netha
Tittar på hans progr just nu. smile.gif
Aqvakul
CITAT (Netha @ 28-02-2008, 21:24) *
Tittar på hans progr just nu. smile.gif

Det gör inte jag....
Bettis
yahoo.gif klockan 18.00 kommer reprisen yahoo.gif
tettan
vad gillar ni Jamie Oliver då, har ni sett hans trädgård. kommer program nu 19.25
Bettis
Han är också OK, ska titta på det snart, jättehärlig trädgård tummenupp.gif
tettan
ja tänk om man kunde få göra en sån trädgård från grunden nån gång, med den där höga muren som omgärdar alltihopa, å med små bodar å ugnar å grillar å spisar å grönsaksbäddar å höns å mysiga sittplatser "suck"
Netha
Omeletterna han gjorde, ska jag testa nån dag. tummenupp.gif
Blir nog gott med sallad och knaperstekt bacon till ... tror jag.

Men först måste jag köpa ny stekpanna ... råkade ha min för länge på för hög värme
så nu fastnar det här o där när man gör omelett.
tettan
ja teflonpanna är nästan hemligheten när man gör omelett
Iza
Jag gillar hans sliriga trädgårsmästare.
Han får gärna komma hem till mig och jobba (om han inte röker på),
fast han kanske bara är så.
tettan
w00t.gif han har säkert egen ekologisk odling så det är nog bara nyttigt
Chamomille
CITAT (Stintan43 @ 14-01-2008, 19:36) *
Nä vi behöver ju inte äta hans mat men jag tror faktiskt att han helt medvetet provocerar efter alla klagomål när man stoppat fingrarna i maten i andra matprogram. Det stör mig inte ett dugg att han håller på som han gör tycker tvärtom att han är ganska rolig.

tummenupp.gif
Chamomille
CITAT (Thomas Wahlqvist @ 22-02-2008, 20:18) *
Per lagar mat med passion, många i branchen uppskattar honom som både kunnig och engagerad kock.
Han är händig med köttet från skogen till grytan, verkligen kul att se.
Och vad är naturligare än att hämta kött i naturen, precis vad vi behöver, rätt i tiden, ekologiskt och miljövänligt.

Många är de högt skattade i branchen som upskattar hans show i rutan.

Man kan ju undra vad Pers ogillande skaror själva åstakommer med studsare och grytor?
Eller vad de åstakommit på det konstnärliga planet.

Per är bäst

tummenupp.gif
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 23-02-2008, 16:57) *
jag har iofs enbart blivit matförtiftad på restaurang, men antagligen beror det på otur.

var det på vår lokala krog? flirting.gif
netaave
Undrar vad hans fru tycker om att, som medlem på odla läsa här om sin man
Netha
CITAT (netaave @ 03-03-2008, 19:34) *
Undrar vad hans fru tycker om att, som medlem på odla läsa här om sin man

Aha, så hon är medlem här. Vore kul om hon ville berätta vad hon tycker om makens matlagning och
om att ha filmteam i sitt privata hem, vars kök iaf inte är så värst privat längre..

P M är ju offentlig person och som sådan vet han att han kommer att granskas, kritiseras och ifrågasättas...
kanske inte så spec kul att många äcklas av hans "griseri", men desto roligare när han ser att han också har beundrare
som med glädje äter hans rätter.
Och ännu fler som tittar på hans program. De ger ju honom inkomst.smile.gif
Sånt är livet.
pejori
CITAT (Netha @ 03-03-2008, 20:20) *
Aha, så hon är medlem här. Vore kul om hon ville berätta vad hon tycker om makens matlagning och
om att ha filmteam i sitt privata hem, vars kök iaf inte är så värst privat längre..

P M är ju offentlig person och som sådan vet han att han kommer att granskas, kritiseras och ifrågasättas...
kanske inte så spec kul att många äcklas av hans "griseri", men desto roligare när han ser att han också har beundrare
som med glädje äter hans rätter.
Och ännu fler som tittar på hans program. De ger ju honom inkomst. smile.gif
Sånt är livet.

precis...det är väl inte värre att prata om honom än någon annan kändis... tummenupp.gif
vem vet, kanske Tito Beltrans fru är odlait eller någon från politiken eller melodifestivalen som vi avhandlar årligen tummenupp.gif
Netha
CITAT (pejori @ 03-03-2008, 21:31) *
precis...det är väl inte värre att prata om honom än någon annan kändis... tummenupp.gif
vem vet, kanske Tito Beltrans fru är odlait eller någon från politiken eller melodifestivalen som vi avhandlar årligen tummenupp.gif

Precis ... om vi skulle väga varje ord i silverskål ... av rädsla att kanske någon fanns som tog åt sig
då skulle inte mycket till diskussion finnas kvar. smile.gif
Berith
CITAT (Netha @ 03-03-2008, 21:46) *
Precis ... om vi skulle väga varje ord i silverskål ... av rädsla att kanske någon fanns som tog åt sig
då skulle inte mycket till diskussion finnas kvar. smile.gif

Ojdå... oavsett ämne?
Netha
CITAT (Berith @ 04-03-2008, 06:31) *
Ojdå... oavsett ämne?

Förstår inte vad/hur du menar. Kan du förklara?
Berith
Undrade bara om du menade Per Morberg eller vilka ämnen som helst.
Netha
CITAT (Berith @ 04-03-2008, 07:16) *
Undrade bara om du menade Per Morberg eller vilka ämnen som helst.

Aha ... då var det du som inte förstod ...

Kopierar och klistrar så ser du vad jag svarade på.

CITAT (pejori @ 03-03-2008, 21:31)
precis...det är väl inte värre att prata om honom än någon annan kändis...
vem vet, kanske Tito Beltrans fru är odlait eller någon från politiken eller melodifestivalen som vi avhandlar årligen.

.
160kvm stort hus
Testade "pers" wienerscnitzel.. ( stavning?? ) med rösti. Och det var såååå gott! Speciellt röstin i stekpannan, smaskens!

För er som är intresserade av matlagningen ( eller bara vill bli äcklade, hi hi ) så finns nu "Vad blir det för mat" på dvd.

Berith
CITAT (Netha @ 04-03-2008, 07:32) *
Aha ... då var det du som inte förstod ...

Kopierar och klistrar så ser du vad jag svarade på.

CITAT (pejori @ 03-03-2008, 21:31)
precis...det är väl inte värre att prata om honom än någon annan kändis...
vem vet, kanske Tito Beltrans fru är odlait eller någon från politiken eller melodifestivalen som vi avhandlar årligen.

.

Jaa! Det ser jag ju nu - jag förstår ingenting. slap.gif
skogstroll
CITAT (Chamomille @ 03-03-2008, 04:37) *
var det på vår lokala krog? flirting.gif

nej som tur är inte på lokalkrogen... pizzerian i Alléplan...
Netha
Nu är han på tv4+ smile.gif
Aqvakul
CITAT (Netha @ 06-03-2008, 21:01) *
Nu är han på tv4+ smile.gif

degraderad m.a.o. naughty.gif
Netha
Tja ... svårt att säga ... det finns väl kockar på femman också ... eller? laugh.gif
men jag blir iaf sugen på gammeldags dillkött. smile.gif
Aqvakul
CITAT (Netha @ 06-03-2008, 21:07) *
Tja ... svårt att säga ... det finns väl kockar på femman också ... eller? laugh.gif
men jag blir iaf sugen på gammeldags dillkött. smile.gif

Det är kul att retas med dig. Vet din man om att du är så förtjust i Per kock? naughty.gif
Netha
CITAT (Aqvakul @ 06-03-2008, 21:10) *
Det är kul att retas med dig. Vet din man om att du är så förtjust i Per kock? naughty.gif

Du skulle bara veta .. det är han som är mest förtjust ... jag hänger bara på. rotfl.gif
Aqvakul
CITAT (Netha @ 06-03-2008, 21:20) *
Du skulle bara veta .. det är han som är mest förtjust ... jag hänger bara på. rotfl.gif

och ni lagar gärna mat tillsammans..... med verktygslådan till hands? giggle.gif
Netha
CITAT (Aqvakul @ 06-03-2008, 21:23) *
och ni lagar gärna mat tillsammans..... med verktygslådan till hands? giggle.gif

Skulle du allt gärna vilja vara en fluga på väggen rotfl.gif

Å så smakade han av med skopan ... sedan ner med den i grytan igen. sick.gif
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 04-03-2008, 09:07) *
nej som tur är inte på lokalkrogen... pizzerian i Alléplan...

Usch. Vad serverades där för "äckel" då? sick.gif
tettan
blev jättesugen på nässelsoppan, jag har en nässelrugge i trädgården som jag vårdar ömt, tror jag ska skriva ut morbergs recept å använda det när den vuxit till sej
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon